Ιαν 27 2010

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

Οι δασκάλες μεταδίδουν τις ανασφάλειές τους για τα μαθηματικά

Κάτω από: ΕΡΕΥΝΑ

 clipboard01-54-thumb-medium.jpg

Οι μαθήτριες δημοτικού αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη τα μαθηματικά εξαιτίας της αρνητικότητας που εκλαμβάνουν από τις πρώτες τους δασκάλες.

Μελέτες πραγματοποιούνται εδώ και χρόνια με σκοπό να απαντήσουν στο ερώτημα “γιατί οι γυναίκες εξακολουθούν να είναι χειρότερες από τους άνδρες στα μαθηματικά”. Πρόσφατη έρευνα ενδέχεται να εξηγεί μέρος του φαινομένου: Οι δασκάλες του δημοτικού που δεν είναι σίγουρες για τις επιδόσεις τους στα μαθηματικά, μεταδίδουν το άγχος τους στα κορίτσια που διδάσκουν.

Οι νεαροί μαθητές τείνουν να μιμούνται τους δασκάλους του ίδιου φύλου. Έτσι οι δασκάλες που είναι ανασφαλείς στα μαθήματα των μαθηματικών, ενδέχεται να ενισχύουν το στερεότυπο ότι τα αγόρια είναι καλύτερα από τα κορίτσια στα μαθηματικά, εξηγεί ο Sian L. Beilock, καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο.

Ο ίδιος και οι συνάδελφοί του μελέτησαν 52 αγόρια και 65 κορίτσια που παρακολούθησαν μαθήματα από 17 διαφορετικούς δασκάλους. Το 90% των δασκάλων δημοτικού είναι γυναίκες.

Στην αρχή της χρονιάς, οι επιδόσεις των μαθητών στα μαθηματικά δεν σχετίζονταν με τις ανασφάλειες των καθηγητών τους, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Proceedings of the National Academy of Sciences.

Ωστόσο, μέχρι το τέλος του σχολικού έτους, όσο περισσότερο αγχωμένοι ήταν οι δάσκαλοι σχετικά με τις ικανότητές τους, τόσο οι μαθήτριες –μόνο τα κορίτσια- είχαν την τάση να συμφωνούν ότι “τα αγόρια είναι καλά στα μαθηματικά και τα κορίτσια στο διάβασμα”.

Επιπλέον, τα κορίτσια που έδωσαν αυτήν την απάντηση, είχαν επίσης χαμηλότερους βαθμούς στα διαγωνίσματα μαθηματικών, από όλη την υπόλοιπη τάξη.

Οι ερευνητές, που μελετούν κατά πόσο το άγχος και το στρες μπορούν να επηρεάσουν τις επιδόσεις των ανθρώπων, επισημαίνουν ότι “Για να διδάξει η επόμενη γενιά δασκάλων – ειδικά του δημοτικού- περισσότερο αποτελεσματικά, πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στην ανάπτυξη τόσο των μαθηματικών δυνατοτήτων όσο και στην θετική στάση απέναντι στα μαθηματικά από τους εκπαιδευτικούς”.

Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από το National Science Foundation.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση