Αρχική » erasmus » ΈΚΘΕΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 1ης ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΈΚΘΕΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 1ης ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

                                                                                                       Ναύπακτος, 16/11/2017

Aρ.  Πρωτ.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                         

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ                                         

ΠΕΡ. Δ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Δ. ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΧΑΪΑΣ

1ο  ΕΠΑΛ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ                     Προς: Π.Δ.Ε.  Δ. Ελλάδας
Ταχ. Δ/νση  : Ν.Τσάρα  30300 Ναύπακτος                   Κοιν:   Δ.Δ.Ε Αιτ/νίας,

                                Δ/νση Ευρωπαϊκών Σπουδών                                    ΥΠΠΕΘ

Τηλέφωνο : 2634028833  
FAX : 2634028833  
E-Mail: 1epal-nafpakt@sch.gr  

                                                     

ΘΕΜΑ: «ΕΚΘΕΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ»

Της Ασπασίας Μυλωνά, καθηγήτριας ΠΕ18.36, υπεύθυνης υλοποίησης σχεδίου Στρατηγικής Σύμπραξης με τίτλο «English for Hospitality (Τα αγγλικά στην φιλοξενία)», της Πατσιού Ιωάννας, καθηγήτριας ΠΕ17 – διευθύντριας του 1ου ΕΠΑΛ Ναυπάκτου, του Αβραάμ Αβραμόπουλου, καθηγητή ΠΕ35, της Αναστασιάδου Αθηνάς, καθηγήτριας ΠΕ06 και της Κωνσταντοπούλου Βασιλικής, καθηγήτριας ΠΕ06, εκπαιδευτικών του 1ου ΕΠΑΛ Ναυπάκτου κατά την συμμετοχή τους στην 1η διεθνική συνάντηση στο Μιλάτσο (Milazzo) της Ιταλίας στο πλαίσιο υλοποίησης του παραπάνω σχεδίου.

Η Στρατηγική Σύμπραξη επιχορηγείται από την Ρουμανική Εθνική Αρχή και υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος

 Erasmus+ KA2 “English for hospitality” (EN4HOSTS)

Project number: 2017-1-RO01-KA201-037159

KA2 – Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices

                             KA201 – Strategic Partnerships for school education

 Η διάρκεια του προγράμματος είναι 24 μήνες και διαρκεί από 01/09/2017 ως και 31/08/2019. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν σχολεία από 6 χώρες (Ρουμανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Κροατία, Ελλάδα και Τουρκία).

Η 1η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Μιλάτσο της Ιταλίας από Δευτέρα 30/10/2017 έως και Παρασκευή 3/11/2017. Η γλώσσα εργασίας ήταν τα Αγγλικά. Σε αυτήν συμμετείχαν 5 εκπαιδευτικοί και 6μαθητές/τριες(3 από τον τομέα τουρισμού και 3 από τον τομέα των τροφίμων) από κάθε χώρα.

Το πρόγραμμα έχει γενικό συντονιστή το Ρουμάνικο σχολείο (Suceava) με ονομασία «Colegiul EconomicDimitrie Cantemir» και εταίρους:

  1. Το σχολείο μας, το 1o ΕΠΑΛ Ναυπάκτου
  2. Το σχολείο Turističko Ugostiteljska Skola (Tourism and catering school), Split, Κροατία
  3. Το σχολείο Halide Nusret Zorlutuna Meslekive Teknik Anadolu Lisesi, Kayseri, Τουρκία
  4. 4. Το σχολείο Esprominho – Escola Profissional do Minho, Braga, Πορτογαλία
  5. Το σχολείο Istitutodi Istruzione Superiore “Renato Guttuso” Milazzo, Ιταλία

 

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ

«Colegiul Economic “Dimitrie Cantemir”», ΡουμανίαΣυντονιστής

 

  1. Sfichi Florentina-Elena – teacher of tourism & gastronomy subjects, project coordinator
  2. Trufin Eugenia – teacher of tourism & gastronomy subjects, headmistress
  3. Vranciu Livia-Elena – teacher of tourism & gastronomy subjects
  4. Anton Mihaela – teacher of English
  5. Băițan Claudia – teacher of English

Μαθητές:

Ονοματεπώνυμο Φύλο
Andone Andra-Elena Κορίτσι
Piuturean Claudiu-Ciprian Αγόρι
Pașcovici Paul-Ștefan Αγόρι
Ciornei Ioana-Bianca Κορίτσι
Hreniuc Georgiana Κορίτσι
Duciuc Daniela-Veronica Κορίτσι

 

 

