Αρχική » MMOGs » Η γένεση των εικονικών κόσμων – MMORPG

Μάρτιος 2009
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ   Απρ »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Kατηγορίες

Αρχείο

RSS Εκπαίδευση-ειδήσεις

Η γένεση των εικονικών κόσμων – MMORPG

Ο όρος MUD εμφανίζεται για πρώτη φορά το 1978 από έναν φοιτητή του πανεπιστημίου του Essex (Αγγλία), τον Roy Trubshaw, ονομάζοντας έτσι τη δική του εκδοχή τέτοιου προγράμματος σύμφωνα με τα αρχικά multi user dungeon. Από το 1980 συνεργάζεται με τον Richard Bartle στην εξέλιξη ενός MUD, το οποίο για πρώτη φορά στην ιστορία προσφέρει στους χρήστες δυνατότητες επεκτασιμότητας μέσω της δημιουργίας από τους ίδιους, δωματίων και αντικειμένων. Λόγω της αδυναμίας των συστημάτων της εποχής σε θέματα υπολογιστικής ισχύος και αποθεμάτων μνήμης, σύντομα η δυνατότητα αυτή αποσύρεται, για να επανεμφανιστεί μετά από λίγα χρόνια, εκμεταλλευόμενη τη βελτίωση των προσφερόμενων υπολογιστικών συστημάτων. Το mud1, όπως ονομάστηκε η δημιουργία των Bartle και Trubshaw, συνεχίζει να λειτουργεί ως σήμερα.

Όταν η τεχνολογία επεκτάθηκε επαρκώς, οι κατασκευαστές άρχισαν να μετατρέπουν τους text κόσμους τους σε χώρους γραφικών, ξεκινώντας με το Meridian 59 το 1996, το οποίο πολύ γρήγορα υπερκεράστηκε από δύο πολύ επιτυχημένα παιχνίδια, το Ultima Online και το EverQuest, ανακοινώνοντας την γέννηση των MMORPG. Παρασυρμένοι από τον πρωτόγνωρο συνδυασμό πολιτισμού, οικονομίας και gaming διασκέδασης, εκατομμύρια παίκτες μετακινήθηκαν από τα παραδοσιακά στα MMORPG παιχνίδια.

Την πορεία των MUD κατά άλλους την είχε αλλάξει ήδη ριζικά το 1987, το δημιούργημα του Jim Aspnes από το Carnegie-Mellon University, το TinyMUD. Πρόκειται για το πρώτο κοινωνικό MUD της κατηγορίας που τα χρόνια που θα ακολουθήσουν θα εμπλουτιστεί με εκατοντάδες εκδοχές και χιλιάδες χρήστες. Για πρώτη φορά το ενδιαφέρον μετατίθεται από τον ανταγωνιστικό, πολεμικό και περιπετειώδη χαρακτήρα των πρώτων MUDs στις δυνατότητες κοινωνικοποίησης, επικοινωνίας και δημιουργικότητας. Η εμπειρία της ανάδρασης στον κόσμο των MUD μετατρέπεται σε βιωματική διαδικασία κοινωνικοποίησης και δημιουργικότητας.

Τελικά όμως τα MMORPG ήταν αυτά που έφεραν εκατομμύρια ανθρώπους στο διαδίκτυο μαθαίνοντας τους την σε πραγματικό χρόνο συνεργασία. Κατά τον Cory Ondrejka ο χειρισμός και οι οικονομικές αποφάσεις περιόρισαν την ικανότητα των παικτών να προχωρήσουν ένα βήμα παραπάνω, πέρα από τις βάσεις που έθεσε το MUD1.


Σχολιάστε

Άνοιγμα μενού
Top
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων