Μαρ 24 2009

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

2η συνάντηση των φίλων του ποδηλάτου & φίλων ποδηλατιστών στο Κουρσούμ Τζαμί

11111.jpg

 

Πέμπτη 26 του Μάρτη ώρα 4.30 μ.μ.. με Πλούσιο πρόγραμμα

Όσοι θέλουν να δουν τον Τρικούπη με ποδήλατο να πάρουν τα ποδήλατά τους και να έρθουν στο Κουρσούμ Τζαμί να έρθουν επίσης και μικροί ποδηλάτες (παιδιά).
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει : Καφεδάκι, Γλυκό, και γεύσεις από παραδοσιακά πιτάκια με χειροποίητο φύλο, ευγενή χορηγία για τους φίλους του ποδηλάτου από τη  «ΤΡΙΚΑΛΙΝΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ»  κ.κ. Καράς Ελένης-Πατουλιώτη Παναγιώτη που έχει έδρα το Μεγαλοχώρι.

Επίσης μπροστά από το χώρο του Κουρσούμ Τζαμί θα λειτουργήσει έκθεση φωτό  με ποδήλατα του 19ου αιώνα και παζάρι και επίδειξη παλιών  ποδηλάτων και  θα ακολουθήσουν και άλλα ευχάριστα και ποδηλατικά.!
Λίγα λόγια για την  ιστορία του ποδηλάτου :Δεν υπάρχει συγκεκριμένη χρονολογία στην οποία να αποδίδεται η εφεύρεση του ποδηλάτου, επομένως ούτε συγκεριμένος ‘εφευρέτης’ αυτού. Πολύ πριν την εμφάνιση κάποιας κατασκευής παρόμοιας με ένα τυπικό σύγχρονο ποδήλατο, έχει καταγραφεί ένα ποικίλο φάσμα οχημάτων που εκμεταλλεύονταν μόνο τη μυϊκή δύναμη του αναβάτη τους.

Μία από τις κατασκευές αυτές, που από πολλούς θεωρείται ο πρόγονος του ποδηλάτου, ήταν η ‘draisienne’. Η draisienne κατασκευάστηκε από το Γερμανό βαρώνο Καρλ Φον Ντράις, το 1817 (η ονομασία ‘draisienne’ αποτελεί γαλλική απόδοση του ονόματος του κατασκευαστή της). Η draisienne ήταν σχεδόν εξ’ολοκλήρου κατασκευασμένη από ξύλο. Μη διαθέτοντας πετάλια, ο αναβάτης την έθετε σε κίνηση σπρώχνοντας με τα πόδια του προς τα πίσω. Η κατασκευή του Φον Ντράις έγινε γνωστή και ως hobby-horse, αντανακλώντας την πεποίθηση των οπαδών της ότι θα αντικαθιστούσε το βασικό μεταφορικό μέσο του 19ου αιώνα, το άλογο.

Το 1839, ο Σκωτσέζος σιδηρουργός Κιρκπάτρικ Μακμίλαν σχεδιάζει την ‘velocipede’. Ο Μακμίλαν βελτίωσε την κατασκευή του Φον Ντράις, εισάγοντας τη χρήση των πεταλιών, συνδεδεμένων με ράβδους με τον οπίσθιο τροχό. Με αυτό τον τρόπο, ο αναβάτης δεν ήταν πλέον αναγκασμένος να φέρνει τα πόδια του σε επαφή με το έδαφος, κάτι που περιόριζε σημαντικά την ταχύτητα του οχήματος. Είκοσι χρόνια αργότερα, το 1860, ο Γάλλος Πιέρ Μισώ αλλάζει το σχέδιο της velocipede, συνδέοντας τα πετάλια απευθείας με τον μπροστινό τροχό. Αργότερα, ο Μισώ θα εισάγει τη χρήση συμπαγούς καουτσούκ στους τροχούς, δείχνοντας ουσιαστικά το δρόμο προς τα γνωστά στις μέρες μας λάστιχα.

Στην Ελλάδα το πρώτο ποδήλατο ήρθε το 1885, ενώ το 1890, τη χρονιά ίδρυσης της Διεθνούς Ποδηλατικής Ομοσπονδίας, έγιναν οι πρώτοι ποδηλατικοί αγώνες. Το πρώτο ποδηλατοδρόμιο της χώρας κατασκευάζεται στην Αθήνα για τις ανάγκες των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων, Πρόκειται για το μετέπειτα ποδοσφαιρικό Γήπεδο Καραϊσκάκη. Στους Αγώνες του 1896 οι ποδηλάτες Κωνσταντινίδης και Παρασκευόπουλος αναδεικνύονται Ολυμπιονίκες στα δύο αγωνίσματα ποδηλασίας (85 και 320 χιλιόμετρα αντίστοιχα). Cyclingnews

Περισσότερα για το ποδήλατο και την ιστορία θα προβληθούν στην 2η Συνάντησης που γίνει μπροστά από το Κουρσούμ Τζαμί 26 Μαρτίου 4.30 μ.μ και http://filoipodilatou.blogspot.com/

Source:Φίλοι του Ποδηλάτου & Φίλοι Ποδηλάτες της Πόλης

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση