Youth for Love – Ψηφιακό παιχνίδι για τις διαπροσωπικές σχέσεις των εφήβων

Το 2009, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κάλεσε τα κράτη μέλη να υιοθετήσουν “μέτρα για την πρόληψη της βίας με βάση το φύλο μεταξύ των νέων, μέσω της παροχής στοχευμένων εκστρατειών εκπαίδευσης και της καλύτερης συνεργασίας μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών και των διαφορετικών κύκλων που επηρεάζονται από το φαινόμενο, όπως οι οικογένειες, τα σχολεία, ο δημόσιος χώρος και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης”.

Πράγματι, η εκπαίδευση διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στο να θέτει υπό αμφισβήτηση τις αρνητικές κοινωνικές νόρμες που οδηγούν στη βία με βάση το φύλο. Οι έφηβοι έχουν πιο αδύναμους μηχανισμούς αυτοπροστασίας και είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στο να διαιωνίζουν βίαιες συμπεριφορές ή / και να υποβάλλονται σε βίαιες συμπεριφορές. Παρά το γεγονός ότι έχουν ληφθεί νομοθετικές πρωτοβουλίες σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ για την καταπολέμηση της βίας και της κακοποίησης, τα χρόνια της εφηβείας δεν καλύπτονται σε μεγάλο βαθμό λόγω της έλλειψης πολιτικών που στοχεύουν σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα και του γεγονότος ότι πολλές από τις δράσεις που έχουν τεθεί σε εφαρμογή δεν ενσωματώνουν τη διάσταση του φύλου και δεν λαμβάνουν υπόψη τα πολιτιστικά πλαίσια αναφοράς.

Το Youth for Love δημιουργήθηκε για να αναπτύξει, να εφαρμόσει και να αξιολογήσει ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για Λύκεια σε 4 ευρωπαϊκές χώρες (Ρουμανία, Ιταλία, Βέλγιο και Ελλάδα) για να συμβάλει στην πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας με βάση το φύλο μεταξύ των εφήβων, παρέχοντας υποστήριξη και ευαισθητοποίηση τόσο στους μαθητές όσο και στους εκπαιδευτικούς όσον αφορά την ύπαρξη, τη μη αποδοχή, τις συνέπειες και τις διαδικασίες διαχείρισης που πρέπει να εφαρμόζονται σε περιπτώσεις βίας με βάση το φύλο.

Παιχνίδι Youth For Love (για εφήβους)

Οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν έναν χαρακτήρα που τους εμπνέει, να περιηγηθούν στην πόλη και να επιλέξουν το σημείο που θέλουν να ξεκινήσουν. Με την πρώτη τους αυτή επιλογή διαμορφώνουν τη δική τους πορεία και πλοκή μέσα στο περιβάλλον του παιχνιδιού καθώς ανάλογα με τις επιλογές που θα κάνουν, η ιστορία θα εξελιχθεί διαφορετικά για την ηρωίδα ή τον ήρωα.

Τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού (serious games) βοηθούν τους νέους να ευαισθητοποιηθούν γύρω από σύγχρονα περιβαλλοντικά, κοινωνικά  αλλά και ανθρωπιστικά προβλήματα και αποτελούν μία μορφή προσομοίωσης συγκεκριμένων καταστάσεων στις οποίες ο παίκτης λαμβάνει ενεργό μέρος, βιώνοντας μία εικονική πραγματικότητα στην οποία καλείται να λάβει αποφάσεις που θα διαμορφώσουν την εξέλιξη του παιχνιδιού (Πηγή:mathisi20.gr)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *