Νοέ 12 2008

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

Το κινητό τηλέφωνο αντικαθιστά το πορτοφόλι

Κάτω από: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

 11-11-08_255754_1.jpg

Ο Ιάπωνας Σατόσι Τάντα πληρώνει τα ψώνια του, κερδίζει κουπόνια φαγητού και εκπτώσεις στα μαγαζιά, όλα μέσω του κινητού του τηλεφώνου. «Μπορώ να το χρησιμοποιώ κάθε μέρα» λέει ο 25χρονος. «Χρεώνω με λεφτά τον τραπεζικό μου λογαριασμό και δε χρειάζεται να ψάχνω για ΑΤΜ, ενώ συνδέεται και με τις πιστωτικές μου κάρτες».

Εταιρείες όπως η Visa και η Nokia ακόμη εξετάζουν τη χρήση του κινητού τηλεφώνου για την πραγματοποίηση πληρωμών, στην Ιαπωνία ωστόσο περισσότεροι από πενήντα εκατομμύρια χρήστες κινητών τηλεφώνων ήδη χρησιμοποιούν την συσκευή του κινητού ως? πορτοφόλι.

Η Ιαπωνία πρωτοπορεί όχι μόνο στην τεχνολογία σε αυτό τον τομέα αλλά και στα επιχειρηματικά μοντέλα που θα ανοίξουν το δρόμο για τη χρήση του κινητού τηλεφώνου ως μέσου για την πραγματοποίηση πληρωμών σε πραγματικό χρόνο στο μέλλον. Μάλιστα, περίπου 700 εκατομμύρια χρήστες αναμένεται να χρησιμοποιούν τηλέφωνα με τέτοιες δυνατότητες μέχρι το 2013.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τέτοιες εφαρμογές σε ένα τηλέφωνο μπορεί να είναι βολικό, και ότι πιθανότατα αυτή είναι η κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο» ανέφερε ο αναλυτής της JP Morgan Χιρονούμπου Σαγουάκε στο Τόκιο. «Οι άνθρωποι έχουν πάντοτε μαζί το κινητό τους και θα είναι πολύ χρήσιμο αν προστεθεί και αυτή η λειτουργία». Η επιτυχία στην Ιαπωνία και οι δοκιμές σε άλλες χώρες έχουν δείξει ότι η τεχνολογία που θα μπορούσε να αντικαταστήσει τις πιστωτικές κάρτες με τα κινητά τηλέφωνα υπάρχει ήδη διαθέσιμη, ενώ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ακόμη και ως εισιτήριο σε μέσα μεταφοράς ή στον κινηματογράφο.

Υπάρχουν όμως και εμπόδια. Από την υπέρβαση του ψυχολογικού παράγοντα για τους διστακτικούς καταναλωτές, μέχρι τη δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων καθώς οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των τραπεζών, των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας γίνονται δυσδιάκριτες.

Στην Ιαπωνία έχουν ήδη γίνει κάποιες επιχειρηματικές κινήσεις συνεργασίας των τριών ειδών επιχειρήσεων που απαιτούνται για την οργάνωση και βιωσιμότητα ενός τέτοιου επιχειρηματικού μοντέλου. Έξω από την Ιαπωνία, η τηλεπικοινωνιακή αγορά και οι οικονομικοί παίχτες βρίσκονται ακόμη στη διαδικασία διερεύνησςη του τρόπου που ένα προϊόν πορτοφόλι-κινητό τηλέφωνο θα συνιστούσε βιώσιμη επιχειρηματική προοπτική αλλά και του τρόπου λειτουργία του επιχειρηματικού μοντέλου.

Η μεγαλύτερη εταιρεία πληρωμών πιστωτικών καρτών παγκοσμίως, η Mastercard, ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι βρισκόταν σε συνομιλίες σχετικά με την κυκλοφορία ενός τηλεφώνου-πορτοφολιού σε συνεργασία με πολλές τράπεζες, ενώ αναμένει σημαντική δραστηριοποίηση από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στον τομέα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

«Οι τράπεζες σκέφτονται ότι η τεχνολογία πλέον υπάρχει. Το μόνο που μένει είναι να λυθεί το θέμα των πληρωμών μεταξύ των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και εταιρειών παροχή υπηρεσιών πληρωμών», εξήγησε ο αντιπρόεδρος του τμήματος Mobile Business της Mastercard, Τζέιμς Άντερσον.

Η πρώτη εταιρεία που εφάρμοσε την ιδέα του «κινητού-πορτοφολιού» στην Ιαπωνία ήταν η NTT DoCoMo το 2004, με τις KDDI και Softbank να ακολουθούν αμέσως μετά. Ωστόσο, παρά την επιτυχία της κίνησης στην Ιαπωνία, μόνο το ένα τρίτο των κατόχων τέτοιων συσκευών τις χρησιμοποιούν για πληρωμές.

Οι καταναλωτές ηλικίας 20 έως 35 ετών είναι οι κύριο χρήστες της υπηρεσίας. Έρευνες δείχνουν ότι από τη στιγμή που κάποιος χρησιμοποιήσει μία φορά το κινητό του τηλέφωνο για να πληρώσει, η χρήση αυξάνεται σταδιακά, καθιστώντας το μάλιστα ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τις εταιρείες που θέλουν να εξετάσουν τις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών. «Για τους νέους, το κινητό είναι πολύ πιο σημαντικό από την πιστωτική κάρτα» ανέφερε στέλεχος της Nokia.

Η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής κινητών τηλεφώνων παγκοσμίως, η Nokia, έχει ήδη διαθέσει στην αγορά τέτοιες συσκευές, αν και η ανάπτυξη τους περιορίζεται από το γεγονός ότι απαιτείται η τοποθέτηση ένας επιπλέον επεξεργαστή για την ασφάλεια των συναλλαγών. Ως αποτέλεσμα, οι συσκευές αυτές είναι πολύ πιο ακριβές προς το παρόν από τις συμβατικές. Αντίθετα, οι Ιάπωνες κατασκευαστές τοποθετούν εξαρχής αντίστοιχο επεξεργαστή που κατασκευάζει η Sony, καθιστώντας τις συσκευές αυτές ανταγωνιστικές με τις υπόλοιπες.

Η εταιρεία πληρωμών πιστωτικών καρτών, Visa, αναπτύσσει ήδη μία εφαρμογή που θα επιτρέπει τις πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων που χρησιμοποιούν το λειτουργικό Android της Google, ενώ η βρετανική Ο2 εξετάζει και αυτή αντίστοιχες λειτουργίες για τα κινητά που χρησιμοποιούν το δίκτυό της.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες Reuters

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση