Οκτ 22 2008

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

Μάθε να γειώνεις τον θυμό των άλλων

Κάτω από: ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Η καθημερινή πίεση στη δουλειά αλλά και ο αγχώδης σημερινός τρόπος ζωής περιορίζει τις αντοχές όλων. Υπάρχουν δηλαδή, αυξημένες πιθανότητες να συναντήσεις όλο και περισσότερους ανθρώπους που σου κάνουν τα νευράκια «τσαταλάκια». Πριν το ρίξεις στα λεξοτανίλ, δοκίμασε μερικούς απλούς τρόπους για να εξουδετερώσεις τα οργισμένα άτομα που σε περιβάλλουν, προς όφελος και των δυο σας.

1. Κράτα την ψυχραιμία σου: μην αφήνεις κανένα να πατάει τα κουμπιά σου. Αν οργιστείς και εσύ, δεν θα βγάλεις καμία άκρη. Πριν απαντήσεις σε κάποιο οργισμένο σχόλιο, περίμενε και μέτρα μέχρι το δέκα. Πάρε μια βαθιά ανάσα. Αν νιώθεις τον θυμό σου να συνεχίζει να φουντώνει, μέτρα ξανά αντίστροφα, μέχρι το ένα. Το ξέσπασμα των άλλων αποτελεί αντανάκλαση του εαυτού τους, όχι δική σου. Η επιτυχία σου είναι να καταφέρεις να ελέγξεις τον εαυτό σου. Προσπάθήσε να σκεφτείς κάτι ευχάριστο.

2. Παρατήρησε τη γλώσσα σώματος του ανταγωνιστή: οι διεσταλμένες κόρες των ματιών, το τρεμοπαίξιμο των ρουθουνιών, η άκαμπτη στάση, οι απειλητικές κινήσεις, η γρήγορη αναπνοή είναι προειδοποιητικά σημάδια. Κάνε ένα βήμα πίσω και πάρε μια διαλλακτική στάση. Αν πρέπει να αντιμετωπίσεις ένα ήδη ταραγμένο άτομο, ζήτα του να μιλήσει για το πώς αισθάνεται εκείνη τη στιγμή.

3. Ζήτα του να καθίσει: όταν η κουβέντα γίνεται στα όρθια, η ένταση κλιμακώνεται ευκολότερα.

4. Άνοιξε τα αυτιά σου: άκου κι άσε τον άλλον να εκτονωθεί, χωρίς να διακόπτεις. Το ενδιαφέρον για τα λεγόμενα του, πρέπει να φαίνεται ζωγραφισμένο στο πρόσωπο και τα μάτια σου.

5. Αφού ο άλλος εκτονωθεί αρκετά κάνε του κάποιες ερωτήσεις με ήρεμο τόνο. Ζήτα του να σου διευκρινίσει και να αναπτύξει αυτά που εννοεί, χωρίς όμως να του ζητάς να δικαιολογηθεί.

6. Δείξε ότι συμπάσχεις. Πες κάτι σαν: «Καταλαβαίνω γιατί τα έχεις πάρει τόσο πολύ». Αυτό δεν σημαίνει ότι συμφωνείς. Σημαίνει ότι παρακολουθείς τι λέει και ότι τα συναισθήματά του είναι δικαιολογημένα – κάτι που πάντα ισχύει.

7. Αφού ακούσεις ό,τι έχει να σου πει, πρότεινε ή ζήτα μια λύση που να καλύπτει τις ανάγκες και των δύο.

8. Εξάντλησε όλα τα περιθώρια: αν η υπόθεση εξελίσσεται σε δράμα και ο συνομιλητής συνεχίζει τον καυγά με φωνές ρώτα τον: «Τι θέλεις να κάνω εντέλει; Τι θα σε ικανοποιούσε αυτή τη στιγμή;». Έπειτα, είτε συμφώνησε μαζί του, είτε εξήγησέ του γιατί δεν μπορείς να τον ικανοποιήσεις και σταμάτα την κουβέντα.

/www.womenonly.gr

4 Σχόλια




4 Σχόλια προς “Μάθε να γειώνεις τον θυμό των άλλων”

  1.   ΠΟστο 22 Οκτ 2008 στις 7:08 μμ     1

    Εύκολο να τα λες…Δύσκολο να τα εφαρμόζεις!!!
    Υ.Γ: Με γεια την καινούργια εικόνα. Έγινε πιο χαρούμενο.

  2.   ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥστο 22 Οκτ 2008 στις 9:59 μμ     2

    Όπως τα λές είναι τα πράγματα . Δεν έχουμε μάθει να συζητάμε ήρεμα με επιχειρήματα. Φωνάζουμε και εμείς και όποιος αντέξει!

    Υ.Γ: Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Θα κάνω κάποιες αλλαγές , αλλά σιγά σιγά.

  3.   ΠΟστο 22 Οκτ 2008 στις 11:53 μμ     3

    Πάντως είσαι σε καλό δρόμο. Καλή επιτυχία.

  4.   ΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣστο 23 Οκτ 2008 στις 9:17 πμ     4

    Πράγματι η διαχείριση θυμού είναι δύσκολη υπόθεση. Για να ηρεμήσεις κάποιον, θα πρέπει πρώτα να έχεις ηρεμήσει εσύ.

    Όταν πρόκειται για θέμα που δεν σε αφορά, τότε είναι πιο εύκολο να γίνεις ακροατής και σύμβουλος του προσώπου που ορίεται. Σε αυτή την περίπτωση νομίζω ότι δεν είναι εύκολο να σου μεταφέρει το θυμό του.

    Όταν σου φωνάζει το «αφεντικό» σου χωρίς να φταις, τότε πάλι μπορείς να μείνεις ήρεμος και να του πεις ότι παρόλο που δεν είναι δικό σου το φταίξιμο, θα κάνεις ότι μπορείς να διορθώσεις την κατάσταση. Αυτό το έχω πετύχει χάρη στο στρατό, όπου όλοι σου φωνάζουν χωρίς λόγο τις περισσότερες φορές. Χωρίς να το θέλουν με εκπαίδευσαν στο να τους «γειώνω», δηλαδή να μην με αγγίζουν τα λόγια τους, τα οποία συνήθως αποβλέπουν στο σπάσιμο νεύρων.

    Όμως, όταν το θέμα σε αφορά ή το φταίξιμο είναι δικό σου, τότε είναι πράγματι πολύ δύσκολο να παραμείνεις ήρεμος. Ωστόσο πρέπει να το καταφέρεις, καθώς μόνο τότε θα μπορέσεις να δεις τι έφταιξε και να δώσεις λύση. Έτσι θα ηρεμήσει και ο άλλος που σου παραπονείται!

Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση