Xbox

unnamed 1
Xbox
Λογότυπο Xbox (2019).svg
Τύπος Προϊόντος Βιντεοπαιχνίδι
Ιδιοκτήτης Microsoft
Χώρα Ηνωμένες Πολιτείες
Εισήχθη 15 Νοεμβρίου 2001 ; πρίν 20 χρόνια
Αγορές Παγκόσμιος
Καταχωρημένο ωςεμπορικό σήμα στο Παγκόσμιος
Δικτυακός τόπος www .xbox .com

Το Xbox είναι μια επωνυμία βιντεοπαιχνιδιών που δημιουργήθηκε και ανήκει στη Microsoft . Η επωνυμία αποτελείται από πέντε κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών, καθώς και εφαρμογές (παιχνίδια), υπηρεσίες ροής , μια διαδικτυακή υπηρεσία με το όνομα του δικτύου Xbox και το τμήμα ανάπτυξης με το όνομα Xbox Game Studios . Η μάρκα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Νοέμβριο του 2001, με την κυκλοφορία της αρχικής κονσόλας Xbox .

Η αρχική συσκευή ήταν η πρώτη κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών που προσφέρθηκε από μια αμερικανική εταιρεία μετά τη διακοπή των πωλήσεων του Atari Jaguar το 1996. Έφθασε τις πωλήσεις πάνω από 24 εκατομμύρια μονάδες μέχρι τον Μάιο του 2006. [1] Η δεύτερη κονσόλα της Microsoft, το Xbox 360 , κυκλοφόρησε το 2005 και έχει πουλήσει 86 εκατομμύρια μονάδες από τον Οκτώβριο του 2021. Η τρίτη κονσόλα, το Xbox One , κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2013 και έχει πουλήσει 51 εκατομμύρια μονάδες. [2] Η τέταρτη σειρά κονσολών Xbox, οι Xbox Series X και Series S , κυκλοφόρησαν τον Νοέμβριο του 2020. Επικεφαλής του Xbox είναι ο Phil Spencer , ο οποίος διαδέχθηκε τον πρώην επικεφαλής Marc Whitten στα τέλη Μαρτίου 2014.

Ιστορία

Όταν η Sony Computer Entertainment ανακοίνωσε για πρώτη φορά το PlayStation 2 το 1999, η εταιρεία είχε τοποθετήσει την κονσόλα ως κεντρικό στοιχείο για την οικιακή ψυχαγωγία, καθώς όχι μόνο θα έπαιζε βιντεοπαιχνίδια, αλλά θα μπορούσε επίσης να παίξει CD ήχου και βίντεο DVD. Η Microsoft, της οποίας η δραστηριότητα είχε κυρίως την υποστήριξη της επιχείρησης προσωπικών υπολογιστών (PC) με το λειτουργικό σύστημα Windows, το λογισμικό και τα παιχνίδια της, είδε το PlayStation 2 ως απειλή για τον προσωπικό υπολογιστή. [5]

Τέσσερις μηχανικοί από την ομάδα DirectX της Microsoft —Ο Kevin Bachus, ο Seamus Blackley , ο Ted Hase και ο αρχηγός της ομάδας DirectX Otto Berkes, άρχισαν να οραματίζονται πώς θα ήταν μια κονσόλα της Microsoft που θα ανταγωνιζόταν το PlayStation 2. Σχεδίασαν ένα σύστημα που θα χρησιμοποιούσε πολλά στοιχεία υλικού από κοινού με τους υπολογιστές, εκτελώντας ουσιαστικά μια έκδοση των Windows και του DirectX για την τροφοδοσία των παιχνιδιών στην κονσόλα. [6] [5] Αυτή η προσέγγιση θα διευκόλυνε τους προγραμματιστές στα Windows να δημιουργήσουν παιχνίδια για το νέο τους σύστημα, διαφοροποιώντας τον εαυτό του από τις προσαρμοσμένες λύσεις υλικού των περισσότερων κονσολών. [7] [8] Πολλά ονόματα προτάθηκαν για αυτήν την κονσόλα, όπως το “Direct X Box”, [9] και το “Windows Entertainment Project”.[10] Η ομάδα μάρκετινγκ της Microsoft διεξήγαγε έρευνες καταναλωτών για το όνομα, χρησιμοποιώντας το όνομα “Xbox” ως στοιχείο ελέγχου, πιστεύοντας ότι αυτό θα ήταν λιγότερο επιθυμητό, ​​αλλά διαπίστωσε ότι αυτό είχε τη μεγαλύτερη προτίμηση από τις δοκιμές τους και επιλέχθηκε ως το όνομα της κονσόλας . [11]

Μελλοντικός

Η Microsoft εργάζεται πρόσφατα για να αξιοποιήσει την επωνυμία του “Xbox” πέρα ​​από το υλικό της κονσόλας, αλλά ως γενική επωνυμία βιντεοπαιχνιδιών, που αντικατοπτρίζεται στη μετονομασία των Microsoft Studios σε Xbox Game Studios το 2019. [12] [13] Ο Phil Spencer είχε δηλώσει στο Ιούνιος 2019 ότι για τη Microsoft, “Η επιχείρηση δεν είναι πόσες κονσόλες πουλάς. Η δουλειά είναι πόσοι παίκτες παίζουν τα παιχνίδια που αγοράζουν, πώς παίζουν.” την οποία ακολούθησαν οι δημοσιογράφοι ως μια διαδρομή για να αποδυναμώσουν το υλικό της κονσόλας και να δώσουν προτεραιότητα σε παιχνίδια, συνδρομές και υπηρεσίες για παίκτες. [14] [15] Αργότερα τον Φεβρουάριο του 2020, ο Spencer είπε ότι προχωρώντας προς τα εμπρός, η εταιρεία δεν βλέπει “παραδοσιακές εταιρείες τυχερών παιχνιδιών”υπηρεσίες όπως η Amazon και η Google . Ο Spencer αναγνώρισε ότι το Microsoft Azure είναι ένα σημαντικό στοιχείο των μελλοντικών τους σχεδίων, το οποίο τροφοδοτεί την υπηρεσία ροής παιχνιδιών xCloud . [16] Ο Spencer ανέφερε επίσης τα παιχνίδια για κινητά ως πιθανή περιοχή, και όπου η Microsoft προσπαθούσε να τοποθετηθεί με τις υπηρεσίες της, εάν αυτή γίνει η πιο προτιμώμενη μορφή για παιχνίδια. Ο Spencer είπε ότι «δεν νομίζω ότι είναι «αγνωστικιστικό υλικού» όσο είναι «εκεί που θέλεις να παίξεις», περιγράφοντας πώς η Microsoft σχεδίαζε στρατηγική για το branding του Xbox για το μέλλον. [17]

Κονσόλες

Πρώτη γενιά: Xbox

Κονσόλα Xbox με “Controller S”

Το αρχικό Xbox κυκλοφόρησε στις 15 Νοεμβρίου 2001, στη Βόρεια Αμερική, στις 22 Φεβρουαρίου 2002, στην Ιαπωνία και στις 14 Μαρτίου 2002, στην Αυστραλία και την Ευρώπη. Ήταν η πρώτη εισβολή της Microsoft στην αγορά των κονσολών παιχνιδιών. Ως μέρος της έκτης γενιάς κονσολών βιντεοπαιχνιδιών , το Xbox ανταγωνίστηκε το PlayStation 2 της Sony , το Dreamcast της Sega (που σταμάτησε τις αμερικανικές πωλήσεις πριν κυκλοφορήσει το Xbox) και το GameCube της Nintendo . Το Xbox ήταν η πρώτη κονσόλα που προσφέρθηκε από μια αμερικανική εταιρεία μετά τη διακοπή των πωλήσεων του Atari Jaguar το 1996. Το όνομα Xbox προήλθε από μια συρρίκνωση του DirectX Box , μια αναφορά στο API γραφικών της Microsoft ,DirectX . [18] [19]

Η ενσωματωμένη υπηρεσία Xbox Live που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2002 επέτρεπε στους παίκτες να παίζουν παιχνίδια online με ή χωρίς ευρυζωνική σύνδεση. [20] Αρχικά ανταγωνιζόταν την διαδικτυακή υπηρεσία του Dreamcast αλλά αργότερα ανταγωνίστηκε κυρίως την διαδικτυακή υπηρεσία του PlayStation 2 . Παρόλο που αυτά τα δύο είναι δωρεάν ενώ το Xbox Live απαιτούσε συνδρομή, καθώς και σύνδεση μόνο για ευρυζωνική σύνδεση, η οποία δεν υιοθετήθηκε ακόμη πλήρως, το Xbox Live ήταν επιτυχημένο λόγω καλύτερων διακομιστών , χαρακτηριστικών όπως η λίστα φίλων και τίτλων ορόσημων όπως το Halo 2κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2004, το οποίο είναι το βιντεοπαιχνίδι Xbox με τις περισσότερες πωλήσεις και ήταν μακράν το πιο δημοφιλές διαδικτυακό παιχνίδι για το σύστημα.

Δεύτερη γενιά: Xbox 360

Xbox 360 Elite, Δεξιά: Xbox 360 S και χειριστήριο νέου τύπου

Το Xbox 360 κυκλοφόρησε ως ο διάδοχος του αρχικού Xbox τον Νοέμβριο του 2005, ανταγωνιζόμενος το PlayStation 3 της Sony και το Wii της Nintendo ως μέρος της έβδομης γενιάς κονσολών βιντεοπαιχνιδιών. Από τον Ιούνιο του 2014, 84 εκατομμύρια κονσόλες Xbox 360 έχουν πουληθεί παγκοσμίως. [21] Το Xbox 360 παρουσιάστηκε επίσημα στο MTV στις 12 Μαΐου 2005, με λεπτομερείς πληροφορίες για την κυκλοφορία και το παιχνίδι που αποκαλύφθηκαν αργότερα τον ίδιο μήνα στην Electronic Entertainment Expo (E3). Η κονσόλα εξαντλήθηκε πλήρως κατά την κυκλοφορία σε όλες τις περιοχές εκτός από την Ιαπωνία. [22] [23] [24]Διάφορες διαμορφώσεις λιανικής του βασικού μοντέλου Xbox 360 προσφέρθηκαν κατά τη διάρκεια ζωής του, ποικίλλοντας την ποσότητα της μνήμης RAM και του εσωτερικού χώρου αποθήκευσης που προσφέρεται.

Το Xbox 360 παρουσίασε μια διευρυμένη υπηρεσία Xbox Live (η οποία τώρα περιελάμβανε ένα περιορισμένο επίπεδο “Δωρεάν” που ονομάζεται Silver), τη δυνατότητα ροής περιεχομένου πολυμέσων από υπολογιστές, ενώ οι μεταγενέστερες ενημερώσεις πρόσθεσαν τη δυνατότητα αγοράς και ροής μουσικής, τηλεοπτικών προγραμμάτων και ταινιών μέσω τις υπηρεσίες Xbox Music και Xbox Video , μαζί με πρόσβαση σε υπηρεσίες περιεχομένου τρίτων μέσω εφαρμογών ροής πολυμέσων τρίτων κατασκευαστών . Η Microsoft κυκλοφόρησε επίσης το Kinect , ένα σύστημα ελέγχου κίνησης για το Xbox 360 που χρησιμοποιεί ένα προηγμένο σύστημα αισθητήρων.

Δύο σημαντικές αναθεωρήσεις του Xbox 360 κυκλοφόρησαν μετά την αρχική κυκλοφορία. Το Xbox 360 S (συνήθως θεωρείται ως “Slim”), που κυκλοφόρησε το 2010, διέθετε το ίδιο βασικό υλικό, αλλά με επανασχεδιασμένο, λεπτότερο παράγοντα μορφής με μικρότερο μέγεθος σκληρού δίσκου 250 GB. Πρόσθεσε επίσης ενσωματωμένο Wi-Fi 802.11 b/g/n , οπτική έξοδο ήχου TOSLINK S/PDIF , πέντε θύρες USB 2.0 (σε σύγκριση με τις τρεις παλαιότερων εκδόσεων) και ειδική θύρα σχεδιασμένη για το περιφερειακό Kinect. Το Xbox 360 S αντικατέστησε τη βασική μονάδα Xbox 360, η οποία διακόπηκε και πωλήθηκε στην ίδια τιμή. [25] [26] [27]Μια φθηνότερη μονάδα Xbox 360 S, που αφαιρούσε τη μονάδα δίσκου 250 GB ενώ προσέθεσε 4 GB εσωτερικής αποθήκευσης, κυκλοφόρησε αργότερα το 2010. η μονάδα επέτρεπε στους χρήστες να συνδέσουν μια λύση εξωτερικής αποθήκευσης ή να αγοράσουν ένα εσωτερικό πρόσθετο 250 GB.

Η δεύτερη σημαντική έκδοση του Xbox 360 ήταν το Xbox 360 E, που κυκλοφόρησε το 2013. Διέθετε στυλ θήκης παρόμοιο με το επερχόμενο Xbox One και απάλειψε μία θύρα USB και τις συνδέσεις S/PDIF, YPbPr και S-video, αλλά Κατά τα άλλα μοιραζόταν τις ίδιες προδιαγραφές με το Xbox 360 S.

Τρίτη γενιά: Xbox One

Το Xbox One με το επανασχεδιασμένο Kinect και χειριστήριο

Το Xbox One κυκλοφόρησε στις 22 Νοεμβρίου 2013, στη Βόρεια Αμερική, ως ο διάδοχος του Xbox 360. Το Xbox One ανταγωνίζεται το PlayStation 4 της Sony και το Wii U and Switch της Nintendo ως μέρος της όγδοης γενιάςκονσολών βιντεοπαιχνιδιών.

Ανακοινώθηκε στις 21 Μαΐου 2013, [28] το Xbox One δίνει έμφαση σε χαρακτηριστικά που βασίζονται στο Διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας εγγραφής και ροής παιχνιδιού και της δυνατότητας ενσωμάτωσης με αποκωδικοποιητή για παρακολούθηση καλωδιακής ή δορυφορικής τηλεόρασης μέσω του κονσόλα με βελτιωμένη διεπαφή οδηγού και φωνητικό έλεγχο που βασίζεται στο Kinect . [29] [30] [31] [32]

Μετά την αποκάλυψή του, το Xbox One αποδείχθηκε αμφιλεγόμενο για τις αρχικές πρακτικές διαχείρισης ψηφιακών δικαιωμάτων και απορρήτου. ενώ η Microsoft διαφημίζει τη δυνατότητα των χρηστών να έχουν πρόσβαση στη βιβλιοθήκη παιχνιδιών τους (ανεξάρτητα από το αν αγοράστηκαν φυσικά ή ψηφιακά) σε οποιαδήποτε κονσόλα Xbox One χωρίς να χρειάζονται τους δίσκους τους και τη δυνατότητα κοινής χρήσης ολόκληρης της βιβλιοθήκης τους με 10 καθορισμένα μέλη της «οικογένειας», όλα τα παιχνίδια θα πρέπει να συνδέονται με τον λογαριασμό Xbox Live του χρήστη και την κονσόλα Xbox One του, και η κονσόλα θα πρέπει να συνδέεται στο Διαδίκτυο σε περιοδική βάση (τουλάχιστον μία φορά κάθε 24 ώρες) για να συγχρονίζει τη βιβλιοθήκη ή η κονσόλα δεν θα μπορούσε να παίξει καθόλου παιχνίδια. [33] [34]Μετά από μια συντριπτικά αρνητική απάντηση από κριτικούς και καταναλωτές (οι οποίοι επίσης εξέφρασαν ανησυχίες ότι το σύστημα θα μπορούσε να αποτρέψει ή να εμποδίσει τη μεταπώληση μεταχειρισμένων παιχνιδιών ), η Microsoft ανακοίνωσε ότι αυτοί οι περιορισμοί θα καταργηθούν. [35] Η Microsoft επικρίθηκε επίσης για την απαίτηση του Xbox One να έχει συνδεδεμένο το ενημερωμένο περιφερειακό Kinect για να λειτουργήσει, το οποίο οι επικριτές και οι υποστηρικτές του απορρήτου πίστευαν ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως συσκευή παρακολούθησης. Ως χειρονομία για να δείξει μια δέσμευση για το απόρρητο των χρηστών, η Microsoft αποφάσισε να επιτρέψει στην κονσόλα να λειτουργεί χωρίς Kinect. [36] [37] [38]

Στις 13 Ιουνίου 2016, η Microsoft ανακοίνωσε το Xbox One S στην E3 2016 , το οποίο διέθετε μικρότερο παράγοντα μορφής, καθώς και υποστήριξη για βίντεο 4K (συμπεριλαμβανομένης της ροής και του Ultra HD Blu-ray ) και HDR . [39] Στην E3 2017, η Microsoft παρουσίασε το Xbox One X , ένα μοντέλο υψηλής τεχνολογίας με βελτιωμένο υλικό που έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει την αναπαραγωγή παιχνιδιών σε ανάλυση 4K. [40]

Από τον Νοέμβριο του 2014, η Microsoft έχει δηλώσει ότι δεν θα δημοσιεύσει αριθμούς πωλήσεων για τη σειρά Xbox One. [41] Η βιομηχανία εκτιμά ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις της οικογένειας Xbox One θα είναι περίπου 51 εκατομμύρια μονάδες. [2] Ο επικεφαλής του Xbox, Phil Spencer, είπε ότι, ενώ παρακολουθούν εσωτερικά τα στοιχεία των πωλήσεων, δεν θέλουν οι προγραμματιστές τους να εστιάζουν σε αυτούς τους αριθμούς για να επηρεάσουν τα προϊόντα τους, και επομένως επέλεξαν να μην αναφέρουν περαιτέρω πωλήσεις υλικού Xbox στο μέλλον. [42]

Τέταρτη γενιά: Xbox Series X και Series S

Το Xbox Series X και το χειριστήριο

Η τέταρτη γενιά μοντέλων Xbox, που ονομάζεται απλά Xbox, [43] περιλαμβάνει τα Xbox Series X και Xbox Series S που κυκλοφόρησαν στις 10 Νοεμβρίου 2020. Και τα δύο θεωρούνται μέλη της ένατης γενιάς κονσολών βιντεοπαιχνιδιώνμαζί με το PlayStation 5 , που επίσης κυκλοφόρησε εκείνο το μήνα.

Τα Xbox Series X και Series S είναι εκδόσεις υψηλής και χαμηλής ποιότητας συγκρίσιμες με τα μοντέλα Xbox One X και Xbox One S, αντίστοιχα, με όλα τα παιχνίδια που έχουν σχεδιαστεί για αυτήν την οικογένεια μοντέλων που μπορούν να παίζονται και στα δύο συστήματα. Το Xbox Series X εκτιμάται ότι είναι τέσσερις φορές πιο ισχυρό από το Xbox One X, με υποστήριξη για ανάλυση 8K και απόδοση έως και 120 καρέ ανά δευτερόλεπτο, με ονομαστικό στόχο την ανάλυση 4Kστα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Το Xbox Series S είναι μια ψηφιακή μονάδα μόνο με λιγότερη ισχύ επεξεργασίας γραφικών, αλλά εξακολουθεί να μπορεί να αποδίδει σε ονομαστική ανάλυση 1440p στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο με υποστήριξη για αναβάθμιση 4K. Και οι δύο κονσόλες διαθέτουν υποστήριξη για νέα συστήματα απόδοσης γραφικών, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης ακτίνων σε πραγματικό χρόνο, και το νέο Xbox Velocity Architecture που λειτουργεί με την εσωτερική μονάδα SSD για να μεγιστοποιήσει τον ρυθμό ροής υφής στον επεξεργαστή γραφικών, μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών. Εκτός από τα παιχνίδια για αυτή τη νέα οικογένεια κονσολών, και οι δύο κονσόλες είναι πλήρως συμβατές με όλα τα παιχνίδια Xbox One και με το μεγαλύτερο μέρος του υλικού, καθώς και με όλα τα συμβατά παιχνίδια που μπορούσαν να παίξουν στο Xbox One από το Xbox 360 και την αρχική κονσόλα Xbox. [44]

Για να βοηθήσει τους καταναλωτές στη μετάβαση, η Microsoft παρουσίασε το σύστημα Έξυπνης Παράδοσης, το οποίο τα περισσότερα από τα παιχνίδια πρώτου κατασκευαστή και πολλά παιχνίδια τρίτων θα χρησιμοποιούν για να προσφέρουν δωρεάν ενημερώσεις για εκδόσεις παιχνιδιών Xbox One στην έκδοση Xbox Series X/S τα πρώτα χρόνια της κυκλοφορίας των κονσολών. [45] [46]