Lightbot, παιχνιδοκεντρικός οπτικός προγραμματισμός για παιδιά

 

Γραφικά καλαίσθητο και μαθησιακά ξεσηκωτικό το Lightbot είναι ένα πρόγραμμα
εκμάθησης βασικών εννοιών του προγραμματισμού που το έχω δείξει στου μαθητές μου με καλή ανταπόκριση.

Είναι δημιούργημα του  Καναδού Danny Yaroslavski  (coolio niato)  ο οποίος  δημιούργησε αρκετά  παιχνίδια flash για σχετικό ιστότοπο.

Έφτιαξε το lightbot το 2008 .

Εκδόσεις που μπορείτε να βρείτε και να παίξετε:

  • lightbot (για την πρωτοβουλία Ώρα Κώδικα) Μάλλον είναι η νεότερη και οπτικά ποιό  εντυπωσιακή έκδοση αλλά είναι demo με κλειδεμένο το μεγαλύτερο τμήμα του . Οπότε για μακροπρόθεσμη χρήση καλύτερα να την προσπεράσετε.
  •  lightbot 2
  • Υπάρχει και HTML5 έκδοση του Lightbot , του Laurent Haan  (μεταφρασμένη απ’τον μαθητή  Γιώργο Βιτζηλαίο (μαθητής του ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου) με την καθοδήγηση του καθ. Πληροφορικής Πέτρου Κουτρούλη)  ενώ βασίζεται στην αρχική ιδέα του Yaroslavski εντούτοις έχει ανοιχτό κώδικα (δεν υπάρχει αναφορά σε συγκεκριμένη άδεια χρήσης ίσως λόγω νομικού προβλήματος λόγο μεταφοράς της πρωτότυπης ιδέας;) Διαβάστε στον goople+ λογαριασμό του την πρώτη του ανακοίνωση του για το εγχείρημά του αυτό στις 3/11/2011.

Διάβάστε και τις οδηγίες (αγγλικά) και προσέξτε την εντολή light γιατί δεν είναι
προφανή η λειτουργία της.

Εδώ είναι οι λύσεις.

Πρωτοδιάβασα γι’αυτό στο ιστολόγιο  Η πληροφορική στο σχολείο του συναδέλφου Σαρημπαλίδη  Ιωάννη με αφορμή τη μετάφραση στα ελληνικά του Lightbot 1 (4/11/2014) ο οποίος όμως το είχε ανακαλύψει από το 2010 Μαθαίνω να προγραμματίζω παίζοντας με το Lightbot

Παράλληλα τους διδάσκω και την Kturtle και έχω επιφυλάξεις μήπως το εντυπωσιακό
υπερκεράσει το ουσιώδες αλλά για την ώρα με κέρδισε όπως και τους μαθητές μου.

Θα το κατέτασα στα οπτικοποιημένα , παιχνιδοκεντρικά , περιβάλλοντα εισαγωγικής
εκμάθησης βασικών εννοιών του προγραμματισμού.

 

Κυβερνώαλιεύσα  και μια συνέντευξη του προγραμματιστή (στα αγγλικά)

Ετικέτες:, , , ,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *