Οι ιστορίες μας είναι ομαδική δουλειά μαθητών Α’ τάξης, στα πλαίσια της Παραγωγής Γραπτού Λόγου σε συνδιασμό με την προσπάθεια σύνδεσης λέξεων μεταξύ τους ώστε να θυμούνται την ορθογραφία τους. Οι μαθητές αφού έγραψαν ομαδικά τις ιστορίες, τις εικονογράφησαν και τις ηχογράφησαν και έτσι προέκυψε η παρακάτω ταινία:
Μικρές Ιστορίες Καθημερινής Ορθογραφίας
Όχι στη Βία-Φτιάξτε κι Εσείς τη Δική Σας Χω.Χαρού.Πα
Οι μαθητές της Β’ τάξης στα πλαίσια των δράσεων Φιλαναγνωσίας, επεξεργάστηκαν βιβλία, με στόχο την μελέτη περιπτώσεων διαφορετικότητας, αντίδρασης προς το διαφορετικό, επιθετικών συμπεριφορών και αντίδρασής μας σε αυτές.
Τη μελέτη περιστατικών ακολούθησε η κατάθεση δικών τους εμπειριών ως θύματα ή θύτες, ανάλυση των συναισθημάτων μας στην κάθε περίπτωση και η εξαγωγή του συμπεράσματος ότι όλοι θέλουμε και μπορούμε να περνάμε ευχάριστα και δημιουργικά.
Φτιάξαμε τη δική μας ΧωΧαρούΠα (τη Χώρα των Χαρούμενων Παιδιών) όπως αυτή στο βιβλίο της Γλώσσας
και φτιάξαμε ραδιοφωνικό σποτάκι με αφορμή τον Πανελλήνιο Ραδιοφωνικό Διαγωνισμό <Κάν’ το να ακουστεί> του European School Radio
Η Σχολική Αυλή του Δ.Σ. Αστυπάλαιας
Κατά τη σχολική χρονιά 2014-2015, η Δευτέρα τάξη του Δ.Σ. Αστυπάλαιας, συνεργασία με τους μαθητές της Α’ τάξης και του Τμήματος Ένταξης, στα πλαίσια του Περιβαλλοντικού Προγράμματος ”Η Σχολική Αυλή”, υλοποίησαν τις παρακάτω δράσεις:
Μικροί Αλλά Δυνατοί-Τα Δικαιώματά Μου
Για τη σχολική χρονιά 2015-2016 οι μαθητές της Α’ τάξης συμμετέχουν στο Πρόγραμμα ”Μικροί Αλλά Δυνατοί”. Μεταξύ των άλλων μαθαίνουν και για τα δικαιώματά τους. Με αφορμή την άφιξη μεταναστών στο νησί μας, μεταξύ των οποίων υπήρχαν και πολλά μικρά παιδιά, συζητήσαμε για όλα αυτά που χάσανε και καταλήξαμε στο ότι όλα τα παιδιά έχουν τις ίδιες ανάγκες.
Τις καταγράψαμε και μάθαμε ότι οι ανάγκες μας γίνανε δικαιώματα τα οποία προστατεύονται από τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού από τις 20 Νοεμβρίου του 1989.
Στη συνέχεια ιεραρχήσαμε τις ανάγκες μας φτιάχνοντας με κολλάζ την πυραμίδα.
Μελετήσαμε υλικό της UNHCR για τους πρόσφυγες
Μαθαίνουμε για τις ανθρώπινες φυλές και συζητάμε για την διαφορετικότητα.
Εκμεταλλευόμενοι την Παγκ. Ημ. Ταχυδρομείων, επισκεφτήκαμε το ταχυδρομείο του νησιού μας και στείλαμε επιστολή στο Συνήγορο του Παιδιού.
Μελετήσαμε το έντυπο υλικό που μας έφερε κατά την επίσκεψή του στο σχολείο μας. Μελετήσαμε περιπτώσεις παιδιών που καταπατώνται τα δικαιώματά τους. Στη συνέχεια φτιάξαμε τα δικά μας συνθήματα, με το δικαίωμα που θα ήθελε να υπερασπιστεί ο καθένας, με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου.
Ο καθένας εξέφρασε με τη δική του φιγούρα του καραγκιόζη το δικαίωμα που θεωρεί πιο σημαντικό και το δικαίωμα του που θεωρεί ότι καταπατείται.
Φτιάξαμε τον κήπο με τα Δικαιώματα και τις Υποχρεώσεις μας
και ενημερώσαμε τη γωνιά με το υλικό που μας έστειλε ο Συνήγορος του Παιδιού για τη σωματική βία, τους πίνακες ανακοινώσεων του σχολείου
και μοιράσαμε έντυπο υλικό σε όλους τους μαθητές του σχολείου για να το επεξεργαστούν στο σπίτι τους και να το συζητήσουν με τους γονείς τους.
Επεξεργαστήκαμε έργα τέχνης γνωστών ζωγράφων αλλά και παιδιών, από το υλικό της μουσειοσκευής ”Έχω Δικαίωμα” του http://www.childrensartmuseum.gr/και με αφορμή την Παγκ. Ημ. Δικαιωμάτων του Παιδιού ζωγραφίσαμε τα δικαιώματά μας και πήραμε τις ζωγραφιές και το βιβλιαράκι με τα δικαιώματά μας στο σπίτι για να το διαβάσουμε και στους δικούς μας.
Οι ιστοσελίδες που επισκεφτήκαμε:
Πρόσφατα σχόλια