Οκτ 31 2008

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

«Ντύνομαι φθηνά με ένα κλικ»

Κάτω από: Γενικά,ΙΝΤΡΕΝΕΤ

contentsegment_8897453w232_h250_r0_p0_s0_v0jpg.jpg

Εδώ και πέντε χρόνια, ο 29χρονος Παντελής Μάνεσης έχει περιορίσει σχεδόν στο μηδέν τις αγορές ρούχων από τα καταστήματα και ντύνεται… από το Ίντερνετ. «Αγοράζω σχεδόν τα πάντα μέσω του Διαδικτύου» λέει και δεν δυσκολεύεται να εξηγήσει έναν από τους βασικούς λόγους για τους οποίους χαζεύει, αντί για τις βιτρίνες, την οθόνη του υπολογιστή:
«Υπάρχει απίστευτη διαφορά στην τιμή».

Προσθέτει δε ότι το ντύσιμο στο… Ίντερνετ αποτελεί έναν γρήγορο τρόπο για να ανανεώνει την γκαρνταρόμπα του χωρίς να χρειάζεται να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη- ειδικά σε περιόδους οικονομικής κρίσης- και χωρίς να ξεποδαριάζεται για να βρει ένα ποιοτικό και φτηνό σακάκι ή παντελόνι. Και βέβαια, λέει, αυτό είναι μία απόδειξη του πώς μπορεί να επωφεληθεί κανείς από τις διευκολύνσεις που προσφέρει το Ίντερνετ.

Τις αγορές του τις πραγματοποιεί από το διαδικτυακό κατάστημα www. yoox. com, το οποίο διαθέτει κυρίως ρούχα και παπούτσια πολύ γνωστών σχεδιαστών και μάρκες. Η διαφορά είναι όμως

ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ

«Μπορείς να έχεις στο σπίτι σου σε λιγότερο από μία εβδομάδα ακόμη και ρούχα που δεν πωλούνται στην Ελλάδα»

ότι πωλούνται πολύ φτηνότερα- γιατί είναι και εκπτωτικό- σε σύγκριση με τις τιμές που υπάρχουν στα εμπορικά καταστήματα της Ελλάδας. «Για παράδειγμα ένα μπλέιζερ γνωστής μάρκας κοστίζει 200-300 ευρώ, όταν στην Ελλάδα πωλείται προς 500-600 ευρώ. Το ίδιο συμβαίνει και με τα παντελόνια. Ένα παντελόνι γνωστής μάρκας δεν έχει πάνω από 80 ευρώ. Στα ελληνικά καταστήματα όμως το βρίσκει κανείς 150-200 ευρώ». Όσο για τα παπούτσια, έχει αγοράσει από το Ίντερνετ αθλητικά ακόμη και με 20 ευρώ. Γι΄ αυτό τον λόγο συστήνει ανεπιφύλακτα σε όλους να ψωνίζουν από το Ίντερνετ. «Αφού οι έμποροι δεν μπορούν να συνεννοηθούν για να μειωθούν οι τιμές, τότε ας ψωνίζουν όλοι μέσω Ίντερνετ…». «Τα περισσότερα ρούχα είναι της προηγούμενης σεζόν. Υπάρχουν ωστόσο και περιπτώσεις ρούχων από τη φετινή» αναφέρει ο νεαρός που εργάζεται σε τηλεοπτικό σταθμό. Ακόμη ένα «ατού» του διαδικτυακού καταστήματος είναι ότι «διαθέτει κάποια κομμάτια που δεν θα έρθουν ποτέ στην Ελλάδα».

Μεγάλη ποικιλία
Ένα μεγάλο πλεονέκτημα, τονίζει, είναι η τεράστια ποικιλία και μάλιστα σε διάφορα είδη ρουχισμού. «Μπορεί να βρει κανείς τα πάντα. Από street wear έως κοστούμια, πουκάμισα, εσώρουχα». Παρά το γεγονός δε ότι ο διαδικτυακός πελάτης δεν μπορεί να αγγίξει ένα πουκάμισο, μ΄ ένα, δύο κλικ στο ποντίκι του υπολογιστή του μπορεί να ζουμάρει, να μεγεθύνει την εικόνα που βλέπει στην οθόνη και να «παρατηρήσει και την παραμικρή λεπτομέρεια ακόμη και στη ραφή». Δεν το ίδιο όπως όταν το δοκιμάζεις σε ένα κατάστημα αλλά είναι σημαντικό, υποστηρίζει. Και βέβαια δίπλα στην εικόνα ο πελάτης μπορεί να διαβάσει όλες τις πληροφορίες για το είδος του υφάσματος, πόσες τσέπες έχει ή σε τι άλλα χρώματα είναι διαθέσιμο.

Οι κανόνες για ασφαλείς συναλλαγές

ΕΝΑ ΑΠΟ τα μυστικά για τις αγορές ρούχων μέσω Ίντερνετ χωρίς προβλήματα, τονίζει ο κ. Μάνεσης, είναι ο ενδιαφερόμενος να γνωρίζει πολύ καλά το νούμερό του. Έτσι δεν θα ταλαιπωρηθεί επιπλέον ημέρες προκειμένου να επιστρέψει- έχει δικαίωμα επιστροφής- ένα παντελόνι που δεν του κάνει.

Αν κάποιοι διστάζουν να ψωνίσουν μέσω Ίντερνετ επειδή δεν θέλουν να περιμένουν πολλές ημέρες ώσπου να παραλάβουν την παραγγελία τους, ο 29χρονος αναφέρει ότι ο χρόνος αναμονής δεν είναι απαγορευτικός. «Εάν η παραγγελία γίνει Δευτέρα, μπορεί να έρθουν τα ρούχα στο σπίτι μου την Παρασκευή, σε λιγότερο από μία εβδομάδα δηλαδή».

Όσο για την πληρωμή, δεν υπάρχει μόνο η επιλογή της πιστωτικής κάρτας. «Εγώ προτιμώ την αντικαταβολή. Πληρώνω δηλαδή όταν παραλαμβάνω τα ρούχα στο σπίτι».

Οι αγορές από γνωστά επώνυμα διαδικτυακά καταστήματα εξασφαλίζουν στον διαδικτυακό πελάτη ότι θα αγοράσει κάτι ποιοτικό ενώ ταυτόχρονα δεν θα χάσει τα χρήματά του και δεν θα εξαπατηθεί. Αυτό τονίζει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Χρηστών Ίντερνετ κ. Νίκος Βασιλάκος. Όπως σημειώνει, αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες πρέπει να εμπιστεύονται τα γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα και όχι τα ανώνυμα. «Για παράδειγμα, εάν θέλουμε βιβλία απευθυνόμαστε στο amazon. Εάν θέλουμε ρούχα στα sites των σχεδιαστών. Εάν θέλουμε ηλεκτρονικές συσκευές στο shop21. gr ή στο eshop.gr». Ο κ. Βασιλάκος συμπληρώνει ακόμη ότι οι καταναλωτές δεν πρέπει να φοβούνται τις αγορές μέσω Ίντερνετ. Κι αυτό διότι «είναι προστατευμένοι από τους διεθνείς κανονισμούς της visa και της mastercard. Δηλαδή έχουν 40 ημέρες από την αγορά για να αμφισβητήσουν τη συναλλαγή και να πάρουν τα χρήματά τους πίσω». Μάλιστα για να αποφύγουν προβλήματα με τις κάρτες, συμβουλεύει να κοιτούν το εκκαθαριστικό της κάρτας πολύ συχνά, «όπως κοιτούν κάθε πρωί πόσα χρήματα έχουν στο πορτοφόλι τους».

contentsegment_8897454w200_h0_r0_p0_s0_v0jpg.jpg

www.tanea.gr

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση