Απρ 06 2010

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

Η αλήθεια νίκησε το ψέμα και ο θάνατος έχασε την εξουσία του

Στην πολυδιάστατη, πνευματική και οικονομική, παγκόσμια κρίση, την έκπτωση των ηθικών αξιών στις σύγχρονες κοινωνίες και στο μονοπάτι που πρέπει να βαδίσει ο άνθρωπος, προκειμένου ο κόσμος να γίνει καλύτερος, αναφέρονται οι προκαθήμενοι των Ορθόδοξων Εκκλησιών στα Αναστάσιμα Μηνύματά τους. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, οι Πατριάρχες Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρος και Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλος και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος βεβαιώνουν το χαρμόσυνο γεγονός της Ανάστασης και καλούν άπαντες με οδηγό την αγάπη να δείξουν αλληλεγγύη στον διπλανό τους.

Οι Ιεράρχες φέτος, σε αντίθεση με το Πάσχα του 2009, δεν εμβαθύνουν στο ζήτημα της οικονομικής κρίσης, αλλά εστιάζουν στα φαινόμενα της εκμετάλλευσης, της καταπίεσης και της απομάκρυνσης του ανθρώπου από κάθε τι πνευματικό, ζητώντας από τους πιστούς να βρίσκονται σε εγρήγορση ώστε να αντισταθούν «εναντίον κάθε είδους φθοράς και ευτελισμού του ανθρωπίνου προσώπου και απαξιώσεως των ουσιωδών του κοινού βίου».

Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος

«Εφρόσυνος κα φωτειν νέτειλε κα πάλιν γία μέρα το Πάσχα κα σκορπίζει χαράν, παρηγορίαν, γαλλίασιν κα βεβαίαν λπίδα ζως ες λους τος πιστούς, παρ τν πικρατοσαν ν τν κόσμον βαρεαν τμόσφαιραν ξ ατίας τς πολυδιαστάτου κρίσεως, μ λας τς γνωστς δυνηρς πιπτώσεις της ες τν καθημερινν βίον τς νθρωπότητος.

νέστη κ το Τάφου Χριστός, Θεάνθρωπος, κα μαζί Του νέστη νθρωπος! καταδυναστεία το θανάτου ποτελε παρελθόν. πελπισία τς αχμαλωσίας το δου παρλθεν νεπιστρεπτί. μόνος σχυρς κα Χορηγς τς ζως, φο νέλαβεν θελουσίως δι τς νσαρκώσεώς Του λην τν δυστυχίαν τς φύσεώς μας κα τ διον τ κεφάλαιόν της, τν θάνατον, δη «τν δην νέκρωσε τ στραπ τς Θεότητος» κα χάρισεν ες τν νθρωπον ζων κα «περισσν» ζως.

[…]Τ λευκν νδυμα τς δικαιοσύνης μς δόθη συμβολικς κατ τ γιον Βάπτισμα κα καλούμεθα, δι τς διαρκος μετανοίας, τν χαροποιν δακρύων, τς διαλείπτου προσευχς, το περιορισμο τν πιθυμιν, τς πομονς ες τ δυνηρ το βίου κα τς νυποχωρήτου προσπαθείας πρς πρακτικν φαρμογν πασν τν ντολν το Θεο κα μάλιστα τς κεφαλαιώδους ντολς τς γάπης, ν τ νακαθάρωμεν, μετέχοντες οτως ες τν σταυρικν κένωσιν το Θεανθρώπου, στε ν λθ πασχάλιος εφροσύνη, τ φαιδρν ναστάσιμον φς κα σωτηρία ες τν ζων μας κα ες τν περ μς κόσμον.

Τατα π το πάντοτε ν τ δοκιμασί τς Μεγάλης Παρασκευς, λλ κα ν τ φωτ κα τ χαροποι μπειρί τς ναστάσεως, πάρχοντος Φαναρίου ορτίως γράφοντες κα τν στοργν τς Μητρς κκλησίας διερμηνεύοντες, εχόμεθα λοψύχως πσαν παρ το κ νεκρν ναστάντος ρχηγο τς Ζως σωτήριον δωρεν κα πασχάλιον ελογίαν».

Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Θεόδωρος

«Στα πέντε χρόνια της Πατριαρχικής μου διακονίας είναι η πρώτη φορά που το χαρμόσυνο άγγελμα της Ανάστασης του Κυρίου μας Ιησού Χριστού δεν με βρίσκει στην περιλάλητη Πόλη του Αλεξάνδρου, αλλά στο νότιο άκρο της αφρικανικής ηπείρου.

Μιας ηπείρου που στο πέρασμα των αιώνων έπεσε θύμα της παγκόσμιας εκμετάλλευσης. Μιας ηπείρου που ακόμα και όταν απελευθερώθηκε από τα δεσμά της καταπίεσης δεν βοηθήθηκε αποτελεσματικά από τον προηγμένο κόσμο, ώστε να αναστηθεί και να αναπνεύσει ελεύθερα. Μιας ηπείρου που περιλαμβάνει τη συντριπτική πλειοψηφία των φτωχότερων ανθρώπων παγκοσμίως. Μιας ηπείρου με τόσο αυξημένες ποιμαντικές και ανθρωπιστικές ανάγκες!

[…]Είναι ανάγκη να εργαστούμε για τον αληθινό φωτισμό των ανθρώπων. Έχουμε χρέος να συγκρουστούμε με το δογματισμό και να ακολουθήσουμε το δύσβατο, αλλά ασφαλή δρόμο της πίστης στον Αναστάντα Κύριο. Σ’ Εκείνον που κατ’ εξοχήν θεμελίωσε τις πανανθρώπινες αξίες. Αυτές τις αξίες λησμονήσαμε και οδηγήσαμε τον κόσμο μας σε κρίσεις πάσης φύσεως, όπως και αυτήν που στη παρούσα χρονική στιγμή διέρχεται η παγκόσμια κοινότητα.

Με αυτές τις πατρικές σκέψεις και αγωνίες, απευθύνω προς όλους την νικητήριο διαβεβαίωση ‘‘Χριστός Ανέστη!’’, ευχόμενος αυτό το Πάσχα να αποτελέσει την αφετηρία μίας νέας αντίληψης περί του κόσμου, ενός κόσμου λουσμένου στο άπλετο και Ανέσπερο Φως της Αναστάσεως».

Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος

« κκλησία, τό Σμα το Χριστο τό γιον, π’ Ατο δρυθεσα εδοκί το Θεο Πατρός καί δυνάμει Πνεύματος γίου, ν πληρότητι χάριτος τήν λήθειαν Ατο κατέχουσα, διακηρύσσει τό μυστήριον τι Μονογενής Υός καί Λόγος το Θεο, σαρκωθείς κ Πνεύματος γίου καί Μαρίας τς Παρθένου, Θεάνθρωπος ησος Χριστός, Ναζωραος, συναναστραφείς τος νθρώποις καί εεργετήσας ατούς ες τήν γν τς Γαλιλαίας, ουδαίας καί Σαμαρείας, σταυρωθείς πέρ μν καί παθών πί Ποντίου Πιλάτου καί ταφείς ες τό κενόν τοτο μνημεον, νώπιον το ποίου χομεν τήν χάριν καί τήν ελογίαν νά στάμεθα, νέστη κ νεκρν.

[…]Τοτο τό ζωοποιόν καί σωτήριον μυστήριον ναγγέλλει νά τόν κόσμον γία ρθόδοξος Καθολική μν κκλησία τήν νύκτα ταύτην παντί τ πληρώματι ατς, δέ τν εροσολύμων Σιωντις Μήτηρ τν κκλησιν, ες τά μέλη ατς καί τούς πανταχόθεν τς γς προσελθόντας προσκυνητάς, πό το τόπου, νθα τοτο συνέβη, πό το Γολγοθ καί το Παναγίου καί Ζωοδόχου Τάφου, το κενο τούτου μνημείου, εχομένη ες πάντας δύναμιν, ζωήν, τήν χάριν καί τήν ελογίαν το ναστάντος ησο Χριστο, χαράν καί γαλλίασιν καί ζωήν τήν αώνιον».

Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος

»Το ανέσπερο φως της Αναστάσεως φωταγωγεί σήμερα την Οικουμένη. «Νυν πάντα πεπλήρωται φωτός, ουρανός τε και γη και τα καταχθόνια».

Οι δυνάμεις της φθοράς και οι εργάτες της ανομίας έχασαν την πολυτέλεια των σκοτεινών ορμητηρίων τους. Η αλήθεια νίκησε το ψέμα και ο θάνατος έχασε την εξουσία του. ‘‘Πού σου θάνατε το κέντρον;’’ ‘‘πού σου θάνατε το νίκος;’’ δικαιούται να ρωτά με υπερηφάνεια και ο ταπεινότερος των ανθρώπων.

[…]Η νωπή ακόμα εμπειρία όσων βιώσαμε στη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας των Παθών του Κυρίου υπενθυμίζει με το πιο εμφαντικό τρόπο, ότι φαινόμενα τόσο γνώριμα στον σύγχρονο βίο: οι μικρότητες, οι δολοπλοκίες, ο φθόνος, η αδικία, ο κατατρεγμός των αδυνάτων, ο ξενιτεμός, ο εξευτελισμός του ανθρώπου, τα προσωπικά και κοινωνικά αδιέξοδα και τόσα άλλα οδυνηρά χαρακτήρισαν τις συνθήκες και τον τρόπο όσων κινήθηκαν γύρω και εναντίον του Ιησού.

[…]Πάσχα σημαίνει κλήση για έξοδο από την επικράτεια της απελπισίας στο φως της ελπίδας. Σημαίνει να διαβούμε πέρα από τις κτιστές ψεύτικες βεβαιότητες και να εμπιστευτούμε τη ζωή μας στον Αναστημένο Χριστό. Σημαίνει την υπέρβαση του ψεύδους και την επικράτηση της αλήθειας.

Σημαίνει ότι είναι καιρός να αναζητήσουμε τρόπους πνευματικής αφύπνισης και καλλιέργειας που θα μας θωρακίσουν απέναντι στην καταλυτική δύναμη της παρακμής.

Πάσχα σημαίνει την απελευθερωτική διάβαση από τον τρόπο της απλής επιβίωσης που σκιάζει τρομακτικά ο θάνατος στον ευλογημένο χώρο της αναστημένης ζωής.

Χαίρετε λοιπόν και μην αγωνιάτε.
Ο Χριστός είναι αναστημένος».

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση