Η Τέχνη στο σχολείο
Μαθητικές Δημιουργίες στο μάθημα των Εικαστικών σε σχολεία της Ελλάδας

Πρόγραμμα εναλλακτικής μορφής διδασκαλίας: «Το παγκάκι της φιλίας»

Συντάκτης: Katerina Katsioura | 19 Νοεμβρίου 2020 στο Εικαστικά Δημοτικό

Στόχος της εργασίας (η οποία υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2018-19) είναι η παρουσίαση ενός υλοποιημένου διδακτικού μοντέλου εναλλακτικής μορφής συνεργατικής διδασκαλίας με θέμα που αφορά στην τέχνη, στο οποίο συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων που διδάσκουν στην Δ2 τάξη του 88ου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.

(Μένου Αλεξάνδρα (ΠΕ70), Βοσνάκη Αναστασία (ΠΕ71), Βλάχου Βασιλική (ΠΕ70), Κατσιούρα Αικατερίνη (ΠΕ08), Αργυροπούλου Σουλτάνα (ΠΕ86), Χατζηβασιλείου Καλλιρρόη (ΠΕ11), Γιαζάση Ελισάβετ (ΠΕ06) Γεκουσίδου Σοφία (ΠΕ06) Χατζημηνιάδου Αναστασία (ΠΕ 91.01))

 Κοινωνικοί Στόχοι

  • Βελτίωση των σχέσεων μέσα στην τάξη
  • Βελτίωση σχέσεων στην αυλή
  • Εξάλειψη συμπεριφορών διακρίσεων ανάμεσα στα παιδιά
  • Αποδοχή της διαφορετικότητας όλων (όχι μόνο των φίλων μας)
  • Δυνατότητα αλλά και υποχρέωση στην συμμετοχή στην κοινή προσπάθεια
  • Ενδυνάμωση των σχέσεων των εκπαιδευτικών
  • Συνεργατική διδασκαλία και εναλλαγή ρόλων μέσα στην τάξη

 Συναισθηματικοί Στόχοι

  • Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης μαθητών και μαθητριών
  • Ενδυνάμωση της ενσυναίσθησης των άλλων
  • Ενθάρρυνση της αλληλεπίδρασης μεταξύ των παιδιών όλου του σχολείου.
  • Αναγνώριση των συναισθημάτων και αυτοέλεγχος της συμπεριφοράς
  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης

 Γνωστικοί Στόχοι

  • Γνωριμία με ζωγράφους του 20ου αιώνα και 21ου αιώνα
  • Εκμάθηση τρόπων έρευνας με παραδοσιακά και ηλεκτρονικά μέσα
  • Δημιουργική γραφή (σύνταξη βιογραφιών, επιστολών κλπ)
  • Διδασκαλία της γεωμετρίας μέσω της τέχνης
  • Χρήση των μαθηματικών για την επίλυση πραγματικών προβλημάτων
  • Γνωριμία με τόπους και χώρες έχοντας ως οδηγούς καλλιτέχνες και το έργο τους

Αποτελέσματα

  • Τα παιδιά γνώρισαν καλλιτέχνες του 20ου και 21ου αιώνα
  • Κατανόησαν τον τρόπο που ερευνούμε στο διαδίκτυο
  • Συνέταξαν βιογραφίες και επιστολές
  • Έμαθαν τα γεωμετρικά σχήματα και έννοιες γεωμετρίας μέσω της τέχνης
  • Έμαθαν μονάδες μέτρησης και πώς να τις μετατρέπουν για να ανταποκριθούν στις ανάγκες του προγράμματος
  • Γνώρισαν χώρες του κόσμου μέσα από τις βιογραφίες των ζωγράφων
  • Άσκησαν το σώμα τους παίρνοντας στάσεις από πίνακες ζωγραφικής
  • Βελτίωσαν τις κοινωνικές σχέσεις μεταξύ τους
  • Άρχισαν να αποκτούν κοινωνική ευθύνη ως προς το κοινωνικό σύνολο και αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεων. Επιστρέφουν το δημόσιο χώρο καθαρό
  • Απασχολούν λιγότερο τη διευθύντρια
  • Τα παιδιά εκφράζουν με μεγαλύτερη αμεσότητα τα συναισθήματά τους
  • Οι μαθητές βελτίωσαν την αυτοεκτίμηση τους
  • Οι μαθητές άρχισαν να υπολογίζουν και να συναισθάνονται τους άλλους
  • Υπήρξε κοινωνικό ενδιαφέρον όχι μόνο για τους συμμαθητές τους αλλά για όλα τα παιδιά του σχολείου μέσα από το παγκάκι της φιλίας

Όλα τα παραπάνω βρήκαν υλική υπόσταση στο παγκάκι που τοποθετήθηκε στο σχολείο μας και οι μαθητές του Δ2 γέμισαν με χρώματα εμπνευσμένοι από το έργο διάσημων ζωγράφων. Το έργο των Αλέξη Ακριθάκη, Βίνσεντ Βαν Γκογχ, Τζάκσον Πόλοκ, Χουάν Μιρό και Κιθ Χάρινγκ βρήκε θέση στο παγκάκι μας! 

 

 

Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/katsiourakat/2020/02/23/programma-enallaktikis-morfis-didaskalias-to-pagkaki-tis-filias-quot/


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Translate
European Radio Logo
Νοέμβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30