Ε2 Τάξη

ΤΡΙΤΗ, 24 – 11 – 2020

Στη σελίδα 35 του Pupil’s Book κάναμε την άσκηση Α και έχουμε για το σπίτι την άσκηση B και την άσκηση C.

 

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 27 – 11 – 2020

SENTENCE BUILDER

Μεγαλώστε τις προτάσεις με τη βοήθεια των λέξεων που βλέπετε στις παρενθέσεις.

e.g. I go cycling. (always, in the afternoon)

I always go cycling in the afternoon.

 

  1. I have breakfast. (usually, before I go to school)
  2. Peter watches TV. (never, in the morning)
  3. We play board games. (sometimes, with our friends, at the weekend)
  4. Mum cooks dinner and we help her. (always)
  5. They listen to music. (often, Greek)
  6. Do you drive to work? (every day)
  7. Dad feeds the cat. (seldom)
  8. My sister doesn’t help with the housework. (usually)
  9. Dad and I watch a football match on TV. (always, on Sunday)
  10. Daniel is tired because he works at a hospital. (usually, in the evening)
  11. Dad buys a chocolate cake for my birthday. (delicious, every year)
  12. Grandpa reads this book before he goes to bed. (always, History)

 


ΤΡΙΤΗ, 1-12-2020

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!

UNIT 3 – LESSON 1

both: και οι δύο/και τα δύο

shop owner: ιδιοκτήτης καταστήματος

on foot: με τα πόδια

neighbourhood: γειτονιά

bookstore: βιβλιοπωλείο

suburb: προάστιο

bank clerk: υπάλληλος τράπεζας

public transport: δημόσια συγκοινωνία

huge: τεράστιος

factory: εργοστάσιο

outside: έξω από

colleague: συνάδελφος

traffic: κίνηση στο δρόμο


Use some of the words of Lesson 1 to fill in the blanks.

  1. All the people in my __________________________ are friendly and helpful.
  2. Last week, my class visited a chocolate ___________________.
  3. I am late because of the heavy ___________________. I will take the train tomorrow.
  4. Going to work ______________________ is a form of exercise.
  5. You need ______________________ hands to carry these boxes.
  6. I prefer taking __________________________ to driving to work. It’s faster.
  7. Jones is my new ________________________. He started working with me last week.
  8. Anderson is a _____________________________. She opens her store at 8 o’clock every morning.
  9. The city centre is very noisy, so we decided to move to a __________________ of Athens.

 

Πέμπτη, 3-12-2020

Ελέγξαμε την άσκηση από το Lesson 1. Έχουμε τις ασκήσεις Α και Β στη σελ. 18 του βιβλίου των ασκήσεων.

 

Δευτέρα, 6-12-2020

HOMEWORK:  Άσκηση C στις σελ. 18-19 του βιβλίου των ασκήσεων.

 

Πέμπτη, 10-12-2020

Στη σελίδα 40 του βιβλίου του μαθητή είδαμε τον πίνακα  Expressing opinions – Making suggestions (Λέω τη γνώμη μου – Προτείνω κάτι).

Expressing opinions – Making suggestions

1.Expressing opinions

I think that / I don’t think that: Νομίζω ότι / Δε νομίζω ότι

It seems to me that: Μου φαίνεται ότι

In my opinion: Κατά τη γνώμη μου

2. Making suggestions

Why don’t you…?: Γιατί δεν…;

How about…?: Τι θα έλεγες να…;

Let’s…: Ας…

 

Χρησιμοποίησε τις παραπάνω φράσεις για να εκφράσεις τη γνώμη σου ή για να προτείνεις κάτι.

 Expressing opinions

  Example: Some people don’t wear a mask. :  I think these people are irresponsible.

I’m moving to a house near the beach. : _____________________________________________

Lisa eats a lot of sweets.

_______________________________________________

Our school is organising a Christmas bazaar.

________________________________________________

I have a headache and I feel tired.

_______________________________________________

Making suggestions

Example: I’m bored! : Let’s watch TV.

 

I have lost my glasses.

__________________________________________________

The kids are hungry and I don’t have time to cook.

__________________________________________________

It’s raining and it’s cold. We can’t go out tonight.

__________________________________________________

 

It’s Sam’s birthday tomorrow.

__________________________________________________

 

 Δευτέρα, 14-12-2020

HOMEWORK

  1. Βιβλίο ασκήσεων, σελ. 19: άσκηση D
  2. Βιβλίο ασκήσεων, σελ. 20: άσκηση Ε

ΠΕΜΠΤΗ, 17-12-2020

Προχωρήσαμε στην ενότητα 4 επειδή έχει μαθήματα σχετικά με τα Χριστούγεννα. Στις σελ. 27-28 του βιβλίου των ασκήσεων έχουμε τις ασκήσεις Β και C για το σπίτι.

 

Τετάρτη, 30-12-2020

LET’S REMEMBER!!!

 

VOCABULARY

Α. Διάβασε προσεκτικά τις περιγραφές και συμπλήρωσε τα γράμματα που λείπουν.

You use it to write when you use your computer:  k __ __ bo__ rd

It’s what you do when they ask you something: __ n __ __ __ r

You use them when you listen to music: he__ __ p__ __ __ es

It rings every day at 8:15: b __ __ __

A Dutch comes from this country: H__ __ __ a__ __

You can study or borrow a book there: __ i __ __ __ ry

They give you this to go to a party: in__ __ t __ __ ion

Someone who is very happy: e__ __ __ __ ed

 

  1. B. Σχημάτισε προτάσεις βάζοντας τις λέξεις στη σωστή σειρά. Προσοχή στα επιρρήματα συχνότητας!!!

 

  1. always / her / Mum / keys / forgets

______________________________________________________________

  1. on Sundays / usually / eat out / We

______________________________________________________________

  1. James / sometimes / and / his sister / ride / to school / their bikes

______________________________________________________________

  1. at 7 o’clock / always / Laura / wakes up / in the morning

______________________________________________________________

  1. a book / I / rarely / read / after lunch

______________________________________________________________

  1. never / My little brother / eats / chocolate

______________________________________________________________

 

Θα ακολουθήσουν και άλλες δραστηριότητες!

 

 

 

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!

Δευτέρα, 4-1-202

Διόρθωσε τις προτάσεις. Προσοχή! Μία πρόταση είναι σωστή.

  1. Vanessa is sixteen years old and she is from Canada.
  2. The Ice Hotel is open between Januray to April every year.
  3. Who sitting next to dad?
  4. How do your sister go to work?
  5. Sarah prefers reading to watch TV.
  6. It is cold and snow in winter in Canada.
  7. Ron enjoys ride his bike to school.
  8. Five hundred people lives in this village.
  9. They usually don’t have breakfast.
  10. Always Brad has lunch at the school canteen.

 

 

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 12-2-2021

VERBS OF SENSES (ΡΗΜΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗΣ)

  • feel = αφήνω την αίσθηση
  • hear = ακούω
  • sound = ακούγομαι
  • see = βλέπω
  • smell = έχω μυρωδιά
  • seem = φαίνομαι
  • taste = έχω γεύση
  • look = φαίνομαι

 

  • Τα ρήματα αίσθησης δεν έχουν χρόνους διαρκείας (π.χ. Present Continuous, Past Continuous κλπ.)
  • Όμως, κάποια από αυτά έχουν χρόνους διαρκείας σε συγκεκριμένες περιπτώσεις:
  1. feel + επίθετο που δείχνει πώς νιώθουμε: I’m feeling nervous.
  2. taste = δοκιμάζω κάτι: She’s tasting the sauce to see if it’s salty.
  3. see = συναντώ: I’m seeing my lawyer (δικηγόρος) today.
  4. look = κοιτάζω: What are you looking at?
  5. smell = μυρίζω κάτι: He’s smelling the roses

 

SIMPLE PRESENT – PRESENT CONTINUOUS

Fill in with the Simple Present or the Present Continuous of the verbs.

  1. The boss will be here soon. We ________________________________ (see) him at 6.
  2. Can you see Paul? He _____________________________ (carry) a sports bag.
  3. I _________________________________ (stay) with Tom and Ann for the time being.
  4. ________________ you usually _________________ (go) out at night or __________ you ______________ (stay) at home?
  5. Dad ______________________________ (work) hard all day, but he _____________________________ (not work) at the moment.
  6. Jonathan ___________________________ (swim) very well, but he ______________________________ (not run) very fast.
  7. Look at that man! He ________________________________ (run) after the bus.
  8. I ____________________________________ (not like) fish. I _______________________________ (prefer) chicken.
  9. Why ________________ that girl _________________________ (stand) on the table?
  10. What have you put in your suitcase? It _______________________ (look) heavy.
  11. This fruit cake ___________________________ (taste) delicious.
  12. The rose you are holding ________________________ (smell) lovely.
  13. How often ____________ you ________________________ (go) to the cinema, Tony?
  14. Look! It _____________________________________ (snow) again. It ____________________________ (snow) a lot in this country.
  15. Why _____________ you ________________________ (taste) my coffee?
  16. The cat _________________________________ (smell) her food. She _____________________________ (not seem) to like it.

 

 

 ΔΕΥΤΕΡΑ, 15-2-2021

ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!

 

UNIT 5 – Lesson 1

VOCABULARY

sign:  σύμβολο/πινακίδα

busy: απασχολημένος, -η, -ο

project: εργασία

hand out: μοιράζω

leaflet – brochure: φυλλάδιο

try something out: δοκιμάζω κάτι

rubbish: σκουπίδια

less: λιγότερος, -η, -ο

refreshment: αναψυκτικό

rechargeable: επαναφορτιζόμενος, -η, -ο

package: συσκευασία

 

DON’T FORGET!

Η συλλαβή re μπαίνει στην αρχή των λέξεων και δηλώνει ότι κάτι γίνεται ξανά.

Π.χ. reuse = χρησιμοποιώ ξανά

 

 

DERIVATIVES

environment – environmental – environmentally (περιβάλλον – περιβαλλοντικός – περιβαλλοντικά)

recycle – recycling – recyclable (ανακυκλώνω – ανακύκλωση – ανακυκλώσιμος)

produce – production – producer – productive (παράγω – παραγωγή – παραγωγός – παραγωγικός)

ACTIVITY A

Fill in with the following words: sign, project, handing out, rubbish, refreshments, package

 

  1. Can you take out the ___________________ when you leave for work?
  2. I’m doing a _______________________ on climate change.
  3. Dad is buying __________________________ for the party.
  4. Is this _________________________ recyclable?
  5. John is __________________________ leaflets for the charity event.
  6. This _______________________ means that you mustn’t step on the grass.

 

ACTIVITY B

Συμπλήρωσε τα κενά με τη λέξη που βλέπεις πάνω από κάθε ομάδα προτάσεων ή με κάποιο από τα παράγωγά της.

RECYCLE

________________________________ is a good way of protecting the environment.

This bag is made of ___________________________ material (υλικό).

 

ENVIRONMENT

Reusable cups are __________________________ friendly.

What will you do to save the ______________________________?

This ____________________________ project will help students learn about pollution.

 

PRODUCE

This man is a famous film _________________________________.

This milk is an organic (βιολογικό) __________________________.

They _______________________ cotton (βαμβάκι) in this village.

 

ΠΕΜΠΤΗ, 18-2-2021

 

UNIT 5: TALKING ABOUT THE FUTURE

Μπορούμε να μιλήσουμε για το μέλλον με τρεις τρόπους:

  1. Simple Future: will + ρήμα (Το will και το ρήμα μένουν ίδια σε όλα τα πρόσωπα. Διαβάζουμε τον πίνακα στη σελ. 156 του Pupil’s Book.) Χρησιμοποιούμε το will:
  • όταν η πρόταση αρχίζει με τις φράσεις I believe, I think, I hope

I think he will be at home tomorrow afternoon.

  • όταν στην πρόταση υπάρχει το probably ή το perhaps

They will probably sell their house.

  • όταν αποφασίζουμε να κάνουμε κάτι τη στιγμή που μιλάμε

ΟΚ. I will come with you.

  • όταν υποσχόμαστε

I will help you with your homework.

  • όταν ζητάμε χάρη

Will you buy me some ice cream?

  • όταν απειλούμε

I will tell mum!

  • στο 1ο είδος του υποθετικού λόγου

If I need help, I will call you.

 

2. be going to + ρήμα: πρόκειται να (Στον πίνακα της σελ. 156 του Pupil’s Book μπορούμε να δούμε πώς κλίνεται)

Χρησιμοποιούμε το be going to + ρήμα:

  • όταν προβλέπουμε ότι κάτι θα συμβεί μετά από παρατήρηση ή επειδή γνωρίζουμε κάτι

It’s cloudy. It’s going to rain.

  • όταν σχεδιάζουμε να κάνουμε κάτι

George is going to study Medicine when he grows up.

 

3. Ενεστώτας Διαρκείας: Περιγράφουμε κάτι το οποίο έχουμε προγραμματίσει να κάνουμε άμεσα

I’m meeting Peter tonight.

 

Fill in with the Simple Future or the correct form of be going to and the verbs in brackets.

  1. Be careful! You ______________________________ (fall).
  2. Tess ___________ probably ________________________ (look after) the baby tomorrow.
  3. ____________ you ____________________ (wash) the car, please?
  4. If they aren’t ready at 6, I __________________________ (leave).
  5. They ___________________________________ (paint) the house tomorrow. I think it __________________________________ (take) them a week.
  6. I hope the weather _____________________________ (get) better next week.
  7. What _____________ you _________________________ (do) to help your friend?
  8. It’s raining. I __________________________________ (close) the window.
  9. The flight to Athens lasts 45 minutes. We _____________________________ (land) at 15:45.
  10. Daniel ____________________________________ (not come) with us if he doesn’t finish his homework.
  11. Eat your food or you _______________________________ (not have) any ice cream.
  12. Who ______________________________________________ (drive) dad to the airport tomorrow?

 

 

ΔΕΥΤΕΡΑ, 22-2-2021

 

UNIT 5 – LESSON 1

ACTIVITY BOOK, p. 30: Activity B

  1. make a decision: παίρνω μία απόφαση
  2. organise a project: οργανώνω μία εργασία
  3. hold an exhibition: διοργανώνω μία έκθεση
  4. collect (things) for recycling: μαζεύω (πράγματα) για ανακύκλωση
  5. produce tons of rubbish: παράγω τόνους σκουπιδιών
  6. worried about environmental problems: ανησυχώ για περιβαλλοντικά θέματα
  7. give out leaflets: μοιράζω φυλλάδια
  8. take recycling seriously: παίρνω την ανακύκλωση σοβαρά
  9. let someone know as soon as possible: ενημερώνω κάποιον το συντομότερο δυνατόν

 

Fill in the missing parts of the phrases.

  1. John collects bottles and paper _______________________________.
  2. My pupils take _______________________________ and they have bins for plastic, paper and metal in the classroom.
  3. You must make __________________________________ now and tell us when you are going to leave.
  4. If you learn anything about Mary, please let me _____________________________________________.
  5. Our class has organised _________________________________ on 1821.
  6. My brother is giving out _____________________________ to advertise the new gym.
  7. Our school is holding an ______________________________ to present the works of art of all our students.
  8. Tina is ____________________________________ environmental problems and has started recycling and riding her bike to work.
  9. People produce ___________________________ every month, and most of it is food that is not consumed.

 

 

ΠΕΜΠΤΗ, 25-2-2021

UNIT 5 – LESSON 2

besides: εκτός από

survey: έρευνα

attitude: στάση/συμπεριφορά

honest: ειλικρινής

turn off: κλείνω (φως, συσκευή)

rubbish: σκουπίδια

rubbish/litter bin: κάδος απορριμάτων

side: πλευρά

recycled: ανακυκλωμένος

plant: φυτεύω/φυτό

expedition: εξόρμηση/αποστολή

keep up: συνεχίζω

encourage: ενθαρρύνω

protect: προστατεύω

nature: φύση

belong to: ανήκω σε

 

Fill in with the correct form of the words above.

  1. __________________________ the light (φως) before you got to bed.
  2. Who does this car _________________________?
  3. Don’t forget to take out (βγάζω έξω) the _______________________ when you leave.
  4. Tony’s mother always ___________________________ him to ride his bike even though (αν και) he is afraid.
  5. We must do something to ___________________________ endangered species (είδη που απειλούνται με εξαφάνιση).
  6. You can use ________________________ paper if you want to help the environment.
  7. I don’t like lies (ψέματα). Be _________________________, please!
  8. Our class is conducting (διεξάγω) a ______________________ on the eating habits (διατροφικές συνήθειες) of teenagers.
  9. __________________________ eating healthily, you must exercise regularly to keep fit.
  10. A square has four ________________________.

 

ΔΕΥΤΕΡΑ, 1-3-2021

UNIT 5 – LESSON 2

CAN / CAN’T

  • Δηλώνει ικανότητα.

e.g. Ducks can fly.

A cat can’t swim.

  • Το χρησιμοποιούμε και για να ζητήσουμε ή να δώσουμε την άδεια να γίνει κάτι.

e.g. Can I go out?

You can’t park your car here.

You can watch TV after dinner.

 

MUST / MUSTN’T

  • Υποχρέωση ή απαγόρευση.

e.g. You must stop at a red light.

You mustn’t eat in the library.

 

SHOULD / SHOULDN’T

  • Δίνουμε ή ζητάμε συμβουλές. Μπορεί να συναντήσουμε το think στις προτάσεις με το should.

e.g.  You should eat fruit and vegetables.

You shouldn’t eat so many sweets.

Do you think I should ask mum to help me?

 

Fill in with can/can’t, must/mustn’t, should/shouldn’t.

  1. _____________________ you drive?
  2. Mary _______________________ go out today. She has a cold.
  3. Who ____________________ help me fix my bike?
  4. Students _____________________ bring their mobile phones to school.
  5. You _________________________ take this pill (χάπι) twice a day.
  6. Bill _______________________ walk. He’s only six months old.
  7. _____________________ I eat another piece of cake, mum?
  8. They _______________________ be careful with their friends toys.
  9. _____________ you reach the top shelf? (top shelf = το ψηλότερο ράφι)
  10. Ι _______________________ open the door. I haven’t got the key.
  11. You ______________________ buy a bigger shirt. This one is too small for you.
  12. You _____________________ fasten your seatbelt (δένω τη ζώνη μου) before the plane takes off.
  13. People ______________________ talk on their mobile phones when they drive

Εκτός από την παραπάνω άσκηση, μην ξεχάσετε και αυτό:

 HOMEWORK:  Άσκηση Α στη σελ. 33 του Activity Book

 

 

ΤΡΙΤΗ, 2-3-2021

UNIT 5

Η τάξη σας αποφάσισε να οργανώσει κάποιες δράσεις για να γίνει η πόλη σας πιο φιλική προς το περιβάλλον. Χρειάζεστε, όμως, τη βοήθεια των συμμαθητών και των γονέων, και αποφασίσατε να φτιάξετε ένα ενημερωτικό φυλλάδιο για να τους ενθαρρύνετε να λάβουν μέρος.

Έχετε σχεδιάσει να κάνετε τα εξής:

  • δενδροφύτευση (planting expedition)
  • ανακύκλωση χαρτιού
  • ανακύκλωση μπαταριών

 

Ένα δείγμα ενημερωτικού φυλλαδίου είναι αυτό:

 

 ΔΕΥΤΕΡΑ, 8-3-2021

UNIT 5: SELF-ASSESSMENT TEST, activity D (σελ. 72)

How you can start your letter

Dear Sirs,

We all know that our area has serious environmental problems. I have a few ideas that may make things better.

Useful vocabulary & phrases to continue

first – also – finally

can – should – must

put more recycle bins

organise a planting expedition – we need a green area here

create a cycle lane (ποδηλατόδρομο) – people will use their cars less

 

 

UNIT 6: COMPARISONS

  • COMPARATIVE DEGREE (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ)

Συγκρίνουμε έναν άνθρωπο, ένα ζώο ή ένα αντικείμενο με κάποιο άλλο. Όταν έχουμε επίθετο στο συγκριτικό βαθμό, ακολουθεί η λέξη than (από).

Τα μονοσύλλαβα και δισύλλαβα επίθετα σχηματίζουν το συγκριτικό βαθμό με την κατάληξη er.

fast – faster than: Peter is faster than Mary

narrow (στενός) – narrower than: This room is narrower than my bedroom.

Όταν το επίθετο λήγει σε e, προσθέτουμε μόνο r.

brave (γενναίος) – braver than: Superman is braver than Batman.

Τα επίθετα που τελειώνουν σε σύμφωνο + y σχηματίζουν το συγκριτικό βαθμό με την κατάληξη ier αφού φύγει το y.

happy – happier than: Dana is happier than her sister.

Τα πολυσύλλαβα επίθετα και όσα λήγουν σε ous, ing, ed, ful, less σχηματίζουν το συγκριτικό βαθμό με τη  βοήθεια της λέξης more.

famous – more famous: Is Nadal more famous than Tsitsipas?

interesting – more interesting: The book is more interesting than the film.

 

SUPERLATIVE DEGREE (ΥΠΕΡΘΕΤΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ)

Συγκρίνουμε έναν άνθρωπο, ένα ζώο ή ένα αντικείμενο με πολλά άλλα.  Όταν έχουμε επίθετο στον υπερθετικό βαθμό, ακολουθούν οι λέξεις in ή of.

Τα μονοσύλλαβα και δισύλλαβα επίθετα σχηματίζουν τον υπερθετικό βαθμό με το the και με την κατάληξη est.

fast –  the fastest: Peter is the fastest of all the children.

narrow – the narrowest: This is the narrowest street in the city.

Όταν το επίθετο λήγει σε e, προσθέτουμε μόνο st.

brave – the bravest: You are the bravest man in the world.

Τα επίθετα που τελειώνουν σε σύμφωνο + y σχηματίζουν τον υπερθετικό βαθμό με την κατάληξη iest αφού φύγει το y.

happy – the happiest than: Dana is the happiest baby in the room.

Τα πολυσύλλαβα επίθετα και όσα λήγουν σε ous, ing, ed, ful, less σχηματίζουν τον υπερθετικό βαθμό με τη  βοήθεια της φράσης the most.

famous – the most famous: Who is the most famous tennis player in the world?

interesting – the most interesting: This is the most interesting film of the year.

 

ΤΡΙΤΗ, 16-3-2021

Συμπληρώστε τα κενά με το συγκριτικό ή τον υπερθετικό βαθμό των επιθέτων. (Οι βαθμοί των good, bad, much/many και little είναι στη σελ. 158 του Pupils Book.)

  1. Is the Mississippi _____________________________ (long) than the Hudson?
  2. I think the cheetah is __________________________ (fast) than the lion.
  3. What’s _________________________________ (popular) sport in Australia?
  4. Riding a bike is __________________________ (easy) than driving a car.
  5. This is _____________________________ (bad) photo in the album.
  6. Today the weather is ___________________________ (dry) than yesterday.
  7. The last question is ______________________________ (difficult) question in the test.
  8. Who is ___________________________ (good) athlete in the world?
  9. John has got ___________________________ (many) football cards of all the boys.
  10. That is ______________________________ (wide) street in the city.
  11. People say that he is _________________________ (rich) man in the world.
  12. Isn’t this ______________________________ (dirty) room in the house?
  13. Don’t buy ___________________________ (cheap) shirt in the store.
  14. Lisa is a _________________________ (good) tennis player than her sister.
  15. A cat’s ears are _________________________ (short) than a donkey’s ears.
  16. You need _______________________ (little) money for the toy car than you need for the model plane.

 

ΔΕΥΤΕΡΑ, 22-3-2021

UNIT 6 – LESSON 1

VOCABULARY

countryside: εξοχή/ύπαιθρος

be better off: είμαι σε καλύτερη κατάσταση

breathe: αναπνέω

traffic: κίνηση στο δρόμο

polluted: μολυσμένος

even if: ακόμα και αν

teenager: έφηβος

be cut off: είμαι αποκομμένος

fewer: λιγότεροι, -ες, -α

 

Fill in with the following words/phrases: traffic, teenagers, cut off, better off, breathe, polluted, countryside, even if.

  1. Stop smoking in the room, please. I can’t ____________________.
  2. _______________________ enjoy playing computer games in their free time.
  3. People who live in small islands are _____________________ from the rest of the country.
  4. I like living in the ___________________________. It’s quiet and the air is fresh.
  5. You will be ___________________________ if you stop working so much.
  6. There is a lot of __________________ in the streets, so John will be late.
  7. The air in big cities is ________________________ and people have health problems.
  8. We can go for a walk _______________________ it rains. We’ll just take our umbrellas.

 

ΔΕΥΤΕΡΑ, 29-3-2021

UNIT 6 – LESSON 2

VOCABULARY

perfomer: καλλιτέχνης / αυτός που δίνει παραστάσεις

weigh: ζυγίζω

tonne: τόνος

distance: απόσταση

retire: παίρνω σύνταξη / αποσύρομαι

circuit: κύκλωμα

currently: αυτή τη στιγμή / προς το παρόν

run a company: διοικώ μία εταιρεία

residence: κατοικία

balance: ισορροπώ / ισορροπία

gigantic: γιγαντιαίος

venomous: δηλητηριώδης

length: μήκος

amount: ποσότητα / ποσό

poison: δηλητήριο

swallow: καταπίνω

prey: θήραμα (το ζώο που πιάνεται από τον κυνηγό)

 

Fill in with the appropriate form of some of the words above.

  1. You must chew (μασάω) your food very well before you __________________ it.
  2. This product is _____________________ unavailable (δεν είναι διαθέσιμο). We will have it next month.
  3. Mary’s mum _____________ her own food company.
  4. Grandpa is going to __________________ from work next month, and he is going to travel all around Europe.
  5. How many ______________________ does this huge ship _________________?
  6. “What’s the __________________________ between these two buildings?” “I think it’s 600 metres.”
  7. The Queen’s summer ____________________________ is not in London. In the summer, she stays in her castle in Scotland.
  8. The witch gave Snow White an apple with ____________________.
  9. The ______________________ of the dress is 3 metres.

DON’T FORGET!!!

  1. Έχουμε ανάγνωση τα κείμενα στη σελ. 78 του Pupil’s Book.
  2. Κάνουμε την άσκηση (QUIZ) στη σελ. 79 του Pupil’s Book.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.