Ιστολόγιο
meli 21.1.003

“Πώς Μέλι…γενέσθαι;”

“Πώς Μέλι…γενέσθαι;”

Σε συνέχεια της συζήτησής μας για τα ζώα επισημάναμε την αξία που έχουν οι μέλισσες για τη ζωή στον πλανήτη. Για το λόγο αυτό, επιλέξαμε να μάθουμε μέσα από βιωματικές δράσεις, προβολή εκπαιδευτικών φίλμ και θεατρικά παιχνίδια τα πάντα για την θαυμαστή διαδικασία παραγωγής του μελιού, ενός “διατροφικού θησαυρού”.

Το πρόγραμμά μας ξεκίνησε με ένα διαδραστικό, θεατρικό δρώμενο με τον αρχαιοελληνικό μύθο για το πώς η μέλισσα απέκτησε το κεντρί της από τον Δία. Έπειτα, παρακολουθήσαμε μια σειρά από ενδιαφέροντα φιλμ για τον τρόπο οργάνωσης που έχουν οι μέλισσες μέσα στο μελίσσι.

20240405 102733

 

Στη συνέχεια βγήκαμε έξω. Φορέσαμε το ειδικό καπέλο του μελισσουργού και είδαμεε πώς ακριβώς είναι οι κυψέλες μέσα σε ένα μελίσσι, πώς χρησιμοποιείται το καπνιστήριο και πώς γίνεται ο τρύγος του μελιού. Μια πλήρης αναπαράσταση της δουλειάς του Μελισσουργού, από τα ίδια τα παιδιά.

Τα παιδιά είδαν και έμαθαν τι είναι η κηρήθρα, πως φτιάχνεται και πως την χρησιμοποιούν οι μέλισσες.

20240405 104927 20240411 201828 20240411 201950 20240411 201652

Τέλος, φτιάξαμε ένα όμορφο αναμνηστικό κεράκι από φυσικό φύλλο κηρήθρας.

20240405 111435 20240405 112518 20240405 112645 20240405 130405

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε από την ομάδα “Κιβωτός”.

https://www.kivotosevents.gr/el/main/ekdromes/viomatikes/to-taxidi-tes-tropis/

20240404 131304

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικής Φιλοζωίας- 4 Απριλίου 2024

Η καθιέρωση αυτής της ημέρας ήταν η ιδανική ευκαιρία για να μιλήσουμε για τη Φιλοζωία και τα αδέσποτα ζώα. Αφού, συζητήσαμε στο πλαίσιο της Μελέτης Περιβάλλοντος για τα ζώα και τα χαρακτηριστικά τους, σειρά είχε να συζητήσουμε για τον τρόπο που φροντίζουμε τα ζώα συντροφιάς και για τις ανάγκες που εκείνα έχουν. Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και προβληματιστήκαμε. Τα παιδιά πρότειναν την ιδέα της υιοθεσίας ως την καλύτερη επιλογή για κάποιον που επιθυμεί να αποκτήσει ένα ζώο.

Και τώρα σειρά είχε φυσικά ένα παιχνίδι; “Ζωάκια έτοιμα;” Ο κάθε ένας παίρνει ένα χαρτάκι με ένα ζώο. Με το σύνθημα όλοι κάνουμε τον ήχο του ζώου που έχουμε και προσπαθούμε να εντοπίσουμε την ομαδούλα μας. Ετσι, η αυλή μας γέμισε με γατάκια, σκυλάκια, πουλάκια και αγελάδες! Διασκεδάσαμε πολυ!

20240404 162712 20240404 162839 20240404 162951

Φυσικά δεν έλειψαν οι πολύ όμορφες ζωγραφιές…η αγάπη για τους τετράποδους φίλους μας δεν κρύβεται!

20240404 162520 20240404 131304

20240322 233855

Χελιδονίσματα στο 10ο Δημοτικό Καλλιθέας (μέρος 1ο)

20240322 233855

Σε πολλα μέρη της Ελλάδας από τα αρχαία ακόμη χρόνια παιδιά αλλά και ενήλικες την 1η Μαρτίου ή την ημέρα της εαρινής ισημερίας έβγαιναν έξω και με μεγάλη χαρά γιόρταζαν τον ερχομό της Άνοιξης.

Οι άνθρωποι χαίρονταν που έφευγε ο κρύος και άκαρπος Χειμώνας και έφθανε η ώρα που η φύση και συνεπώς η ζωή ξαναγεννιόταν. Για αυτό τον λόγο τραγουδούσαν τα “Κάλαντα της Άνοιξης” ή “Χελιδονίσματα”. Μαζί τους οι καλαντιστές είχαν τη χελιδόνα, μια κατασκευή με ομοίωμα χελιδονιού.

20240322 234051 1

Τα «ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ» είναι ένα μελωδικό καλωσόρισμα της Άνοιξης με ειδικά τραγούδια που έλεγαν τα παιδιά γυρίζοντας από σπίτι σε σπίτι.

Τα παιδιά, με το τραγούδι τους, επικαλούνται τα αληθινά χελιδόνια, να έρθουν στον τόπο τους και μαζί μ’ αυτά η άνοιξη. Είναι ένα αναβλαστικό έθιμο και σκοπός του είναι η υποβοήθηση της βλάστησης της γης.

Οι μικροί μας μαθητές τραγούδησαν την ημέρα της εαρινής ισημερίας σε κάθε τμημα υμνώντας την ανοιξη!

20240322 233937

Θεωρώντας σημαντική την αναβίωση ενός τέτοιου εθίμου αλλά και την “έξοδο” των παιδιών στην κοινότητα με σκοπό την ενίσχυση της κοινωνικοποίησής τους,  αλλά και τη δημιουργία δεσμών με την κοινότητα η Α’ Δημοτικού αναβιώνει τα “Χελιδονίσματα” την Τρίτη στις 02/04/2024 με ώρα έναρξης στις 11.45 π.μ. και σημείο συνάντησης την είσοδο του σχολείου (Αχιλλέως 23), με κυκλική διαδρομή από το 10ο ΔΣ Καλλιθέας έως το 23ο ΔΣ Καλλιθέας.
NEOIMP49 selection03 Signac Saint Tropez fontaine des Lices 1895 WEB1500px

Ο Νεοϊμπρεσιονισμός στα χρώματα της Μεσογείου-Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή

Οι ήρωες του βιβλίου της Γλώσσας ανακαλύπτουν τη μαγεία της τέχνης στο ατελιέ ενός καλλιτέχνη…και τα μικρά μας πρωτάκια σε ένα μουσείο τέχνης! Οι μαθητές συμμετείχαν σε μια Διαδραστική ξενάγηση στην περιοδική έκθεση του μουσείου.

Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση

https://goulandris.gr/el/exhibition/neo-impressionism-in-the-colours-of-the-mediterranean

20240319 095836

NEOIMP49 selection03 Signac Saint Tropez fontaine des Lices 1895 WEB1500px

NEOIMP27 selection01 22 541698 WEB1500px

05. Theo Van Rysselberghe

Έπειτα, ήταν η δική μας σειρά να δημιουργήσουμε! Όπως οι ζωγράφοι ζωγράφιζαν με κοντες πινελιες, προσπαθήσαμε κι εμεις να τους μιμηθούμε!

20240404 211831

Μικροί καλλιτέχνες εν δράσει!

20240404 212034 20240319 104637

20240404 211922 2 20240404 211644 2

20240314 133018

αποκριάτικες χειροτεχνίες

Λ1Συνεχίζουμε να ενισχύσουμε τις δεξιότητες μας αλλά και να εκφραζόμαστε δημιουργικά με αποκριάτικες χειροτεχνίες! Το πρόγραμμα εορταστικών εκδηλώσεων του Δήμου έγινε αποκριάτικο κολλάζ και μας έδειξε πως μπορούμε να αξιοποιούμε πράγματα αντί να τα πετάξουμε. Η κυρά Σαρακοστή είναι έτοιμη κι η αντίστροφη μέτρηση για το Πάσχα ξεκινά!

20240314 133014 20240314 150546 20240314 111911 20240314 110807

20240314 105109

“Το καρναβάλι των ζώων”

Το έργο του Saint Saens “Το καρναβάλι των ζώων” δεν γράφτηκε για το καρναβάλι αλλά ήταν για εμάς μια ωραία ευκαιρία για να παίξουμε και να γνωρίσουμε το μουσικό έργο!

Η δράση στηρίχτηκε στο κείμενο του βιβλίου και στη μουσική από το βιβλίο της Ευτυχίας Τσεσμελή.

to karnavali ton zoon cover hq720

Οι μάσκες ήταν έτοιμες και τα παιδιά διάλεξαν όποια τους άρεσε.

20240314 101720 20240314 101725

Την παρέλαση άνοιξαν τα λιοντάρια…και η γιορτή ξεκινά!

20240314 102329 20240314 102444

Ακολουθεί και η είσοδος των υπόλοιπων ζώων…κότες, κοκόρια, ελέφαντες με βαρια βήματα , καγκουρό που χοροπηδούν, κύκνοι που λικνίζονται και άλλα πολλα…

20240314 103015 20240314 103023

20240314 103442 20240314 10503320240314 10522720240314 105017 20240314 105040  20240314 105536 20240314 105301 20240314 105444 20240314 105253 20240314 105109

Πλούσιο υλικό μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο.

Κλασικά και αγαπημένα – Το καρναβάλι των ζώων

 

Ποιος είπε ότι η μέρα πρέπει να ξεκινά με ορθογραφία; Η δική μας μέρα άρχισε με δημιουργική διάθεση και ομαδική εργασία!

20240314 21030420240314 210417 20240314 210514 20240312 085237

Τα πρωτάκια έγιναν ειδικοί τέχνης και αποφάσισαν πως θα τοποθετήσουν τα έργα στο εργαστήριο του καλλιτέχνη και κρίστε τα αποτελέσματα !

20240314 150616 20240314 150613 20240314 150609 20240314 150604

Η δραστηριότητα προέρχεται από βιβλίο δραστηριοτήτων του μουσείου Orangerie στο Παρίσι.

 

received 1519063748665825

Γυναικες που αλλαξαν τον κόσμο…μπορείς κι εσύ!

8 Μαρτίου – η ημέρα της Γυναίκας

received 1519063748665825

Η 8η Μαρτίου έχει οριστεί ως ημερα της γυναίκας. Για εμάς ήταν η καλύτερη ευκαιρία, ώστε να συζητήσουμε για γυναίκες που έφεραν την αλλαγή.

Φωτεινό παράδειγμα η Μαλάλα Γιουσαφζάι που υπερασπιστηκε ένθερμα το δικαίωμα το γυναικών στην εκπαίδευση. Μάλιστα, λίγο έλλειψε αυτό να της κοστίσει την ίδια της τη ζωή. Διαβάσαμε και ακούσαμε την αφήγηση από ένα πολύ όμορφο βιβλίο που μας ενέπνευσε.

Έτσι, οι μικροί μαθητές έφτιαξαν το δικό του “μαγικό μολύβι” και αποτύπωναν τι θα έκαναν οι ίδιοι με αυτό.



Λήψη αρχείου

 

IMG 20240306 160819 968

Τα πρωτάκια δημιουργούν… 6η Μαρτίου Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο

Τα πρωτάκια δημιουργούν…

6η Μαρτίου Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο

«Υπάρχουν χέρια που φυτεύουν ένα δέντρο και άλλα χέρια που του βάζουνε φωτιάυπάρχουν χέρια που σαν πέσεις σε σηκώνουνε ξανάσίγουρα θα `χεις συναντήσει δύο χέρια σαν κι αυτά…»

Με το τραγούδι Χέρια σαν κι αυτά από του Locomondo ξεκίνησε η δράση μας. Το ακούσαμε, το χορέψαμε και πλέον σειρά είχε το βιβλίο…

«Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε»

Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε… υπάρχουν τόσα που τα χέρια μπορούν να κάνουν…Τι κάνουν τα δικά σας χέρια;



Λήψη αρχείου

Η σειρά τώρα ήταν δική μας! Δημιουργήσαμε και αποτυπώσαμε όλα αυτά που θέλαμε να «φωνάξουμε» στους συμμαθητές μας…

20240306 102651 1 20240306 160302

Σε συνέχεια της δράσης μας κατά του σχολικού εκφοβισμού διαβάσαμε το βιβλίο «Η μέρα που έγινα κι εγώ λύκος» και ακούσαμε την αφήγηση.

IMG 20240306 160820 029

“Δεν έχουν μόνο τα παραμύθια κακό λύκο. Έχει έναν και το σχολείο μου.Τη λένε Άγκνες και τριγυρίζει με την αγέλη της.Για να βάλω ένα τέλος στις κοροϊδίες της και να βρω κι εγώ φίλους, έφτασα να γίνω κι εγώ… «λύκος».

images

Στο σχολείο, η Σάρλοτ ακούει λέξεις που κόβουν σαν δόντια κοφτερά, κι έτσι νιώθει έναν κόμπο που όλο μεγαλώνει. Θα βρει άραγε τρόπο να νικήσει τον φόβο και τον θυμό;

Αφού προβληματιστήκαμε αρκετά ακούγοντας την αφήγηση συζητήσαμε, εάν εντοπίζουμε κοινές συμπεριφορές με τους ήρωες της ιστορίας.

Τέλος, δώσαμε την υπόσχεση ότι τα χέρια μας θα κάνουν όλα εκείνα που σημειώσαμε και τα λόγια μας δεν θα πληγώνουν κανέναν.

Η ομαδική μας εργασία πλέον κοσμεί την είσοδο του σχολείου μας!

IMG 20240306 160820 000 1 IMG 20240306 160819 968 1

“Ξ…όπως Ξιφίας” σε αναζήτηση…με όχημα το εκπαιδευτικό δράμα



Λήψη αρχείου

Σήμερα επιλέξαμε να προσεγγίσουμε το κείμενο “Ξ…όπως ξιφίας” από το Ανθολόγιο, στο οποίο θίγεται το θέμα της σχολικής απομόνωσης μέσα από μια διαθεματική προσέγγιση στη Γλώσσα, τη Λογοτεχνία, τη Μελέτη Περιβάλλοντος και το Θέατρο.

Αφού διαβάσαμε το κείμενο στις σελίδες 30,31 απαντήσαμε σε ερωτήσεις κατανόησης και γνωρίσαμε πληροφορίες για τον ξιφία  (Διαδραστική προσέγγιση με παιχνίδια). Στη συνέχεια αξιοποιήσαμε δύο θεατρικές τεχνικές: 1) την καυτή καρέκλα και 2) το περίγραμμα του χαρακτήρα.

Η σύνδεση των λογοτεχνικών κειμένων με το θέατρο μέσα από τις θεατρικές τεχνικές που αξιοποιούνται συμβάλλει στην πολύσημη «ανάγνωση» του κειμένου αναδιατυπώνοντας τις
αισθητικές του αξίες. Το συγκεκριμένο κείμενο προωθεί την αξία της φιλίας.

Σημαντικό χαρακτηριστικό των τεχνικών είναι ότι «ενισχύει τις γλωσσικές ικανότητες, καθώς ο παιγνιώδης χαρακτήρας του επιτρέπει στους μετέχοντες ελεύθεροι να πειραματίζονται στη γλώσσα» και να την προσεγγίζουν μέσα από τον προσωπικό τους τρόπο και όχι μέσα από καταναγκασμό (Woolland B. 1999)

Ανακριτική καρέκλα ή καρέκλα των αποκαλύψεων/ Hot Seating
Ένας μαθητής κάθεται σε μια καρέκλα και καλείται να απαντήσει σε καυτά ερωτήματα, καθοριστικά για την εξέλιξη της δράση. Οι υπόλοιποι του κάνουν ερωτήσεις κι εκείνος απαντά «μέσα» στο ρόλο σαν να είναι ο ίδιος ο ρόλος, σε σχέση με τις πράξεις, τα κίνητρα, τις σκέψεις, τις αξίες του κ.λπ.  Δεν προηγείται καμιά προετοιμασία. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται για να γίνει εμβάθυνση σε ρόλο. Ως αποτέλεσμα έχει τον εμπλουτισμό του ρόλου αφενός και αφετέρου τη εμβάθυνση της ανθρώπινης
συμπεριφοράς.

20240322 214739 20240322 214919

Τα παιδιά έθεσαν ερωτήματα στον Ξέρξη. “Πώς ένιωθες όταν σε κορόιδευαν οι συμμαθητές σου;” “τι θα ήθελες να τους πεις;” ”

Περίγραμμα του χαρακτήρα
Σε χαρτί του μέτρου σχεδιάζουμε το περίγραμμα του χαρακτήρα. Καθώς η δράση αναπτύσσεται οι συμμετέχοντες καλούνται να γράψουν μέσα στο περίγραμμα σκέψεις ή συναισθήματα του ρόλου και έξω από το περίγραμμα σκέψεις και
συναισθήματα δικά τους ή των άλλων προσώπων του δράματος με σκοπό να διερευνήσουν και να κατανοήσουν σε βάθος τον ρόλο.

 

20240322 215529 20240209 092320 1

Ο Ξέρξης στην αρχή ένιωθε λύπη, θλίψη, στενοχώρια, μοναξιά. Αντιμετώπισε όμως με αγάπη τους συμμαθητές του χωρίς να τους κρατήσει κακία, έδειξε γενναιότητα και σκέφτηκε τους συμμαθητές του και τελικά ένιωσε χαρά και αποδοχή. Οι συμμαθητές του ενώ τον κορόιδευαν, τελικά μετάνιωσαν γι αυτή τη συμπεριφορά και ένιωσαν ευγνωμοσύνη για τον Ξέρξη που τους έσωσε.

Ας γίνει η συμπεριφορά του Ξερξη παράδειγμα και για μας!!

20240213 120801

 

 

 

Σελίδα 3 από 8

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση