Πρωτομαγιά

εικονολεξικό_λουλούδια



Λήψη αρχείου

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:  ΑΝΟΙΞΗ- ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ (στο πλαίσιο της επιμόρφωσης ΤΠΕ)

ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (στο πλαίσιο της διαθεματικής προσέγγισης)

ΓΛΩΣΣΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (ΦΥΣΙΚΟ-ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ) , ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ

Διδακτικοί στόχοι

-Ανάπτυξη λεξιλογίου,

– καλλιέργεια παρατηρητικότητας

– γνωριμία με τα  λουλούδια και τη φύση

-να κάνουν ομαδοποιήσεις και αντιστοιχίσεις

-να κατανοήσουν τις έννοιες του ίδιου και του διαφορετικού

– να αποδέχονται το διαφορετικό

– να δημιουργούν με βάση τις εμπειρίες και τη φαντασία τους

 

ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Μιλήσαμε με τα παιδιά για τη γιορτή της πρωτομαγιάς.  Είναι  η μέρα που γιορτάζει η φύση και ανθίζουν τα περισσότερα λουλούδια.  Στη συνέχεια φτιάξαμε ένα στεφάνι με αληθινά λουλούδια που είχαν φέρει τα παιδιά.  Κάθε παιδί είπε το όνομα του λουλουδιού που έφερε.  Τα ομαδοποιήσαμε σε λουλούδια του αγρού και του κήπου. Μιλήσαμε για τα χρώματά τους και για τη δομή του λουλουδιού (πέταλα, ύπερος, στήμονες). Κάναμε ένα πείραμα και μουσκέψαμε χρωματιστά πέταλα σε νερό για να δούμε πως βγαίνει το χρώμα τους, το οποίο χρησιμοποιείται στη βαφή ρούχων.  Μετρήσαμε πέταλα. Παίξαμε το παιχνίδι «Δεν περνάς κυρά Μαρία», όπου τα παιδιά αφού έχουν επιλέξει κάποιο όνομα λουλουδιού για τον εαυτό τους, διαλέγουν ένα άλλο λουλούδι από τον κήπο του τραγουδιού.  Διαβάσαμε το βιβλίο «Το λιβάδι», της Φιλιώς Νικολούδη, όπου καταφέρνουν να ζήσουν μαζί παπαρούνες και μαργαρίτες.

Το εικονολεξικό λουλουδιών που έχει φτιάξει η νηπιαγωγός με τις καρτέλες με τα  ονόματά τους, μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε  με διαφορετικούς τρόπους και με διαφορετικούς βαθμούς δυσκολίας, ανάλογα με τις ικανότητες  κάθε παιδιού:

-Τα παιδιά διαλέγουν το λουλούδι που τους αρέσει,  το ζωγραφίζουν σε χαρτί και  αντιγράφουν το όνομά του.

–  έχουμε φτιάξει κινητές καρτέλες με τα ονόματα για να μπορούν να τις αντιστοιχήσουν στην αντίστοιχη καρτέλα.

– Άλλος τρόπος αντιστοίχισης είναι απευθείας πάνω στην εικόνα του λουλουδιού,  κρύβοντας  το όνομά του ή χρησιμοποιώντας εικονολεξικό χωρίς τα ονόματα των λουλουδιών,,

– κάνουμε καρτέλες μόνο με το αρχικό γράμμα του λουλουδιού.

– φτιάχνουμε τόμπολα με κινητές καρτέλες μόνο με τις εικόνες των λουλουδιών, τις οποίες τοποθετούν στις αντίστοιχες εικόνες πάνω στο εικονολεξικό

Στο τέλος τα παιδιά φτιάχνουν  το  δικό τους μαγιάτικο στεφάνι με λουλούδια σε διάφορα χρώματα και σχέδια από χαρτόνι κανσόν που έχουν σχεδιάσει μόνα τους.

Κατηγορίες: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.