Θέμα δημιουργικής εργασίας Β3

Αλκοόλη και η επίδραση της στον  άνθρωπο

 Ερευνητικά ερωτήματα

  1. Ποιες είναι οι φυσικές και χημικές ιδιότητες της αλκοόλης;
  2. Με ποιο τρόπο απορροφάται και κατανέμεται η αλκοόλη στο ανθρώπινο σώμα;
  3. Ποια είναι τα συμπτώματα της κατανάλωσης αλκοόλ από τον άνθρωπο; (ξεκινήστε από τα συμπτώματα μικρής κατανάλωσης προς τα συμπτώματα μεγάλης κατανάλωσης).
  4. Από ποιους παράγοντες εξαρτάται η επίδραση της αλκοόλης στα διάφορα άτομα και πως; (π.χ παίζει ρόλο το φύλο, το βάρος, κλπ και πως)
  5. Ποιος είναι ο τρόπος και ο ρυθμός μεταβολισμού της αλκοόλης στο ανθρώπινο σώμα;
  6. Τα αλκοολούχα ποτά διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες: μη αποσταζόμενα αποσταζόμενα, και ηδύποτα.

Α) Με τι κριτήριο διακρίνονται τα ποτά σε αυτές τις κατηγορίες ; (Να αναφέρετε   παραδείγματα καθώς και την πρώτη ύλη που απαιτείται για κάθε παράδειγμα)

Β) Με ποιους τρόπους εκφράζεται η περιεκτικότητα των ποτών σε αλκοόλη;

Καταγράψτε τη βιβλιογραφία που τελικά χρησιμοποιήσατε για τη διεξαγωγή της εργασίας. Η βιβλιογραφία παρουσιάζεται ως εξής:

Βιβλιογραφία

  1. ΒΙΒΛΙΟ

Δάλλας, Γ. (1997). Ο ποιητής Μίλτος Σαχτούρης. Αθήνα: Κέδρος.

  1. ΑΡΘΡΟ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

Πολίτου-Μαρμαρινού, Ε. (2003). Ο μουσικός Παλαμάς,  Διαβάζω, τ. 446, 117-124.

  1. ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΕ ΒΙΒΛΙΟ

Βούρτσης, Ι. (1996). Νίκος Εγγονόπουλος. Η δεκαετία 1944-1954. Στο Γ. Γιατρομανωλάκης (Επιμ.), Νίκος Εγγονόπουλος: Ωραίος σαν  Έλληνας. Εννέα μελέτες.  Αθήνα: Ίδρυμα Γουλανδρή Χορν, 9-24

  1. ΠΗΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ:

Τίτλος πηγής , όνομα συγγραφέα (αν υπάρχει) , ανακτήθηκε από:  https://www.in.gr/

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Θέμα δημιουργικής εργασίας Β3

Οδηγίες για το διαγώνισμα της Β Λυκείου

1) Εξεταστέα ύλη είναι οι σελ. 39-59. Από αυτές εξαιρούνται οι εξής υποενότητες:

  • παρασκευές αλκανίων
  • η υποκατάσταση αλκανίων στην σελ. 49
  • χρήσεις αλκανίων
  • προέλευση -παρασκευές αλκενίων
  • ο πίνακας με τα παραδείγματα πολυμερισμού στην σελ.56
  • χρήσεις αλκενίων και αιθυλενίου.

2) ονοματολογία και ισομέρεια αλκανίων, αλκενίων να διαβάσετε από το τετράδιο και από τα δυο φυλλάδια που έχω δώσει.

3) ασκήσεις να διαβάσετε από τα δυο φυλλάδια που έχω δώσει.

Αν έχετε χάσει κάποια από τα 4  φυλλάδια που έχω δώσει, υπάρχουν στο site στην θέση σημειώσεις Β Λυκείου με τίτλους:

Ονοματολογία- ισομέρεια κορεσμένωνυδρογονανθράκων

Ονοματολογία αλκενίων-ισομέρεια θέσης

Ασκήσεις με καύσεις σε αλκάνια

ασκήσεις στοιχειομετρίας στα αλκένια

4) ορισμένα από τα θέματα των τεστ μπορεί να τα συναντήσετε και στο διαγώνισμα.

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οδηγίες για το διαγώνισμα της Β Λυκείου

Οδηγίες για το διαγώνισμα τετραμήνου στην ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ

Το διαγώνισμα θα αφορά την ύλη που έχει διδαχθεί από την σελίδα 43 έως και την 66.

Όχι η σελ. 43, από την 47 να γνωρίζετε μόνο ότι « η κατάταξη των στοιχείων στον περιοδικό πίνακα γίνεται κατ’ αύξοντα ατομικό αριθμό», όχι η σελ. 50 (χρησιμότητα του περιοδικού πίνακα).

Οι ερωτήσεις-ασκήσεις που θα μπουν θα είναι παρόμοιες με αυτές που έχουν γίνει από το σχολικό βιβλίο, δηλαδή:  οι 14 έως και 59.

Εξαιρούνται οι: 23,24,47,49 ,51, 56δ,57,58β και 59α.

Η γραφή μοριακών τύπων και η ονοματολογία να διαβαστεί από τις σημειώσεις στο τετράδιο σας.

Τα θέματα των τεστ μπορεί να είναι και θέματα στο διαγώνισμα.

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οδηγίες για το διαγώνισμα τετραμήνου στην ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ

εξεταστέα ύλη Χημείας Α Λυκείου και οδηγίες για επανάληψη

εξεταστέα-ύλη-Χημείας-Α-Λυκείου-2017-2018 και οδηγίες για επανάληψη.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο εξεταστέα ύλη Χημείας Α Λυκείου και οδηγίες για επανάληψη

εξεταστέα ύλη Χημείας Β Λυκείου για το σχολικό έτος 2017-2018

Εξεταστέα ύλη Χημείας Β Λυκείου για το σχολικό έτος 2017-18

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο εξεταστέα ύλη Χημείας Β Λυκείου για το σχολικό έτος 2017-2018

ομάδες εργασίας στην δημιουργική Β2

Ομάδα 1η Ομάδα 2η Ομάδα 3η
Παναγιωτόπουλος Μπαμπίκης Συναδινού
Μιχαήλ Σαββίδης Ταβουλάρη
Μιχαλακάκος Μουτάφης Μερτζάνη
Μαράσι Ποταμίτης Ρουσάκη
Μανωλάτος Μπέλεσης Αλ. Μπίντο
Νάτσιος Μπέλεσης Εμ. Πρέκα
Πατσαντζόγλου
4ο, 5ο ερώτημα 2ο,6ο ερώτημα 1ο, 3ο ερώτημα

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ομάδες εργασίας στην δημιουργική Β2

Θέμα δημιουργικής εργασίας για το Β2- θετικός κλάδος

ΑΛΚΟΟΛΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

ερευνητκά ερωτήματα

  1. Ποιες είναι οι φυσικές και χημικές ιδιότητες της αλκοόλης;
  2. Με ποιο τρόπο απορροφάται και  κατανέμεται τελικά η αλκοόλη στον ανθρώπινο οργανισμό;
  3. Ποια είναι τα συμπτώματα από την κατανάλωση του αλκοόλ στον άνθρωπο; ( να ξεκινήσετε από τα συμπτώματα μικρής κατανάλωσης  προς τα συμπτώματα μεγάλης κατανάλωσης).
  4. Με ποιους τρόπους εκφράζεται η περιεκτικότητα της αλκοόλης στα διάφορα ποτά;Να υπολογίσετε το καθαρό ποσόν  αλκοόλης που περιέχεται σε 50ml από τα εξής ποτά: μπύρα, κρασί, ουίσκυ.
  5. Πόσα λίτρα αίμα διαθέτει ένας ενήλικας μέσου βάρους (70Kg); Ποιο είναι το όριο ασφαλούς οδήγησης σε g αλκοόλης/100mL  αίματος;
  6. Πόσες ώρες  χρειάζεται για να αποβληθεί μια συγκεκριμένη ποσότητα αλκοόλ από το αίμα μας;
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Θέμα δημιουργικής εργασίας για το Β2- θετικός κλάδος

όλες οι αντιδράσεις οξειδοαναγωγής στην Γ Λυκείου

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΟΞΕΙΔΩΣΗΣ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο όλες οι αντιδράσεις οξειδοαναγωγής στην Γ Λυκείου

«Βαφτίσια» για τέσσερα νέα στοιχεία του περιοδικού πίνακα

Η  διεθνής  ένωση καθαρής  και  εφαρμοσμένης χημείας, ανακοίνωσε  από  τα  γραφεία  της  στην  Ζυρίχη ότι  δόθηκε  επίσημη  ονομασία  για  τέσσερα  νέα  στοιχεία  του  Περιοδικού Πίνακα. Για  περισσότερες  λεπτομέρειες  ανοίξτε  τον σύνδεσμο:

http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500118583

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Βαφτίσια» για τέσσερα νέα στοιχεία του περιοδικού πίνακα

απαντήσεις πανελλαδικών εξετάσεων στην Χημεία – νέο σύστημα

Δημοσιεύω  τις   απαντήσεις στα  θέματα  και  μια  προτεινόμενη  επί  μέρους μοριοδότηση. Για  να  τα  δείτε  πατήστε  στον  παρακάτω  σύνδεσμο:

απαντήσεις

Εύχομαι  καλά  αποτελέσματα  σε  όλους  τους  μαθητές  μου.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο απαντήσεις πανελλαδικών εξετάσεων στην Χημεία – νέο σύστημα