1o ΕΠΑΛ Ναυπάκτου, Ελλάδα

  1. Μυλωνά Ασπασία – καθηγήτρια στο τμήμα τεχνολογίας τροφίμων, συντονιστής προγράμματος
  2. Πατσιού Ιωάννα – καθηγήτρια μηχανολογίας, διευθύντρια
  3. Αβραμόπουλος Αβραάμ – καθηγητής στο τμήμα οικονομίας/τουρισμού
  4. Αναστασιάδου Αθηνά – καθηγήτρια Αγγλικών
  5. Κωνσταντοπούλου Βασιλική – καθηγήτρια Αγγλικών

Μαθητές:

Ονοματεπώνυμο Φύλο
Λυκογιάννη Ιωάννα Κορίτσι
Σακκούλης Ιωάννης Αγόρι
Πλυταριάς Χαράλαμπος Αγόρι
Βλαχογιάννης Χρήστος Αγόρι
Καλαφάτης Σπύρος Αγόρι
Μπινιάρη Ειρήνη Κορίτσι

 

Turističko Ugostiteljska Skola (Tourism and catering school), Split, Κροατία

 

  1. Andrija Krištić – teacher of IT
  2. Ivo Bilić – headmaster
  3. Andrea Bilandžić – teacher of tourism subjects
  4. Tea Ćelić Pavlović – teacher of English and German
  5. Iris Tošić – teacher of English and Italian

Μαθητές:

Ονοματεπώνυμο Φύλο
1.      Mirta Čenić Κορίτσι
2.      Dora Uvodić Κορίτσι
3.      Karmela Bjažević Κορίτσι
4.      Luka Križanac Αγόρι
5.      Rebecca Barunčić Κορίτσι
6.      Ivan Zolje Αγόρι

 

Halide Nusret Zorlutuna Meslekive Teknik Anadolu Lisesi, Kayseri, Τουρκία

 

  1. Hacer Gül ÜSTÜNDAĞ, Teacher of child education and training-Principal
  2. Nermin AKDAĞLI, Teacher of Geography
  3. Alaattin ÖZDEMİR, Teacher of English
  4. Şule ÇELEBİ, Teacher of Gastronomy
  5. Tanju ÇETİNKAYA, Teacher of Gastronomy

 

Μαθητές:

Ονοματεπώνυμο Φύλο
1.      Mine YAŞAR Κορίτσι
2.      Tuğçe TÜRKİŞ Κορίτσι
3.      Elif Gizem SOYLU Κορίτσι
4.      Ayşegül SEVİMLİ Κορίτσι
5.      Ayşegül AKKAYA Κορίτσι
6.      Öznur YILDIRIM Κορίτσι

 

Esprominho – Escola Profissional do Minho, Braga, Πορτογαλία

  1. Cláudio Marques – executive director
  2. António Brandão – Citizenship Teacher
  3. António Teixeira – Pedagogic Director
  4. Pedro Rego – History teacher
  5. Sandra Oliveira – Events organization teacher

 

 

 

 

Μαθητές:

Ονοματεπώνυμο Φύλο
1.      Ana Faria Κορίτσι
2.      Ana Sousa Κορίτσι
3.      Axel Sá Αγόρι
4.      João Fenandes Αγόρι
5.      Mafalda Alves Κορίτσι
6.      Sandra Silva Κορίτσι

 

Istitutodi Istruzione Superiore “Renato Guttuso” Milazzo, ΙταλίαΣχολείο υποδοχής

  1. LOREDANA PELLEGRINO Teacher for Special Needs
  2. CATERINA PARISI English Teacher
  3. SIMONA CALABRESE Teacher for Special Needs
  4. MARIA GRAZIA ARIOSTO English Teacher
  5. LOREDANA MAIO English Teacher
  6. CRISTINA STAGNO English Teacher
  7. EVA SALMERI Teacher for Special Needs

 

Συμμετείχαν πλήθος επιπλέον καθηγητών και μαθητών του σχολείου

 

Προετοιμασία της επίσκεψης

Πριν την επίσκεψη πραγματοποιήθηκε ενημέρωση του συλλόγου καθηγητών του σχολείου καθώς και συνάντηση της παιδαγωγικής ομάδας ώστε να προετοιμαστεί η επίσκεψη και να προσδιοριστούν ερωτήματα και προτάσεις προς τους εταίρους όσον αφορά την υλοποίηση του προγράμματος. Επίσης, ενημερώθηκαν μαθητές σχετικά με τους στόχους του προγράμματος και τον τρόπο υλοποίησής του, ώστε να αρχίσει να εκδηλώνεται ενδιαφέρον συμμετοχής τους στο πρόγραμμα. Δεδομένου ότι υπήρχαν κριτήρια στην συμμετοχή των μαθητών, πραγματοποιήθηκε και τεστ στην Αγγλική γλώσσα ώστε να διαπιστωθεί η ύπαρξη επιπέδου Α2. Υπήρξε ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων πριν και μετά την επιλογή των μαθητών/τριών και λήφθησαν οι προβλεπόμενες υπεύθυνες δηλώσεις. Επίσης, υπήρξε επικοινωνία με τους Ρουμάνους και Ιταλούς εκπαιδευτικούς για ενημέρωση σχετικά με τις δραστηριότητες που επρόκειτο να λάβουν χώρα, τις υποχρεώσεις μας σε αυτές καθώς και για διευθέτηση πρακτικών ζητημάτων γύρω από το ταξίδι και την παραμονή μας στο Μιλάτσο.

Έτσι, πριν την πραγματοποίηση της επίσκεψης ετοιμάσαμε:

  • Μια συνοπτική παρουσίαση του σχολείου μας και της πόλης μας.
  • Μια παρουσίαση παραδοσιακών συνταγών, για την προώθηση των γαστρονομικών παραδόσεων κάθε χώρας.

 

Πρόγραμμα δραστηριοτήτων ανά ημέρα

Η ημερήσια διάταξη της συνάντησης κάλυψε την εναρκτήρια συνάντηση της ομάδας διαχείρισης του έργου και μια βραχυπρόθεσμη συνεδρία όπου παρουσιάστηκε το έργο και οι αρμοδιότητες του κάθε σχολείου, καθορίστηκε και υπογράφηκε η τελική σύμβαση.

29/10/2017,

Άφιξη στο αεροδρόμιο της Κατάνιας (ακολουθώντας την διαδρομή: Αεροδρόμιο Ε. Βενιζέλος -Ρώμη-Κατάνια), μεταφορά στο Μιλάτσο – ξενοδοχείο Medici όπου και τακτοποιήσαμε τα πράγματά μας.

Γεύμα – Ξεκούραση –  Ξενάγηση – Δείπνο  στο Μιλάτσο

30/10/2017,

9.00      Καλωσόρισμα-τελετή υποδοχής από το φιλοξενών σχολείο στο Δημαρχείο της πόλης,       .

αυτοπαρουσίαση εταίρων(παρουσίαση σχολείου και πόλης).

13.00    Παράθεση γεύματος που είχε προετοιμαστεί από τους μαθητές/τριες του Ιταλικού σχολείου-

γνωριμία με τις παιδαγωγικές ομάδες των άλλων χωρών.

14.00    Ξενάγηση στο Ιταλικό σχολείο-Παρουσίαση του έργου και των αρμοδιοτήτων κάθε σχολείου-

Καθορισμός της τελικής σύμβασης και υπογραφή αυτής.

17.00    Εισαγωγή στην μέθοδο  CLIL.- Συζήτηση και σύνοψη των αποτελεσμάτων

20.00    Δείπνο

 

31/10/2017,

Δεδομένου ότι οι δραστηριότητες γίνονταν σε δύο διαφορετικά σχολεία οι μαθητές χωρίστηκαν ανάλογα με την ειδικότητά τους.

Α΄Ομάδα

9-11     Συμμετοχή σε μαθήματα  CLIL με την χρήση webquests και διαδικτύου με τίτλο «Μόνιμες πληροφορίες – η προϋπόθεση επιτυχίας στην επιχείρηση φιλοξενίας».

12-14    Γεύμα

Β΄Ομάδα

9-11     Οι μαθητές/τριες  παρακολούθησαν τα μαθήματα του ωρολόγιου προγράμματος μιας τάξης στο

Ιταλικό σχολείο.

12-16  Μάθημα CLIL/ δραστηριότητα  μαγειρικής: παρασκευή, παρουσίαση και σερβίρισμα πίτσας.

 

1/11/2017,

Δεδομένου ότι εκείνη την ημέρα ήταν αργία στο Μιλάτσο, είχε προγραμματιστεί μια εκπαιδευτική επίσκεψη στα Aeolian Islands η οποία όμως δεν πραγματοποιήθηκε λόγω καιρικών συνθηκών. Αντί αυτής έγινε επίσκεψη στην Μεσσίνα.

2/11/2017,

Α΄Ομάδα

11-14    Συμμετοχή στο μάθημα CLIL χρησιμοποιώντας webquests και διαδίκτυο στο τουριστικό γραφείο του σχολείου: επιχειρηματική επικοινωνία στον τουρισμό- Παράλληλα παρουσιάστηκαν τρία παραδοσιακά γεύματα κάθε χώρας.

14-16      Γεύμα

Β΄Ομάδα

9-11     Οι μαθητές/τριες  παρακολούθησαν τα μαθήματα του ωρολόγιου προγράμματος μιας τάξης στο

Ιταλικό σχολείο.

12-16  Μάθημα CLIL/ δραστηριότητα  μαγειρικής: παρασκευή, παρουσίαση και σερβίρισμα ζυμαρικών

(λαζάνια, τορτελίνια, ραβιόλια, φαρφάλλες).

Παράλληλα οι συντονιστές εκπαιδευτικοί συζήτησαν για τα δύο πνευματικά αποτελέσματα του έργου, το «EN4HOSTS Multimedia» – το κανάλι που θα φιλοξενηθεί στο YouTube  και το βιβλίο σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών «Αγγλικά για τον τουρισμό και τη γαστρονομία». Στην ίδια αυτή συνάντηση παρουσιάστηκε από την παιδαγωγική ομάδα της Κροατίας η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος και από την δική μας ομάδα το twinspace του έργου στο eTwinning.

3/11/2017,

9-12       Αξιολόγηση συνάντησης, τέλος συνάντησης. Χορήγηση των πιστοποιητικών συμμετοχής και των πιστοποιητικών μάθησης ( Europass mobility). Φωτογραφίες. Παράθεση γεύματος στο σχολείο, που για μια ακόμη φορά είχαν ετοιμάσει οι μαθητές του Ιταλικού σχολείου.

411/2017,

10.30     Αναχώρηση για το αεροδρόμιο της Κατάνια – επιστροφή στην Ναύπακτο.

 

Αναλυτική περιγραφή της επίσκεψης

Κατά τη διάρκεια πέντε διαδοχικών ημερών, οι καθηγητές και οι μαθητές/τριες από τα συνεργαζόμενα σχολεία έλαβαν μέρος σε μια σειρά δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν στα αγγλικά, με στόχο την προώθηση της ολοκληρωμένης μάθησης περιεχομένου και γλώσσας για θέματα τουρισμού και γαστρονομίας. Ως δευτερεύοντες στόχοι αυτών των δραστηριοτήτων ήταν: α) η ανάπτυξη του λεξιλογίου των μαθητών και β) η ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων τους.

Οι δραστηριότητες διεξήχθησαν σε άρτια εξοπλισμένα εργαστήρια πολυμέσων, γαστρονομίας και τουρισμού, στα δύο κτίρια του σχολείου υποδοχής, που διευκόλυναν τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών/τριων. Συγκεκριμένα οι μαθητές έλαβαν μέρος στις παρακάτω δραστηριότητες:

  1. Αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με διάφορα θέματα όπως τα χαρακτηριστικά των boutique και των green ξενοδοχείων, την ιστορία των μεγάλων ξενοδοχείων, τα διάσημα εστιατόρια στον κόσμο (webquests),
  2. Ομαδική εργασία για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα boutique και green ξενοδοχεία (τοποθεσία, ταξινόμηση, εγκαταστάσεις, υπηρεσίες, εσωτερική διακόσμηση των δωματίων, τιμές),
  3. Δημιουργία παρουσίασης διαφανειών σχετικά με τα πλεονεκτήματα ενός ξενοδοχείου με στόχο την προσέλκυση ενός δυνητικού πελάτη,
  4. Προσδιορισμός τριών παραδοσιακών πιάτων κάθε χώρας εταίρου και παρουσίαση τους (ιστορία, συστατικά, τεχνολογικές διαδικασίες, θρεπτικές και θερμιδικές αξίες) με στόχο την προώθηση των μαγειρικών παραδόσεων κάθε χώρας,
  5. Εξάσκηση δεξιοτήτων πληροφόρησης και επικοινωνίας με στόχο την προώθηση του τουρισμού στην περιοχή των μαθητών (φυσικά και ανθρωπολογικά αξιοθέατα),
  6. Συνεδρίες μαγειρικής: Παρασκευή, παρουσίαση και σερβίρισμα διαφόρων τύπων πίτσας και ζυμαρικών.

Οι μέθοδοι και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν: η ομαδική εργασία, οι παρουσιάσεις του PowerPoint, η ευρηματική συνομιλία, ο καταιγισμός ιδεών, οι πρώτες ύλες και τα απαραίτητα σκεύη για τις μαγειρικές συναντήσεις, τα λεξικά, το διαδίκτυο, οι υπολογιστές και οι εκτυπωτές.

Τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 2017 η επίσημη έναρξη της πρώτης συνάντησης του έργου πραγματοποιήθηκε σε εορταστική συνάντηση στο Δημαρχείο του Milazzo. Οι μαθητές και οι δάσκαλοι καλωσορίστηκαν από τον δήμαρχο της πόλης, αξιωματούχους και από την διευθύντρια του Ιταλικού σχολείου. Παρουσιάστηκε σύντομη παρουσίαση του έργου, οι δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν καθ ‘όλη τη διάρκεια των δύο ετών, οι πνευματικές εκροές και τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Κάθε ομάδα παρουσίασε τα μέλη και την εμπειρία της με ευρωπαϊκά προγράμματα και οι μαθητές πραγματοποίησαν παρουσιάσεις στα αγγλικά των πόλεων/χωρών τους, με έμφαση στα τουριστικά αξιοθέατα, και τα σχολεία τους, επιμένοντας στις πρακτικές δραστηριότητες που διοργανώνονται στο πλαίσιο του τμήματος τουρισμού και τροφίμων. Οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν στη συνέχεια το σχολείο Istituto di Istruzione Superiore «Renato Guttuso» που θα μας φιλοξενούσε τις επόμενες ημέρες.

Το απόγευμα της Δευτέρας, η συντονιστική ομάδα της Ρουμανίας παρουσίασε το έργο και τις ευθύνες κάθε σχολείου-εταίρου, δίνοντας έμφαση στα πνευματικά αποτελέσματα και το πρόγραμμα δραστηριοτήτων για κάθε ροή κινητικότητας. Επιπλέον, οι διευθυντές όλων των σχολείων που συμμετείχαν συζήτησαν για τη συμμετοχή κάθε σχολείου στην υλοποίηση των δραστηριοτήτων του έργου και υπέγραψαν την τελική έκδοση της Συμφωνίας Σύμπραξης και της Συμφωνίας Επιχορήγησης. Στη συνέχεια, οι δάσκαλοι από κάθε σχολείο παρουσίασαν τον τρόπο με τον οποίο ενσωματώνεται η εκμάθηση περιεχομένου και γλώσσας στους τομείς του  τουρισμού και των τροφίμων, συζητώντας τα πλεονεκτήματα της μεθοδολογίας μάθησης CLIL.

Στις 31 Οκτωβρίου οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν παράλληλα σε μαθήματα CLIL χρησιμοποιώντας webquests: τρεις μαθητές γαστρονομίας από κάθε σχολείο παρακολούθησαν μαθήματα μαγειρικής «Η τεχνολογική διαδικασία παρασκευής πίτσας. Παρουσίαση και σερβίρισμα πίτσας «. Επιπλέον, οι μαθητές αυτοί συμμετείχαν σε δραστηριότητες μαθήματος μαζί με Ιταλούς μαθητές/τριες. Την ίδια στιγμή τρεις μαθητές τουρισμού από κάθε σχολείο παρακολούθησαν και ανέπτυξαν  webquests «Μόνιμες πληροφορίες – η προϋπόθεση επιτυχίας στην επιχείρηση φιλοξενίας» και «Επιχειρηματική επικοινωνία στον τουρισμό».

Την 1η μέρα του Νοεμβρίου – ημέρα αργίας για το Ιταλικό σχολείο, οι καθηγητές και οι μαθητές επισκέφθηκαν την Μεσσήνη, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Σικελίας και πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας. Ιδρύθηκε από Έλληνες αποίκους ως Ζάγκλη και λίγο αργότερα πήρε το σημερινό της όνομα, προς τιμή της πελοποννησιακής Μεσσήνης.

Επισκεφτήκαμε τον καθεδρικό ναό και την  Piazza del Duomo. Συμφωνήσαμε ότι παρόλες τις δοκιμασίες ο ναός αυτός είναι ένας από τους καλύτερους καθεδρικούς ναούς της Σικελίας. Εντυπωσιαστήκαμε με το αστρονομικό ρολόι, ένα από τα μεγαλύτερα αστρονομικά ρολόγια, έργο της εταιρίας Ungerer του Στρασβούργου που τοποθετήθηκε εκεί το 1933 που κάθε μέρα στις 12 το μεσημέρι και για περίπου 15 ολόκληρα λεπτά  κινείται και παρουσιάζει σκηνές από την ιστορία της Μεσσήνης, συμπεριλαμβανομένης της παράδοσης της θρυλικής επιστολής προστασίας από τη Μαντόνα στη Μεσσίνα. Η εκπομπή ξεκινά με ένα επιχρυσωμένο λιοντάρι που κουνιέται με ένα πανό και βρυχάται και η δράση συνεχίζεται με κινούμενα στοιχεία που ξεχύνονται από τα παράθυρα. Από την πλευρά του πύργου που βλέπει στην πρόσοψη της εκκλησίας, μια επιφάνεια ρολογιού δείχνει αστρονομικές πληροφορίες.

Ήταν  γνωστό σε εμάς ότι τα στενά της Μεσσήνης φιλοξενούσαν την Σκύλλα και την Χάρυβδη της μυθολογίας μας. Αντικρύζοντας την Fontana del Nettuno, την πηγή του Ποσειδώνα, που δείχνει τον θεό της θάλασσας να αλιεύεται μεταξύ της Σκύλλας και της Χάρυβδης, δεν μπορέσαμε να μην νοιώσουμε δέος.

Νοιώσαμε δε ιδιαίτερα περήφανοι περπατώντας στην οδό Lepanto που έχει το όνομα της πόλης μας, προφανώς αναφερόμενη στην Ναυμαχία της Ναυπάκτου!

Στις 2 Νοεμβρίου, ενώ οι μαθητές του τομέα των τροφίμων/γαστρονομίας παρακολούθησαν διάφορες σχολικές δραστηριότητες στο σχολείο φιλοξενίας, οι συντονιστές εκπαιδευτικοί συζήτησαν για τα δύο πνευματικά αποτελέσματα του έργου, το «EN4HOSTS Multimedia» – το κανάλι που θα φιλοξενηθεί στο YouTube  και το βιβλίο σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών «Αγγλικά για τον τουρισμό και τη γαστρονομία». Κατά την συζήτηση αυτή ο εκπρόσωπος εκπαιδευτικός της συντονίστριας χώρας τόνισε την ανάγκη να υλοποιηθούν αυτά τα αποτελέσματα των έργων κατά τρόπο που να επιτρέπει την απλή ενοποίηση της τάξης.

Κατόπιν αυτής της συνάντησης οι μαθητές του τομέα τροφίμων/γαστρονομίας  παρακολούθησαν τη συνεδρία μαγειρικής «Η τεχνολογική διαδικασία παρασκευής ζυμαρικών. Παρουσίαση και σερβίρισμα ζυμαρικών » και οι  τρεις μαθητές τουρισμού από κάθε σχολείο παρακολούθησαν το μάθημα CLIL «Προώθηση των γαστρονομικών παραδόσεων της χώρας μου», όπου παρουσιάστηκαν τρία (3) παραδοσιακά πιάτα από κάθε χώρα.

Την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου, οι δάσκαλοι και οι μαθητές επισκέφθηκαν τα κύρια αξιοθέατα του Milazzo, με τελικό προορισμό το κάστρο του Μιλάτσο, καθοδηγούμενοι από τους Ιταλούς μαθητές/τριες.

Κατόπιν οι καθηγητές/τριες συμμετείχαν σε μια συζήτηση με θέμα «Η σημασία της προσέγγισης CLIL για θέματα τουρισμού και γαστρονομίας». Ακολούθησαν συζητήσεις σχετικά με την οργάνωση των ακόλουθων συναντήσεων κινητικότητας, των αποτελεσμάτων και των πνευματικών αποτελεσμάτων, των οικονομικών λεπτομερειών, των απαραίτητων εγγράφων, της ενδιάμεσης έκθεσης, των δραστηριοτήτων που πρέπει να διεξαχθούν καθ ‘όλη τη διάρκεια του πρώτου έτους του σχεδίου. Οι μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα στο σχολείο φιλοξενίας.

Η ημέρα έληξε με μια τελετή παράδοσης των πιστοποιητικών μαζί με αναμνηστικά από κάθε χώρα εταίρο. Ένα εορταστικό δείπνο, που είχε προετοιμαστεί από τους Ιταλούς μαθητές/τριες με πολύ μεράκι, έκλεισε τη συνάντηση: μια ευκαιρία για τους συμμετέχοντες να μοιραστούν τις σκέψεις και τις εντυπώσεις τους και να δοκιμάσουν για άλλη μια φορά τα περίφημα πιάτα και επιδόρπια της Σικελίας. Η ποιότητα των δραστηριοτήτων αξιολογήθηκε από τους διευθυντές των συμμετεχόντων σχολείων, στο τέλος των πέντε εργάσιμων ημερών, με ερωτηματολόγια ανάδρασης που σχεδίασε ο συντονιστής του έργου. Ο στόχος ήταν να μετρηθεί ο αντίκτυπος των εκτελούμενων δραστηριοτήτων στους σπουδαστές και τους δασκάλους, η οποία κατέληξε σε μια SWOT ανάλυση των κύριων πλεονεκτημάτων αλλά και των  απειλών που θα μπορούσαν ενδεχομένως να μεταβάλουν την ποιότητα των δραστηριοτήτων του έργου.

Το συμπέρασμά μας ήταν ότι το ίδρυμα και η ομάδα φιλοξενίας εξέφρασαν τον απόλυτο σεβασμό τους στις εθνικές παραδόσεις και τον πολιτισμό τους και οι τουριστικές επισκέψεις αποδεικνύουν αυτό που οι περισσότεροι από εμάς ήξεραν ήδη: η Ιταλία ξέρει να καλωσορίζει τους επισκέπτες της και να προωθεί τις ομορφιές της.

Η συνάντηση ήταν μια πραγματική ευκαιρία επαγγελματικής και πολιτιστικής ανάπτυξης, ανταλλαγής καλών πρακτικών και πρακτικής γλωσσικών δεξιοτήτων τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές/τριες. Καταλήγοντας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι αυτό που όλοι οι συμμετέχοντες αποκομίσαμε είναι η βεβαιότητα πως οι εκπαιδευτικοί έχουν έναν κοινό βασικό στόχο ο οποίος δεν είναι άλλος από το να προσφέρουν την αγάπη τους στους μαθητές και το καλύτερο δυνατό σε επίπεδο διδασκαλίας και γνώσεων. Το πρόγραμμα ERASMUS+ στηρίζει αυτή την προσπάθεια και αισθανόμαστε ευγνώμονες στο Ρουμάνικο σχολείο που μας έδωσε την ευκαιρία συμμετοχής στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.

 

Αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα αυτής της πρώτης συνάντησης εργασίας ήταν:

  • γνωριμία των εκπαιδευτικών που αποτελούν την παιδαγωγική ομάδα κάθε χώρας-εταίρου,
  • διαφημιστικό βίντεο που απεικονίζει τη μεθοδολογία CLIL στις τάξεις τουρισμού και γαστρονομίας,
  • πέντε σενάρια CLIL, με οδηγίες και φύλλα εργασίας,
  • μια ηλεκτρονική συλλογή υλικών με συνδέσμους στην ιστοσελίδα του έργου: http://english4hospitality.esy.es
  • βελτιωμένες δεξιότητες των εκπαιδευτικών σχετικά με τη μεθοδολογία CLIL, μέσω συμμετοχής σε συζητήσεις σχετικές με θέματα και συγκριτική ανάλυση,
  • καλύτερες τεχνικές διδασκαλίας για τις ανάγκες κατάρτισης των σπουδαστών, με τη μετάβαση από τα προγράμματα διδασκαλίας περιεχομένου σε εκείνα που επικεντρώνονται στις μαθησιακές καταστάσεις,
  • δημιουργία ενός ανοικτού περιβάλλοντος για επίσημη, μη τυπική και άτυπη μάθηση,
  • βελτίωση των δεξιοτήτων των μαθητών/τριων να εργάζονται και να επικοινωνούν σε πραγματικές καταστάσεις, σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον, με έμφαση στη σημασία της αγγλικής γλώσσας στην ευρωπαϊκή αγορά εργασίας.

 

Επόμενη Συνάντηση

Όπως συμφωνήθηκε κατά τη διάρκεια της συνάντησης η επόμενη, 2η συνάντηση του έργου θα πραγματοποιηθεί στην Ναύπακτο (Ελλάδα) στις 25/2/2018 έως 3/3/2018. Η συνάντηση αυτή θα περιλαμβάνει τέσσερις (4)εκπαιδευτικούς και  έξι (6) μαθητές/τριες από κάθε εταίρο και θα επικεντρωθεί κατά κύριο λόγο στην δοκιμή και αξιολόγηση των ηλεκτρονικών μαθημάτων που θα έχουν μέχρι τότε αναπτυχθεί. Παράλληλα θα πραγματοποιηθούν δραστηριότητες σχετικά  με υλοποίηση διαφορετικών μενού για πρωινό, μεσημεριανό γεύμα και δείπνο ανάλογα με τα αποθέματα τροφίμων και θα διερευνηθούν παραδοσιακά εορταστικά γεύματα, γαστρονομικές παραδόσεις και συνταγές ανάλογα με την γεωγραφική περιοχή για κάθε χώρα, παρουσιάζοντας παράλληλα κάποια εστιατόρια με παραδοσιακή διατροφή. Οι μαθητές/τριες θα λάβουν μέρος σε παιχνίδια ρόλων στα πλαίσια επιχειρησιακής επικοινωνίας κατά τα οποία θα αναζητηθούν και θα δοθούν πληροφορίες

  • για πολιτιστικές δραστηριότητες στην κάθε χώρα,
  • για δραστηριότητες αναψυχής ανάλογα με τον τύπο πελατών,
  • κράτηση καταλυμάτων,
  • παροχή πρόσθετων υπηρεσιών,
  • επίλυση παραπόνων,
  • βαθμό ικανοποίησης των τουριστών

και τέλος μέσα από τις συνεδρίες μαγειρικής θα διερευνηθεί η τεχνολογική διαδικασία παρασκευής διαφόρων ειδών παραδοσιακών πιάτων σούπας και ο τρόπος σερβιρίσματος αυτών.

 

Διάχυση

  • Ενημέρωση του συλλόγου διδασκόντων και των μελών της παιδαγωγικής ομάδας για το περιεχόμενο, τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων, τις αποφάσεις που ελήφθησαν στο Μιλάτσο και τις προγραμματισμένες δράσεις.
  • Δημοσίευση άρθρων στην τοπική εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ» και σε διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης (π.χ. nafpaktianews.gr), στην ιστοσελίδα του σχολείου μας http://1epal-nafpakt.ait.sch.gr/ στο https://blogs.sch.gr/aspamylona/ στο http://en4hosts-nafpaktos.weebly.com/ και στην ιστοσελίδα που είναι αφιερωμένη στο πρόγραμμα http://english4hospitality.esy.es με φωτογραφίες και περίληψη της επίσκεψής μας.
  • Εκτενής ενημέρωση των μαθητών για το πρόγραμμα, τις απαιτήσεις του και τα αποτελέσματα της επίσκεψής μας με σχετικό έντυπο, προκειμένου να ενημερωθούν και οι γονείς τους. Ανοιχτή πρόσκληση και στους μαθητές/τριες της Α’τάξης που έχουν επιλέξει μαθήματα της ειδικότητας τροφίμων και τουρισμού για υποβολή αίτησης συμμετοχής στο πρόγραμμα. Να σημειωθεί στο σημείο αυτό ότι από την πρώτη κινητικότητα είχαν αποκλεισθεί λόγω του ότι η κινητικότητα ήταν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα από την εκκίνηση της νέας σχολικής χρονιάς με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να τους γνωρίζουμε ακόμη ώστε να γίνει η επιλογή τους με τα διαφανή κριτήρια επιλογής που ορίζονταν στην αρχική σύμβαση.
  • Δημοσιεύση φωτογραφιών τόσο στις προσωπικές σελίδες των εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών που συμμετείχαν στην κινητικότητα, όσο και στην σελίδα του σχολείου και του ΣΕΚ στο facebook, instagram και twitter.
  • Δημιουργία βίντεο από την υπεύθυνη διάδοσης αποτελεσμάτων της παιδαγωγικής ομάδας μας, κ.Αναστασιάδου Αθηνάw, με πλούσιο φωτογραφικό υλικό από την στιγμή αναχώρησης της ομάδας έως την επιστροφή μας.

 

Προκλήσεις και δυσκολίες που συναντήσατε

Δεν συναντήσαμε κάποια δυσκολία καθώς η επίσκεψη και όλη η δραστηριότητα είχε σχεδιαστεί άψογα καιρό πριν με απόλυτη συνεργασία μεταξύ των εταίρων και της χώρας υποδοχής. Ίσως τo μόνο πρόβλημα ήταν η καθυστέρηση καταβολής των χρημάτων από την Ε.Ε. στην συντονίστρια χώρα, με αποτέλεσμα αυτά να πιστωθούν στο λογαριασμό λίγες μέρες πριν την αναχώρησή μας. Η  θετική μας διάθεση δεν άφησε όμως περιθώριο για ακύρωση της κινητικότητας.

Παρατηρήσεις και προτάσεις

Η κοινωνία αλλάζει και η εκπαίδευση είναι κάτι δυναμικό και χρειάζεται συνεχή ανατροφοδότηση για να ακολουθήσει εξίσου όλες αυτές τις αλλαγές. Τα προγράμματα Erasmus + είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τα σχολεία να διευρύνουν τους ορίζοντές τους.Η συμμετοχή του σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων σε ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΕRASMUS+ είναι μια μοναδική ευκαιρία για τη βελτίωση της πολιτιστικής ευαισθητοποίησης, προσωπικής εξέλιξης και αυτοπεποίθησης, αναβάθμισης και της δημιουργίας ευέλικτων διαδρομών μάθησης, σύμφωνα με τις ανάγκες και τους στόχους των μαθητών, και «ανοίγματος» του σχολείου στην ευρύτερη κοινωνία με μεγάλο όφελος τελικά για τους αυριανούς πολίτες του κόσμου, τους μαθητές μας. Για να επιτευχθούν όμως πλήρως οι στόχοι τους θα πρέπει να ενθαρρύνεται η φιλοξενία των μαθητών στις χώρες υποδοχής. Στην δική μας περίπτωση η άρνηση των γονέων να φιλοξενηθούν οι μαθητές/τριες από τις οικογένειες των Ιταλών μαθητών/τριών είχε ως αποτέλεσμα τα παιδιά να μην καταφέρουν πλήρως να αλληλεπιδράσουν με τους συνομήλικους τους – σε σχέση πάντα με τα παιδιά που φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες. Ελπίζουμε ότι κατά την επόμενη συνάντηση που θα είναι στον τόπο μας θα επιλυθούν τέτοιες φοβίες από γονείς και μαθητές, ώστε στην επόμενη κινητικότητα να επιτευχθεί και αυτός ο στόχος.

Ναύπακτος, 16/11/2017

H Διευθύντρια                                                   Η Υπεύθυνη Σύνταξης της Έκθεσης

Πατσιού Ιωάννα                                                                            Μυλωνά Ασπασία

Translate

made by Aspa for the 2nd En4Hosts meeting
Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων