Απρ 04 2010

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

Θρησκεία, ο απόλυτος θεός του παγκόσμιου τουρισμού Μια βιομηχανία που δεν επηρεάζεται από την κρίση, αλλά η χώρα μας την έχει αφήσει ανεκμετάλλευτη, αφού κυρίως… εξάγει

Κάτω από: ΤΑΞΙΔΙΑ

Η Αιθερία ήταν μια μορφωμένη γυναίκα του 4ου αιώνα. Αφιερωμένη στην Εκκλησία, ίσως και ταγμένη στον μοναχισμό, αποτελεί 1.600 χρόνια μετά αντικείμενο μελέτης για πολλούς θεολόγους και κληρικούς. Το «Οδοιπορικό» της θεωρείται μια από τις πρώτες και σημαντικές πηγές άντλησης πληροφοριών για όσα συνέβαιναν στην εποχή της, για τους Αγίους Τόπους και το τυπικό των ακολουθιών. Τα ταξίδια που περιγράφει και όσα αναφέρει για την Ιερουσαλήμ, τη Συρία, την Ιορδανία, την Αντιόχεια και το Σινά δείχνουν αν μη τι άλλο ότι παρακολούθησε και έζησε μαζί με άλλους, υπό τις αντίξοες συνθήκες της εποχής, αυτό που σήμερα χαρακτηρίζεται θρησκευτικός και προσκυνηματικός τουρισμός και αποτελεί έναν σημαντικό βραχίονα της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας.

Σε 18 δισ. δολάρια ετησίως (περίπου 15 δισ. ευρώ) υπολογίζεται ο τζίρος του θρησκευτικού τουρισμού, σύμφωνα με τον κ. Κέβιν Ράιτ, πρόεδρο του Παγκόσμιου Οργανισμού Θρησκευτικού Τουρισμού (WRΤΑ). Περίπου 300 εκατ. άνθρωποι ταξιδεύουν κάθε χρόνο σε θρησκευτικούς τόπους ενώ, όπως επισημαίνει ο ίδιος, στην παγκόσμια αγορά σχεδόν τρία δισεκατομμύρια άνθρωποι έχουν θρησκευτικές αναφορές και αποτελούν εν δυνάμει τουρίστες αυτού του είδους.

Στοιχείο που οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί σπεύδουν να αξιοποιήσουν σήμερα καθώς ολοένα περισσότεροι εμπλουτίζουν το ενημερωτικό τους υλικό με θρησκευτικά προγράμματα. Σύμφωνα με το Νational Τour Αssociation, το 35% των ταξιδιωτικών γραφείων προσφέρει πλέον και τουριστικά προϊόντα θρησκευτικού ενδιαφέροντος.

Η εξειδικευμένη αυτή μορφή τουρισμού παρουσιάζει επίσης ανθεκτικότητα σε περιόδους κρίσης, όπως επισημαίνεται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (ΠΟΤ), σε αντίθεση με τον τουρισμό αναψυχής που θεωρείται πολυτέλεια. Οι τουρίστες μάλιστα αυτής της κατηγορίας αποτελούν μια από αυτές των λεγόμενων «επαναληπτικών» τουριστών.

Για τους Χριστιανούς, από το 381 μ.Χ. που έζησε η Αιθερία ως σήμερα, κοινό σημείο αναφοράς αποτελεί η Αγία Γη. Οι περιοχές όπου γεννήθηκε, έζησε, κήρυξε, σταυρώθηκε και αναστήθηκε ο Χριστός, η Ιερουσαλήμ, η Βηθλεέμ, η Ναζαρέτ, η Κανά, η Γαλιλαία και οι μικρές πόλεις και τα χωριά γύρω από την Τιβεριάδα λίμνη, όπου ψάρευαν οι μαθητές του, είναι ο ισχυρός μαγνήτης για χριστιανούς ανεξαρτήτως δόγματος ή κοινότητας. Ακολουθούν οι μεγάλες μοναστικές πολιτείες, όπως το Σινά, τα Μετέωρα, η Πάτμος και η Καππαδοκία. Οι περιοχές όπου κατά την παράδοση εμφανίστηκε και πραγματοποίησε θαύματα η Παναγία, όπως η Παναγία στην Τήνο, η Παναγία Σουμελά για τους ορθοδόξους, η Λούρδη στη Γαλλία, η Φάτιμα στην Πορτογαλία για τους ρωμαιοκαθολικούς και εσχάτως- μετά τον Κώδικα Ντα Βίντσι του Νταν Μπράουν – η Rosslyn Chapel της Σκωτίας.

«Το προσκύνημα είναι μια εκδήλωση ευλαβείας την οποία παρατηρούμε όχι μόνο στον χριστιανισμό, αλλά σε κάθε θρησκεία.Η επίσκεψη σε ιερούς τόπους,ή τόπους σημαντικούς για κάθε θρησκεία,ήταν και είναι τρόπος καλύτερης κατανόησης της πίστης και προόδου στη θρησκευτική ζωή» τονίζει μιλώντας προς «Το Βήμα» ο ρωμαιοκαθολικός ιερέας κ. Θεόδωρος Κοντίδης.

Η Ιερή Πόλη των τριών μονοθεϊστικών θρησκειών, η Ιερουσαλήμ, αποτελεί επί αιώνες τον ισχυρότερο πόλο έλξης για τους πιστούς. Παρά τους πολέμους και τις εντάσεις κάθε χρόνο συρρέουν εκατομμύρια τουρίστες στην περιοχή. Σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού του Ισραήλ, παρά την οικονομική κρίση, την περασμένη χρονιά επισκέφθηκαν την Ιερουσαλήμ 2,7 εκατομμύρια προσκυνητές. Οι περισσότεροι πιστοί που επισκέπτονται το Ισραήλ προέρχονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Ρωσία, τη Γαλλία, τη Βρετανία, τη Γερμανία και ακολουθούν επισκέπτες που προέρχονται από την Ιταλία, την Πολωνία, την Ουκρανία, τον Καναδά και την Ισπανία.



Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση