ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΠ

 

Προς ttedd@iep.edu.gr

Μάιος  16 τις 11:12 π.μ.

Αγαπητέ κύριε Ρουσάκη,
Σας παρακαλώ να διαβιβάσετε στους αρμοδίους το παρακάτω αίτημά μας σχετικά με τα θέματα της ιστορίας Α΄ Λυκείου, επειδή  έχουμε δεχτεί πολλά ερωτήματα από τους εκπαιδευτικούς μας.Συγκεκριμένα, στη σχετική εγκύκλιο με τις οδηγίες (αρ. πρωτ. 30631/Γ2/04-03-2014) αναφέρεται ότι τα θέματα της ιστορίας στην ομάδα Β΄ “επιλέγονται από ενότητες της εξεταστέας ύλης διαφορετικές εκείνων από τις οποίες προέρχονται οι ερωτήσεις (2.α.) και (2.β.) της ομάδας Α΄ και βαθμολογούνται αθροιστικά με 50 μονάδες”.Το ερώτημα τίθεται στο τί θεωρούμε με τον όρο
“ενότητα”. Αν λάβουμε υπόψη τον πρόλογο του διδακτικού εγχειριδίου και τη διάρθρωση των περιεχομένων που κατανέμονται σε 8 κεφάλαια με λατινική αρίθμηση, σαφώς οι ενότητες έχουν αύξοντα αριθμό 1,2, 3,κλπ. και οι αντίστοιχες υποενότητες 1.1, 1.2, 1.3 κλπ.
Μεταφέρουμε από τα περιεχόμενα το εξής παράδειγμα για να γίνει πιο κατανοητή η ερώτησή μας.ΚΕΦΑΛΑΙΟ II. ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ: Από τους προϊστορικούς χρόνους έως και το Μ. Αλέξανδρο.
1. Ελληνική προϊστορία
1.1 Οι Αιγαιακοί πολιτισμοί
1.2 Ο Μυκηναϊκός πολιτισμός
Ασκήσεις – Δραστηριότητες
2. Η αρχαία Ελλάδα (Από το 1100 ως το 323 π.χ.)
2.1 Ομηρική εποχή
2.2 Αρχαϊκή εποχή
2.3 Κλασική εποχή
Ασκήσεις – Δραστηριότητες
Ερώτημα: Αν κληρωθεί θέμα της Α΄ ομάδας από σελίδες που ανήκουν στο 2.3. Κλασσική Εποχή, τότε οι διδάσκοντες θα αποκλείσουν μόνο την υποενότητα 2.3. [γιατί περί υποενότητας πρόκειται] ή όλη την ενότητα 2 (2.1 Ομηρική εποχή, 2.2 Αρχαϊκή εποχή., 2.3 Κλασική εποχή.);Άλλωστε οι ασκήσεις και οι δραστηριότητες του εγχειριδίου παρατίθενται μετά από τα 2.1., 2.2., και 2.3.  Σας παρακαλώ να εξετάσετε το ζήτημα (ίσως χρειάζεται να γίνει διευκρίνιση) για να μην δημιουργηθεί πρόβλημα στην ώρα των εξετάσεων.

 Με εκτίμηση Οι σχολικοί σύμβουλοι Περιφερειακής
Δ/νσης Π.Ε. & Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Βετσόπουλος & Χρυσώ Σπυρέλη

 

Απάντηση

Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας

 

20-5-2014 στις 10:17 π.μ.

Σας διαβιβάζω την απάντηση της Επιστημονικής Επιτροπής:

” Η λέξη “ενότητα” χρησιμοποιείται στην εγκύκλιο με την ευρεία έννοια του όρου, δηλαδή της
διδακτικής ενότητας. Η λέξη/ όρος “ενότητα” χρησιμοποιείται στην εγκύκλιο
για να αποφευχθεί η ταύτιση του όλου ή μέρους των θεμάτων της Ομάδας Β με το
γνωστικό περιεχόμενο των ερωτήσεων 2.α και 2.β της Ομάδας Α.
Κατά συνέπεια η ερμηνεία των συναδέλφων ότι πρόκειται για υποενότητα, σε ό,τι αφορά το
Βιβλίο της Ιστορίας της Α΄ Λυκείου, είναι ορθή.
Ωστόσο, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι η εγκύκλιος αφορά την εξεταστέα ύλη επίσης της Β΄ τάξης των
Εσπερινών, καθώς και της Α΄ τάξης των Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑΛ, η οποία
προέρχεται από διαφορετικά σχολικά εγχειρίδια με διαφορετική διάρθρωση.”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *