Η ψηφιακή τεχνολογία μας δίνει πολλά εργαλεία web 2.0, με τα οποία μπορούμε να φτιάξουμε δραστηριότητες και να τις εντάξουμε στα μαθήματα που σχεδιάζουμε. Ένα παράδειγμα πως εντάσσονται οι εφαρμογές αυτές (αλλά και άλλο ψηφιακό υλικό) στο σχεδιασμό ενός μαθήματος είναι το παρακάτω:
Ε-Γεωγραφία – Τα βουνά της Ελλάδας – Δ.Σ. Φύλλων
Δ΄-Ιστορία-Πελοποννησιακός Πόλεμος-Δ.Σ. Φύλλων
Μερικά ενδεικτικά εργαλεία web 2.0 είναι τα παρακάτω:
Learningapps
Δημιουργήστε (δωρεάν) τις δικές σας εφαρμογές για το μάθημά σας στ http://learningapps.org/, επιλέγοντας ανάμεσα από 35 διαφορετικά είδη εφαρμογών (κουίζ, σταυρόλεξα, αντιστοιχίσεις, timelines, mindmaps κ.ά.).
ΟΔΗΓΙΕΣ για να φτιάξουμε τις δικές μας ασκήσεις
Μένουμε σπίτι: Δημιουργούμε διαδραστικές ασκήσεις για εξ αποστάσεως εκπαίδευση με LearningApps
Παραδείγματα (Όλα έχουν την άδεια να δημοσιοποιηθούν από τους δημιουργούς τους)
Οι θεοί του Ολύμπου (ενσωματωμένο πάνω στο ιστολόγιο)
Δραστηριότητες που έφτιαξε με τα Learningapps η δασκάλα του 16ου Δ.Σ. Χαλκίδας Άρτεμις Μπέλλου
Η άγνωστή κυρά, ένα παραμύθι για τον κορονοϊό
Περισσότερα παραδείγματα
Πρόσωπα της Ελληνικής Επανάστασης
Συμπλήρωση κενών (αόριστες αντωνυμίες)
Κρεμάλα στο μάθημα των Γαλλικών
Παιχνίδι μνήμης με πασχαλινές εικόνες
Γλώσσα Δ΄ Δημοτικού Επανάληψη στις λέξεις
Μουσικό αλφάβητο (Για το μάθημα της Μουσικής)
Δημιουργίες από καρδιάς: Online project – Διαθεματική προσέγγιση του παραμυθιού Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι
Δραστηριότητες με το Learningapps ενταγμένες μέσα σε ιστολόγια για εύκολη πρόσβαση των μαθητών: Δημιουργίες από καρδιάς
Δραστηριότητα ορθογραφίας στην εφαρμογή quizalize
Δραστηριότητες με την εφαρμογή padlet
Μια ιδέα για μαθητές από Ε΄ τάξη και πάνω, με την εφαρμογή padlet. Μια βόλτα στο MoMa.
Ένας ωκεανός πληροφοριών. Είναι αληθινά όσα διαβάζουμε;
Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου (διδακτική πρόταση με την εφαρμογή padlet)
Ηλεκτρικό κύκλωμα και λίγο μυστήριο (Ε΄ τάξη)
Ανέβασε μια ζωγραφιά ή κατασκευή που έκανες
Δραστηριότητες στις φόρμες Google
Ιστορία Γ’ Δημοτικού -Επανάληψη 1η Ενότητα
Μαθηματικά Γ΄ Δημοτικού. Επανάληψη β΄ ενότητα (α)
Μαθηματικά Γ΄ Δημοτικού. Επανάληψη β΄ ενότητα (β)
Γλώσσα Γ΄ Δημοτικού (β΄ ενότητα)
PlayPosit: Μετατρέψτε διαδικτυακά βίντεο σε βιντεο-μαθήματα
Η εφαρμογή PlayPosit είναι μια διαδικτυακή υπηρεσία, η οποία επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να μετατρέπουν υπάρχοντα βίντεο του διαδικτύου σε βιντεομαθήματα, παρέχοντας τη δυνατότητα εισαγωγής ερωτήσεων τύπου κουίζ μέσα στη ροή του βίντεο.
Πώς λειτουργεί
Ο εκπαιδευτικός αρχικά, δημιουργεί τον λογαριασμό χρήστη (με κανονική εγγραφή –sign up- και όχι σύνδεση μέσω google, facebook κλπ. δίνοντας το mail και τον κωδικό πρόσβασης. Στη συνέχεια, μεταφέρεται στην αρχική οθόνη της εφαρμογής και αφού επιλέξει το βίντεο που τον ενδιαφέρει, μπορεί να παρέμβει σε αυτό, απομονώνοντας το κομμάτι που χρειάζεται για το μάθημα. Στη συνέχεια, μπορεί να προσθέσει ερωτήσεις κατανόησης (τύπου κουίζ, πολλαπλών επιλογών, συμπλήρωση κενών κ.ά.) μέσα στη ροή του βίντεο, ελέγχοντας με αυτόν τον τρόπο τι κατανόησαν οι μαθητές.
Μπορεί να στείλει τον σύνδεσμο στους μαθητές του ή να τον ενσωματώσει σε κάποιο ιστολόγιο ή άλλη πλατφόρμα. Η εφαρμογή παρέχει τη δυνατότητα παρακολούθησης των μαθητών που έχουν δει το βιντεομάθημά αλλά και την ατομική τους επίδοση στις ερωτήσεις κατανόησης που βρίσκονται σε αυτό. Έτσι ο εκπαιδευτικός έχει μια πλήρη εικόνα για το τι έμαθαν οι μαθητές από το βίντεο που χρησιμοποίησε.
Βίντεο με οδηγίες (στα αγγλικά)
Ένα παράδειγμα: Το άγαλμα που κρύωνε