Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ /THE ART OF PRINTMAKING IS A PEDAGOGICAL TOOL
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ /THE ART OF PRINTMAKING IS A PEDAGOGICAL TOOL
Το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές των τάξεων Α’ έως και ΣΤ’ δημοτικού που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2017 -2018, ολοκληρώθηκε με επιτυχία.
https://twinspace.etwinning.net/15908/pages/page/85002
Έγινε διάχυση και σύνδεση με το eTwinning project THE ART OF PRINTMAKING AS A PEDAGOGICAL TOOL. Μετά από 3 σχολικά έτη το εκπαιδευτικό eTwinning πρόγραμμα ολοκληρώθηκε και έδωσε καρπούς που παρουσιάστηκαν στο συγκεκριμένο καινοτόμο πρόγραμμα «Η Τέχνη της Χαρακτικής είναι ένα Παιδαγωγικό εργαλείο».
ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ – ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΘΕΜΑΤΑ (ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ)
Μέσα από το πρόγραμμα αυτό θα γίνει ανάδειξη της Χαρακτικής Τέχνης ως παιδαγωγικού εργαλείου για: την ανάπτυξη του αισθητικού κριτηρίου των παιδιών, τον πλουτισμό του Εικαστικού τους λεξιλογίου, την καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικών- προσωπικών και την ανάπτυξη της Συναισθηματικής τους Νοημοσύνης. Καθώς απαιτείται υπευθυνότητα από τους μαθητές στο χειρισμό των εργαλείων χαρακτικής (όπως κοπίδια και μελάνια) και πειθαρχία σε όλα τα στάδια μέχρι το τελικό αποτέλεσμα (σχέδιο, χάραξη, δημιουργία μήτρας, μελάνωμα, τύπωμα, αντίτυπα, έκθεση υλικού) το πρόγραμμα θα συμβάλλει. προς αυτή την κατεύθυνση. Θα βοηθήσουμε στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και στην οριοθέτηση αρνητικών συμπεριφορών.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΕΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ)
Εφαρμογές και δραστηριότητες σύμφωνες με τον οδηγό σπουδών, αφιερώματα σε Εικαστικά ρεύματα, διαφορετικές τεχνικές εκτύπωσης μέσω εργασιών (ατομικών και ομαδικών). Συνεργασία με τους Δασκάλους των τάξεων και Εκπαιδευτικούς άλλων γνωστικών αντικειμένων: Ξένων γλωσσών, Μουσικής, Ηλεκτρονικών υπολογιστών. Θα αξιοποιηθεί εκπαιδευτικό υλικό που έχω δημιουργήσει και εφαρμόζω επιτυχώς επί σειρά ετών και το οποίο έχει παρουσιαστεί σε συνέδρια στο εξωτερικό.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
- Η αισθητική καλλιέργεια και ο εμπλουτισμός του πλαστικού λεξιλογίου των μαθητών
- Οι μαθητές να ανακαλύψουν και να αγαπήσουν τις Εικαστικές Τέχνες
- Να αξιοποιηθεί η τέχνη της Χαρακτικής στην ανάπτυξη δεξιοτήτων: κοινωνικών, προσωπικών και της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών
- Η εφαρμογή Συναισθηματικής Αγωγής με όχημα τη χαρακτική Τέχνη
- Να καλλιεργηθεί πνεύμα συνεργασίας και δημιουργικότητας στην τάξη
- Η ανάπτυξη καλής επικοινωνίας ατόμων και ομάδων
- Η δόμηση συγκροτημένων προσωπικοτήτων μέσα από την ελεύθερη βιωματική Εικαστική έκφραση με οριοθέτηση βλαπτικών συμπεριφορών χάρη στην πειθαρχεία που απαιτεί η Χαρακτική
- Οι μαθητές να καλλιεργήσουν οργανωτικό πνεύμα και να γίνει ενίσχυση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες μέσω της ανάπτυξης της αυτοεκτίμησης
- Να δοθούν πρωτότυποι τρόποι προσέγγισης Πολιτιστικών θεμάτων, Περιβαλλοντικής Αγωγής και Αγωγής Υγείας
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 5 μήνες
ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ
Σε συνεργασία με τους Δασκάλους των τάξεων έγιναν προγραμματισμένες επισκέψεις σε Μουσεία, εκθεσιακούς χώρους και χώρους Παρακολούθηση Θεατρικής παράστασης (Δον Κιχώτης). Εκδηλώσεις – βιωματικά εργαστήρια από καλλιτέχνες στο χώρο του Σχολείου και βιωματικό εργαστήριο Χαρακτικής γα Εκπαιδευτικούς σε συν-διοργάνωση με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Α΄Αθήνας – γραφείο Πολιτιστικών θεμάτων.
- Συνεργασία με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Α’ Αθήνας -γραφεία Πολιτιστικών θεμάτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
- Συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα eΤwinning: “The Art of Printmaking as a Pedagogical tool
- Συνεργασία με Σχολεία της Ευρώπης: Colegios San José και Divina Pastora – Μαδρίτη , Ισπανία.
- Αξιοποίηση Παιδαγωγικού υλικού από το ΚΕΘΕΑ
- Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου -SaferInternet4Kids
ΣΤΑΔΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ -ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ
- Διαμόρφωση μικρών ομάδων εργασίας
- Οι Εικαστικές Τέχνες και το ταξίδι στην Ιστορία της τέχνης, Γνωριμία με την Χαρακτική Τέχνη μέσα από τις τεχνικές της και εφαρμογές μέσα από εργασίες ομαδικές και ατομικές
- Αφίσες και διάδοση μηνυμάτων
- H Αξιοποίηση της Χαρακτικής στην υγιή ανάπτυξη και διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών με ομαδικές εικαστικές εργασίες
- Συμμετοχή σε πρόγραμμα eTwinning του οποίου είχα την έμπνευση, το βασικό σχεδιασμό και το συντονισμό σε συνεργασία με Σχολεία της Ισπανίας
- Χρήση οπτικο-ακουστικού και έντυπου εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και παρουσίαση πρωτότυπων Χαρακτικών έργων στην τάξη
- Καταιγισμός ιδεών και διάλογος
- Μέθοδος project, οι μικρές ομάδες παρουσιάζουν δραστηριότητες και ενεργοποιούν τους συμμαθητές τους
- Ανάπτυξη θεμάτων ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών
- Θεωρητική και Βιωματική γνωριμία με Εικαστικά ρεύματα και έργα μεγάλων δημιουργών
- Εφαρμογή Συναισθηματικής Αγωγής και ασκήσεις Art Therapy. Η καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης και η ανάδειξη της σπουδαιότητας της Χαρακτικής ως παιδαγωγικό εργαλείο προς αυτή την κατεύθυνση με ατομικές εργασίες – μεικτές τεχνικές
- Εικαστικές δημιουργίες των μαθητών εμπνευσμένες από έργα Τέχνης και δημιουργία ψηφιακών αρχείων με χρήση διαφορετικών εργαλείων web 2.0
- Συνδυασμός διαφορετικών Εικαστικών τεχνικών και δημιουργία υλικού μέσα από ατομικές και ομαδικές εργασίες
- Ανταλλαγή και διάχυση αποτελεσμάτων και δραστηριοτήτων με άλλα Σχολεία της Ελλάδας και της Ισπανίας
- Δημιουργούμε αφίσες με μηνύματα περιβαλλοντικών θεμάτων, για τη διαφορετικότητα, κατά της Σχολικής βίας, αντικαπνιστικό αφιέρωμα, για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, τη φιλία
- Παρουσίαση αποτελεσμάτων με εκθέσεις, δημιουργία αρχείων σε ψηφιακή μορφή και αναρτήσεις στο διαδίκτυο
- Διάχυση πρακτικών στην Εκπαιδευτική κοινότητα και ευρύτερα στην κοινωνία με εκθέσεις ανοιχτές στο κοινό.
- Ανατροφοδότηση
The Art of Printmaking as a pedagogical tool
Είχα την τιμή να βραβευτώ για την προσπάθειά μου ως μέλος της Διεθνούς Εκπαιδευτικής κοινότητας eTwinning:
Και για το Σχολείο μου συνεργάστηκα προς το καλύτερο, με θετικότατα αποτελέσματα και τελικά τη βράβευση ως Σχολείο eTwinning.
Cultural Heritage 2018 – creative activities around the world
Ευχαριστούμε την κ. Ειρήνη Πατεράκη υπέυθυνη του «Creative Classroom» eTwinning group και την κ. Αγγελική Κουγιουρούκη – Πρέσβης eTwinning για τη δημιουργία της παρουσίασης «Creative Cultural Heritage 2018», όπου και συμμετείχα παρουσιάζοντας «καλές πρακτικές» από τα Εκπαιδευτικά μου προγράμματα.
***
https://www.youtube.com/watch?v=GISzumBRmn8&index=14&list=UUmc0O1bmfoi2WpJ2x6A2nUQ
The creations of the great Art masters inspire the pupils
Cooperation among Greek Schools through the eTwinning project.
https://twinspace.etwinning.net/15908/pages/page/427509
***
#SAFEINTERNETDAY# School year 2017-2018
https://blogs.sch.gr/arteducate/2018/02/05/safeinternetday-school-year-2017-2018/
***
***
«Βιβλία σε ρόδες» εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο ανέλαβα και υλοποιήθηκε με επιτυχία. Kατόπιν αίτησης που έκανα κι έγινε δεκτή, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τα Γραφεία Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και Πολιτιστικών θεμάτων, συνεργάστηκα με τη δασκάλα της Γ΄τάξης κ. Αδαμαντία Μανέτα.
***
Συμμετοχή στη διοργάνωση του Χριστουγεννιάτικου φιλανθρωπικού παζαριού του 4ου δημοτικού Σχολείου Ζωγράφου που υλοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία. Η δραστηριότητα με τις εργασίες των μαθητών εντάχθηκε και παρουσιάστηκε στα Εθνικά εκπαιδευτικά μου προγράμματα και στα Διεθνή eTwinning. Στο facebook του Σχολείου έγιναν αναρτήσεις, επίσης.
***
Τέχνη και Παράδοση – Art and tradition
***
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: » Η Παιδεία Τέχνες κατεργάζεται»που υλοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας με υπεύθυνο τον κ. Νίκο Έξαρχο.
***
eTwinning project
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ /THE ART OF PRINTMAKING IS A PEDAGOGICAL TOOL
***
https://www.youtube.com/watch?v=J5hkSAPUzLU
***
https://www.youtube.com/watch?v=VD5ePgKBfK4
Δείτε περισσότερα στην ανάρτησή μου στο issuu #https://issuu.com/theodorachandrinou
Διαθεματικά συνεργαστήκαμε στις δραστηριότητες με μαθητές που συμμετείχαν στο έργο: «My city as a worth seeing place» https://blogs.sch.gr/arteducate/2018/01/31/my-city-as-a-worth-seeing-place-etwinning-project/
*Διαθεματικά είχα την ιδέα να συνδέσω το μάθημα των Εικαστικών με το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και αυτό οδήγησε σε μία εξαιρετική δραστηριότητα σε συνεργάστηκα με την κ. Μαρία Μουσουράκη και τη διδασκαλία μουσικο-κινητικής. «Οι μικροί Ζωγράφοι» παρουσίασαν τα εικαστικά τους έργα που υλοποίησαν εμπνευσμένα από τα έργα των μεγάλων δημιουργών, τύπωσαν στάμπες στις μπλούζες τους και παρουσίασαν μουσικοχορευτική παράσταση την ημέρα παρουσίασης των προγραμμάτων. Ενθουσίασαν πραγματικά το κοινό, αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους!!!
Συγχαρητήρια σε όσους συνεργάστηκαν για να έχει το πρόγραμμά μας τέτοια επιτυχία. Θερμά ευχαριστώ τη συνάδελφο Φυσικής Αγωγής κ. Μαρία Μουσουράκη για τη συνεργασία στη διαθεματική δραστηριότητα «οι Μικροί Ζωγράφοι». Ιδιαίτερα ευχαριστώ τη συνάδελφο και φίλη από τη Μαδρίτη κ.Esperanza Caro για την εξαιρετική συνεργασία. Θερμές ευχαριστίες στο Διευθυντή του 4ου δημοτικού Σχολείου Ζωγράφου κ. Κωνσταντίνο Πιτταρά για την εμπιστοσύνη και τη βοήθεια, ώστε να διοργανωθούν με επιτυχία οι εκδηλώσεις παρουσίασης των πεπραγμένων. Μας πρόσφερε κάθε υλικοτεχνική βοήθεια για τους σκοπούς μας. Επίσης, θερμές ευχαριστίες στη Δήμαρχο Ζωγράφου κ. Ντίνα Καφατσάκη και στις υπεύθυνες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Α΄Αθήνας των γραφείων Πολιτιστικών θεμάτων κ. Πόπη Κύρδη και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κ. Μαρία Δημοπούλου. Ευχαριστώ και τη δασκάλα της Γ τάξης κ. Αδαμαντία Μανέτα για τη συνεργασία στις επισκέψεις σε χώρους Τέχνης και την παρακολούθηση προγράμματος στο Υπουργείο Παιδείας. Θερμές ευχαριστίες και στην Ελληνική ομάδα eTwiinning για τη στήριξη και συμπαράσταση στην προσπάθειά μας.
Εκπαιδευτικό υλικό:
https://docs.google.com/document/d/1N8y_irJuKxn5mugW5BuvsmvCtK0P3t6OtmsuaSVGSHM
Το πρόγραμμα συνδέθηκε με το έργο eTwinning «The Art of printmaking as a Pedagogical tool» και έδωσε τα τελικά αποτελέσματα, καθώς χρειάστηκαν 3 έτη για να ολοκληρωθεί.
The Art of Printmaking as a pedagogical tool
· Our project labels
· Preliminary contact with the participating Schools
· Participating Schools
· The pupils present themselves
· “We are part of our world and Art unites us”
· The tree of friendship
· “The lines tell us” – black and white forms
· Engravers artists of our participating countries
· Printmakig educational material
· The students organize and present works
· Printmaking techniques
· DIVERSITY in cross-curricular approach
· Peace!
· Τέχνη και Παράδοση – Arte y tradición – Art and tradition
· Interactive Christmas creations and exchanging wishes
· We share Easter wishes!!!
· Art and safe internet- Interaction among Schools
· The Theater of Shadows-collaboration among Schools
· Shadow theater
· Wall paintings
· Art against bullying
· Educating Teachers the Art of Printmaking
· The Art of the Art Masters inspire the pupils
· Active and creative students -we are all citizens of OUR WORLD
· Project Results Presentation Greece-Spain
· Project evaluation
· Summer wishes and great eTwinning friendships!!!
· Our feedback activities
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές!!!
Congratulations to all pupils!!!
Αφήστε μια απάντηση