Διδακτική αξιοποίηση του ιστολογίου στην τάξη
Τα ιστολόγια αποτέλεσαν χώρους όπου ο κάθε εξουσιοδοτημένος χρήστης αναρτούσε σκέψεις του προσωπικές ως ένα είδος χρονολογημένου προσωπικού ημερολογίου .Πάνω σε αυτά τα αναρτώμενα μηνύματα μπορούσαν να σχολιάσουν οι επισκέπτες ή κάποιοι εξουσιοδοτημένοι επισκέπτες. Με την< έκρηξη> διάδοσης και μετάδοσης πληροφοριών κατέστη αναγκαίο να περάσει και η χρήση των ιστολογίων και μέσα στην εκπαίδευση μέσα στην τάξη. Τα ιστολόγια πλέον εξελίχθηκαν σε προσωπικές εφημερίδες και προσφέρουν δυνατότητα για διαδικτύωση μεταξύ των ενδιαφερομένων όταν υπάρχει οποιαδήποτε ενημέρωση ή ανάρτηση νέων μηνυμάτων .Κύριο μέλημα και προσοχή αποτελεί για τον εκπαιδευτικό, ο τρόπος που εισάγει στην καθημερινή σχολική ζωή των μαθητών την αναζήτηση και διαχείριση της γνώσης από τα ιστολόγια,εξετάζοντας, πόσο έγκυρες είναι οι πληροφορίες που αναρτώνται,πόσο αξιόπιστες καθώς πάντα πρέπει να εξετάζεται η προσωπικότητα του κάθε αναρτώντος <την πληροφορία> για να προστατευθούν οι μαθητές από την οποιαδήποτε πλάνη και να μην μπλέξουν σε σκοτεινές οδούς.
Για τον λόγο αυτό κατευθυντήριο ρόλο παίζει ο δάσκαλος. Στην περίπτωση αυτή νομίζω ότι συνιστάται η δημιουργία ενός ιστολογίου τύπου moodle,δηλαδή δημιουργούμε ορισμένα περιβάλλοντα διαχείρησης της γνώσης ή διαχείρηση περιεχομένου,όπου τα παιδιά επικοινωνούν μεταξύ τους και ο εκπαιδευτικός με τα παιδιά. Έτσι τα παιδιά παρακολουθούνται πιο εύκολα και δέχονται και την ανατροφοδότηση, άμεσα από τον εκπαιδευτικό τους. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές μυούνται με σιγουριά και βεβαιότητα στον κόσμο των ΤΠΕ,μαθαίνουν να χειρίζονται τα προγράμματα που παρέχει ένας Η/Y,word,power point,μαθαίνουν να γράφουν,προσέχουν την ορθογραφία των λέξεων……Τα βοηθάμε να δημιουργήσουν τα δικά τους blogs ή να κάνουν μια εφημερίδα που να δέχονται σχόλια και να ανταλλάσουν ιδέες και απόψεις με τους επισκέπτες του ιστολογίου τους. Δημιουργείται στην τάξη κλίμα εμπιστοσύνης προς τον εκπαιδευτικό από τα παιδιά και ομαδικά μέσα στην τάξη δουλεύουν ομαδοσυνεργατικά και ικανοποιούνται αποκτώντας σημαίνοντα ρόλο και οι πιο αδύναμοι μαθητές. Οπότε αναπτύσσεται μια ομάδα που ερευνά και αναζητά τη γνώση και την κατακτά με ένα τρόπο που ικανοποιεί τα παιδιά κάνοντάς τα μικρούς επιστήμονες. Βέβαια δεν αποκλείουμε τα παιδιά και από ιστολόγια που είναι πλέον ορατά στο διαδίκτυο όταν είναι σε μεγαλύτερες ηλικίες αλλά τα θωρακίζουμε και τα προετοιμάζουμε να προσέχουν και να είναι επιφυλακτικά.