Σχολικό Ημερολόγιο

Αξιοποίηση πολυμεσικού υλικού με χρήση Τ.Π.Ε. για την ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (e-learning) ΕΠΕΤΕΙΑΚΩΝ ΗΜΕΡΩΝ. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές δημοτικού

8 Μαρτίου-Παγκόσμια ημέρα γυναίκας

Μαρ 20218
Η 8 Μάρτη Φόρος Τιμής στις 130 εργάτριες, που έκαψαν ζωντανές, σε εργοστάσιο υφασμάτων της Νέας Υόρκης, στις 8 Μάρτη του 1857, σε αντίποινα, για την μεγάλη απεργία και την κατάληψη του εργοστασίου!
Στη μνήμη τους, μετά από 53χρόνια, μόλις το 1910 καθιερώθηκε η Διεθνής Ημέρα Γυναίκας!!!
Πότε επισημοποιήθηκε από τον ΟΗΕ, μόλις το… 1975!!!”
  • International women’s day 2021 εδώ
  • Οι “Γαλάζιες Κύριες” της Κνωσσού
    Θα σου πω μια πικρή αλήθεια που θα σε στεναχωρήσει όπως στεναχώρησε εμένα όταν ήμουν μικρό παιδί και λάτρευα την Κνωσσό. Σχεδόν τίποτε δεν σώζεται από αυτήν την τοιχογραφία, όλα ήταν στο μυαλό του Έβανς. Αυτό όμως που η υπέροχη αυτή η τοιχογραφία μας δίνει έστω και σαν ανακατασκευή είναι η εικόνα των γυναικών ενός θαυμαστού, πολύχρωμου και χαρούμενου πολιτισμού που έλαμψε σε όλους του τομείς.
    Στον πολιτισμό αυτό η γυναίκα ήταν πολύ ψηλά, δεν ήταν ούτε αναπαραγωγική μηχανή ούτε κάποια που θα έπρεπε να βρίσκεται εντός του σπιτιού. Συμμετείχε παντού, λατρευόταν σαν Θεά, είχε ξεχωριστό ρόλο σε όλα τα δρώμενα, είχε φωνή. Ο μινωικός πολιτισμός λάτρεψε την γυναίκα, δεν την παραγκώνισε και δεν την περιόρισε αλλά την εξύψωσε και την μετέτρεψε σε ένα σύμβολο. Αυτό το έκανε χιλιάδες χρόνια πριν και ακόμα μας διδάσκει…
    “Γαλάζιες Κυρίες” από το ανάκτορο της Κνωσού. 1600 – 1450 π.Χ. Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
  • Την ”Πριγκιπέσσα”, την έγραψα
    ως δώρο γενεθλίων σε μια γυναίκα,
    επειδή δεν είχα λεφτά να της πάρω κάτι.
    Μαγείρευε να φάμε φακές, που ήταν
    ό,τι είχε απομείνει, κι ενώ την έβλεπα,
    σκέφτηκα:
    Αυτό αξίζει τον κόπο
    να το τραγουδήσει κάποιος.
    Το έγραψα κατευθείαν, χωρίς
    να μεσολαβήσει καθόλου χρόνος.
    Όταν το έπαιξα, λύθηκα στα γέλια.
    Το θεώρησα τόσο αστείο.
    Η φίλη μου, η οποία δεν είχε
    καμία σχέση με τη μουσική,
    άφησε κάτω τις κουτάλες
    και μου είπε:
    ”Πότε το έγραψες αυτό το τραγούδι;
    Το ξέρεις ότι είναι πολύ καλό;
    Απορώ γιατί γελάς…”
    Τη γυναίκα αυτή,
    την παντρεύτηκα.
    Έξω φυσάει αέρας
    κι όμως μέσα μου,
    μέσα σ’ αυτό το σπίτι
    Πριγκιπέσσα μου
    το φως σου και το φως
    χορεύουν γύρω μας,
    απίστευτος ο κόσμος
    και ο χαρακτήρας μας.
