Μάι 30 2010

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

Κομψά, πρακτικά και οικολογικά Η επιτομή του στυλ του 21ου αιώνα είναι σεβασμός στη Φύση

ΠΑΡΙΣΙ. Μια νέα, συνειδητοποιημένη γενιά ξεκινά να διαμορφώνει το στυλ του 21ου αιώνα. Με σεβασμό στη Φύση και ενδιαφέρον για τις κλιματικές αλλαγές και τις πολυδάπανες εκφάνσεις της «γρήγορης» μόδας, οι σχεδιαστές δεσμεύονται τώρα να είναι «πράσινοι».Υπάρχει κάτι επείγον και αποφασιστικό στη δουλειά της Delfina Delettrez. Η νεαρή Ρουμάνα δημιουργός κοσμημάτων έχει σχεδιάσει κομμάτια σαν ένα δαχτυλίδι με χέρια που αγκαλιάζουν μια υδρόγειο από κρυστάλλινη πέτρα, και ένα μπρασελέ με έναν υπερμεγέθη πράσινο βάτραχο από σμάλτο, με σαφή αναφορά στην παγκόσμια υπερθέρμανση.«Εχω μια κόρη, και θέλω να της δώσω έναν καλύτερο κόσμο», λέει η κ. Delettrez. «Με τον τρόπο μου, στέλνω κάποια μηνύματα».

Ο Βραζιλιάνος σχεδιαστής Pedro Lourenco, 19 χρονών, είναι αυτοδημιούργητος, με γονείς σχεδιαστές μόδας. Η συλλογή του για το φθινόπωρο και τον χειμώνα, η οποία, όπως λέει ήταν εμπνευσμένη από την Diana (Αρτεμις) την Κυνηγό, αποκάλυψε φορέματα με δερμάτινες λεπτομέρειες και έδωσε πνοή σε μια γυναίκα πολεμίστρια συνδεδεμένη με τον κόσμο του έφιππου κυνηγιού. Τα ρούχα είναι σαφή, όμορφα φτιαγμένα και πιο περίπλοκα από ό,τι φαίνονται με μια πρώτη ματιά.

«Πιστεύω ότι πρέπει να είσαι συνδεδεμένος με τη Φύση – και νιώθω ότι η γενιά μου ζει χωρίς σύνδεση», λέει ο κ. Lourenco. «Δεν έχουμε ιδέα τι πρόκειται να συμβεί σε δύο ή τρία χρόνια με τη Γη, τα φυτά ή τους ανθρώπους».

Υπήρχε άραγε ένα μήνυμα ειρήνης βυθισμένο μέσα στην όμορφη συλλογή του Τζούνια Γουοτανάμπι, με παλτό στο χρώμα του σπαραγγιού και τις πλισέ φούστες; Καθώς εξελισσόταν το σόου με ένα σόουλ σάουντρακ με γκόσπελ μουσική, τα χρώματα ξεθώριαζαν σε χακί μονοτονία και ύστερα σε καμουφλάζ μοτίβο.

Αλλά αν ρωτήσετε τον κ. Γουοτανάμπι, θα είστε τυχερός αν ακούσετε δύο λέξεις: «μιλιτέρ» και «σπορ». Αυτό το σόου ήταν πολύ παραπάνω από αυτά. Ενα τέλειο ανακάτεμα από ανδρικό και θηλυκό. Παλτό με τονισμένους ώμους, μιλιτέρ τζάκετ και φούστες, πειστικές δημιουργίες και με απήχηση. Και ό,τι κι αν προσπαθούσε να εκφράσει ο σχεδιαστής, τα ρούχα είχαν απίστευτη χάρη.

Η Σοφία Κοκοσαλάκη δεν αποκάλυψε πολλά για την σειρά των φορεμάτων με τα κολλάρα και τα έντονα ντραπέ, εκτός από το να πει ότι ήταν παρισινή μόδα όπως την έβλεπε από την Ελλάδα των παιδικών της χρόνων. Αλλά μετά υπήρχαν σατέν παντελόνια με αιθέρια υφάσματα, αποξηραμένα λουλούδια σμιλεμένα πάνω σε τακούνια παπουτσιών και φορέματα κεντημένα με χρυσά σπιρτόξυλα, τα οποία ένα μοντέλο είπε ότι φτιάχτηκαν για να υπονοήσουν ένα δάσος στις φλόγες. Η αναφορά στις πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού στην Ελλάδα έδωσε βάθος σε μια συλλογή που έμοιαζε να έρχεται από την ψυχή.

Στο Undercover, ο Jun Takahashi έχει μιλήσει συχνά για την απέχθειά του για τη μόδα, σε αντίθεση με τον ρεαλισμό των ρούχων. Ενα μανιφέστο τυπωμένο σε κάθε ρούχο έλεγε: «Η μόδα που παράγεται για την πασαρέλα ζει μόνο σε περιοδικά». Τα πρακτικά και καλοφτιαγμένα κομμάτια του Undercover απέδειξαν την ισχύ της δήλωσής του.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση