23:09:32
Η κυκλοφοριακή αγωγή αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν το επίπεδο οδικής ασφάλειας. Ο παράγοντας άνθρωπος είναι σε μεγάλο βαθμό υπαίτιος για τα ποσοστά τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν, γι’αυτό, αν προσδοκούμε τη μείωσή τους, η προσπάθεια πρέπει να ξεκινήσει από την κυκλοφοριακή διαπαιδαγώγηση.
Η κυκλοφοριακή αγωγή είναι άμεσα συσχετισμένη με την κοινωνική αγωγή και παιδεία και επομένως είναι αντικείμενο βαθμιαίας και αρμονικής ωριμότητας κατά τη διαδικασία διάπλασης της προσωπικότητας, την περίοδο που το άτομο διαμορφώνει την κοινωνική του συνείδηση και αποκτά την ικανότητα για τη σωστή αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Είναι φανερό ότι η διασφάλιση της σωστής κυκλοφοριακής αγωγής σε κάθε πολίτη πρέπει να γίνεται σε όλες τις φάσεις της ζωής του, αλλά πρέπει να ξεκινά από τις πολύ μικρές ηλικίες, με τη διδασκαλία της σωστής συμπεριφοράς του πεζού από τους γονείς στο παιδί. Στη συνέχεια, απαιτείται η εφαρμογή συστηματικών προγραμμάτων διδασκαλίας οδικής ασφάλειας στα σχολεία, τα οποία αρχικά θα πρέπει να αναφέρονται σε βασικές αρχές κυκλοφορίας, ως πεζοί, ή ως ποδηλάτες, και σε βασικές αρχές λειτουργίας των οχημάτων στην οδό.
Για να είναι πιο αποτελεσματική η κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία, θα πρέπει :
Να μην είναι μάθημα
Να γίνεται κάθε χρόνο, σε όλες τις τάξεις και όλες τις βαθμίδες
Να είναι προσαρμοσμένη στα παιδιά στα οποία απευθύνεται
Να μην είναι θεωρητική, αλλά να περιλαμβάνει δραστηριότητες, βιωματικά παιχνίδια, εικόνες, παραδείγματα
Να χρησιμοποιεί ο εκπαιδευτικός την άμεση ή την έμμεση εμπειρία των παιδιών από ατυχήματα και να την μοιράζεται με τους υπόλοιπους μαθητές
Να ενθαρρύνει τη συμμετοχή όλων των παιδιών
Να δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να διατυπώνουν τις σκέψεις τους και να καταλήγουν σε σωστά συμπεράσματα