Αθανάσιος Κ. Ρισβάς

Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής & Ενταξιακής Εκπαίδευσης

Δημοτικό Σχολείο Κατασταρίου Ζακύνθου – Παγκόσμια ημέρα των ατόμων με αναπηρία

Συγγραφέας: ΡΙΣΒΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ στις 15 Δεκεμβρίου 2016

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου)

Στο Δημοτικό Σχολείο Κατασταρίου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, πραγματοποιήθηκαν δράσεις ευαισθητοποίησης-ενσυναίσθησης όλων των μαθητών, ώστε να προσεγγίσουν την έννοια αναπηρία, όχι ως ένα πρόβλημα-βλάβη ή έλλειμμα του κάθε ατόμου, αλλά ως το κοινωνικό κάθε φορά εμπόδιο(πρόβλημα)που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά καθημερινά – είτε ως μαθητές μέσα στο υπάρχον δομημένο εκπαιδευτικό σύστημα – είτε αργότερα, ως ενήλικες στην κοινωνία, σχετικά με την επαγγελματική τους αποκατάσταση και θέματα που αφορούν την καθημερινή τους διαβίωση. Να αντιληφθούν τα παιδιά τις προβληματικές- ελλειμματικές εκείνες καταστάσεις που δημιουργούνται κάθε φορά μέσα στο πλαίσιο που αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι και που τους καθιστά αμέτοχους στα κοινά, στην εκπαίδευση, στην επικοινωνία και γενικά ενισχύουν, ως αποτέλεσμα, τη μη ισότιμη συμμετοχή-πρόσβασή τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι.

Η άρση των προκαταλήψεων και των κοινωνικών ταμπού είναι ακόμα ζητούμενα. Η αλλαγή προς μια κατεύθυνση παιδαγωγικής φιλοσοφίας και εκπαιδευτικών πρακτικών που έχουν ως επίκεντρο τις ανάγκες του κάθε μαθητή για την ολόπλευρη ανάπτυξή του θα πρέπει να αποτελεί συλλογικό  και καθημερινό αγώνα. Από νωρίς μέσα στο σχολείο καλούμαστε να «αγκαλιάσουμε» όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως της όποιας διαφορετικότητάς τους.

Μ’ αυτές τις σκέψεις, η εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής του σχολείου σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, της εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης, των ειδικοτήτων και του ειδικού βοηθητικού προσωπικού, πραγματοποίησαν βιωματικές δράσεις, κυρίως για την αναπηρία όρασης και κινητικής αναπηρίας. Εκτός από τη γνωριμία των παιδιών με τις διάφορες μορφές αναπηρίας, διαπιστώθηκαν  οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, όπως ράμπες και τουαλέτες, ειδικά σχεδιασμένες για την κάλυψη των αναγκών των ατόμων με κινητική αναπηρία, ειδικά λογισμικά, μηχανές Braille και βιβλία σε Braille για τα άτομα με αναπηρία όρασης, έλλειψη διερμηνέα για τα άτομα με αναπηρία ακοής, ώστε να μεταφράζει στην νοηματική γλώσσα και γενικά τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που δημιουργούνται κατά τη διδασκαλία στο σχολείο και που χρειάζονται κατάλληλες διαφοροποιήσεις στα αναλυτικά προγράμματα από τους εκπαιδευτικούς, ώστε το παιδί να μπορεί να συμμετέχει βάση των αναγκών του και να μην απομονώνεται στην τάξη ή στο διάλειμμα  κ.α.

Όλοι έχουμε ανάγκη την αποδοχή και τη δημιουργία σχέσεων με τους άλλους, απλά καθένας από μας είναι διαφορετικός σε προτιμήσεις, συνήθειες και συμπεριφορά. Η διαφορετικότητα αυτή του κάθε ανθρώπου τον καθιστά μοναδικό και αποτελεί τον πλούτο για την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους, μέσω της δημιουργικότητας και της πολυπλοκότητας μας.

                                                                                                                                                                                                     ΔΕΡΝΙΚΑ ΝΙΚΗ

                                                                                                                                                                                             ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ Π.Ε.71

 

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ: φωτό1 , φωτό2φωτό3