ΚΟΣΜΗΤΟΛΟΓΙΑ-ΚΡΕΜΕΣ
Ψηφιακό Σενάριο Μάθημα:Κοσμητολογία Τάξη: Γ΄τάξη ΕΠΑΛ -Τομέας Υγείας Πρόνοιας και Ψυχικής Ευεξίας Διδακτική ενότητα: Κεφάλαιο 8- Κρέμες Εκτιμώμενη διάρκεια: 4 διδακτικές ώρες Στόχοι Αναλυτικού Προγράμματος: Στόχοι Διδακτικής ενότητας: Μετά το τέλος της διδακτικής ενότητας θα πρέπει να είναι σε θέση: 1. Να διακρίνουν τις διαφορές μεταξύ μιας κρέμας και ενός γαλακτώματος 2. Να ταξινομούν τις κρέμες ανάλογα :α)με τον τύπο του δέρματος, β)με τα δραστικά συστατικά τους, γ)με τη δράση τους στο δέρματος 3. Να εξηγούν γιατί η σύσταση μιας κρέμας επηρεάζει την υφή,τη δραστικότητα και τον τρόπο εφαρμογής της 4. Να προτείνουν στην/ον εκάστοτε καταναλώτρια/τη την κατάλληλη κρέμα 5. Να περιγράφουν τα χαρακτηριστικά ενός ξηρού δέρματος 6. Να διακρίνουν τους διάφορους τύπους δέρματος 7. Να κατανοούν τη σημασία των φυσικών ενυδατικών παραγόντων (Ν.Μ.F.) 8. Να εξοικειωθούν με τη μέθοδο παρασκευής και την αξιολόγηση μιας κρέμας (π.χ. νύκτας) Συνοπτική περιγραφή της διδασκαλίας: Φάσεις ψηφιακού σεναρίου: 1η Φάση:Εισαγωγή στην έννοια των κρεμών, ξηρού δέρματος, τρόπων ενυδάτωσης δέρματος Χώρος διεξαγωγής: Εργαστήριο Πληροφορικής Εκτιμώμενος χρόνος:15 min 2η Φάση:Χαρακτηριστικά διαφόρων τύπων κρεμών Χώρος διεξαγωγής:Εργαστήριο Πληροφορικής Εκτιμώμενος χρόνος:12 min 3η Φάση:Παρασκευή κρέμας νύχτας Χώρος διεξαγωγής: Εργαστήριο Κοσμητολογίας,-εναλλακτικά Εργαστήριο Πληροφορικής Εκτιμώμενος χρόνος:(στο εργαστήριο Κοσμητολογίας :40min, στο εργαστήριο Πληροφορικής:10min) 4η Φάση: Αξιολόγηση Χώρος διεξαγωγής: Εργαστήριο Πληροφορικής Εκτιμώμενος χρόνος:5min-7min O εκπαιδευτικός θα δώσει τις πληροφορίες που χρειάζονται οι μαθητές στις πρώτες δύο φάσεις είτε χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα του moodle στο μάθημα του :α)σύνδεση με κάποια σχετική ιστοσελίδα β)παιχνίδι φιδάκι γ)σταυρόλεξο,δ)κρυπτόλεξο κ.τ.λ. , είτε με απευθείας σύνδεση στο διαδίκτυο. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιήσει παιχνίδι ρόλων (καταναλωτής -πωλητής προϊόντων ) και να καταγραφούν σε ηλεκτρονική μορφή τα αποτελέσματα Στην τρίτη φάση εάν δεν χρησιμοποιήσει το εργαστήριο Κοσμητολογίας αλλά το εργαστήριο Πληροφορικής μπορεί να χρησιμοποιήσει πρόγραμμα -παιχνίδι παρασκευής καλλυντικών προϊόντων αντίστοιχο με αυτό του παρασκευής φαγητών. Στην τέταρτη φάση θα απαντήσει σε σύντομο ερωτηματολόγιο (που θα περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης απάντησης και πολλαπλών επιλογών)για έλεγχο και ανατροφοδότηση. ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2 η διδακτική ώρα της ενότητας: Οδηγίες: -Γίνονται ερωτήσεις από τον διδάσκοντα για σύνδεση με την προηγούμενη ενότητα του ίδιου κεφαλαίου -Μέσα στα επόμενα 10 λεπτά θα διαβάσετε τις πληροφορίες που σας δίνονται στον ακόλουθο σύνδεσμο https://ocp.teiath.gr/courses/AISTH_UNDE109/ και θα χρησιμοποιήσετε το λεξικό που υπάρχει για την ενότητα αυτή https://ftiaxnokallyntika.wordpress.com/lexiko-kallyntikon/. -Κατόπιν θα αναφέρετε τις απορίες σας -Ακολούθως θα λύσετε το σταυρόλεξο με τα είδη των κρεμών που υπάρχουν https://crosswordlabs.com/view/untitled148703 -Θα προχωρήσουμε στην εικονική παρασκευή της κρέμας νύχτας μέσα από πρόγραμμα στον υπολογιστή (θα το δημιουργήσουν οι καθηγητές πληροφορικής του σχολείου) Θα υπάρχουν πάρα πολλές πρώτες ύλες, από τις οποίες θα επιλέξουν . Θα ακολουθήσετε Τις οδηγίες εδώ: https://moodleseminar2016-2017.wikispaces.com/%CE%9C%CF%80%CE%AC%CF%81%CE%B4%CE%B7+%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1+%CE%BA%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%B7%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1 -Μπορείτε να ελέγξετε τις γνώσεις πάνω στην παρασκευή των κρεμών και των πρώτων υλών στην ακόλουθη διεύθυνση:https://ocp.teiath.gr/modules/exercise/exercise_result.php?course=AISTH_UNDE103&eurId=2469 ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ .Σας περιμένουμε στο επόμενο μάθημα!!!
15 Μαρτίου 2017 στις 19:49
Ένα διδακτικό σενάριο που μου κίνησε το ενδιαφέρον ήδη απο τον τίτλο του μαθήματος.
Ξεκάθαροι και αναλυτικοί Διδακτικοί στόχοι και μια Διδακτική προσέγγιση που συνδυάζει παραδοσιακό μάθημα καθώς και άλλα μέσα διδασκαλίας. Η εφαρμογή στο εργαστήριο θα βοηθήσει τους μαθητές να εξοικειωθούν με την παρασκευή κρεμών ενώ η τελική αξιολόγηση θα δώσει αφορμή για ανατροφοδότηση και επαναπροσέγγιση πιθανών κενών γνώσεων που αφορά το παραπάνω θέμα. Καλή επιτυχία!
15 Μαρτίου 2017 στις 20:32
Σίγουρα το μάθημα αυτό θα μου ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον! Ανυπομονώ να ανακοινωθεί η ώρα του επόμενου μαθήματος.
15 Μαρτίου 2017 στις 21:41
Πολύ σαφείς στόχοι και δομή του διδακτικού σου σεναρίου Μαρία. Σου εύχομαι καλή συνέχεια με τις μαθήτριές σου…..
16 Μαρτίου 2017 στις 14:22
Το ψηφιακό σενάριο είναι πολύ καλά δομημένο. Συγχαρητήρια, πολύ καλή δουλειά.
19 Μαρτίου 2017 στις 15:18
Ένα πολύ καλό διδακτικό σενάριο.