Α΄ Βοήθειες στο Νηπιαγωγείο

Αγαπητοί γονείς,
Στο πλαίσιο της Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης,  τη Δευτέρα 14 Μαρτίου 2022, οι νηπιαγωγοί του Νηπιαγωγείου Αυλιωτών παρακολούθησαν σεμινάριο διάρκειας δύο ωρών, το οποίο αιτήθηκε η Σχολική μας  Μονάδα και συνδιοργανώθηκε από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών του 1ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Ιονίων Νήσων και από την 1η ΤΟΜΥ – Κέντρο Υγείας Κέρκυρας, με τίτλο:
«Α΄ Βοήθειες στο Νηπιαγωγείο»
βοηθειες
με ομιλήτρια την κ. Μαρία- Ιωάννα Χαλιδιά, Επισκέπτρια Υγείας 1ης ΤΟΜΥ – Κέντρου Υγείας Κέρκυρας.

2ος κύκλος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων : “Το παράπονο των ζώων”

Αγαπητοί γονείς,

Στα πλαίσια του Β΄ κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που υλοποιούμε φέτος στο Νηπιαγωγείο μας, ασχοληθήκαμε με τα «Ζώα υπό Εξαφάνιση».

1

2

Γνωρίσαμε ζώα της Ελλάδας που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν, μιας και η χώρα μας φιλοξενεί μερικά από τα πιο όμορφα και συναρπαστικά ζώα όπως η καφέ αρκούδα, ο λύκος, η μεσογειακή φώκια (μονάχους- μονάχους) και άλλα.

Συλλέξαμε πληροφορίες για αυτά.

Ευαισθητοποιηθήκαμε μέσα από διαδικασίες έρευνας, συζήτησης και δημιουργικών δραστηριοτήτων (δραματοποίηση, παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο, ανάγνωση βιβλίων, κατασκευές κ.α.).

3

4

Γνωρίσαμε και καταλήξαμε έπειτα από όλα αυτά στους λόγους που οδηγούν τα σπάνια αυτά είδη στην εξαφάνιση.

56

Αναπτύξαμε το πνεύμα του εθελοντισμού και προσφοράς στο περιβάλλον, αφού πρώτα κατανοήσαμε ότι κάθε ζωντανός οργανισμός πάνω στη γη  έχει το δικαίωμα να ζει σε ένα ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον!!

 

Το παπάκι πάει

Το προηγούμενο διάστημα ολοκληρώθηκε άλλο ένα πρόγραμμα στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα το Πρόγραμμα «Το Παπάκι Πάει…».Το Πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τις νηπιαγωγούς  αφού πρώτα έλαβαν  σχετική επιμόρφωση από το επιστημονικό προσωπικό του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Πρόκειται για  ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας με στόχο την ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών σε περίπτωση που βρεθούν σε συνθήκες εξαφάνισης μη προσδιοριζόμενης αλλιώς, δηλαδή σε συνθήκες που χάνουν τον προσανατολισμό τους ή για κάποιον λόγο δεν βρίσκονται κοντά στο άτομο που νομίμως ασκεί την επιμέλειά τους. Συνοπτικά, στόχος είναι τα παιδιά να έχουν αυξημένη επίγνωση των κινδύνων και να είναι σε ετοιμότητα (increase awareness).

Τα παιδιά ηλικίας μέχρι έξι ετών, λόγω και του αναπτυξιακού τους επιπέδου, δεν καταλαβαίνουν αμέσως ότι έχουν χαθεί. Για αυτό τον λόγο, είναι σημαντικό να εκπαιδευτούν σε παρόμοιες ιστορίες, χρησιμοποιώντας ήρωες που είναι γνώριμοι και σημαντικοί για αυτά. Έτσι λοιπόν στην τάξη μας εμφανίστηκε ένα μικρό παπάκι, ο Πάκο, ο οποίος είχε χάσει τη μαμά του στο σούπερ- μάρκετ (συγκεκριμένα στο πάπι- μάρκετ).

1 1

Τα παιδιά αμέσως τον αγκάλιασαν και προσφέρθηκαν να τον βοηθήσουν. Πρότειναν διάφορες ιδέες όπως να τον κρατήσουμε στην τάξη, να παίξουμε μαζί του για να χαρεί αλλά και να γίνουμε ντετέκτιβ για να βρούμε την μαμά του. Έτσι λοιπόν το κάθε παιδί έφτιαξε τον προσωπικό του ντετέκτιβ- βοηθό με απλά υλικά που είχαμε μέσα στην τάξη.

IMG cf48f0445ffbc18a6438eca540f26f21 VIMG d6ff2b6623e0b4da3a8ef2a990a619ae V

Τα παιδιά τις περισσότερες φορές  που χάνονται προσπαθούν να επιστρέψουν μόνα τους ή να βρουν έναν οικείο δρόμο ή ένα οικείο πρόσωπο, με αποτέλεσμα να μετακινούνται συνεχώς και κατ’ επέκταση  να μην μπορούν να εντοπιστούν  από οικείους ή/και από την αστυνομία, αλλά και να απομακρύνονται περισσότερο από κοντινό οικείο προορισμό (Kasich, et al., 2012). Έτσι πριν ξεκινήσουμε την έρευνα για την μαμά του Πάκο, ακούσαμε την ιστορία του Αλέξανδρου που χάθηκε στην λαϊκή, τους κινδύνους που αντιμετώπισε και πως τελικά κατάφερε να βρει την μαμά του. Κ καθώς τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα μέσα από το παιχνίδι, ρίχνοντας ζάρια έπρεπε να σκεφτούν με βάση το σενάριο που δημιουργούνταν τυχαία από τα ζάρια  ποια απόφαση έπρεπε να πάρουν σε περίπτωση που χανόταν.

 

2 1

Τα παιδιά με τους ντετέκτιβ τους είναι πλέον έτοιμα να βοηθήσουν τον Πάκο να βρει την μαμά του. Μέσα από το κουκλοθέατρο ακούνε την ιστορία του Πάκο και τον συμβουλεύουν τι πρέπει να κάνουν. Τα ίδια τα παιδιά θέλησαν να παίξουν την ιστορία του Πάκο στο δικό τους κουκλοθέατρο και να φτιάξουν τα δικά τους σενάρια.

 

3 1

Πλησιάζοντας προς την ολοκλήρωση του προγράμματος,  στόχος μας είναι η επανάληψη των «βασικών μηνυμάτων» πρόληψης της εξαφάνισης. Τα παιδιά καλούνται με βιωματικό τρόπο να εφαρμόσουν την προηγούμενη γνώση με διάφορα προτεινόμενα σενάρια, “Τι θα έκανες αν…….”. Τα παιδιά αποφασίζουν τι θα έκαναν εάν καταλάβαιναν ότι δεν είναι κοντά σε ένα οικείο τους πρόσωπο ή σε έναν οικείο χώρο και μαθαίνουν από ένα τετράστιχο ποιηματάκι για κάθε επιθυμητή απόφαση αλλά και μέσα από το τραγούδι τους σημαντικούς αριθμούς 100 (αστυνομία) και 116000 (Χαμόγελο του Παιδιού).

8

 

και καθώς μαθαίνουν τα παιδιά καλύτερα με παιγνιώδη τρόπο, αποφασίσαμε να μάθουν και οι γονείς ότι έμαθαν τα παιδιά και έτσι φτιάξαμε και μοιράσαμε από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με μορφή καρτών για κάθε παιδάκι με διαφορετικά σενάρια και με πιθανές αποφάσεις/ λύσεις του προβλήματος.

Σας ευχόμαστε να απολαύσετε το παιχνίδι αυτό,

Νηπιαγωγείο Αυλιωτών

 

 

Κάθε φρούτο στον καιρό του : Φθινοπωρινά φρούτα

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, το νηπιαγωγείο μας καταπιάστηκε με τον  θεματικό κύκλο «Ζω καλύτερα- Ευ Ζην» και συγκεκριμένα με την θεματική ενότητα «Διατροφή».  Βασικός σκοπός μας ήταν η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου μας στην  υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή και συγκεκριμένα να αναπτυχθεί ένα πρόγραμμα που να προάγει την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ και να αναδεικνύει την διατροφική αξία της κατανάλωσης εποχιακών φρούτων. Στο πλαίσιο αυτό υλοποιήθηκε το πρόγραμμα “Κάθε φρούτο στον καιρό του : Φθινοπωρινά φρούτα” μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων.

Έτσι με την βοήθεια για άλλη μια φορά των νηπίων μας  σας παρουσιάζουμε ότι μάθαμε:

Στις πρώτες  συναντήσεις τα παιδιά μέσα από παιγνιώδη διαδικασία (αφήγηση παραμυθιών και μύθων, παιχνίδια, αινίγματα, τραγούδια, κατασκευές,  δραματοποίηση κ.α. )  ήρθαν σε επαφή με το θέμα του προγράμματος, μπόρεσαν να παρουσιάσουν στην ολομέλεια τις πρότερες γνώσεις τους και να εκφραστούν.

1

Στη συνέχεια, αποφάσισαν αφού αντιλήφθηκαν την αξία της υγιεινής διατροφής……..

3

………….. να εντάξουν στην διατροφή τους τα φθινοπωρινά φρούτα φτιάχνοντας μηλόπιτα και κάνοντας Φρουτοπάρτι.

2

Και φυσικά δεν γινόταν να μην επιβραβευτούν για αυτή την επιλογή τους με τα Φρουτομετάλια.

4

Τέλος, αποφασίσαμε να σας γνωστοποιήσουμε όλα όσα έμαθαν αυτήν την περίοδο , επιλέγοντας κάποιες φωτογραφίες και αναρτώντας τες στο blog του σχολείου μας.

5

 

Σας καλούμε όλοι μαζί να υιοθετήσουμε έναν πιο υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο διατροφής εντάσσοντας στην διατροφή μας “Κάθε φρούτο στον καιρό του”.

Νηπιαγωγείο Αυλιωτών

 

28η Οκτωβρίου

Το νηπιαγωγείο μας γιόρτασε και φέτος την επέτειο του ΟΧΙ.

Μέσα από ποιήματα, τραγούδια, κατασκευές και ποικίλες δραστηριότητες γνώρισαν τα γεγονότα της εποχής,  μπήκαν στο πνεύμα της γιορτής και κατάλαβαν το νόημα της παρέλασης.

Νηπιαγωγείο Αυλιωτών

1ος Κύκλος: Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην

Στον πρώτο κύκλο θα ασχοληθούμε με τον τομέα Υγεία και συγκεκριμένα με προγράμματα που αφορούν την Διατροφή- Αυτομέριμνα. Περίοδος υλοποίησης των προγραμμάτων : Οκτώβριος – Νοέμβριος. Συγκεκριμένα:

Α) Το πρώτο πρόγραμμα θα έχει θέμα τη «Διατροφή»  και  οι δραστηριότητες του θα εμπλουτιστούν από το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος της WWF:

«Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης»

Βασικός σκοπός μας είναι μέσα από τις δραστηριότητες οι μαθητές και οι μαθήτριες μας να έρθουν αρχικά σε γνωριμία με τις  πιο σημαντικές ομάδες τροφών, την έννοια της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας. Επιπλέον, μέσα από τις δράσεις και την καλλιέργεια συγκεκριμένων δεξιοτήτων όπως η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της οικολογικής συνείδησης, θα επιδιωχθεί η συνειδητοποίηση του ότι τόσο η παραγωγή όσο και η κατανάλωση τροφίμων αφήνουν το στίγμα τους στον πλανήτη για αυτό και πρέπει να γίνονται με σύνεση.

Διάρκεια: περίπου 5 εβδομάδες (5  εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).

 

Β) Το δεύτερο πρόγραμμα θα έχει θέμα την  «Αυτομέριμνα»  και οι δραστηριότητες του θα εμπλουτιστούν από το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος Του Χαμόγελου του Παιδιού με τίτλο:

«Το παπάκι πάει»

Το Πρόγραμμα «Το Παπάκι Πάει…» είναι ένα πρόγραμμα με στόχο την ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών σε περίπτωση που βρεθούν σε συνθήκες εξαφάνισης μη προσδιοριζόμενης αλλιώς, δηλαδή σε συνθήκες που χάνουν τον προσανατολισμό τους ή για κάποιον λόγο δεν βρίσκονται κοντά στο άτομο που νομίμως ασκεί την επιμέλεια τους. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί  από τις νηπιαγωγούς αφού πρώτα έλαβαν σχετική επιμόρφωση από το επιστημονικό προσωπικό του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Γενικός σκοπός του Προγράμματος είναι η εκπαίδευση των μαθητών / μαθητριών σε δεξιότητες που θα τα προστατεύσουν σε συνθήκες εξαφάνισης αλλά και θα μειώσουν την πιθανότητα να βρεθούν σε τέτοια συνθήκη.

Διάρκεια: περίπου 2 εβδομάδες (5 εργαστήρια των 1 ή 2 ωρών την εβδομάδα).

Πρώτη Εγγραφή Στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Αγαπητοί γονείς,

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων  καλωσορίζει τους μικρούς και μικρές μαθητές/ μαθήτριες.

Η ηλεκτρονική τους τάξη είναι έτοιμη με μια σειρά από εργαλεία τα οποία πιστεύουμε ότι θα τους  είναι χρήσιμα .Για να έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική τάξη και στις υπηρεσίες του σχολικού δικτύου θα πρέπει να εγγραφούν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο δίνοντας ορισμένα στοιχεία τους/ σας . Όσοι μαθητές έκαναν την εγγραφή τους την προηγούμενη χρονιά δεν χρειάζεται να κάνουν πάλι φέτος.

Για την εγγραφή απαιτείται η χρήση ηλεκτρικής συσκευής με πρόσβαση στο Διαδίκτυο καθώς και ο κηδεμόνας να διαθέτει κινητό τηλέφωνο και ηλεκτρονική διεύθυνση αλληλογραφίας (email).

Η εγγραφή των μαθητών/μαθητριών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο γίνεται μέσω του ιστοτόπου https://register.sch.gr/students/. Εκεί αρχικά εμφανίζεται η εισαγωγική σελίδα της εφαρμογής εγγραφής η οποία περιέχει χρήσιμες πληροφορίες για τον μαθητή και τον κηδεμόνα του.

Αφού διαβάσετε το pdf  με τις Οδηγίες Εγγραφής που θα βρείτε στην αρχική σελίδα, μπορείτε να συμπληρώσετε την φόρμα. Θα σας ζητηθεί ο Αριθμός Μητρώου του μαθητή, εάν δεν τον έχετε ήδη, το νηπιαγωγείο μας θα φροντίσει να σας το γνωστοποιήσει.

Αφού ολοκληρώσετε με επιτυχία την εγγραφή του/ της μαθητή/ τριας, θα πρέπει να διατηρήσετε με επιμέλεια το όνομα χρήστη και τον κωδικό του για να μπορείτε  να συνδέεστε στο ΠΣΔ.  Τα στοιχεία αυτά είναι προσωπικά και μοναδικά για αυτό δεν πρέπει να τα γνωστοποιείτε πουθενά και σε κανέναν.

Νηπιαγωγείο Αυλιωτών

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Αγαπητοί γονείς,

Την φετινή χρονιά εισάγονται στο Νηπιαγωγείο  τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων».

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία. Ειδικότερα, οι θεματικές είναι οι εξής:

Η στοχοθεσία των προγραμμάτων έχει προσδιοριστεί βάσει των λεγόμενων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: δεξιότητες της ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης. Ενδεικτικά, οι σύγχρονες δεξιότητες περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, την πρωτοβουλία, την οργανωτική ικανότητα, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες, την επίλυση προβλημάτων, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό.

Πιο αναλυτικά οι δεξιότητες που καλλιεργούνται μπορούν να κατηγοριοποιηθούν στους τέσσερις (4) ακόλουθους Κύκλους Δεξιοτήτων

Α) Δεξιότητες 21 ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)

Β) Δεξιότητες ζωής

Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

Δ) Δεξιότητες του νου

Στο πλαίσιο αυτό, το Νηπιαγωγείο μας θα ξεκινήσει  με τον Θεματικό Κύκλο: Ζω καλύτερα- Ευ ζην και την επιμέρους Θεματική Ενότητα/Υποενότητα : Υγεία-Διατροφή-Αυτομέριμνα-Οδική Ασφάλεια. Τις επόμενες μέρες θα σας ενημερώσουμε με περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα που θα αναπτύξουμε σε αυτόν τον πρώτο κύκλο.

 

Οι νηπιαγωγοί του Νηπιαγωγείου Αυλιωτών

Διάστημα προσαρμογής

Αγαπητοί γονείς,

Ο πρώτος μήνας της σχολικής χρονιάς έφτασε στο τέλος του. Κυρίαρχη σημασία για αυτήν τη περίοδο προσαρμογής είχε η ομαλή ένταξη των προνηπίων αλλά και των νηπίων μας σ’ αυτήν τη νέα κατάσταση και στην εξοικείωση τους με τη σχολική διαδικασία και το περιβάλλον του νηπιαγωγείου μέσα από το παιχνίδι και την ευχάριστη ατμόσφαιρα.

Οι μαθητές  μας γνώρισαν τις γωνιές του Νηπιαγωγείου με την βοήθεια του Καφετούλη, ένα μαϊμουδάκι το οποίο λατρεύει να κρύβεται και να αφήνει γρίφους στα παιδιά για να το βρουν. Μέσα από αυτές τις πρώτες δραστηριότητες και παιχνίδια έγινε κατανοητό πόση απαραίτητη είναι η θέσπιση κανόνων της τάξης και πως η συμπεριφορά του κάθε παιδιού επηρεάζει το κλίμα της τάξης ακόμα και στην διάρκεια του παιχνιδιού.  Έτσι, δημιουργήσαμε μέσα από την συζήτηση το δέντρο των κανόνων.

 

Οι επόμενες δραστηριότητες που οργανώσαμε και υλοποιήσαμε είχαν αρχικό στόχο να βοηθήσουν τη γνωριμία μεταξύ τους και την στήριξη της δημιουργίας φιλικών σχέσεων.  Έτσι οργανώθηκαν  ομαδικά παιχνίδια γνωριμίας αλλά και συνεντεύξεις όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αυτοπαρουσιαστούν. Τότε ήταν που μας επισκέφτηκε η νεράιδα Ευγενία η οποία μας εξήγησε την σημασία της καλής συμπεριφοράς, των «γλυκών» λέξεων και φιλοφρονήσεων.

 

ΓΟΝΕΙΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΕΝΙΣΧΥΕΤΕ ΤΗΝ ΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ. ΣΥΖΗΤΕΙΣΤΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΠΟΙΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΕ  ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΣΑΣ ΖΩΗ. Το να συμφωνείτε και εσείς και το παιδί σας σε ορισμένους κανόνες στο σπίτι, θα το βοηθούσε να κατανοήσει ότι σε όλα τα πλαίσια υπάρχουν κανόνες και αυτό θα ενίσχυε την ομαλότερη προσαρμογή και ένταξη του σε αυτά.

Μόλις η πλειοψηφία των παιδιών ξεπέρασε το πρώτο άγχος του αποχωρισμού από την οικογένεια αλλά και εξοικειώθηκαν σε έναν αρχικό βαθμό με τις καθημερινές ρουτίνες, προχωρήσαμε στις πρώτες μας εργασίες μέσα από ζωγραφιές, χειροτεχνίες, τραγουδάκια,  παιχνίδια γνωριμίας του ονόματος τους και φυσικά γνωριμίας με τους ΓΡΑΜΜΑΤΟΥΛΗΔΕΣ και τους ΑΡΙΘΜΟΥΛΗΔΕΣ που θα είναι η σταθερή μας παρέα κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

 

Οι νηπιαγωγοί και τα παιδάκια του Νηπιαγωγείου Αυλιωτών