Διδακτικό σενάριο Αρχαίων Ελληνικών Β΄ ΓΕΛ

2 Φεβρουαρίου 2018 ΧΕΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΤΑΞΗ: Β΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΜΑΘΗΜΑ: ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΟΦΟΚΛΗ, «ΑΝΤΙΓΟΝΗ»

ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ: «ΑΝΤΙΓΟΝΗ, ΕΝΑ … ΔΡΑΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ»

 

Περιεχόμενο και στόχοι του σεναρίου

Η συγκεκριμένη διδακτική πρόταση (εδώ) υλοποιείται ως δραστηριότητα κατά τη διδασκαλία του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών Γενικής Παιδείας. Σκοπό της έχει τη δημιουργική αξιοποίηση των γνώσεων που αποκομίζουν οι μαθητές από την αναστροφή τους με το κείμενο και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.

Στόχους του συγκεκριμένου σεναρίου από γνωστικής-μαθησιακής πλευράς αποτελούν με επαγωγικό τρόπο:

  • η κατανόηση βασικών πτυχών του ευρύτερου κοινωνικού πλαισίου μέσα στο οποίο γεννήθηκε η «Αντιγόνη»,
  • η διαπίστωση της επίδρασης που άσκησε το αρχαίο ελληνικό δράμα σε μεταγενέστερους δραματουργούς και καλλιτέχνες,
  • η ολοκληρωμένη γνώση για το περιεχόμενο της συγκεκριμένης τραγωδίας με την ανάλυση του ρόλου ηρώων πέρα από αυτούς που ενσαρκώνουν οι βασικοί υποκριτές και τους οποίους διαλαμβάνει (αναγκαστικά αποσπασματικά) η διδασκαλία του κειμένου στην τάξη,

Μέσω της διδακτικής αυτής εκδοχής επιδιώκεται οι μαθητές:

  • να συνδέσουν τις γνώσεις που προκύπτουν από την επεξεργασία του κειμένου με την καθημερινή ζωή και τον κόσμο των εμπειριών τους,
  • να ασκηθούν στην ομαδική εργασία και συνεπώς στην αποδοχή του άλλου και στη διαχείριση των προβλημάτων που προκύπτουν από τη συνεργασία μεταξύ τους,
  • να αναπτύξουν τη συνεργατική μάθηση, που καθιστά την απόκτηση γνώσης διαδραστική διαδικασία.

Η συγκεκριμένη διδακτική πρόταση αξιοποιώντας τη χρήση των ΤΠΕ έχει ως στόχο:

  • να βοηθήσει τους μαθητές να προβούν σε παραγωγή λόγου, δημιουργία και επεξεργασία κειμένου με τη χρήση λογισμικού επεξεργασίας κειμένου,
  • να τους ασκήσει στην άντληση και χρήση πληροφοριών από αυθεντικές πηγές πληροφόρησης στο διαδίκτυο (Internet),
  • να καλλιεργήσει την κριτική τους ικανότητα ως προς την αξιοποίηση πληροφοριών μέσω της ιστοεξερεύνησης (webquest),
  • να τους ασκήσει στην κατανόηση και παραγωγή πολυτροπικού κειμένου (λόγος, εικόνα, ήχος, ταινία),
  • να καλλιεργήσει τον τεχνολογικό αλφαβητισμό τους με τη χρήση του Η/Υ και των εφαρμογών του.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Η συγκεκριμένη διδακτική πρόταση μπορεί να υλοποιηθεί κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων μηνών του Β΄ Τετραμήνου. Οι μαθητές/-τριες θα ολοκληρώσουν και θα παρουσιάσουν την εργασία τους με χρήση δύο (2) διδακτικών ωρών.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Αρχαία Ελληνικά Ετικέτες: , , .

6 Σχόλια

  1.    Κανέλλη Αικατερίνη  |  4 Φεβρουαρίου 2018 στις 17:38     

    Πολύ ωραίο ολοκληρωμένο και σαφές σενάριο!

  2.    Τσαμπουνάρα Αλεξάνδρα  |  4 Φεβρουαρίου 2018 στις 19:10     

    Με εντυπωσίασε το διδακτικό σενάριο. Προετοιμασμένο και παρουσιασμένο με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών, ενώ ταυτόχρονα τους κατευθύνει για να παρουσιάσουν ένα αξιόλογο αποτέλεσμα.
    Θαυμάσια πρόταση.

  3.    Ναταλία - Παρθενόπη Τσιλίκα  |  4 Φεβρουαρίου 2018 στις 20:58     

    Μπράβο! Εξαιρετικά ενδιαφέρον το σενάριό σου! Αν ο χρόνος υλοποίησης αυξηθεί κατά μία ώρα, νομίζω ότι θα είσαι πιο ευέλικτη! (Καταλαβαίνω βέβαια ότι υπάρχει πάντα η πίεση του χρόνου, οπότε…)

Αφήστε μια απάντηση


RSS Εορτολόγιο

Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

Αρχείο

Kατηγορίες

Μεταστοιχεία