Αρχική » Θεωρίες Μάθησης » Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στη μάθηση

Αύγουστος 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kατηγορίες

Ιστορικό

RSS Εκπαίδευση-ειδήσεις

Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στη μάθηση

από το έγγραφο: JISC (Joint Information Systems Committee) (2004) Effective practice with e-learning: A good practice guide in designing for learning

διαθέσιμο στη διεύθυνση: http://www.jisc.ac.uk/uploaded_documents/ACF5D0.pdf

Πώς σχεδιάζει τη διδασκαλία του ένας διδάσκων; Λαμβάνει υπόψη του το μαθησιακό αντικείμενο, τους μαθητευόμενους αλλά και την ουσία του μαθήματος; 

Το συγκεκριμένο έγγραφο παρουσιάζει τρεις διαφορετικές προοπτικές για το σχεδιασμό της διδασκαλίας. Η υιοθέτηση της καθεμιάς γίνεται ανάλογα με την κατάρτιση του διδάσκοντος, τις συζητήσεις με συναδέλφους και την ειδική γνώση που διαθέτει.

Προοπτική

Υποθέσεις

Αντίστοιχη παιδαγωγική

Συσχετιστική προοπτική

Μάθηση ως απόκτηση ικανότητας

Οι μαθητευόμενοι αποκτούν γνώση χτίζοντας συνδέσεις ανάμεσα σε διαφορετικές έννοιες.

 

Αποκτούν δεξιότητες με προοδευτικά σύνθετες ενέργειες από συστατικές δεξιότητες (component skills)

_εστίαση στις ικανότητες

_ρουτίνες οργανωμένων δραστηριοτήτων

_προοδευτική δυσκολία

_καθαροί στόχοι και ανατροφοδότηση
_εξατομικευμένοι τρόποι που ταιριάζουν στην προηγούμενη απόδοση του ατόμου

κονστρουκτιβιστική προοπτική (εστίαση στο άτομο)

Μάθηση ως επίτευξη κατανόησης

Οι μαθητευόμενοι ενεργά κατασκευάζουν νέες ιδέες χτίζοντας και εξετάζοντας υποθέσεις

_διαδραστικά περιβάλλοντα για την κατασκευή γνώσης

_δραστηριότητες που ενθαρρύνουν πειραματισμό και ανακάλυψη αρχών

_υποστήριξη για αναστοχασμό και αξιολόγηση

κονστρουκτιβιστική προοπτική (εστίαση στην κοινωνία)

Μάθηση ως επίτευξη κατανόησης

Οι μαθητευόμενοι ενεργά κατασκευάζουν νέες ιδέες μέσω συνεργατικών δραστηριοτήτων και/ή διαλόγου

_διαδραστικά περιβάλλοντα για κατασκευή γνώσης

_δραστηριότητες που ενθαρρύνουν τη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών ή έκφρασης

_υποστήριξη για αναστοχασμό, κριτική ομοτίμων (peer review) και αξιολόγηση

Εγκαθιδρυμένη προοπτική (situated perspective)

Μάθηση ως κοινωνική πρακτική

Οι μαθητευόμενοι αναπτύσσουν την ταυτότητά τους μέσω συμμετοχής σε συγκεκριμένες κοινότητες και πρακτικές

_συμμετοχή σε κοινωνικές πρακτικές έρευνας και μάθησης

_υποστήριξη για ανάπτυξη μαθησιακών δεξιοτήτων

_διάλογος για τη διευκόλυνση μαθησιακών σχέσεων


Σχολιάστε

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση