Ιαν 24 2009

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

Πτήσεις στο? μέλλον με βιοκαύσιμα

 boeing-737-800-98.jpg

Ολοένα και περισσότερο αυξάνουν οι πιθανότητες τα βιοκαύσιμα να γίνουν το καύσιμο του μέλλοντος για τις αεροπορικές γραμμές. Προοπτική που καταδεικνύει την επιθυμία των βιομηχανιών να αλλάξουν πολιτική στο ζήτημα αυτό, μεσούσης της οικονομικής κρίσης, με χρονικό ορίζοντα την επόμενη πενταετία. Ηδη μόλις πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία η πρώτη στον κόσμο δοκιμαστική πτήση δικινητήριου επιβατικού αεροσκάφους τζετ.

Το σκάφος ήταν ένα επιβατικό Boeing 737-800, ανήκει στην αμερικανική εταιρία Continental και στο έναν από τους δύο κινητήρες του χρησιμοποιήθηκε μίγμα αντίστοιχα 50% βιοκαυσίμων και 50% συμβατικών. Σύμφωνα με την εταιρία, η πτήση εξελίχθηκε όπως ακριβώς αναμενόταν χωρίς να παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα στη λειτουργία των κινητήρων του. Μάλιστα, σηματοδοτεί την έναρξη των δοκιμαστικών πτήσεων για τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρίες.

Το σκάφος κατανάλωσε 3.600 λίμπρες μικτού καυσίμου και 3.700 συμβατικού στον άλλο κινητήρα, μέτρηση που καταδεικνύει ότι το βιοκαύσιμο εκτός από το γεγονός ότι δεν ρυπαίνει την ατμόσφαιρα είναι και περισσότερο οικονομικό. Το σχέδιο πτήσης περιελάμβανε απογείωση από το διεθνές αεροδρόμιο Μπους στο Χιούστον και πλήρη πτήση επάνω από τον Κόλπο του Μεξικού σε ύψος 11,6 χιλιομέτρων (38.000 πόδια), όπου και έγιναν διάφοροι έλεγχοι.

Οπως σχολίασαν στελέχη της εταιρίας, η λειτουργία των κινητήρων ήταν άψογη ακόμη και τη στιγμή που οι πιλότοι τούς έσβησαν, για να τους θέσουν αμέσως μετά και πάλι σε λειτουργία. Ενα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι δεν χρειάσθηκε οποιαδήποτε τροποποίηση για τη χρήση του συγκεκριμένου μίγματος, το οποίο πληροί όλες τις αναγκαίες προδιαγραφές καλής λειτουργίας.

Ωστόσο, πέρα από τη δοκιμαστική πτήση, είναι αναγκαίο να επιβεβαιωθεί στην πράξη ότι υπάρχει η δυνατότητα παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων για τα αεροπλάνα σε επαρκείς ποσότητες. Αξιοσημείωτο είναι ότι το μίγμα στη συγκεκριμένη πτήση προερχόταν από φύκια και το φυτό Jatropha, το οποίο φύεται κυρίως σε φτωχά εδάφη. Πάντως, οι ειδικοί θεωρούν πιθανό ότι το μελλοντικό βιοκαύσιμο θα προέρχεται από τα φύκια, τα οποία αναπτύσσονται γρήγορα, αποδίδουν σημαντικά και η αξιοποίησή τους δεν προκαλεί προβλήματα στην παραγωγή προϊόντων φυτικής προέλευσης.

Ωστόσο, όπως επισημαίνουν, η πρόβλεψη αυτή πρέπει να επιβεβαιωθεί και στην πράξη, προκειμένου έτσι να δημιουργηθούν και συγκεκριμένες προϋποθέσεις χρήσης του στις αεροπορικές συγκοινωνίες. Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος που επιδεικνύουν οι αεροπορικές εταιρίες για την υιοθέτηση νέου τύπου καυσίμων είναι οι δύο πειραματικές πτήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του 2008.

Η πρώτη πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο με αεροσκάφος 747 της εταιρίας Virgin από το Λονδίνο στο Αμστερνταμ και η δεύτερη στα τέλη Δεκεμβρίου, επίσης από 747 της Air New Zealand. Στη δεύτερη περίπτωση, ο ένας από τους τέσσερις κινητήρες του τροφοδοτήθηκε σε αναλογία 50% από βιοκαύσιμα και 50% συμβατικής προέλευσης.

 

e-tipos.com

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση