2018 : Χρονιά της ρομποτικής και του προγραμματισμού

Ιαν 20184

Το 2018 έχει χαρακτηριστεί από πολλούς χρονιά της ρομποτικής και του προγραμματισμού. Θα ήταν παράλειψή μας αν δεν κάνουμε μια μικρή αναφορά στο ένα από τα δύο αυτά αντικείμενα.

Στις διευθύνσεις που ακολουθούν τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα, μέσα από διασκεδαστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια να εισαχθούν στο κόσμο του προγραμματισμού. Χρησιμοποιείται κυρίως ο οπτικός, Scratch-like, προγραμματισμός, ενώ στα περισσότερα από αυτά, οι εντολές μεταφράζονται σε γνωστές γλώσσες (Python, JavaScript, κ.α.) ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν μια πρώτη επαφή με τη σύνταξη και τη δομή των γλωσσών προγραμματισμού.

  1. ΒLOCKY GAMES

Στη διεύθυνση https://blockly-games.appspot.com/ και μέσα από μια ομάδα 7 δραστηριοτήτων παιδιά ηλικίας 8 ετών και πάνω έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν απλούς αλγόριθμους για την ολοκλήρωση συγκεκριμένων αποστολών. Το περιβάλλον εργασίας είναι στα ελληνικά και ακολουθείται η λογική του «προγραμματίζω με τουβλάκια».

  1. CODE COMBAT

Επειδή στα περισσότερα παιδιά αρέσουν (όπως είναι λογικό και φυσιολογικό) τα παιχνίδια, ο διαδικτυακός τόπος https://codecombat.com/ συνδυάζει και τα δυο: παιχνίδι και μάθηση. Μέσα από ένα πραγματικό παιχνίδι γίνεται εισαγωγή στις αρχές της επιστήμης των υπολογιστών και στις γλώσσες προγραμματισμού (Python, JavaScript, CoffeeScript και Lua), ενώ ακολουθείται η μεθοδολογία συγγραφής κώδικα. Κι εδώ το μεγαλύτερο μέρος είναι γραμμένο στα ελληνικά με ταυτόχρονη μετάφραση στα αγγλικά (εξάσκηση και στην ξένη γλώσσα !!). Η συμμετοχή στο παιχνίδι μπορεί να γίνει ομαδικά με την επίβλεψη καθηγητή ή ατομικά, πατώντας το PLAY NOW στην αρχική οθόνη. Οι προτεινόμενες ηλικίες είναι 5 – 17 ενώ οι προχωρημένες πίστες του παιχνιδιού απαιτούν συνδρομή.

  1. CODE.ORG Studio

Στη διεύθυνση https://studio.code.org/courses βρίσκεται ένα από τα πιο πλήρη διαδικτυακά site, που περιέχει πλήθος παιχνιδιών – μαθημάτων, ταξινομημένα ανά ηλικιακή ομάδα. Χωρίς κόστος οι μαθητές μπορούν αμέσως να αρχίσουν να προγραμματίζουν ή να ανοίξουν λογαριασμό ώστε να μην χάνεται η πρόοδός τους. Το περιβάλλον εργασίας είναι στα ελληνικά κι ο προγραμματισμός γίνεται σε Scratch-like περιβάλλον (με τουβλάκια). Ηλικίες 4 – 14 ετών.

  1. KODABLE

Το περιβάλλον που θα συναντήσουμε στη διεύθυνση https://www.kodable.com/ απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 4 – 11 ετών που γνωρίζουν αγγλικά. Ο γονιός ή ο καθηγητής πρέπει να δημιουργήσει έναν λογαριασμό ώστε να παρακολουθεί την εξέλιξη του κάθε παιδιού. Κάθε δραστηριότητα χρειάζεται περίπου 30 λεπτά για να ολοκληρωθεί ενώ χρησιμοποιείται η γλώσσα JavaScript. Τα βασικά μαθήματα δεν έχουν κόστος ενώ τα προχωρημένα απαιτούν μια σταθερή συνδρομή.

  1. CODE MONSTER

Απευθύνεται σε παιδιά που έχουν τις βασικές γνώσεις προγραμματισμού και μέσα από ένα γραφικό περιβάλλον τους διδάσκει JavaScript.

Ο προγραμματισμός γίνεται  με συγγραφή κώδικα ενώ σε διπλανό παράθυρο παρακολουθούμε σε πραγματικό χρόνο την εκτέλεση των εντολών. Ο διαδικτυακός τόπος βρίσκεται στη διεύθυνση http://www.crunchzilla.com/ , είναι χωρίς κόστος και προτείνεται σε μαθητές από 13 ετών και άνω με βασικές γνώσεις προγραμματισμού. Το περιβάλλον είναι στα αγγλικά.

  1. GAMEBLOX

Τα παιδιά με ιδιαίτερες ανησυχίες και προχωρημένες ιδέες, στη διεύθυνση https://gameblox.org/ μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους παιχνίδι μέσα από το Scratch-like περιβάλλον της εφαρμογής.  Προτείνεται για παιδιά (κι όχι μόνο) ηλικίας 13 και άνω, με γνώσεις αγγλικών και δεν υπάρχει κόστος. Υπάρχει αρκετό  υποστηρικτικό υλικό (tutorials) ενώ η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε Android και iOS. Υποστηρίζεται από τον εκπαιδευτικό τομέα του MIT.

  1. CODEMOJI

Μέσα από το αγγλικό γραφικό περιβάλλον του CodeMoji, στη διεύθυνση https://codemoji.com/ μπορούμε να μάθουμε να προγραμματίζουμε με emojis (μικρές πολύχρωμες φατσούλες και σύμβολα που χρησιμοποιού-νται στα μηνύματα). Μπορούμε να μάθουμε HTML, CSS και JavaScript ώστε να αρχίσουμε να σχεδιάζουμε τις δικές μας ιστοσελίδες.

  1. STENCYL

Λογισμικό ανάπτυξης παιχνιδιών που μπορούμε να μεταφορτώσουμε από τη διεύθυνση http://www.stencyl.com/ (112Μb), είναι δωρεάν και μας δίνει τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε τις ιδέες μας χωρίς να γράψουμε κώδικα. Χρησιμοποιείται το γνώριμο Scratch-like περιβάλλον

Φυσικά τα παραπάνω αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος των διαθέσιμων online εφαρμογών εκμάθησης προγραμματισμού. Μια μικρή αναζήτηση στο Google ή σε οποιαδήποτε μηχανή αναζήτησης είναι αρκετή.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ακόμη:

http://scratch.mit.edu

https://www.codecademy.com/
https://codehs.com/
https://www.codeschool.com/
https://www.codewars.com/
https://www.khanacademy.org/computing/computer-programming
http://www.vidcode.io/
Πληροφορίες  από:  Team CodeWizardsHQ  και  Edu Tech Post
2 σχόλια στο άρθρο

“2018 : Χρονιά της ρομποτικής και του προγραμματισμού”

  1. 5 Ιανουαρίου, 2018 στις 1:13 πμ       ΒΛΑΧΟΥΤΣΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Έγραψε:

    Πολύ ενδιαφέρον!!!!


  2. 5 Ιανουαρίου, 2018 στις 3:47 μμ       ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΚΙΚΑΣ Έγραψε:

    Καλή χρονιά Θανάση !!


Αφήστε μια απάντηση


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων