Ιαν 31 2010

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

Βασιλιάς του 2010 θα είναι το iPad της Apple

Κάτω από: GADGETS,ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΛΟΝΔΙΝΟ. Δεν χρειάζεσαι κρυστάλλινη σφαίρα για να μαντέψεις ποιο θα είναι το πιο πολυσυζητημένο ντιζάιν πρότζεκτ για το 2010. Τα τεχνολογικά μπλογκ ασχολούνται μαζί του εδώ και μήνες. Είναι το iSlate, το iTablet, το iProd, το Magic Slate ή το iPad όπως αποφάσισε τελικά η Apple να ονομάσει το νέο της κομπιούτερ, σε συσκευασία ταμπλέτας.

Εχουμε ξαναβρεθεί στο ίδιο σημείο και στο παρελθόν. Πριν από τρία χρόνια, για να ακριβολογούμε. Μήνες από παρατεταμένο, ξέφρενο μπλόγκινγκ κατέληξε σε… εκστατικές κραυγές στις 9 Ιανουαρίου του 2007, όταν ο συνιδρυτής της Apple, Στιβ Τζομπς, λάνσαρε το αρχέτυπο iPhone μπροστά σε ένα κοινό γεμάτο θαυμαστές στο Σαν Φρανσίσκο.

Τι συνέβη από τότε; Η Apple δεν έχει πουλήσει μόνο δεκάδες εκατομμύρια iPhones, αλλά έχει ανακαλύψει και χιλιάδες σχεδιαστές που έχουν δημιουργήσει εφαρμογές ειδικά για το τηλέφωνο. Χιλιάδες εφαρμογές έχουν εφευρεθεί μέχρι σήμερα και περισσότερα από 2 δισ. «κατεβάσματα» έγιναν από το κατάστημα της Apple με τις αντίστοιχες εφαρμογές.

Ο κ. Τζομπς παρουσίασε το iPad στο Σαν Φρανσίσκο την Τετάρτη το απόγευμα. Οπως είχαν προβλέψει οι μπλόγκερ, θα είναι στα καταστήματα τον Μάρτιο. Αν το iPad αποδειχτεί επιτυχία, υπόσχεται ότι θα έχει τέτοιο αντίκτυπο όσο και το iPhone, αν όχι μεγαλύτερο.

Υπάρχουν και άλλοι υποψήφιοι, παρά την οικονομική κρίση. Η βιομηχανία αυτοκινήτων θα ανακαλύψει αν η επένδυσή της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει αποδώσει καρπούς όταν η Nissan LEAF και άλλα αντίστοιχα αυτοκίνητα θα βγουν προς πώληση. Και η Vitra, η ελβετική εταιρεία επίπλων, θα πειραματιστεί με νέους τρόπους σχεδιασμού σπιτιού με το VitraHaus, ένα μοντέλο μοντέρνου σπιτιού, σχεδιασμένο από τους αρχιτέκτονες Herzog & de Meuron.

Ακόμη κι έτσι, το iPad είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, γιατί συμπυκνώνει όλα όσα συμβαίνουν στο ντιζάιν τώρα. Από τότε που η μη κερδοσκοπική οργάνωση One Laptop Per Child έδειξε πόσο χαριτωμένη μπορεί να είναι η μικρή εκδοχή ενός λάπτοπ, τα κομπιούτερ-μινιατούρες έχουν εξελιχτεί σε μία από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες περιοχές ενδιαφέροντος στην αγορά υπολογιστών. Αυτή δεν ήταν η πρόθεση του One Laptop Per Child.

Η Fuseproject, η ομάδα ντιζάιν από το Σαν Φρανσίσκο, μίκρυνε το μέγεθος του κομπιούτερ με την ελπίδα ότι θα το έκανε αρκετά φθηνό για τις αναπτυσσόμενες χώρες προκειμένου να το αγοράσουν για τα σχολεία τους.

Οσο κι αν έγινε κατά τύχη, οι καταναλωτές ενέδωσαν στην ευκαιρία να αγοράσουν υπολογιστές που δεν είναι μόνο μικρότεροι από τα λάπτοπ αλλά και πιο ελαφρείς και φθηνοί επίσης. Και όπως συμβαίνει και με άλλα ψηφιακά μηχανήματα, το iPad θα συνδυάζει αρκετά προϊόντα σε ένα, ανάμεσά τους και έναν ηλεκτρονικό αναγνώστη σαν το Kindle της Amazon και το Reader της Sony.

Το e-reader παραμένει ένα προϊόν-κελεπούρι, όπως ήταν το mp3 player πριν από το iPod της Apple. Η Apple δεν εφηύρε το mp3 player. Εφτιαξε μια τόσο ελκυστική εκδοχή, που πολύ περισσότεροι ήθελαν να την αγοράσουν. Αυτό είναι που υπόσχεται να ξανακάνει. Αν συμβεί το ίδιο, η ζήτηση για ηλεκτρονικά βιβλία, εφημερίδες και περιοδικά θα πρέπει να συρρικνωθεί. Αυτό θα δημιουργήσει μια συναρπαστική πρόκληση για τους εκδότες να δημιουργήσουν προκλητικούς τρόπους παρουσίασης του περιεχομένου για τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες.

Αυτός είναι και ο λόγος που σχεδιάζεται ένα διασκεδαστικό, απλό σύστημα με ψηφιακό υλικό για «κατέβασμα» και χρήση στο iPad, όπως έγινε με το iTunes για το iPod.

Η Apple δεν τα πάει καλά στο θέμα της αντοχής. Θα τα πάει καλύτερα με το iPad; Ευτυχώς, θα το ανακαλύψουμε σύντομα

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση