από τη διεύθυνση: http://www.funderstanding.com/right_left_brain.cfm
Αυτή η θεωρία υποστηρίζει ότι τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου ελέγχουν δύο διαφορετικούς τρόπους (modes) της σκέψης. Τα π[ερισσότερα άτομα δείχνουν προτίμηση για τον έναν από τους δύο, ενώ ορισμένοι είναι επιδέξιοι και στους δύο τρόπους.
Στο αριστερό ημισφαίριο η σκέψη είναι λογική, διαδοχική, ορθολογική, αναλυτική, αντικειμενική και εξετάζει τα επί μέρους. Αντίθετα, στο δεξί ημισφαίριο η σκέψη είναι τυχαία, ενορατική, ολιστική, συνθετική, υποκειμενική και συνολική.
Τα σχολεία τείνουν να προτιμούν τους τρόπους σκέψης του αριστερού ημισφαιρίου, ενώ υποβαθμίζουν τους τρόπους σκέψης του δεξιού. Τα σχολικά θέματα που απευθύνονται στο αριστερό ημισφαίριο εστιάζουν στη λογική σκέψη, την ανάλυση και την ακρίβεια. Τα θέματα του δεξιού ημισφαιρίου, από την άλλη, εστιάζουν στην καλαισθησία, τα συναισθήματα και την δημιουργικότητα.
Τα σχολεία χρειάζεται να δίνουν το ίδιο βάρος στις τέχνες, την δημιουργικότητα και τις δεξιότητες της φαντασίας και της σύνθεσης. Οι διδάσκοντες μπορούν να αυξήσουν τις δραστηριότητες μάθησης του δεξιού ημισφαιρίου ενσωματώνοντας περισσότερα πρότυπα, μεταφορές, αναλογίες, παιχνίδι ρόλων, οπτικές παραστάσεις και κίνηση μέσα στις δραστηριότητες ανάγνωσης, αριθμητικής και ανάλυσης. Παράλληλα, χρειάζονται νέες μορφές αξιολόγησης που να επιβραβεύουν τους μαθητές με ταλέντο και δεξιότητες του δεξιού εγκεφάλου.