Η Τέχνη στο σχολείο
Μαθητικές Δημιουργίες στο μάθημα των Εικαστικών σε σχολεία της Ελλάδας

Emotional Intelligence through Art

Συντάκτης: ΧΑΝΔΡΙΝΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ | 10 Νοεμβρίου 2018 στο Εικαστικά Δημοτικό

Emotional Intelligence through Art

ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί:

Εικαστικός – Θεοδώρα Χανδρινού και Αγγλικών Θάλεια Συριοπούλου.

  1. ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

“Emotional  Intelligence  through  Art”

  1. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ – ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΘΕΜΑΤΑ (ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ)
  • Recognition of emotions
  • Determining the conditions/situations that generate the specific emotions.
  • Emotions management with emphasis on anger
  • Promotion of collaboration and avoidance of arguments.

3. ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΕΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

  • Connection to Unit 2 (School life and  the world  around  us) of  Pupil’s Book.
  1. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
  • To recognize their emotions
  • To determine the conditions/situations that  generate  the specific
  • To learn how to manage their emotions and particularly their anger.
  • To try to understand the way their classmates feel and avoid arguments.
  • To learn vocabulary on feelings/ emotions.
  • To promote personal and social
  • To cultivate qualities  of an active
  • To expand the role of Art  and  share  results  with  the society.
  • To understand the  importance  of  Art  as  a vital  life
  1. ΣΤΑΔΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
  • Students fill in a worksheet on what makes them happy (people, places,things).
  • Students fill in a questionnaire on what conditions/situations generate specific emotions.
  • Students write  about how their body feels when they are anxious or nervous and propose two ways they can   stay calm.
  • They are presented with the anger thermometer which shows them how their body temperature changes from being calm to getting furious.
  • Students discuss ways in which one can calm down once he’s furious and produce a problem solving wheel.
  • Presentation activities and  group
  • (Art) inner  portraits  and
  • Use of different Art   techniques  to produce  creations, working  as  individuals  and mostly in groups.
  • Collaborations, exchanging of material  and  project  impact on other  schools  from Spain.
  • Presentation with  an  Art  Exhibition  sharing  created  material  via
  1. ΔΙΑΡΚΕΙΑ (2-5 μήνες): 4 months
  2. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ
  • The Planetarium
  • Theatre: Don Quixote
  • The Byzantine Museum
  1. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ (ΦΟΡΕΙΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ – ΠΡΟΣΩΠΑ)
  • Cooperation with  schools  from  Madrid, Spain (Colegios  San Jose  and  Divina  Pastora) through  the  Art  teachers, Esperanza  Caro  and  Theodora.

Christmas cards exchanging – 4th primary School of Zografou, Athens, Greece from Theodora Chandrinou

Στην ιστοσελίδα του Σχολείου μας έγιναν επίσης δημοσιεύσεις:

https://www.facebook.com/pg/4dimzografou/posts/?ref=page_internal

Συγχαρητήρια στους μαθητές!!!

Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/arteducate/2018/07/05/emotional-intelligence-through-art/


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Translate
European Radio Logo
Νοέμβριος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930