Το παιχνίδι αποτελεί μια ανάγκη, μια ψυχοσωματική ορμή του οργανισμού, η οποία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη σωματική, ψυχο-πνευματική, και κοινωνική ανάπτυξη του ατόμου (Carvey, 1990). Οι επιδράσεις και η σημασία του στην ανάπτυξη των παιδιών κατά την προσχολική και σχολική ηλικία, είναι θέμα που ιστορικά έχει απασχολήσει τους ειδικούς στους τομείς τόσο της Παιδαγωγικής, όσο και της Ψυχολογίας. Το παιχνίδι ασκεί καθοριστική επιρροή στη διαδικασία της μάθησης, αφενός θέτοντας τις βάσεις για την άρτια ανάπτυξη του παιδιού και αφετέρου καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος δεξιοτήτων, αισθητικών, κινητικών, νοητικών και κοινωνικών. Αποτελεί μέσο βιωματικής μάθησης και συμβάλει στην ισορροπημένη ανάπτυξη και στην ψυχική υγεία του ατόμου.
Σχετικά άρθρα
Η συνεργατική μάθηση στο νηπιαγωγείο
Η συνεργατική μάθηση διαθέτοντας ένα σύστημα μεθόδων μάθησης, οργανώνει το παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον με τέτοιο τρόπο ώστε, να επιτρέπει...
Διαβάστε περισσότεραΗ παιδαγωγική αξία του παραμυθιού
Το παραμύθι διακατέχει σημαντική θέση στην ζωή των παιδιών προσχολικής εκπαίδευσης. Τα παιδιά μπορούν να μάθουν μέσα από ένα ευχάριστο...
Διαβάστε περισσότερα