Ο πρώτος σταθερός βενζινοκινητήρας που αναπτύχθηκε από τον Carl Benz ήταν ένας μονοκύλινδρος δίχρονος που λειτούργησε για πρώτη φορά την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1879. Ο Benz είχε τόση εμπορική επιτυχία με αυτόν τον κινητήρα που μπόρεσε να αφιερώσει περισσότερο χρόνο στο όνειρό του της δημιουργίας ενός ελαφρού αυτοκινήτου που κινείται από έναν βενζινοκινητήρα, στον οποίο το πλαίσιο και ο κινητήρας αποτελούσαν μια ενιαία μονάδα.
Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του διθέσιου οχήματος, το οποίο ολοκληρώθηκε το 1885, ήταν ο συμπαγής, υψηλής ταχύτητας μονοκύλινδρος τετράχρονος κινητήρας τοποθετημένος οριζόντια στο πίσω μέρος, το σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο, το διαφορικό και οι τρεις συρμάτινοι τροχοί. Η ισχύς του κινητήρα ήταν 0,75 hp (0,55 kW). Οι λεπτομέρειες περιελάμβαναν αυτόματη ολίσθηση εισαγωγής, ελεγχόμενη βαλβίδα εξαγωγής, ηλεκτρική ανάφλεξη δονητή υψηλής τάσης με μπουζί και ψύξη εξάτμισης νερού/θερμοσίφωνου.
Διπλό περιστροφικό τιμόνι, κόντρα κινητήρας, μετάδοση πλανητικού γραναζιού (1891 – 1897)
Ήταν ο Carl Benz που κατοχύρωσε το διπλό σύστημα διεύθυνσης με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το 1893, επιλύοντας έτσι ένα από τα πιο επείγοντα προβλήματα του αυτοκινήτου. Το πρώτο Benz με αυτό το σύστημα διεύθυνσης ήταν το Victoria των τριών ίππων (2,2 kW) το 1893, από το οποίο κατασκευάστηκαν ελαφρώς μεγαλύτεροι αριθμοί με διαφορετικά σώματα. Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με κατασκευή περίπου 1200 μονάδων ήταν το Benz Velo του 1894, ένα ελαφρύ, ανθεκτικό και φθηνό συμπαγές αυτοκίνητο.
Το 1897 αναπτύχθηκε ο «δίδυμος κινητήρας» που αποτελείται από δύο οριζόντιες μονοκύλινδρες μονάδες παράλληλα, ωστόσο αυτό αποδείχθηκε μη ικανοποιητικό. Ακολούθησε αμέσως μια καλύτερη σχεδίαση, ο «contra engine» στον οποίο οι κύλινδροι ήταν τοποθετημένοι ο ένας απέναντι από τον άλλο. Αυτή ήταν η γέννηση του οριζόντια αντίθετου εμβολοφόρου κινητήρα. Πάντα εγκατεστημένη στο πίσω μέρος από την Benz μέχρι το 1900, αυτή η μονάδα απέδιδε έως και 16 ίππους (12 kW) σε διάφορες εκδόσεις.
CONCEPT CARS OF MERCEDES
Η τεχνολογική ανάπτυξη ήταν ανέκαθεν ένα κίνητρο για την πρόοδο. Όταν ο Gottlieb Daimler και ο Carl Benz σχεδίασαν τον πρώτο βενζινοκινητήρα υψηλής ταχύτητας το 1885 και το Patent Motor Car το 1886, αντίστοιχα, και τα δύο αυτά γεγονότα ήταν επαναστατικά, όχι μόνο για την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και για το ευρύτερο κοινωνικό επίπεδο. Στον απόηχο τους, η προσωπική κινητικότητα γνώρισε σύντομα μια άνευ προηγουμένου άνοδο. Αυτή η τάση συνεχίστηκε μέχρι σήμερα, καθώς νέες τεχνολογίες και ιδέες συνεχίζουν να έρχονται, ανοίγοντας νέες για έναν κόσμο κινητής τηλεφωνίας.
Το Concept EQ ήταν ο προάγγελος της νέας μάρκας τεχνολογίας και προϊόντος EQ και, το 2016, πρόσφερε μια πρώτη ματιά μπροστά σε μια ολόκληρη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων. Όμως η πρόοδος δεν ησυχάζει ποτέ. Τα πιο πρόσφατα μέλη της οικογένειας των πρωτότυπων οχημάτων EQ αποδεικνύουν για άλλη μια φορά ότι τα όρια πρέπει να ξεπεραστούν.