H Blizzard Entertainment, Inc. είναι αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης και διανομής βιντεοπαιχνιδιών, με έδρα την Καλιφόρνια, και τμήμα της Activision Blizzard. Η εταιρεία ιδρύθηκε στις 8 Φεβρουαρίου του 1991, υπό την ονομασία Silicon & Synapse, από τρεις απόφοιτους του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, στο Λος Άντζελες: Μάικλ Μόρεμ, Φρανκ Πιρς και Άλεν Άνταμ.[4] Αρχική ενασχόληση της εταιρείας ήταν η δημιουργία ports για άλλες εταιρείας που δημιουργούσαν βιντεοπαιχνίδια, έως και το 1993, όπου δημιούργησαν το δικό τους λογισμικό, κυκλοφορώντας τα παιχνίδια Rock n’ Roll Racing και The Lost Vikings.[5] Το 1994, η εταιρεία μετονομάστηκε σε Chaos Studios, και μετά από λίγο πήρε την τρέχουσα ονομασία της Blizzard Entertainment, Inc., αφού αποκτήθηκε από την εταιρεία διανομής Davidson & Associates.[6]
Μετά από λίγο καιρό, η εταιρεία κυκλοφόρησε την πρώτη της τεράστια επιτυχία, το Warcraft: Orcs & Humans. Μετά από αυτό, η εταιρεία συνέχισε να βγάζει επιτυχημένα παιχνίδια όπως το Warcraft, τη σειρά Diabo, το StarCraft και, το 2004, έβγαλε ένα από τα γνωστότερα MMORPG βιντεοπαιχνίδια το World of Warcraft. Τα πιο πρόσφατα πρότζεκτ της, είναι το πρώτο expansion του Diablo III, ένα παιχνίδι με κάρτες το Hearthstone: Heroes of Warcraft και, μεταξύ άλλων το MOBA βιντεοπαιχνίδι Heroes of the Storm. Μία από τις πιο πρόσφατες κυκλοφορίες της είναι το όγδοο expansion του World of Warcraft, Shadowlands ενώ πρόσφατα είναι και τα Overwatch και Heroes of the Storm. Τα παιχνίδια αυτά μπορεί κανείς να τα τρέξει μέσω του προγράμματος Battle.net.
Στις 9 Ιουλίου 2008, η Activision συγχωνεύθηκε με την Vivendi Games, με αποκορύφωμα την ένταξη της επωνυμίας Blizzard στον τίτλο της προκύπτουσας εταιρείας συμμετοχών.[7] Στις 25 Ιουλίου 2013, η Activision Blizzard ανακοίνωσε την αγορά 429 εκατομμυρίων μετοχών από τον κύριο ιδιοκτήτη Vivendi. Ως αποτέλεσμα, η Activision Blizzard έγινε μια εντελώς ανεξάρτητη εταιρεία.[8]
Η Blizzard Entertainment φιλοξενεί ετήσιες συνεδρίες παιχνιδιών για να συναντηθούν οι φίλαθλοι και να προωθήσουν τα παιχνίδια τους: το πρώτο BlizzCon πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2005 και έκτοτε, όλα τα συνέδρια πραγματοποιήθηκαν στο Συνεδριακό Κέντρο Anaheim στο Anaheim της Καλιφόρνια.[9] Το BlizzCon διαθέτει ανακοινώσεις που σχετίζονται με τα παιχνίδα της, προεπισκοπήσεις των επερχόμενων παιχνιδιών και περιεχομένου, συνεδρίες και πάνελ ερωτήσεων και απαντήσεων, διαγωνισμούς cosplay και εκδόσεις διαφόρων παιχνιδιών της Blizzard. Οι Blizzard WorldWide Invitationals ήταν εκδηλώσεις παρόμοιες με τις BlizzCon που πραγματοποιήθηκαν στη Νότια Κορέα και τη Γαλλία μεταξύ 2004 και 2008. Η συνεδρία αυτή πραγματοποιείται συνήθως τους φθινωπορινούς μήνες, μιας και τότε η εταιρία επιλέγει να κυκλοφορήσει τους περισσότερους τίτλους της.[10] Ωστόσο το 2020 λόγω της πανδημίας του Covid-19 δεν πραγματοποιήθηκε η συνεδρία ενώ τον Φεβρουάριο του 2021 πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά η BlizzConline μια διαδικτυακή έκδοση της συνδερίας. Η Blizzcon του 2021 έχει ακυρωθεί.[11]
Ιστορία
Ίδρυση 1991 – 1994
Η Blizzard Entertainment ιδρύθηκε από τους Michael Morhaime, Allen Adham και Frank Pearce ως Silicon & Synapse τον Φεβρουάριο του 1991, αφού και οι τρεις είχαν αποκτήσει πτυχίο από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Λος Άντζελες, το προηγούμενο έτος.[12][13] Το όνομα “Silicon & Synapse” ήταν μια ιδέα από τους τρεις ιδρυτές, με το “silicon” να αντιπροσωπεύει το δομικό στοιχείο ενός υπολογιστή, ενώ το “synapse” το δομικό στοιχείο του εγκεφάλου.[14] Το αρχικό λογότυπο δημιουργήθηκε από τον Stu Rose.[12] Για τη χρηματοδότηση της εταιρείας, ο καθένας από αυτούς συνεισέφερε περίπου $ 10.000, ο Morhaime δανείστηκε το ποσό άτοκο από τη γιαγιά του.[15] Κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ετών, η εταιρεία επικεντρώθηκε στη δημιουργία παραλλαγών παιχνιδιών για άλλα στούντιο. Οι παραλλαγές περιλαμβάνουν τίτλους όπως το The Lord of the Rings, Vol. I και Battle Chess II: Chinese Chess.[16][17] Το 1993, η εταιρεία ανέπτυξε παιχνίδια όπως το Rock n ‘Roll Racing και το The Lost Vikings (δημοσιεύθηκε από την Interplay Productions).
Γύρω στο 1993, ο συνιδρυτής Adham είπε στα άλλα στελέχη ότι δεν του άρεσε πια το όνομα “Silicon & Synapse”, καθώς άτομα εκτός της εταιρείας μπέρδεψαν την έννοια του πυριτίου, το χημικό στοιχείο που χρησιμοποιείται στα μικροτσίπ με τη σιλικόνη, το υλικό που χρησιμοποιούνται στα εμφυτεύματα στήθους. Μέχρι το τέλος του 1993, ο Adham άλλαξε το όνομα σε “Chaos Studios”, αντανακλώντας την τυχαία ανάπτυξη των διαδικασιών τους.[14]
Στις αρχές του 1994, εξαγοράστηκαν από τον εκδότη Davidson & Associates για 6,75 εκατομμύρια δολάρια (11,8 εκατομμύρια δολάρια σήμερα).[18] Λίγο μετά από αυτό το σημείο, τους προσέγγισε μια εταιρεία της Φλόριντα, την Chaos Technologies, η οποία ήθελε η εταιρεία να πληρώσει 100.000 δολάρια για να διατηρήσει το όνομα.[19] Μη θέλοντας να πληρώσουν αυτό το ποσό, τα στελέχη αποφάσισαν να αλλάξουν το όνομα του στούντιο σε “Ogre Studios” μέχρι τον Απρίλιο του 1994.[14] Ωστόσο, στην Davidson & Associated δεν άρεσε αυτό το όνομα και ανάγκασε την εταιρεία να το αλλάξει. Σύμφωνα με τον Morhaime, ο Adham άρχισε να ψάχνει ένα λεξικό από την αρχή, γράφοντας κάθε λέξη που φαινόταν ενδιαφέρουσα και τη διαβίβασε στο νομικό τμήμα για να δει αν είχε επιπλοκές. Μία από τις πρώτες λέξεις που βρήκαν ενδιαφέρουσα και διέγραψαν τη νομική επιταγή ήταν η “χιονοθύελλα”, που τους οδήγησε να αλλάξουν το όνομά τους σε “Blizzard Entertainment” τον Μάιο του 1994.[14] Μέχρι τον Μάιο, η Chaos Studios μετονομάστηκε σε Blizzard Entertainment.[20]
Λίγο αργότερα, η Blizzard Entertainment κυκλοφόρησε το επιτυχημένο Warcraft: Orcs & Humans, ένα παιχνίδι στρατηγικής σε πραγματικό χρόνο (RTS) σε ένα περιβάλλον υψηλής φαντασίας.