    Σωκράτης ΜάλαμαςΠηγή:
    ΒΗΜagazino
    Συνέντευξη στον Μάκη Προβατά
  • Υπατία:
    Σαν σήμερα 8 Μαρτίου πέθανε με φρικιαστικό τρόπο μια από τις σπουδαιότερες γυναίκες όλων των εποχών, η Υπατία. Αν και Αλεξανδρινή, στο μυαλό της κουβαλούσε όλη την προίκα μιας Αθήνας έκπτωτης πια και ανήμπορης μετά τον όλεθρο των Έρουλων. Μορφωμένη, αντισυμβατική, επιστήμονας, μαθηματικός, πιθανώς νεοπλατωνική. Ξένισε αρχικά τους συμπολίτες της, ούσα ισχυρή και χειραφετημένη γυναίκα αλλά στο τέλος κέρδισε τον σεβασμό τους. Πλήρωσε με τον χειρότερο τρόπο την κόντρα των εθνικών με τους νεοφώτιστους χριστιανούς αλλά και την διαφορετικότητα της. Κατηγορήθηκε ως έκφυλη παγανίστρια, διαπομπεύτηκε και γδάρθηκε ζωντανή από ομάδα φανατικών χριστιανών πιθανώς υπό τις διαταγές του αρχιεπίσκοπου Κυρίλλου και το σώμα της ρίχτηκε στις φλόγες. Ο θάνατος της σήμανε το οριστικό τέλος του δωδεκαθεϊσμού και την επικράτηση του χριστιανισμού αλλά και το τέλος της Αλεξάνδρειας ως υπερτοπικό λίκνο τεχνών και πολιτισμού με μια μικρή αναβίωση την εποχή του παροικιακού ελληνισμού τις αρχές του 19ου αιώνα και την παρουσία του Καβάφη.
    Υπατία 370 – 415 μ. Χ.
    “ΥΠΑΤΊΑ” πίνακας του Charles William Mitchell 1885.
    Πηγή φώτο.. Wikimedia commons
  • Καλλιρρόη Σιγανού-Παρρέν: Η πρώτη Ελληνίδα Κρητικιά που διεκδίκησε δικαιώματα για τη γυναίκα  εδώ
Φτωχές γυναίκες,
μοδίστρες, δακτυλογράφοι,
ασπρορουχούδες,
τίμιες ή σπιτωμένες,
ακόμα κι άλλες
εκείνες του σκοινιού
και του παλουκιού,
γυναίκες του ανέμου,
της βροχής, του κουρνιαχτού,
νιώσαμε το φόβο
που κρύβεται καμιά φορά
πίσω από την αγνότητα,
την κούραση
πίσω από την καλοσύνη
ή την αδιαφορία
πίσω απ’ την υπακοή.
Μα πιο πολύ νιώσαμε
την αδυναμία που κρύβεται
πίσω απ’ την κακία.
Συχνά μας άφηναν
εκείνοι που αγαπούσαμε,
πολλές, πάνω στην τρέλα τους,
τους ρίξανε βιτριόλι,
οι πιο πολλές βέβαια
κλάψαμε, χτυπηθήκαμε,
μα φροντίσαμε σύντομα
να βρούμε έναν άλλον,
γιατί τα χρόνια περνάνε…
Αν μας έβλεπε κανείς το βράδυ,
όταν μένουμε μονάχες
και βγάζουμε τις φουρκέτες,
τις ζαρτιέρες, και κρεμάμε
στην κρεμάστρα το πανωφόρι
κι αυτήν τη βαμμένη μάσκα
που μας φόρεσαν,
εδώ και αιώνες τώρα,
οι άντρες για να τους αρέσουμε –
αν μας έβλεπαν, θα τρόμαζαν
μπροστά σε τούτο το γυμνό,
κουρασμένο πρόσωπο.
Αχ, γυναίκες έρημες,
κανείς δεν έμαθε ποτέ
πόση αγωνία κρύβεται
πίσω απ’ τη λαγνεία,
ή την υστεροβουλία μας.
Και πάντα γυρεύαμε το καλύτερο…
Συχνά καταφύγαμε
και στις χαρτορίχτρες,
τρέχουμε στα μέντιουμ
να μάθουμε – τι να μάθουμε;
Διαβάζουμε καθημερινά
το ωροσκόπιο στις εφημερίδες,
πηγαίνουμε σε διάφορους
ύποπτους αστρολόγους…
λοιπόν πού πάμε;
Από πού ερχόμαστε;
Τι ψάχνουμε παλεύοντας αιώνια
με τα έξω και τα μέσα μας στοιχεία;
Ερχόμαστε
απ’ το φόβο και το φόνο,
απ’ το αίμα και την επανάληψη.
Ερχόμαστε
απ’ την παλαιολιθική αρπαγή –
κι αρχίζουμε την ανθρώπινη φιλία.
Τέλος, ύστερα από πολλά,
παντρευόμαστε, κάνουμε
κάμποσες εκτρώσεις,
αρκετά παιδιά, ύστερα
έρχεται η κλιμακτήριος,
οι μικρονευρασθένειες,
κι ύστερα τίποτα.
Όλα καταλαγιάζουν μέσα μας.
Κι επιθυμίες κι αναμνήσεις
– αχ περνάει γρήγορα η ζωή,
ούτε το καταλαβαίνεις.
Τα παιδιά ζούνε
σ’ ένα δικό τους κόσμο,
δε μας ξέρουν
παρά μονάχα σα μητέρες,
δεν μπόρεσαν να μας δουν ποτέ
λίγο κι εμάς σαν ανθρώπους –
με τις μικρότητες
ή τις παραφορές τους.
Έτσι ζήσαμε.
Αγνοημένες και μονάχες
μέσα στο εσωτερικό μας πάθος,
αγνοημένες κι έρημες
μέσα στην ιερότητα
της μητρότητάς μας…
Τάσος Λειβαδίτης – Γυναίκες (1960)
…………………………………………………
Το ζωγραφικό έργο
είναι του Έντβαρτ Μουνκ.
  • Αφιερωμένο σε κάθε γυναίκα που είναι Αυτή. Η μάνα, η γιαγιά, η σύζυγος, η αδερφή, η συνάδελφος, η φίλη, εσύ…
    Όταν σε βλέπουν δυνατή, νομίζουν ότι δεν έχεις ανάγκη
    Όταν σε βλέπουν μια δυνατή γυναίκα, νομίζουν ότι δε χρειάζεσαι τίποτα και κανέναν, μπορείς να τα χειριστείς όλα και να ξεπεράσεις μόνη σου ότι και αν σου συμβαίνει.
    Ότι δε σε νοιάζει αν θα σε ακούσουν, δε σε νοιάζει αν θα σε φροντίσουν ή θα σε χαϊδέψουν.
    Όταν σε βλέπουν μια δυνατή γυναίκα, απλά σου ζητούν με τον τρόπο τους να τους βοηθήσεις να κουβαλήσουν τους σταυρούς τους. Σου μιλάνε μόνο. Νομίζουν ότι δε χρειάζεται να σε ακούσουν κιόλας.
    Δε ρωτάς μια δυνατή γυναίκα αν είναι κουρασμένη, αν υποφέρει, αν καταρρέει. Αν είναι αγχωμένη ή φοβάται. Το σημαντικό είναι ότι είναι ακόμα εκεί: ένας φάρος στην ομίχλη. Ένας βράχος στη μέση της θάλασσας.
    Η δυνατή γυναίκα δε συγχωρείται ποτέ και για τίποτα. Αν χάσει τον έλεγχο, γίνεται αδύναμη. Αν χάσει την ψυχραιμία της, γίνεται υστερική.
    Όταν η δυνατή γυναίκα εξαφανίζεται για ένα λεπτό, η απουσία της είναι αμέσως αισθητή. Αλλά όταν είναι εκεί, η παρουσία της περνάει απαρατήρητη.
    Αλλά η δύναμη που χρειάζεται κάθε μέρα για να μπορεί να είναι μια δυνατή γυναίκα, δεν έχει σημασία για κανέναν.
    Τιμήστε, αναγνωρίστε, σεβαστείτε τις δυνατές γυναίκες που συναντάτε στη ζωή σας. Και εκείνες πρέπει να αγαπηθούν βαθιά και να αισθάνονται ότι μπορούν να ξαλαφρώσουν το φορτίο τους…
  • Οι κανόνες της γηραιότερης γυναίκας στον κόσμο εδώ
  • Η πρώτη χώρα που έδωσε επίσημα δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες ήταν Η ΝΕΑ ΖΗΛΑΝΔΙΑ (???) στη μακρινή Ωκεανία ΤΟ 1893!!!! ❤ Αξίζει βέβαια να πούμε οτι ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΡΩΤΟ μέρος που έδωσε δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες δεν ήταν κράτος, αλλά τα *αουτσάηντερ* νησιά Πίτκερν του Ηνωμενου Βασιλείου ΠΑΛΙ ΣΤΗΝ ΩΚΕΑΝΙΑ (?!) το 1838 – που ειλικρινά είναι απλά 50 άτομα ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΟΥ ΤΙΠΟΤΑ στην άλλη πλευρά του πλανήτη (καλά, τρελή ιστορία γενικά τα Πίτκερν, άλλη φορά όμως!)
???????????????????????????????? Το υπόλοιπο τοπ 5 όσον αφορά στο δικαίωμα ψήφου είναι η Φινλανδία (1906) η Δανία (1915) η Ισλανδία (1915) και η Ρωσία (1917)!
???????? Στην Ελλάδα, δόθηκε δικαίωμα ψήφου *σε κάποιες* γυναίκες ΜΟΝΟ για κάποιες τοπικές εκλογές το 1930, αλλά επίσημα και ολοκληρωτικά το δικαίωμα ψήφου δόθηκε το 1952!
???????? Όμως η *τελευταία-τελευταία* χώρα του κόσμου που έδωσε δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες ήταν η Σαουδική Αραβία ΜΟΛΙΣ ΕΞΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ, το 2015 (!)
???????????????????????????????? Το υπόλοιπο μπότομ 5 είναι ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΠΑΜΠΛΟΥΤΕΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΧΩΡΕΣ ΔΙΠΛΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ – συγκεκριμένα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (2006) το Κουβέιτ (2005) το Μπαχρέιν (2002) και το Κατάρ (1997) !!
???? ΠΑΡΟΛΑΥΤΑ η μεγαλύτερη έκπληξη στη λίστα των “κάλλιο αργά παρά ποτέ” χωρών, ήταν το (επίσης πάμπλουτο) λιλιπούτειο βασίλειο της Ευρώπης : το Λιχτενστάϊν, που έδωσε δικαίωμα ψήφου ΜΟΛΙΣ ΤΟ 1984!!! ????????
????Λένε οτι τα λεφτά δε φέρνουν την ευτυχία. Απάρεντλι *από μόνα τους* δε φέρνουν ούτε την ισότητα!
???? ΠΑΥΣΗ – Σε αυτό το σημείο να πούμε οτι γενικά στην ιστορία (μέχρι και αιώωωωνες πριν) είχαν υπάρξει και διάφορες κοινωνίες οπου η γυναίκα είχε παραδοσιακά – όχι απλά ίση – αλλά μέχρι και ανώτερη/ιερότερη θέση απο τον άντρα!
⚔️ Η ιστορία των κοινωνιών του κόσμου όμως – που απο ένα σημείο και μετά είναι κάπως αλληλένδετη – πήρε τέτοια τροπή που σχεδόν παντού στον κόσμο παγιώθηκαν συστήματα και αντιλήψεις που υποβίβαζαν και αδικούσαν τη γυναίκα (και όχι μόνο)
???? Γενικά το κόνσεπτ “κανείς δε θα πρεπε να αντιμετωπίζεται ως κατώτερος άνθρωπος” είτε μιλάμε για γυναίκες ή για μειονότητες είναι ΣΟΥΠΕΡ ΠΡΟΣΦΑΤΟ, ειδικά σε παγκοσμια κλίμακα!
???????????? Παρόλο που έχουν γίνει τεράστια βήματα σχεδόν σε όλα τα σημεία του πλανήτη όσον αφορά στην ισότητα, με βάση μια σούπερ πρόσφατη έρευνα μεγάλης κλίμακας (2021) ΜΟΝΟ ΔΕΚΑ ΚΡΑΤΗ αντιμετωπίζουν – απο νομικής σκοπιάς τουλάχιστον – τη γυναίκα ως ίση! Έχουμε δρόμο!
???????????????????????????????????????????????????????????????????????? Αυτά είναι το Βέλγιο, η Γαλλία, η Δανία, το Λουξεμβούργο, η Σουηδία, η Ισλανδία, ο Καναδάς, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία και η Λετονία.
???????? Η Ελλάδα σε αυτή την έρευνα σχετικά με την ισότητα των φύλων *σε νομικό πλαίσιο*, είχε ένα εντυπωσιακό σκορ 97,5 μαζί με καμια 10αριά ακόμη Ευρωπαϊκά κράτη.
???? Βέβαια, ζώντας στην Ελλάδα κι έχοντας δει τη συμπεριφορά προς τις γυναίκες σε διάφορα πλαίσια, πιστεύω οτι αυτό το 97,5 δεν αντικατοπτρίζει το πού βρισκόμαστε ως κοινωνία σε επίπεδο κουλτούρας και αντίληψης, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν έχουν γίνει πάρα πολλά βήματα μέσα στις τελευταίες δεκαετίες!!! ????
???????????? Δυστυχώς υπάρχουν αρκετούτσικοι άνθρωποι που θεωρούν οτι όλα αυτά είναι υπερβολές εν έτει 2021, αλλά αν κάνετε μια συζήτηση με τις θηλυκότητες που έχετε στη ζωή σας και ενδιαφερθείτε πραγματικά να ακούσετε το δικό τους βίωμα, ίσως να αλλάξετε γνώμη!
???????????? Μπαι δε γουέη, σας είπα οτι η Λετονία είναι η χώρα του πλανήτη με τις περισσότερες γυναίκες αναλογικά;;; Το 54,2% του συνολικού πληθυσμού είναι γυναίκες!
???????? Σε αυτή την έρευνα για την ισότητα των φύλων σε νομικό επίπεδο που σας έλεγα πιο πριν, η Σαουδική Αραβία είναι και πάλι στον πάτο, αν και υπήρξε μια μικρή βελτίωση μέσα στα τελευταία χρόνια! Πχ το 2018 δόθηκε στις γυναίκες επιτέλους το δικαίωμα ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ!!!!!
????ΕΜΒΟΛΙΜΟ ΡΑΝΤΟΜ ΦΑΚΤ????
Πριν λίγα χρόνια, επισκέφθηκε το Ηνωμένο Βασίλειο κάποιος πολιτικός αρχηγός της Σαουδικής Αραβίας κι η βασίλισσα Ελισάβετ ενώ προφανώς μπορεί να προσλάβει σωφέρ, πήρε ένα απο τα Λαντ Ροβερ του παλατιού και τον πήγε Η ΙΔΙΑ βόλτα με το αμάξι. #στεητμεντ
✨???????? Σε παγκόσμιο επίπεδο πάντως, βλέπουμε τις γυναίκες να μπαίνουν δυναμικά σε διάφορους χώρους που παλιότερα ήταν – όπως σχεδόν τα πάντα – αντροκρατούμενοι : επιστήμες, επιχειρήσεις, εφευρέσεις, πολιτική!!!
???? Αυτή τη στιγμή που μιλάμε υπάρχουν 11 κράτη με γυναίκες αρχηγούς κυβερνήσεων, που με εξαίρεση το Μπαγκλαντές ???????? τη Νέα Ζηλανδία ???????? και το Μπαρμπέηντος ???????? (ΧΩΡΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΡΙΑΝΑ) είναι όλες στην Ευρώπη, κυρίως στα βόρεια
???? Κι υπάρχουν κι άλλες περίπου τόσες – συμπεριλαμβανομένου κι η Ελλάδα – που έχουν αρχηγό κράτους γυναίκα (αλλάζει το πόσο συμβολικός ρόλος είναι αυτός ανάλογα με το πολίτευμα!)
???? ΓΕΝΙΚΑ Η ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΡΩΠΗ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΣΚΙΖΕΙ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΜΠΡABO THΣ
???????? Παρ’όλα αυτά, τα τρία κράτη του κόσμου στα οποία Η ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑ των μελών στη βουλή είναι γυναίκες είναι ΟΛΑ ΕΚΤΟΣ ΕΥΡΩΠΗΣ! ????
Είναι η Ρουάντα της Αφρικής ???????? η Βολιβία της νότιας Αμερικής ???????? και η Κούβα της κεντρικής Αμερικής ???????? (συγκεκριμένα της Καραϊβικής θάλασσας!!! ????)
???????? Μα πως έγινε αυτό; Οι λόγοι είναι διαφορετικοί – στην Ρουάντα συνέβη ένας εμφύλιος που ειλικρινά εξαφάνισε ένα μεγάλο κομμάτι του αντρικού κυρίως πληθυσμού, τόσο μεγάλο που οι γυναίκες κλήθηκαν να αναλάβουν πολλούς παραπάνω ρόλους απο παλιότερα.
???? Παρεμπιπτόντως, σήμερα η Ρουάντα θεωρείται απο τις πιο ανεπτυγμένες χώρες της Αφρικής παρόλο που κυριολεκτικά ισοπεδώθηκε ολοσχερώς στην πρόσφατη ιστορία της! (ψάξτε για το σχέδιο Rwanda2020! Εντυπωσιακό πόσο γρήγορα μπορεί να μεταμορφωθεί μια χώρα!)
???? Στην Κούβα και στην Βολιβία φαίνεται να συνέβη λόγω του μομέντουμ και της δύναμης που απέκτησαν τα φεμινιστικά κινήματα σε συνδυασμό με άλλες πολιτικόοικονομικοκοινωνικες συνθήκες – γυναίκες που οργανώθηκαν, κινητοποιήθηκαν και πάλεψαν για συμμετοχή και για συμπερίληψη.
  • Χάρη στην Betty Holberton προστέθηκαν τα αριθμητικά πλήκτρα στο πληκτρολόγιο, καθιερώθηκε η χρήση του γρι-μπεζ χρώματος στα εξωτερικά μέρη του υπολογιστών και ήταν αυτή που εφηύρε το σημείο διακοπής προγράμματος (breakpoint) κατά τη διάρκεια που εργαζόταν στον υπολογιστή ENIAC!
    Η Betty Holberton η οποία γεννήθηκε στις 07.03.1917 στη Φιλαδέλφεια των Η.Π.Α. ήταν μια από έξι βασικές προγραμματίστριες του ENIAC, μαζί με τις Kathleen Antonelli, Ruth Teitelbaum, Frances Spence, Marlyn Meltzer και Jean Bartik.
    Την πρώτη ημέρα των μαθημάτων της στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβανία, η καθηγήτρια μαθηματικών της, την ρώτησε αν θα ήταν καλύτερα να είναι στο σπίτι μεγαλώνοντας παιδιά! Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος ήταν σε εξέλιξη -και όπως πολλοί την εποχή εκείνη- έτσι και η καθηγήτρια της ένιωθε ότι οι νέες είχαν καθήκον για τη χώρα να μεγαλώσουν τα παιδιά, παρά να σπουδάσουν. Η Holberton δεν πτοήθηκε από τα λεγόμενα της καθηγήτριας της και συνέχισε την φοίτησή, σπουδάζοντας δημοσιογραφία, διότι ήταν ένας από τους λίγους τομείς «ανοιχτούς» για τις γυναίκες για να κάνουν καριέρα τη δεκαετία του 1940. Επίσης σκέφθηκε ότι αυτό το επάγγελμα θα της επέτρεπε να ερευνήσει και να γράψει για οποιοδήποτε θέμα που την ενδιέφερε.
    Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο στρατός χρειάστηκε εξειδικευμένους ανθρώπους για τον υπολογισμό των βαλλιστικών τροχιών. Οι άντρες ήταν η πρώτη επιλογή, αλλά πολλοί πολεμούσαν στο εξωτερικό, οπότε ο στρατός απευθύνθηκε στις γυναίκες που φοιτούσαν στα Πανεπιστήμια. Η Holberton προσλήφθηκε από το Moore School of Engineering για να εργαστεί στην ομάδα των «ανθρώπων υπολογιστών» και σύντομα επιλέχθηκε να είναι μία από τις έξι γυναίκες που θα προγραμμάτιζαν τον υπολογιστή ENIAC για τις ανάγκες του εργαστήριου του Ballistic Research Laboratory. Η δουλειά τους, ήταν τόσο κρίσιμη και η ύπαρξη του υπολογιστή ENIAC τόσο απόρρητη, που στην αρχή δεν τις επέτρεπαν να μπουν στο ίδιο δωμάτιο με τον υπολογιστή και αντ’ αυτού, εργαζόντουσαν σε ένα κοντινό δωμάτιο.
    Η Holberton μεγάλωσε τις δύο κόρες της, ενώ ταυτόχρονα εργαζόταν σε θέσεις με υψηλές απαιτήσεις. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, εργάστηκε στο Remington Rand και στο National Bureau of Standards και ήταν η επικεφαλής του ερευνητικού τομέα του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένων Μαθηματικών στο David Taylor Model Basin (ψάξτε για αυτό είναι πολύ εντυπωσιακό) το 1959.
    Ενώ εργαζόταν για την ανάπτυξη του υπολογιστή UNIVAC, η Holberton σχεδίασε τη διάταξη ενός πίνακα ελέγχου όπου τα αριθμητικά πλήκτρα θα τοποθετούνταν στη δεξιά μεριά του πληκτρολογίου. Επίσης πρότεινε και έπεισε τους μηχανικούς να αντικαταστήσουν το μαύρο εξωτερικό χρώμα του υπολογιστή με ένα γκρι-μπεζ τόνο. Αυτές οι δύο προτάσεις, τα επόμενα χρόνια είχαν καθολική χρήση στον σχεδιασμό των υπολογιστών για δεκαετίες μετά τη δουλειά της.
    Η Holberton δημιούργησε το βοηθητικό πρόγραμμα Sort Merge Generator (για ταξινόμηση εγγραφών σε ένα αρχείο σε καθορισμένη σειρά και συγχώνευση αρχείων…) στον υπολογιστή Univac I. Επίσης δημιούργησε το πρώτο πακέτο στατιστικής ανάλυσης, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την απογραφή των Η.Π.Α. του 1950. Επιπροσθέτως, συνεργάστηκε με τον John Mauchly για να αναπτύξει τις οδηγίες C-10 για τον υπολογιστή BINAC, οι οποίες θεωρούνται από ορισμένους ως το πρωτότυπο όλων των σύγχρονων γλωσσών προγραμματισμού. Εργάστηκε επίσης σε υπολογιστές PDP-8 της DEC.
    Ποτέ δεν παραιτήθηκε από την καριέρα της, έγινε μέλος της ομάδας της COBOL όπου όπου και συνεργάστηκε με την Grace Hopper. Επίσης βοήθησε στη σύνταξη των προτύπων για τη FORTRAN.
    Το 1997, η Holberton ήταν η μόνη από τις έξι προγραμματίστριες του υπολογιστή ENIAC, η οποία που έλαβε το βραβείο Augusta Ada Lovelace, το σπουδαιότερο βραβείο της Ένωσης Γυναικών στην Πληροφορική των Η.Π.Α. Επίσης το 1997, η Holberton έλαβε το βραβείο IEEE Computer Pioneer από την IEEE Computer Society για την ανάπτυξη του SORT / MERGE.
    Η Holberton πέθανε τον Δεκέμβριο του 2001 σε ηλικία 84 ετών.

Αφήστε μια απάντηση

Translate

Νυχτοκάματα…

Σαν σήμερα

25/4/1850: Ο Πάουλ Γιούλιους φον Ρόιτερ, ιδρυτής του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, χρησιμοποιεί 40 περιστέρια για να μεταφέρει στους πελάτες του το κλείσιμο των τιμών του χρηματιστηρίου.

Μάρτιος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Μουσική επένδυση

Background audio track provided by Noises.Online under a CC 3.0 BY license.


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων