Αρχική » Θεωρίες Μάθησης » Πολλαπλή Νοημοσύνη (Multiple Intelligences)

Σεπτέμβριος 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Kατηγορίες

Ιστορικό

RSS Εκπαίδευση-ειδήσεις

Πολλαπλή Νοημοσύνη (Multiple Intelligences)

από τη διεύθυνση: http://www.funderstanding.com/multiple_intelligence.cfm

Ο ψυχολόγος Howard Gardner, εμπνευστής της θεωρίας της Πολλαπλής Νοημοσύνης, υποστηρίζει ότι υπάρχουν τουλάχιστον επτά (7) διαφορετικοί τρόποι κατανόησης  του κόσμου. Πρόκειται για διαφορετικές “ευφυΐες”, δηλαδή σύνολα δεξιοτήτων που βοηθούν τα άτομα να αντιμετωπίζουν επιτυχώς καθημερινά προβλήματα.

Κάθε «νοημοσύνη» (intelligence) διαφέρει από άλλες ανθρώπινες ικανότητες, περιλαμβάνει λειτουργίες επεξεργασίας της πληροφορίας και διαφοροποιείται από τα στάδια ανάπτυξης.

Οι επτά νοημοσύνες είναι:

  1. Προφορική- Γλωσσική (Verbal-Linguistic): η ικανότητα χρησιμοποίησης λέξεων και γλώσσας

  2. Λογικο-μαθηματική (Logical-Mathematical): η ικανότητα για επαγωγική και παραγωγική σκέψη και επιχειρηματολόγηση, όπως και η χρήση αριθμών και η αναγνώριση αφηρημένων προτύπων.

  3. Οπτικο-χωρική (Visual-Spatial): η ικανότητα οπτικής αναπαράστασης αντικειμένων και διαστάσεων του χώρου και η δημιουργία εσωτερικών εικόνων και σχεδίων.

  4. Σωματο-κιναισθητική (Body-Kinesthetic): η σοφία του σώματος και η ικανότητα ελέγχου της φυσικής κίνησης

  5. Μουσικο-ρυθμική (Musical-Rhythmic): η ικανότητα αναγνώρισης τονικών μοτίβων και ήχων και η ευαισθησία σε ρυθμούς και κτύπους.

  6. Διαπροσωπική (Interpersonal): η ικανότητα για πρόσωπο-με-πρόσωπο επικοινωνίες και σχέσεις

  7. Ενδοπροσωπική (Intrapersonal): η πνευματικές, εσωτερικής καταστάσεις της ύπαρξης, ο αυτό-διαλογισμός και η συνειδητότητα.

Το  σχολείο δίνει έμφαση στην φραστική-γλωσσική και λογικο-μαθηματική ευφυΐα. Θα πρέπει το αναλυτικό πρόγραμμα να εντάσσει και τις τέχνες, την αυτό-συνειδητότητα, την επικοινωνία και την φυσική αγωγή (υγιεινή και γυμναστική). Οι μεθόδοι διδασκαλίας θα πρέπει να απευθύνονται σε όλες τις ευφυΐες, περιλαμβανομένου του παιχνιδιού ρόλων, της μουσικής εκτέλεσης, της συνεργατικής μάθησης, του αναστοχασμού (reflection), της οπτικής αναπαράστασης (visualization) και  της εξιστόρησης. Μέθοδοι αυτοαξιολόγησης μπορούν να βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν τις ευφυΐες τους.


Σχολιάστε

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση