ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας της βυζαντινής ιστορίας οι μαθητές με τη βοήθεια χαρτών που βρήκαν στο διαδίκτυο εργάστηκαν ομαδικά και ατομικά μέσα στην τάξη και ετοίμασαν παρουσιάσεις σε αρχείο ppt με θέμα τις εδαφικές διαφοροποιήσεις του Βυζαντίου ανά τους αιώνες οι οποίες και θα αναρτηθούν στο blog.

ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ-ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ Β2 ΚΑΙ Β3

Οι μαθητές των τμημάτων Β2 , Β3 καλούνται να εργαστούν ομαδικά ή ατομικά πάνω στο θέμα:” αρχιτεκτονική των βυζαντινών ναών και η εικονογράφησή τους”.Πρέπει να παρουσιάσουν σε αρχείο ppt με χρονολογική σειρά τους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς των χριστιανικών ναών με αντιπροσωπευτικά δείγματα αλλά και τις περίφημες βυζαντινές εκκλησίες της Καστοριάς.Επίσης, να αναφερθούν στο εικονογραφικό πρόγραμμα των ναών και να απαντήσουν στο ερώτημα “πώς παριστάνονται συνήθως τα πρόσωπα και τα σώματα των αγίων; Γιατί;”Μπορούν να συμβουλευτούν το σχολικό βιβλίο και ενδεικτικά τις παρακάτω διευθύνσεις:

http://www.imkastorias.gr/gallery/byzantinoinaoi

http://www.fhw.gr/choros/kastoria/

http://users.sch.gr/pchaloul/

http://www.netschoolbook.gr/eyliko/byz-art.pdf

Η σημασία της ειρήνης στον κόσμο

Στις μέρες μας, αν και ο άνθρωπος έχει εξελιχθεί, συνεχίζουν να γίνονται πόλεμοι σε όλο τον κόσμο οι οποίοι επιφέρουν πολλές καταστροφές. Οι ειρηνόφιλοι με πολλούς τρόπους και μέσα από ποικίλους χώρους και τομείς προσπαθούν να προβάλουν τις επιπτώσεις ενός πολέμου ευαισθητοποιώντας έτσι τους ανθρώπους.

Mέσα από το χώρο της μουσικής και συγκεκριμένα από τα τραγούδια : το ‘’Πικρή μου αλήθεια’’ το ‘Living Darfur’ των Mattafix και το ‘Imagine’ του John Lennon, γίνεται μία προσπάθεια ευαισθητοποίησης για τα δεινά και τις συνέπειες που επιφέρει ο πόλεμος. Συγκεκριμένα, προβάλλονται τα καταστροφικά αποτελέσματα του πολέμου στην Γάζα με τους χιλιάδες νεκρούς και τραυματίες, με τους κατοίκους με την θλίψη ζωγραφισμένη στο πρόσωπο τους γύρω από τα κατεστραμμένα σπίτια τους και τους σκοτωμένους συνανθρώπους τους. Στη συνέχεια με το επόμενο μουσικό κομμάτι παρουσιάζονται τα δείνα που προκάλεσε ο εμφύλιος πόλεμος στην Αφρική με θύματα αθώους ανθρώπους, κυρίως όμως μικρά παιδιά! Τέλος μέσα από το Imagine του John Lennon οραματιζόμαστε ένα κόσμο χωρίς πολέμους, καταστροφές και χαμένες ανθρώπινες ζωές όπου θα κυριαρχεί η ειρήνη και το χαμόγελο στα πρόσωπα όλων των ανθρώπων!!!
Ελπίζουμε μέσα από αυτές τις προσπάθειες που γίνονται να αλλάξει ο τρόπος σκέψης των ανθρώπων οι οποίοι βάζουν πάνω από όλα το δικό τους συμφέρον καταστρέφοντας όμως έτσι τον υπόλοιπο κόσμο και να βασιλεύει η ειρήνη και η ευημερία.

Βέφα, Κέλλυ, Φιλιώ, Αθανασία

ΓΙΟΡΤΗ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ

Με μια όμορφη, πρωτότυπη και περιεκτική γιορτή τίμησε και φέτος το σχολείο μας την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821.
Οι μαθητές που συμμετείχαν στη γιορτή ζωντάνεψαν μνήμες από την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Διάβασαν κείμενα που μας περιέγραφαν με γλαφυρό τρόπο στιγμές από τη ζωή και τη δράση των αγωνιστών με ταυτόχρονη προβολή οπτικοακουστικού υλικού. Το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσης ποιήματα και τραγούδια για την Εθνική Επέτειο.
Τη διοργάνωση της γιορτής ανέλαβαν φέτος η καθηγήτρια Τσολάκη Φωτεινή και ο καθηγητής Κοτέντσης Πάρις και την παρουσίαση μαθητές και από τις τρεις τάξεις του σχολείου μας. Ο μουσικός του σχολείου μας, κ. Μπρόβας Δημήτρης, με τη χορωδία μας συγκίνησαν με τα τραγούδια τους και κέρδισαν το θαυμασμό και το χειροκρότημα όλων.
Θερμά συγχαρητήρια από όλους μας τόσο στους μαθητές όσο και στους υπεύθυνους για τη γιορτή καθηγητές.

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΝΟΤΗΤΑ 5η
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η καθεμία από τις παρακάτω ομάδες, αφού έχει ως αφόρμηση και αφού αξιοποιήσει τις παραπομπές που της δίνονται, να συντάξει ένα κείμενο 150 περίπου λέξεων με θέμα :Γιατί επιζητούμε έναν κόσμο χωρίς πόλεμο;
Καθε ομάδα μπορεί να αναρτήσει το κείμενο που έγραψε στο blog με ετικέτα “Οι μαθητές γράφουν”

Α΄ ΟΜΑΔΑ

Είστε η ομάδα που θα μελετήσει τον πόλεμο και την ειρήνη μέσα από ιστορικά ντοκουμέντα.
Στο διαδικτυακό τόπο http://www.youtube.com/ πληκτρολογήστε στην αναζήτηση «2ος παγκόσμιος πόλεμος» και δείτε κατ` επιλογή σας βίντεο που αναφέρονται στο 2ο παγκόσμιο πόλεμο ή στην καταστροφή στη Χιροσίμα.
Μπορείτε επίσης να δείτε τις πρώτες εικόνες των βομβαρδισμών εναντίον της Λιβύης πριν από λίγες μέρες εδώ.
Μελετήστε επίσης το αρχείο «ΤΟ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΩΡΑ ΣΕ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ» και το αρχείο «ΕΙΚΟΝΕΣ ΦΡΙΚΗΣ». Το συμπέρασμα προφανές: «Επιζητούμε έναν κόσμο με ειρήνη»

Β΄ ΟΜΑΔΑ

Είστε η ομάδα που θα μελετήσει τον πόλεμο και την ειρήνη μέσα από τη μουσική.
Αναζητήστε στο διαδίκτυο και ακούστε τραγούδια που γράφθηκαν για τον πόλεμο και την ειρήνη.
Μπορείτε π.χ. να ακούσετε από τον John Lennon to τραγούδι Imagine  ή από τους Mattafix το τραγούδι Living Darfur ή από το μουσικό σχήμα “Τρίτη Όχθη” το τραγούδι  Πικρή μου αλήθεια”.
Προσέξτε γιατί αυτά τα τραγούδια γράφθηκαν, μελετήστε τους στίχους τους και εύκολα θα διαπιστώσετε ότι: ό,τι χτίζει η ειρήνη το γκρεμίζει ο πόλεμος.

Γ΄ ΟΜΑΔΑ

Είστε η ομάδα που θα μελετήσει τον πόλεμο και την ειρήνη μέσα από τη λογοτεχνία.
Αναζητήστε στο διαδίκτυο και διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα τα οποία αναφέρονται στην ειρήνη και στον πόλεμο. Ενδεικτικά σας προτείνω την Πολεμική ιστορία από το Ζητείται ελπίς του Α. Σαμαράκη την οποία μπορείτε να διαβάσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://users.uoa.gr/~nektar/arts/prose/antonis_samarakis_zhteitai_elpis.htm
Εναλλακτικά μπορείτε να αξιοποιήσετε τα κόμικς της σειράς Μετά την καταστροφή του Αρκά, όπως δίνονται στην παρακάτω παρουσίαση και να συντάξετε το κείμενο που σας ζητείται.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση