header image

Άραγε πρόκειται για μια τάση της εποχής που πηγάζει απ’ την ανάγκη μας να ανάγουμε κάποιες τροφές σε μαγικά μαντζούνια που θεραπεύουν χρόνιες παθήσεις ή πράγματι κάθε τόπος είναι προικισμένος με υπέρτατα αγαθά που αποδεδειγμένα έχουν όφελος για την υγεία μας.

Διαβάστε περισσότερα

κάτω από: Διατροφή

κάτω από: Τεχνολογία

 

 

 

 

κάτω από: Διατροφή, Διατροφή και υγεία, Χωρίς κατηγορία

Τι είναι τα λίπη

Μαζί με τις πρωτεϊνες και τους υδατάνθρακες, τα λιπαρά είναι τα μακροθρεπτικά συστατικά της τροφής μας. Ναι καλά το έγραψα: θρεπτικά συστατικά!  Απορροφώνται και χρησιμοποιούνται από το σώμα για παραγωγή ενέργειας και άλλες λειτουργίες παρέχοντας πολλά οφέλη για την υγεία.

Συγκεκριμένα λειτουργίες και οφέλη του διατροφικού λίπους:

  • Ενέργεια: Το λίπος είναι μια εξαιρετική πηγή ενέργειας. Παρέχει 9 kcal/gr, ενώ οι πρωτεΐνες και οι υδατάνθρακες παρέχουν 4 kcal/gr
  • Ορμόνες και γονιδιακή ρύθμιση: Τα λίπη ρυθμίζουν την παραγωγή αναπαραγωγικών και στεροειδών ορμονών, καθώς και γονίδια που εμπλέκονται στην ανάπτυξη και τον μεταβολισμό
  • Λειτουργία του εγκεφάλου: Η επαρκής πρόσληψη λίπους είναι σημαντική για την υγεία του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένης της διάθεσης
  • Απορρόφηση λιποδιαλυτών βιταμινών: Οι βιταμίνες A, D, E και K πρέπει να καταναλώνονται με λίπος για σωστή απορρόφηση.
  • Γεύση και πληρότητα: Η προσθήκη λιπαρών στα τρόφιμα τα κάνει πιο γευστικά και μας χορταίνουν για περισσότερη ώρα.

Ναι, αλλά τα λιπαρά, παχαίνουν! Αλήθεια; Αν πιστεύεται ότι τα λιπαρά που τρώτε γίνονται αυτομάτως λίπος στο σώμα σας είναι σαν να πιστεύετε  ότι τρώγοντας  ντομάτα  θα γίνετε κόκκινοι, τρώγοντας μαρούλι, θα πρασινίσετε κτλ

Η διαχείριση της ενέργειας από το σώμα είναι περισσότερο πολύπλοκη. Και δεν θα μπω σε επιστημονικές λεπτομέρειες αλλά ας παραθέσω τα γεγονότα, που μπορεί ο καθένας να σκεφτεί και να κρίνει : Τη δεκαετία του ’70 μας είπαν ότι η κατανάλωση λίπους προκαλεί καρδιακή νόσο και ότι η κατανάλωση λίπους ευθύνεται για τη παχυσαρκία. Έτσι εμείς οι Δυτικοί θεωρήσαμε τα λιπαρά ως μεγάλη απειλή για την υγεία μας. Το λίπος «δαιμονοποιήθηκε» στα διατροφικά πρότυπα.  Μειώσαμε τα λιπαρά στη διατροφή μας (η βιομηχανία τροφίμων έσπευσε να εισάγει στα ράφια των σούπερ μάρκετ τρόφιμα χαμηλά σε λιπαρά κτλ), περιορίσαμε το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί παχαίνουν κοκ. Και τι μας συνέβη; Απλά κοιτάξτε τους ανθρώπους γύρω σας. Τα ποσοστά της παχυσαρκίας έχουν εκτοξευτεί παγκοσμίως και τα ποσοστά διαβήτη αυξάνονται καθώς επίσης και η επίπτωση των καρδιαγγειακών παθήσεων . Τι τρέχει;

Ίσως είναι καιρός απλά να αναθεωρήσουμε…

Ίσως οφείλουμε μια συγγνώμη στο… λίπος.  Σύγχρονες έρευνες αποδεικνύουν  ότι μπορεί να καταπολεμήσει τη λαχτάρα μας για φαγητό, ακόμη και να μας βοηθήσει να αποκτήσουμε μια πιο λεπτή σιλουέτα. Φυσικά υπό προϋποθέσεις και με τις κατάλληλες επιλογές.

Συμβουλή: εντάξτε υγιεινά λιπαρά στη διατροφή σας. Σταματήστε να επιλέγεται “light” προϊοντα. Εντάξτε στη διατροφή σας αυγά, ξηρούς καρπούς, ωμό ελαιόλαδο, παραδοσιακά τυριά, αβοκάντο και ελιές.

 Για περισσότερες πληροφορίες και στο ΛΙΠΑΡΑ.

Η ΣΥΛΛΟΓΗ:

Υπογράφει

Μυλωνά Μυρτώ – Μαρία

Πτυχιούχος Διατροφολόγος – Διαιτολόγος

Nutrition & Lifestyle coach

Lifestyle  Medicine by Harvard

Nutritional Medicine by European Institute

info@myrtomylona.gr

 

Βιβλιογραφία

Annu Rev Nutr. 1999;19:63-90.Q Regulation of gene expression by dietary fat., Jump DB1Clarke SD.

J Clin Endocrinol Metab. 1987 May;64(5):1083-5.Q Dietary lipids: an additional regulator of plasma levels of sex hormone binding globulin., Reed MJCheng RWSimmonds MRichmond WJames VH.

Biol Res Nurs. 2016 Oct;18(5):573-81. doi: 10.1177/1099800416657638. Epub 2016 Jul 13.

Neurobehavioral Effects of Consuming Dietary Fatty Acids., Lindseth G1Petros T2.

Evolutionary Perspectives on Fat Ingestion and Metabolism in Humans., Leonard WRSnodgrass JJRobertson ML.

κάτω από: Διατροφή

Η Παραδοσιακή Μεσογειακή Διατροφή,

ύστερα από μελέτες και στη χώρα μας και αλλού, έχει αποδειχτεί η πιο υγιεινή διατροφή.Η Mεσογειακή διατροφή χαρακτηρίζεται από τις διατροφικές συνήθειες που βρέθηκε ότι είχαν οι κάτοικοι της Κρήτης και της Νότιας Ιταλίας στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Είναι ξακουστή για τις ευεργετικές της ιδιότητες καθώς προφυλάσσει από εμφράγματα του μυοκαρδίου και από διάφορες μορφές καρκίνου, είναι φτωχή σε θερμίδες, τονώνει τον οργανισμό, βοηθάει την καλή λειτουργία του εντέρου κ.ά.

Ο τρόπος αυτός διατροφής

Διαβάστε περισσότερα

κάτω από: Διατροφή

ΤΙ ΤΡΩΝΕ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ

κάτω από: Διατροφή και υγεία, Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων- κοινωνικότητα
Ετικέτες:,

Συγγραφέας: | 08/12/2013
| 1 σχόλιο |

http://www.youtube.com/watch?v=N4lXyIUAx8k

κάτω από: Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων- κοινωνικότητα
Ετικέτες:

ΟΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ 10

κάτω από: Τεχνολογία
Ετικέτες:, , ,

Συγγραφέας: | 08/12/2013
| 1 σχόλιο |

κάτω από: Φωτογραφίες Πάτμου
Ετικέτες:,

Το σοφό τεστ του Σωκράτη που πρέπει να το εφαρμόζουμε κι’ εμείς

Μια μέρα, εκεί που ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του.

Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ της «τριπλής διύλισης».

«- Τριπλή διύλιση;» ρώτησε με απορία ο γνωστός του.

– Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για το μαθητή μου θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό να φιλτράρουμε αυτό που θέλεις να μου πεις.

– Το πρώτο φίλτρο είναι αυτό της αλήθειας.

Είσαι λοιπόν εντελώς σίγουρος ότι αυτό που πρόκειται να μου πεις είναι αλήθεια;

– Ε… όχι ακριβώς, απλά το άκουσα όμως και…

-Μάλιστα, άρα δεν έχεις ιδέα αν αυτό που θέλεις να μου πεις είναι αλήθεια ή ψέματα.

– Ας δοκιμάσουμε τώρα το δεύτερο φίλτρο, αυτό της καλοσύνης.

Αυτό που πρόκειται να μου πεις για τον μαθητή μου είναι κάτι καλό;

– Καλό; Όχι το αντίθετο μάλλον…

– Άρα, συνέχισε ο Σωκράτης, θέλεις να πεις κάτι κακό για τον μαθητή μου αν και δεν είσαι καθόλου σίγουρος ότι είναι αλήθεια.

Ο γνωστός του έσκυψε το κεφάλι από ντροπή και αμηχανία.

– Παρόλα αυτά, συνέχισε ο Σωκράτης, μπορείς ακόμα να περάσεις το τεστ γιατί υπάρχει και το τρίτο φίλτρο.

Το τρίτο φίλτρο της χρησιμότητας.

Είναι αυτό που θέλεις να μου πεις για τον μαθητή μου κάτι που μπορεί να μου φανεί xρήσιμο σε κάτι;

– Όχι δεν νομίζω…

– Άρα λοιπόν αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό, ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω;

Ο γνωστός του έφυγε ντροπιασμένος,έχοντας πάρει ένα καλό μάθημα…

Μήπως είναι καιρός να βάλουμε κι εμείς αυτό το σοφό τεστ στη ζωή μας;

Πηγή: http://gr.news.yahoo.com/%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%BF%CF%86%CF%8C-%CF%84%CE%AD%CF%83%CF%84-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%89%CE%BA%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B7–083839700.html

 

 

κάτω από: Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων- κοινωνικότητα
Ετικέτες:,

Παλιότερα Άρθρα »

Κατηγορίες