ΓΟΝΕΙΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τι μαθαίνουν τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο τα οποία οι γονείς δεν μπορούν εύκολα να αναγνωρίσουν.

Σεβασμός του άλλου

  • Έχω ενδιαφέροντα. Όταν  παίρνουμε στα σοβαρά τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τα καθιστούμε σημείο εκκίνησης της δραστηριότητας στο Νηπιαγωγείο τότε τα νήπια είναι ευτυχισμένα όταν μαθαίνουν και όταν ανακαλύπτουν.
  • Καταλαβαίνω. Τρόποι μάθησης. Τα νήπια μαθαίνουν ολιστικά.
  • Είμαι ικανός. Ανεξαρτοποίηση. Απλές δραστηριότητες όπως το ντύσιμο να καθαρίσουν κάτι που λέρωσαν να βρουν ένα αντικείμενο που έχασαν θα τα βοηθήσουν να γίνουν ανεξάρτητα.
  • Θέλω να ξέρω. Περιέργεια. Το σημαντικότερο κίνητρο μάθησης σ’αυτήν την ηλικία είναι η περιέργεια και όταν τα νήπια είναι περίεργα είναι παντοδύναμα.
  • Πιστεύω στον εαυτό μου. Αυτοπεποίθηση. Όταν σκαρφαλώνουν όταν μαγειρεύουν κλπ δεν δραστηριοποιούνται απλώς σε μια παιγνιώδη κατάσταση αλλά θέλουν να κάνουν κάτι που κάνουν και οι ενήλικοι. Η αυτοπεποίθηση κάνει τα παιδιά πιο δυνατά και τους δίνει κίνητρα.
  • Έχω μια ιδέα. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά αναπτύσουν πρωτοβουλίες, τη φαντασία τους,ακολουθούν τις ιδέες τους ,ανακαλύπτουν λύσεις γίνονται εφευρετικά και δημιουργικά.
  • Θέλω να κάνω αυτό. (οι ανάγκες και τα ενδιαφέροντα) Οι δραστηριότητες στο Νηπιαγωγείο πηγάζουν από τις ανάγκες των παιδιών και το παιχνίδι παίζει σημαντικό ρόλο σε όλες τις δραστηριότητες.
  • Ανήκω.Για τα παιδιά το να είναι μαζί με άλλα παιδιά και να παίζουν είναι πολύ σημαντικό .Τα κοινά ενδιαφέροντα τα φέρνουν κοντά το ένα στο άλλο.
  • Έχω κάτι να πω. Όταν τσακώνονται όταν ανταλλάσουν εμπειρίες όταν συνεργάζονται όταν διαφωνούν μαθαίνουν να είναι δυνατά.Όταν μαθαίνουν να εκφράζονται μέσω της γλώσσας μαθαίνουν να καταλαβαίνουν το ένα το άλλο και να σέβονται τις προσωπικότητές τους.
  • Έχω μια δουλειά. Ανάληψη ευθυνών.
  • Πρέπει να σε γνωρίσω. Ο σεβασμός του διαφορετικού και  η αρμονική συμβίωση.

……………………………………………………………………………………………….

Αναρτούμε 4 ενημερωτικά φυλλάδια τα οποία ήρθαν στο mail του νηπιαγωγείου μας από το Υπουργείο Παιδείας,προκειμένου να ενημερωθεί  όλη η εκπαιδευτική κοινότητα,οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών.

Ενημερωτικά φυλλάδια από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

 

ΣΥΝ 1_Οδηγιες για προστασια στο διαδικτυο (2)

ΣΥΝ 2 Σεξ_κακοποίηση

ΣΥΝ 3 Sexual Abuse girl

ΣΥΝ 4 για ενδοοικογενειακή βία

……………………………………………………………………………………………………

                             Παιδική Λογοτεχνία

“Σαν το σιτάρι σπέρνεται,στον κόσμο η αλήθεια κι από τον καθάριο σπόρο της φυτρώνουν παραμύθια “.

 Γεώργιος Δροσίνης.

 

Οι ιστορίες ,τα παραμύθια,οι αφηγήσεις είτε σε γραπτή είτε σε προφορική εκδοχή αποτέλεσαν πάντοτε ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την ψυχολογική ανάπτυξη και εξέλιξη του μικρού παιδιού.

Επιτρέπει στο παιδί να αναπτύξει πολλαπλές ικανότητες (νοητικές-κατανόησης και παραγωγής λόγου-γλωσσικής έκφρασης συναισθημάτων και συγκινήσεων.Η ακρόαση δίνει τη δυνατότητα να εμπλουτίσει το λεξιλόγιό του αλλά και να γνωρίσει τις δικές του ψυχικές καταστάσεις,καθώς στη διάρκεια της ακρόασης τις ξαναζεί μέσω της ταύτισης με τα πρόσωπα των ιστοριών που ακούει.Διάφοροι συγγραφείς υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι δεν μαθαίνουν μόνο από τα προσωπικά τους συναισθήματα,αλλά επιτυγχάνουν το ίδιο και μέσω των συναισθημάτων των άλλων.

Δεν υπάρχει άλλο είδος στη λογοτεχνία που να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών και αυτό γιατί το παραμύθι:

  • Διασκεδάζει
  • Ξυπνά την περιέργεια του
  • Πλουτίζει το νου και τη σκέψη
  • Κεντρίζει τη φαντασία
  • Ξεκαθαρίζει τα συναισθήματά του
  • Αναπτύσει τη νόηση
  • Εναρμονίζεται με τα άγχη και τις προσδοκίες του.

“Αν θέλετε το παιδί σας να γίνει έξυπνο,διαβάστε του παραμύθια. Αν θέλετε να γίνει πιο έξυπνο διαβάστε του περισσότερα παραμύθια. ”

Albert Einstein

………………………………………………………..

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πως να ζω,τι να κάνω και πως να είμαι ,τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο.

Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί ,στα βουναλάκια από άμμο,στο Νηπιαγωγείο.

Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα:

1. Να μοιράζεσαι τα πάντα.

2.Να παίζεις τίμια.

3.Να μη χτυπάς τους άλλους.

4. Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες.

5.Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου.

6.Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου.

7.Να λες συγνώμη όταν πληγώνεις κάποιον.

8.Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό.

9.Να κοκκινίζεις.

10.Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό.

11. Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή,να μαθαίνεις λίγο,να σκέπτεσαι λίγο,να σχεδιάζεις,να ζωγραφίζεις,να τραγουδάς,να χορεύεις,να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο.

12.Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα.

13.Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο,να προσέχεις την κίνηση,να κρατιέσαι από το χέρι και να μένεις μαζί με τους άλλους.

14.Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα.Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω.Κανείς πραγματικά δεν ξέρει πως γίνεται αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ΄αυτό.

15. Τα χρυσόψαρα,τα χάμστερς ,τα άσπρα ποντίκια,ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς.Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ΄άλλες :την λέξη ΚΟΙΤΑ.

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας,η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία,η πολιτική,η ισότητα και η υγιεινή ζωή.Πάρτε μια από αυτές τις συμβουλές ,εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε τη στην οικογενειακή σας ζωή,στην εργασία σας,στην κυβέρνησή σας,στον κόσμο σας και θα παραμείνει αληθηνή ,ξεκάθαρη,σταθερή.Σκεφτείτε πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος, αν όλοι εμείς οι άνθρωποι τρώγαμε γάλα με κουλουράκια γύρω στις τρεις το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε κάτω από τις κουβέρτες για έναν υπνάκο. Ή ,αν όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως  βασική αρχή να βάζουν τα πράγματα εκεί που τα βρήκαν και να καθαρίζουν τις τσαπατσουλιές τους. Είναι ακόμη αλήθεια, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, πως όταν βγαίνετε έξω στον κόσμο είναι καλύτερα να κρατιέστε από το χέρι  και να μένετε μαζί με άλλους…

Robert Fulghum.

……………………………………………………….