Ενημερωτική συνάντηση “Η σημασία της Πρώιμης Παρέμβασης – Πρακτικές προτάσεις για ενίσχυση της λεπτής κίνησης στο σπίτι – Όρια και κανόνες στο σχολείο και στο σπίτι”

0

Συγγραφέας: Μοναχού Χαρά | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 12-04-2020

Ο σύλλογος διδασκόντων του 3ου Νηπιαγωγείου Μύρινας,  αποφάσισε η μηνιαία ενημερωτική συνάντηση γονέων να γίνει από την νηπιαγωγό του Τμήματος ένταξης και από την ψυχολόγο του ΚΕΣΥ, στο πλαίσιο της συνεργασίας του σχολείου με την οικογένεια,

Οι νηπιαγωγοί γενικής αγωγής εξέφρασαν την ανάγκη για ενημέρωση των γονέων πάνω στις σωστές πρακτικές οριοθέτησης των παιδιών τους. Η νηπιαγωγός του τμήματος ένταξης πρότεινε επιπλέον να παρουσιάσει την σημαντικότητα της πρώιμης παρέμβασης στα παιδιά και να εστιάσει στην ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας. Το σχολείο απεύθυνε επίσημη πρόσκληση στην Ψυχολόγο του ΚΕΣΥ, κυρία Ελευθεριάδου Μαρία, να παραστεί στην ενημέρωση και να μιλήσει για τα όρια, η οποία δέχτηκε να συμμετέχει με μεγάλη χαρά. 

Η πρόσκληση που στάλθηκε σε όλους τους γονείς.

Την συνάντηση προλόγισε η Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου, κυρία Ράλλη Μαρίνα.

Στην αρχή της συνάντησης έγινε προβολή ενός σύντομου βίντεο με φωτογραφίες από την δράση “Από το ΕΓΩ ως το ΕΜΕΙΣ  ένα σκαλί ανέβα ΜΠΟΡΕΙΣ!”. 

Στην συνέχεια, η νηπιαγωγός του Τμήματος Ένταξης, με τη χρήση παρουσίασης Power Point, μίλησε για την πρώιμη παρέμβαση. Τόνισε τη σημασία της κυρίως στο κομμάτι προετοιμασίας των παιδιών, προκειμένου να αποκτήσουν  σχολική ετοιμότητα και να μπορέσουν να μεταβούν στην επόμενη σχολική βαθμίδα (Δημοτικό σχολείο). Αυτό έγινε γιατί συχνά, όταν οι νηπιαγωγοί επισημαίνουν κάποιες δυσκολίες των παιδιών στους γονείς και τους παραπέμπουν σε περαιτέρω αξιολόγηση αυτών, συναντούν μια αρνητική και αμυντική στάση. Δανείζομαι κάποια από τα λόγια τους: “Το παιδί μου δεν έχει τίποτα, είναι μικρό ακόμα, θα ωριμάσει και εγώ έτσι ήμουνα μικρός/-η”. Όμως, με αυτή τη στάση χάνεται χρόνος από την έγκαιρη αντισταθμιστική παρέμβαση που θα μπορούσε να λάβει το κάθε παιδί και να αποφύγει την εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών αργότερα στην σχολική πορεία του.

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση εδώ:



Λήψη αρχείου

Η νηπιαγωγός του Τμήματος Ένταξης, Μοναχού Χαρίκλεια.

Έπειτα, παρουσιάστηκαν πρακτικές προτάσεις ενίσχυσης της λεπτής κίνησης. Αυτό έγινε μέσω επίδειξης φωτογραφιών αλλά και εποπτικού υλικού που χρησιμοποιούμε στο σχολείο. Η λεπτή κίνηση αποτελεί έναν από τους βασικότερους τομείς της πρώιμης παρέμβασης. Αυτό είναι ευρέως αποδεκτό μιας και σε όλες τις δραστηριότητες της καθημερινής μας ζωής χρειαζόμαστε να κάνουμε επιδέξιους λεπτούς χειρισμούς με τα χέρια μας. Για παράδειγμα να φάω το φαγητό μου με το κουτάλι, να κλείσω το φερμουαρ από το πανωφόρι μου κτλ. Τι γίνεται όμως όταν συνδυάσουμε την ανάπτυξη της λεπτής κίνησης με την σχολική επιτυχία των παιδιών μας; Πέρα από την ανεξάρτητη και αυτόνομη αυτοεξυπηρέτηση των παιδιών τις ώρες που βρίσκονται στο σχολείο, η λεπτή κίνηση είναι απαραίτητη για να μπορούν να γράψουν. Πιο συγκεκριμένα στην σχολική ηλικία αρχίζουμε κι εστιάζουμε στη ανάπτυξη της γραφοκινητικής δεξιότητας, επειδή σε όλα τα μαθήματα από την πρώτη τάξη του Δημοτικού ως και τις σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η γραφή είναι απαραίτητο προσόν.  

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση εδώ:



Λήψη αρχείου

Ύστερα, ακολούθησε η συζήτηση όσον αφορά τα όρια. Την αρχή έκανε η εκπαιδευτικός του Τ.Ε., παρουσιάζοντας τους τρόπους και τις πρακτικές που χρησιμοποιούνται στο σχολείο από τις νηπιαγωγούς. 

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση εδώ:



Λήψη αρχείου

Στη συνέχεια πήρε το λόγο η Ψυχολόγος του ΚΕΣΥ, για να αναφερθεί στα όρια στο σπίτι και τους διαφορετικούς τύπους διαπαιδαγώγησης που υιοθετούν οι γονείς. Μετά την πρώτη συζήτηση ζητήθηκε από τους γονείς να χωριστούν σε ομάδες και σε κάθε ομάδα δόθηκε ένα σενάριο προς συζήτηση, ανάλυση και παρουσίαση στο σύνολο της ομάδας. Επιλέχτηκε αυτός ο τρόπος παρουσίασης για να γίνει όσο το δυνατόν πιο βιωματική και διαδραστική η προσέγγιση του θέματος. Οι γονείς συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον στην συζήτηση των ομάδων και χρησιμοποίησαν όλο το χρόνο που τους δόθηκε, για να απαντήσουν στα ερωτήματα που συνόδευαν κάθε σενάριο. Αφού ολοκλήρωσαν την εργασία τους, κάθε ομάδα επέλεξε ένα γονέα, για να παρουσιάσει στο σύνολο της ομάδας το σενάριο και τις απαντήσεις που έδωσαν. Όλες οι απαντήσεις ήταν εύστοχες. Τελειώνοντας ακολούθησε συζήτηση – ανατροφοδότηση με το σύνολο της ομάδας.   

Οι γονείς εργάζονται σε ομάδες, αναλύοντας τα σενάρια. Η Ψυχολόγος, Ελευθεριάδου Μαρία περνάει από όλες τις ομάδες για να δώσει την υποστήριξη της όπου χρειάζεται.

Μπορείτε να δείτε τα σενάρια εδώ:



Λήψη αρχείου

Οι λόγοι που γράφτηκε αυτό το άρθρο είναι:

  • να αποτελέσει μια πρόταση στους συναδέλφους για να αναπτύξουν την συνεργασία τους με τους γονείς των μαθητών τους.
  • να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση στο υλικό που παρουσιάστηκε και οι γονείς, οι οποίοι δεν κατάφεραν να παρευρεθούν.
  • να παρακινήσει τους συναδέλφους που ασχολούνται με την ειδική αγωγή να αναλαμβάνουν πρωτοβουλία και να οργανώνουν ενημερωτικές και συμβουλευτικές δράσεις με τους εκπαιδευτικούς της γενικής αγωγής.

Τελειώνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω μέσα από καρδιάς τη συνάδελφο Μαρία Ελευθεριάδου, Ψυχολόγο του ΚΕΣΥ Λήμνου για την άψογη συνεργασία και τον χρόνο που αφιέρωσε για την πραγματοποίηση αυτής της συνάντησης. Ακόμη,ευχαριστώ την προϊσταμένη μας, Ραλλη Μαρίνα και τις συναδέλφους Αχιλλαδέλη Δήμητρα, Ευστρατιάδου Νατάσα, Μάρκου Στέλλα, Παπασπυράτου Αθηνά, Πιλιτσίδου Βούλα, Ρόκα Λίνα και Κυρόγλου Μαλαματένια για την υποστήριξη στην υλοποίηση της συνάντησης.  Επιπλέον, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς που άφησαν για λίγο τις υποχρεώσεις τους, για να παρευρεθούν και το ενδιαφέρον που έδειξαν καθ’ όλη τη διάρκεια της συνάντησης.

Μοναχού Χαρά

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση