Ναι!!! Στο Ποδήλατο. Αλλά Με Ασφάλεια.

Το ποδήλατο προσφέρει μοναδικά πλεονεκτήματα. Θα σε πάει εκεί που θέλεις με ευκολία και οικονομία και θα σε βοηθήσει να βελτιώσεις την υγεία σου.

Για να εκμεταλλευθείς όμως τις δυνατότητες του συστήματος και να πάρεις μόνο χαρά από αυτό, βασική προϋπόθεση είναι η οδήγηση με ασφάλεια.

Τήρησε συστηματικά τους κανόνες χρήσης του συστήματος και υιοθέτησε όλους τους κανόνες ασφαλείας ώστε να απολαμβάνεις μόνο τα θετικά του ποδηλάτου. Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές και κάνε  την βόλτα σου μια μοναδική εμπειρία.

 

Δείτε το στο slideshare.net

Το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου

Ένα παράθυρο στην γεωλογική ιστορία του Αιγαίου

τα τελευταία 20 εκατομμύρια χρόνια. 

Το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου αποτελεί ένα από τα ωραιότερα και σπανιότερα σε παγκόσμια κλίμακα μνημεία της γεωλογικής κληρονομιάς. Δημιουργήθηκε πριν από 20 περίπου εκατομμύρια χρόνια, όταν ηφαιστειακά υλικά κάλυψαν και απολίθωσαν το δάσος που κάλυπτε τότε την περιοχή. Η Ελληνική Πολιτεία αναγνωρίζοντας την μεγάλη περιβαλλοντική, γεωλογική και παλαιοντολογική αξία του Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, το ανακήρυξε «Διατηρητέο Μνημείο της Φύσης» (ΠΔ 443/1985).

Οι πρώτες αναφορές για το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου χρονολογούνται από τον 19ο αιώνα. Από τότε το Απολιθωμένο Δάσος κίνησε το ενδιαφέρον πολλών περιηγητών και μελετητών. Οι επιστήμονες που μελέτησαν το Απολιθωμένο Δάσος αναφέρονται με θαυμασμό στη μοναδικότητά του και στη μεγάλη επιστημονική του αξία που διατηρήθηκε σε άριστη κατάσταση ως τις μέρες μας.

Η δημιουργία του Απολιθωμένου Δάσους συνδέεται με την έντονη ηφαιστειακή δραστηριότητα στο χώρο του Βορείου Αιγαίου πριν από 20 περίπου εκατομμύρια χρόνια. Η μεγάλη συχνότητα των απολιθωμένων κορμών που διατηρούνται όρθιοι και με το ριζικό τους σύστημα σε πλήρη ανάπτυξη, αποδεικνύει ότι τα δέντρα απολιθώθηκαν στη φυσική τους θέση και δεν έχουν μεταφερθεί στη θέση που τα βρίσκουμε σήμερα. Πρόκειται δηλαδή για ένα αυτόχθονο απολιθωμένο δάσος.

Σήμερα από την φυσική διάβρωση των ηφαιστειακών πετρωμάτων αποκαλύπτονται εντυπωσιακοί ιστάμενοι και κατακείμενοι κορμοί δένδρων που φτάνουν σε μήκος ως και τα είκοσι μέτρα ενώ η διάμετρος των απολιθωμένων κορμών πλησιάζει τα τρία μέτρα. Τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερης επιστημονικής αξίας ευρήματα έρχονται επίσης στο φως και από τις συστηματικές ανασκαφές που πραγματοποιεί το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου στην ευρύτερη περιοχή.

Το Απολιθωμένο Δάσος αποκαλύπτει πληροφορίες για τη σύνθεση της Παλαιοχλωρίδας (σημαντικό δείκτη των κλιματικών και περιβαλλοντικών συνθηκών καθώς και των μεταβολών τους), και ταυτόχρονα αποτελεί ένα μοναδικό βιβλίο στο οποίο καταγράφεται όλη η γεωλογική ιστορία της λεκάνης του Αιγαίου τα τελευταία 20 εκατομμύρια χρόνια.

Τα ευρήματα στην περιοχή του Απολιθωμένου Δάσους  αποκαλύπτουν ότι η περιοχή αποτελούσε τμήμα ενός μεικτού δάσους κωνοφόρων και αγγειόσπερμων δένδρων, ένδειξη ότι η χλωρίδα της περιοχής είχε εξελιχθεί σημαντικά. Τα κωνοφόρα αντιπροσωπεύονται από γένη των οικογενειών Ταξοδιίδες, Πρωτοπευκίδες, Πευκίδες και Κυπαρισσίδες. Στα αγγειόσπερμα ανήκουν αρκετά από τα απολιθωμένα είδη που έχουν προσδιορισθεί, όπως δένδρα Κανέλλας, Δάφνης, Λεύκης, Καρυδιάς, Οξιάς, Σκλήθρου, Πλάτανου, Σφένδαμου, πολλά είδη Δρυός (Βαλανιδιάς) κ.ά. Ιδιαίτερης σημασίας ευρήματα είναι τα απολιθώματα φοινικόδενδρων, αφού αποτελούν την πρώτη καταγραφή ιστάμενων απολιθωμένων φοινίκων. Η σύνθεση της απολιθωμένης χλωρίδας δείχνει ότι το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου αναπτύχθηκε σε υποτροπικό κλίμα.

Πηγή: http://www.petrifiedforest.gr

Μαθαίνω πως να μελετώ

Υποστηρικτικές συνθήκες εργασίας:

Χώρος εργασίας:

  • Είναι προτιμότερο να επιλέγεται ο ίδιος πάντοτε χώρος.
  • Στο τραπέζι πρέπει να υπάρχουν αποκλειστικά και μόνο αυτά που είναι απαραίτητα για το διάβασμα του συγκεκριμένου μαθήματος.
  • Κατά τα διαλείμματα είναι απαραίτητο να γίνεται αλλαγή του χώρου.

Ώρες εργασίας:

  • Ο καθένας πρέπει να βρει ποιες ώρες είναι γι’ αυτόν οι πιο αποδοτικές.
  • Είναι προτιμότερο να υπάρχουν προκαθορισμένες ώρες διαβάσματος. Κάθε αλλαγή συνήθειας απαιτεί και ανάλογο χρόνο προσαρμογής.

Διαλείμματα:

  • Τα διαλείμματα είναι σημαντικά, απαραίτητα και βοηθούν τη μάθηση.
  • Η διάρκεια του διαλείμματος πρέπει να προκαθορίζεται και να τηρείται.
  • Οι δραστηριότητες κατά τα διαλείμματα πρέπει να διαφοροποιούνται από τη διαδικασία του διαβάσματος.
  • Κατά τα σύντομα διαλείμματα αποφύγετε τις δραστηριότητες που διακόπτονται δύσκολα (τηλεόραση, ηλεκτρονικά παιχνίδια).

Σωματική ευεξία:

  • Κατάλληλη διατροφή.
  • Συστήνεται η κίνηση ως αντισταθμιστικός παράγοντας (για παράδειγμα, κατά τα διαλείμματα).
  • Είναι απαραίτητος αρκετός ύπνος για την αναζωογόνηση του σώματος.

Πηγή: Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Τα 7 σκαλιά προς την … επιτυχία

Ποτέ μην λες ότι δεν μπορείς…απλά προσπάθησε και θα τα καταφέρεις!!

τα 7 σκαλοπάτια
 

Πώς θα καλλιεργήσουμε στα παιδιά τη μαθηματική σκέψη;

Πολλές φορές δεν αρκεί να εξηγήσουμε στο παιδί την πληροφορία που γράφει το βιβλίο ή την εκφώνηση της άσκησης των Μαθηματικών. Αυτό που προέχει είναι να βοηθήσουμε το παιδί να “δει” με το σωστό τρόπο την όλη διαδικασία. Στα Μαθηματικά, για τα περισσότερα παιδιά το κλειδί είναι να καταλάβουν ότι “λύνω μια άσκηση στα Μαθηματικά” συχνά σημαίνει “προσπαθώ ξανά και ξανά, σκέφτομαι τα δεδομένα από την αρχή και δοκιμάζω”. Άρα αυτό που χρειάζεται είναι να καλλιεργήσουμε στα παιδιά τη μαθηματική σκέψη.

Για το σκοπό αυτό σάς προτείνουμε τα εξής:

• Εξηγήστε στο παιδί ότι πρέπει να βλέπει τυχόν λάθη ως εργαλείο που του λέει τι πρέπει να ψάξει παραπάνω και να επανελέγξει. Επομένως, κάθε λάθος, θα πρέπει να είναι αφετηρία για νέα διερεύνηση/δοκιμή.

• Δώστε έμφαση στο να βοηθήσετε το παιδί να «διαβάζει» σωστά την εκφώνηση της άσκησης , ώστε να καταλαβαίνει τι του ζητά η άσκηση/πρόβλημα, γιατί συνήθως οι λάθος λύσεις οφείλονται στο ότι τα παιδιά δεν έχουν καταλάβει σωστά το πρόβλημα.

•  Πάντα να ζητάτε από το παιδί να σας πει πώς σκέφθηκε για να λύσει την άσκηση. Ακόμα και αν η λύση είναι σωστή, μπορεί να ανακαλύψουμε με την κουβέντα ότι υπάρχει κάτι (π.χ. έννοια, διαδικασία) που το παιδί δεν έχει καταλάβει απόλυτα.

• Όταν διαπιστώσετε ότι το παιδί έχει καταλάβει κάτι λάθος ή δυσκολεύεται στην κατανόηση μιας έννοιας/διαδικασίας, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με τον εκπαιδευτικό και να τον συμβουλευτείτε για το πώς θα βοηθήσετε το παιδί.

• Όπως σε όλα τα πράγματα, έτσι και στα Μαθηματικά, η εξάσκηση είναι το κλειδί για τη βελτίωση. Να ενθαρρύνετε το παιδί να λύνει ασκήσεις, αλλά κυρίως αξιοποιήστε για εξάσκηση τα μαθηματικά προβλήματα της καθημερινής ζωής (π.χ. λογαριασμοί).

• Επειδή κάποια προβλήματα μπορεί να λύνονται με διαφορετικούς τρόπους, να ενθαρρύνετε το παιδί να δοκιμάζει διαφορετικούς τρόπους επίλυσης και γενικώς να ψάχνει.

Το σημαντικότερο είναι να καταλάβει το παιδί ότι «Κάνω μαθηματικά» σημαίνει επεξεργάζομαι δεδομένα, επιλέγω μέθοδο, δοκιμάζω, κάνω λάθη και επανεξετάζω. Η προσπάθεια, αυτό που λέμε «Παλεύω να λύσω μια άσκηση», δεν είναι ‘κακό’ ούτε συμβαίνει σε αυτούς που δεν ‘συμπαθούν’ τα Μαθηματικά, αλλά είναι κομμάτι της διαδικασίας και τελικώς η ουσία και ομορφιά των μαθηματικών.

Πηγή: http://omathimatikos.gr/

Copyright © Τα πεμπταστέρια          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση