Μουσικός Ιμπρεσιονισμός

Ο μουσικός Ιμπρεσιονισμός ακολουθεί χρονικά κατά μερικές δεκαετίες τον εικαστικό και ταυτίζεται με τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, την περίφημη Μπέλ Επόκ. Το1918 ο Ζαν Κοκτώ δημοσιεύει ένα διαβόητο άρθρο με τίτλο «Ο Κόκορας και ο Αρλεκίνος», όπου επιτίθεται βίαια στον Ιμπρεσιονισμό και στην αισθητική των προπολεμικών χρόνων. Την ίδια χρονιά ο Ντεμπισύ πεθαίνει και έτσι μπορούμε να πούμε ότι κλείνει επίσημα η ιμπρεσσιονιστική περίοδος στη μουσική.

Χρόνια αργότερα, τη δεκαετία του 1950, ο όρος επανέρχεται για να περιγράψει ορισμένες ριζοσπαστικές τάσεις της σύγχρονης μουσικής και επιβιώνει ως τις μέρες μας, καθώς «απουσία προτιμότερου» όπως έχει συχνά ειπωθεί, χρησιμοποιείται για να περιγράψει μουσικές ήπιων τόνων, ατμοσφαιρικές, όπου κυριαρχεί η ρευστότητα στη φόρμα και στη δομή του έργου και η εκλέπτυνση ίσως και η εκζήτηση, στην αναζήτηση καινούργιων ηχοχρωματικών ή αρμονικών συνδυασμών.

Έτσι σήμερα, χρησιμοποιούμε τον όρο για να αναφερθούμε, κατά κύριο λόγο, σε μια χρονική περίοδο της μουσικής, και γενικότερα, σε ένα τύπο μουσικής αισθητικής, η οποία καλύπτει έργα που γράφτηκαν πολύ μετά ή και σε περιπτώσεις, πολύ πριν τον Ντεμπισύ.

Ο πίνακας «Προσκύνημα στα Κύθηρα» του Αντουάν Βατό (1717, Λούβρο-Παρίσι) ενέπνευσε το 1904 στον Κλόντ Ντεμπισύ την πιανιστική σύνθεση «Το νησί της χαράς».

Κατηγορίες: Μουσικά είδη | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μουσικός Ιμπρεσιονισμός

Τα καλύτερα της κλασικής μουσικής

Τα καλύτερα της κλασικής μουσικής εποχής σε μια playlist με τους μεγαλύτερους συνθέτες όλων των εποχών όπως ο Μότσαρτ, ο Μπετόβεν, ο Μπαχ, ο Σοπέν, 
ο Βιβάλντι, ο Βάγκνερ, ο Γκριγκ και πολλοί άλλοι. Κορυφαία αριστουργήματα πιάνου, βιολιού, ορχηστρικών, συμφωνικών και χορωδιακών.

 

 

http://

 

 

 

Κατηγορίες: Κλασική εποχή, Μουσικά είδη, Μπαρόκ | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα καλύτερα της κλασικής μουσικής

Συμφωνική Ορχήστρα

Budapest Symphony Orchestra MAV 1

Συμφωνική Ορχήστρα, Βουδαπέστη

 

 

 

 

 

Μουσική

 

 

Κατηγορίες: Συμφωνική ορχήστρα, Συνθέτες | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμφωνική Ορχήστρα

Κλασική Μουσική

Με τον όρο κλασική μουσική αναφέρεται ευρύτερα η δυτικοευρωπαϊκή μουσική παραγωγή που εκτείνεται σε μία αρκετά μεγάλη χρονική περίοδο, περίπου από το έτος 470 μ.Χ. μέχρι και τη σύγχρονη εποχή.

Το επίθετο «κλασικός» προέρχεται από τη λατινική λέξη –classicus, σηματοδοτεί δηλαδή κάτι εξαιρετικό. Διάφοροι ορισμοί συνδέουν τον όρο με την ελληνική και λατινική αρχαιότητα, ως «συμμόρφωση του ύφους ή της σύνθεσης με τα πρότυπα της ελληνικής και λατινικής αρχαιότητας». Οι ορισμοί αυτοί μεταφέρθηκαν στην μουσική για να δηλώσουν περισσότερο την διάκριση μεταξύ της «έντεχνης» μουσικής από την λαϊκή ή παραδοσιακή. Η έννοια της κλασικής μουσικής, παρέπεμπε επομένως σε μία «ανώτερη» μορφή μουσικής σύνθεσης, με «σοβαρούς» σκοπούς και πέρα από τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα.

Κατηγορίες: Κλασική εποχή, Μουσικά είδη | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κλασική Μουσική

Μουσική Μπαρόκ

Μπαρόκ (Baroque)

Με τον όρο Μπαρόκ (Baroque) αναφερόμαστε στο καλλιτεχνικό ύφος που διαμορφώθηκε τον 17ο αιώνα, ξεκίνησε στη Ρώμη της Ιταλίας και σύντομα εξαπλώθηκε σχεδόν σε ολόκληρη την Ευρώπη. Το ύφος αυτό απευθύνεται κυρίως στο συναίσθημα, ενώ χαρακτηρίζεται από έντονους, γεμάτους και εντυπωσιακούς ρυθμούς, σε αντίθεση με το αναγεννησιακό ύφος που βασίστηκε κυρίως στη λογική, ηρεμία και στη γαλήνη. Τα βασικότερα  γνωρίσματα της εποχής Μπαρόκ είναι η λάμψη και το μεγαλείο, η πολύ φορτωμένη διακόσμηση και η προσοχή στις λεπτομέρειες. Με άλλα λόγια, όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να τραβήξουν την προσοχή και το θαυμασμό του θεατή, αλλά και του ακροατή.
Η τέχνη που γνώρισε τις μεγαλύτερες επιρροές  και αλλαγές την εποχή του μπαρόκ, είναι η τέχνη της μουσικής. Αναπτύσσεται η οργανική μουσική ενώ μέχρι τότε  είχαν προτεραιότητα οι ανθρώπινες φωνές. Οι  κανόνες της πολυφωνικής μουσικής και της αρμονίας άρχισαν να μεταφέρονται στα μουσικά όργανα που ραγδαία εξελίσσονται κατασκευαστικά (π.χ. το φλάουτο ),  ενώ εφευρίσκονται νέα (π.χ. το όμποε). Μεγάλη σημασία αποκτούν τα έγχορδα και ιδιαίτερα τα όργανα της οικογένειας του βιολιού.
Οι εκκλησιαστικοί τρόποι δίνουν τη θέση τους σε μείζονες και ελάσσονες κλίμακες και το basso continuo γίνεται κύριο χαρακτηριστικό αυτής της περιόδου,
Δημιουργούνται νέες μουσικές φόρμες όπως η σουίτα, η σονάτα-τρίο, το κοντσέρτο γρόσσο, η καντάτα και το ορατόριο, ενώ ταυτόχρονα εξελίσσεται και η όπερα.
Η  Καθολική Εκκλησία στήριξε εξ ολοκλήρου το νέο μουσικό κίνημα και χρησιμοποίησε την τεχνοτροπία του και το δραματικό του ύφος για την αναπαράσταση πολλών θρησκευτικών θεμάτων που προκαλούσαν την συναισθηματική συμμετοχή του θεατή.
Σημαντικότεροι συνθέτες της εποχής μπαρόκ είναι οι:

  • T. Albinoni
  • I. S. Bach
  • G. Fr. Handel
  • Ar. Corelli
  • Al. Scarlatti
  • J.B. Lully
  • Fr. Couperin
  • J. Ph. Rameau
  • A. Vivaldi

 

Πηγή:

https://arsmusicalisodeio.com/2016/10/30/%CE%B7-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CF%81%CF%8C%CE%BA-%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%AE-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BA/

Κατηγορίες: Μουσικά είδη, Μπαρόκ | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μουσική Μπαρόκ

Το πρώτο μου άρθρο

Γεια σας είμαι ο Γ.Χ και είμαι μαθητής της Α’ Λυκείου και αυτό είναι το πρώτο μου άρθρο στα Ιστολόγια του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο