Κι αφού μας δόθηκε η αφορμή με την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης είπαμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση για τα χρήματα… αρχικά έδωσα έτοιμες εικόνες από το διαδίκτυο στα παιδιά προκειμένου να συμπληρώσουν τον εννοιολογικό χάρτη που σχετίζεται με τα χρήματα κι έτσι να κάνω και μια πρώτη ανίχνευση των γνώσεων τους γύρω από το θέμα. Τον χάρτη τον συμπλήρωναν ομάδες των δύο-τριών ατόμων κάθε φορά. Η πλειοψηφία κατέληξε εδώ:
 |
Το λογότυπο της Εθνικής Τράπεζας δεν το αναγνώρισαν αλλά το έβαλαν γιατί “είναι σπίτι και για να αγοράσεις ένα σπίτι χρειάζεσαι χρήματα” είπαν τα παιδιά. Το κατάστημα της τράπεζας επίσης δεν το αναγνώρισαν αλλά το έβαλαν “γιατί είναι σούπερ μάρκετ”. |
Στη συνέχεια καταγράψαμε ό,τι γνωρίζουμε για τα χρήματα.
Αλλά και ό,τι θα θέλαμε να μάθουμε….
 |
Στην πορεία προέκυψε κι ακόμα ένα ερώτημα “από τι υλικό είναι φτιαγμένα τα χρήματα” |
Για το πώς θα απαντήσουμε στα ερωτήματά μας τα παιδιά πρότειναν ” να ρωτήσουμε την κυρία Έφη που είναι στην διπλανή τάξη”, “να ρωτήσουμε τους γονείς μας”, “να ψάξουμε στον υπολογιστή” και η δική μου πρόταση “να τα παρατηρήσουμε με μεγεθυντικό φακό “. Πραγματοποιήσαμε όλες τις προτάσεις κι έτσι αρχίσαμε την παρατήρησή μας από τα κέρματα.
Ειδικά για τα κέρματα άλλων χωρών τους έδειξα μια κατασκευή μου
Κι αφού συζητήσαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές των κερμάτων εστιάσαμε στο κοινό τους χαρακτηριστικό: στο κυκλικό σχήμα τους. Εντοπίσαμε και άλλα αντικείμενα από κύκλο στην τάξη μας. Όσα παιδιά ήθελαν ζωγράφισαν ό,τι τους θυμίζει κύκλο στον πίνακα μας.
Αλλά και χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά για πατρόν ή τυπώματα (ρολά υγείας, καπάκια, φελλό, cd κλπ) έφτιαξε το κάθε παιδί τις δικές του συνθέσεις με κυκλικά αντικείμενα…
Ακολουθεί συνέχεια την ερχόμενη βδομάδα…
Συγχαρητήρια για τη δουλειά σου Γιώτα!!
Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια Λίτσα!