Πληροφορική στην εκπαίδευση

20 Δεκεμβρίου 2019 ΜΠΑΚΙΡΤΖΗ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ

Δέκα με δεκαπέντε χρόνια πριν – και ίσως και παραπάνω- όταν μιλούσε κανείς για Πληροφορική, ήταν κοινώς αποδεκτό ότι επρόκειτο για την «επιστήμη του μέλλοντος», πάνω στην οποία θα «πατάει» μεγάλο τμήμα – για την ακρίβεια, το μεγαλύτερο- της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτικής δραστηριότητας του 21ου αιώνα. Έκτοτε, οι υπολογιστές βρίσκονται παντού, τόσο υπό τη μορφή desktop και laptop συστημάτων όσο και φορητών συσκευών (tablets, smartphones κ.α.) που κουβαλούν μαζί τους οι περισσότεροι επί καθημερινής βάσης.

Κάποιοι θα μπορούσαν να πουν ότι η διείσδυση της ψηφιακής τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή καθιστά περιττή την ανάγκη διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής στο σύγχρονο σχολείο, και ειδικά στις μικρότερες τάξεις, καθώς οι σημερινοί μαθητές έρχονται de facto σε επαφή μαζί της και εκτός των σχολικών χώρων. Ωστόσο, κάτι τέτοιο θα αποτελούσε υπεραπλούστευση και μάλιστα σε αφοριστικό επίπεδο, καθώς, πέραν της εξοικείωσης, είναι εύκολα κατανοητό ότι είναι υποχρέωση ενός εκπαιδευτικού συστήματος να θέτει τις βάσεις όχι απλά για τους χρήστες, αλλά και για τους μελλοντικούς «πληροφορικάριους»- τους επαγγελματίες του χώρου.

Πηγή: https://www.huffingtonpost.gr/

Γιατί μαθαίνω μαθηματικά

9 Δεκεμβρίου 2019 ΤΣΙΓΩΝΙΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

Γιατί μαθαίνω Μαθηματικά;  Διαβάστε όλο το άρθρο »

Η «εξυγίανση» και η ΑΕΚ διέλυσαν το ποδόσφαιρο μας

9 Δεκεμβρίου 2019 ΤΣΙΓΩΝΙΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

Διαβάστε όλο το άρθρο »

15.000 διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών την επόμενη διετία 2020—21

9 Δεκεμβρίου 2019 ΤΣΙΓΩΝΙΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

Κανονικά θα υλοποιηθεί ο προγραμματισμός από τη προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, 15.000 διορισμών εκπαιδευτικών στα σχολεία την διετία 2020-21, παρά τους αρχικούς προβληματισμούς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Ηδη η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι έχει ζητήσει από το ΑΣΕΠ την κατάρτιση σχετικών πινάκων για διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευσης μέσα στο 2020

Υπενθυμίζεται ότι η υπουργός Παιδείας με δηλώσεις της είχε διατυπώσει τους προβληματισμούς της για την εξαγγελία της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τους  10.500 διορισμούς.

“Με βάση την απογραφή και όχι στα «τυφλά» θα γίνονται από εδώ και πέρα οι μόνιμοι διορισμοί, με εξαίρεση τους 4.500 διορισμούς στη ν Ειδική Αγωγή που οι διαδικασίες προχωρούν κανονικά” είχε πει χαρακτηριστικά μέσα στη Βουλή  Νίκη Κεραμέως.

Τέρμα τα 10άρια “φούσκες” στα Δημοτικά και τα 20άρια με το “τσουβάλι” στα Γυμνάσια και Λύκεια

9 Δεκεμβρίου 2019 ΤΣΙΓΩΝΙΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

Σκέψεις να αποτελέσουν οι βαθμολογίες των μαθητών βασικό “πυλώνα”  του νέου «οικοδομήματος» αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, με δραστικό ρόλο των Σχολικών Συμβούλων και της Τράπεζας Θεμάτων, οι οποίοι στο νέο νόμο θα “βαφτιστούν” με άλλο  όνομα (σ.σ. υπάρχουν κάποια ονόματα στο “τραπέζι), εξετάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Η ανησυχία που επικρατεί στην πολιτική ηγεσία είναι ότι:

Α. Στα Δημοτικά δεν τηρείται η κλίμακα βαθμολογίας από 5 έως 10.

Β. Στα Γυμνάσια και Λύκεια τα “άριστα” δίνονται με το “τσουβάλι” , καθώς 1 στους  4 μαθητές έχει Μέσο Όρο Βαθμολογίας από 18,5 έως 20.

Έτσι στις σκέψεις της πολιτικής ηγεσίας , σύμφωνα με πληροφορίες του esos, είναι   να αποκατασταθεί η αντικειμενική βαθμολογία των μαθητών και οι απόφοιτοι Λυκείου να έχουν στα χέρια τους ένα ισχυρό “Εθνικό Απολυτήριο”  με το ακόλουθο σχέδιο:

Η Τράπεζα Θεμάτων που θα εφαρμοστεί από το επόμενο σχολικό έτος τουλάχιστον στην Α Λυκείου, να  αποτελέσει εργαλείο  σύγκρισης  μεταξύ προφορικής και γραπτής βαθμολογίας.

Εξετάσεις θα διενεργούνται σε όλα τα μαθήματα.

Οι νέοι “Σχολικοί Σύμβουλοι” με διαφορετική ονομασία και διαφορετικό καθηκοντολόγιο, θα αναλάβουν το ρόλο αυτής της αξιολόγησης και οι εκπαιδευτικοί που  θα κριθούν “μετεξεταστέοι”  εκείνων δηλαδή που οι προφορικές βαθμολογίες που έβαλαν στους μαθητές  θα απέχουν σημαντικά (σ.σ. θα μπουν κριτήρια)  από τις βαθμολογίες που θα πετυχαίνουν οι εξεταζόμενοι  στις γραπτές εξετάσεις θα “παραπέμπονται” σε συγκεκριμένη επιμόρφωση .

Θυμίζουμε ότι πριν δεκαετίες όταν υπήρχαν τα εξατάξια Γυμνάσια  ο Γυμνασιάρχης καλούσε στο γραφείο  για “άτυπη” απολογία τον  καθηγητή όταν διαπίστωνε ότι υπήρχε απόσταση των γραπτών των μαθητών με τις προφορικές βαθμολογίες.Αυτό σήμερα δεν συμβαίνει.

Στα Δημοτικά αναζητείται τρόπος για επαναφορά της αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητών, ώστε να εφαρμόζεται οι κλίμακα από 5 έως 10. Υπάρχουν πολλές σκέψεις , μεταξύ των οποίων ένα είδους γραπτής αξιολόγησης των μαθητών , στις τρεις τελευταίες τάξεις,  υπό την καθοδήγηση των “Σχολικών Συμβούλων”.

Με το “τσουβάλι” το “Άριστα” στα Γυμνάσια και Λύκεια

Στα Γυμνάσια και Λύκεια το περσινό σχολικό έτος , 2018-19 ένας στους 4 μαθητές  “κατέκτησε” Γενικό Μέσο Όρο  “Άριστα” .

Επίσης παρατηρήθηκε “κατακόρυφη” αύξηση των αριστούχων μαθητών στο Γυμνάσιο και Λύκειο    από το σχολικό έτος 2015-2016 και μετά.

Οι αριστούχοι μαθητές ανήλθαν το σχ έτος 2018-19 στους 181.790 από 158.500 που ήταν το σχολ. Έτος  2015-16.

Ειδικότερα:

Πριν το σχολικό έτος 2015-2016, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίου ήταν: α) για την Α΄ τάξη Γυμνασίου 12, β)  για τη Β΄ τάξη Γυμνασίου 13 και γ) για τη Γ΄ τάξη Γυμνασίου 13.

Από το σχολικό έτος 2015-2016 και εξής, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για το Γυμνάσιο μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη, σύμφωνα με το Π.Δ. 126/2016 (Α΄ 211): «Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου».

Παράλληλα, από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής: τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για τη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 14 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (ν. 4540/2018, Α΄ 91 ).

Από το σχολικό έτος 2018-2019, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 12 μειώθηκαν σε 8, για τη Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου, από 16 μειώθηκαν σε 6 (ν. 4610/2019, Α΄ 70).

Τα νέα των εργασιών του γηπέδου της ΑΕΚ

9 Δεκεμβρίου 2019 ΤΣΙΓΩΝΙΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

 

 

αφιέρωμα στην ποδοσφαιρική α.ε.κ. from dskapinaki

Φωτογραφίες από το χώρο της εκπαίδευσης

3 Δεκεμβρίου 2019 ΤΣΙΓΩΝΙΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

Η υπουργός παιδείας

Επίκαιρη ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, για τις «καθυστερήσεις στις πληρωμές των σχολικών καθαριστριών» κατέθεσε στη Βουλή η βουλευτής Βοιωτίας του ΣΥΡΙΖΑ Γιώτας Πούλου.

Γιατί μαθαίνω μαθηματικά

Ν. Κεραμέως: Προχωράμε σε διορισμούς στη γενική εκπαίδευση εντός του 2020

2 Δεκεμβρίου 2019 ΤΣΙΓΩΝΙΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

Προχωράμε εντός του 2020 σε μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση

είπε νωρίτερα από το βήμα της Βουλής η υπουργός Παιδείας. «Έχουμε ήδη υποβάλει σχετικό αίτημα στο ΑΣΕΠ για την κατάρτιση νέων πινάκων γενικής εκπαίδευσης», συμπλήρωσε.

 4.500 διορισμοί θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται σταδιακά εντός Δεκεμβρίου  

  • Απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Μερόπη Τζούφη αναφορικά με τους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή, η Νίκη Κεραμέως σημείωσε ότι οι 4.500 διορισμοί θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται σταδιακά εντός Δεκεμβρίου.                              Αναφορικά με το θέμα που έχει προκύψει με το ηλεκτρονικό παράβολο του ΑΣΕΠ, η υπουργός Παιδείας είπε πως πρόκειται για ζήτημα της ίδιας της Ανεξάρτητης Αρχής και ότι δεν μπορεί το υπουργείο να παρέμβει σε αυτή τη διαδικασία από τη στιγμή που έχουν ήδη εκδοθεί οριστικοί πίνακες.