Feed
Άρθρα
Σχόλια

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε ο φετινός διαγωνισμός των X Games . Για ακόμα μια χρονιά οι κορυφαίοι αθλητές έδωσαν στο κοινό ένα πολύ όμορφο θέαμα. Ονόματα γνωστά στους φίλους του αθλήματος βρέθηκαν ακόμα μια φορά στην κορυφή με τις απίστευτες ικανότητες τους.

Τελικά αποτελέσματα και βαθμολογίες :

Αριθμός Κατάταξης Όνομα Αθλητή  Βαθμοί 1ης προσπάθειας  Βαθμοί 2ης προσπάθειας  Καλύτερος βαθμός
1          Tom Pages   44.00  92.33  92.33
2 Jackson Strong   90.00  25.00  90.00
3 Rob Adelberg  88.66  22.33  88.66
4 Josh Sheehan  87.00  88.33  88.33
5 Harry Bink  79.66  86.66  86.66
6 Taka Higashino  86.33  86.33  86.33
7 Luc Ackermann  84.33  60.66  84.33
8 Adam Jones  84.00  84.00  84.00

Έτσι για ακόμα μια φορά στέφθηκε νικητής ο Tom Pages .Ο τριαντατριάχρονος αθλητής χάρισε στο κοινό υπέροχο θέαμα με ριψοκίνδυνα κόλπα που με τον μοναδικό του τρόπο τα έκανε να φαίνονται απλά . Δείτε εδώ ολόκληρο το show

Και στο βίντεο που ακολουθεί παρακολουθήστε τον θεαματικό αγώνα που έκανε ο νικητής των φετινών X Games.

 

 

 

 

 

Οι διοργανωτές του Red Bull X-Fighters ανακοίνωσαν πως αυτη τη χρονιά δεν θα πραγματοποιηθεί το event . Μετά από 16 χρόνια συνεχόμενων διοργανώσεων αποφάσισαν να γίνει ένα διάλειμμα. Σκοπός τους είναι να επιστρέψουν την επόμενη χρονιά πιο δυναμικά.

Η μουσική και ο αθλητισμός είναι ένας πολύ δυνατός συνδυασμός . Τόσο στο απλό motocross όσο και στο freestyle, η μουσική κατέχει “πρωταγωνιστικό” ρόλο . Η λίστα με τα κομμάτια που ακούει κάθε αναβάτης είναι σχετική, έχει να κάνει κυρίως με το ποιες είναι οι αγαπημένες  μελωδίες του κάθε αναβάτη που κρατούν την καρδιά και το μυαλό του σε εγρήγορση.

Συχνά οι αναβάτες του freestyle motocross, πριν ακόμα αγωνιστούν ετοιμάζουν την λίστα με τα κόλπα που θα πραγματοποιήσουν. Για να την ετοιμάσουν σκέφτονται ακριβώς πως γίνονται, κατά τη διάρκεια των σκέψεων αυτών ακούν μουσική. Είναι ένας τρόπος να συγκεντρωθούν στον στόχο που θέλουν να πετύχουν.

Σε μια δημοσκόπηση που έγινε σε 10 αναβάτες για το τι μουσική προτιμούν να ακούσουν πριν ή και κατά τη διάρκεια του αγώνα , εκείνοι απάντησαν πως τους αρέσουν περισσότερο τα είδη της  Metal, της punk όπερας ή της χαλαρής έως και της alternative rock. Επίσης οι αναβάτες επιλέγουν το αγαπημένο τους κομμάτι και αυτό ακούγεται όταν κάνουν την είσοδο στην πίστα.

Υπάρχουν κάποια συγκροτήματα που προτιμά η πλειοψηφία  όπως οι Metallica , οι Iron Maiden, οι AC/DC, οι Foo Fighters, οι Guns N’ Roses και άλλα… Συνήθως αυτού του είδους η μουσική τους δημιουργεί μια αίσθηση αυτοπεποίθησης , δυναμισμού και ενθαρρύνει τους αθλητές.

Βέβαια στο άλλο άκρο υπάρχουν είδη όπως, trap , dance, dubstep κλπ. (Εγώ πάντως προτιμώ τα προηγούμενα είδη).

Δείτε ένα βίντεο με την κατάλληλη (κατά τη γνώμη μου πάντα) μουσική:

 

Υπάρχουν μερικές στιγμές που μας αλλάζουν ολοκληρωτικά τη ζωή.Κάποιες προς το καλύτερο και άλλες προς το χειρότερο. Σε αυτό το άρθρο θα σας μιλήσω για έναν αθλητή με μεγάλη καρδιά και δύναμη ψυχής. Ο λόγος για τον Bruce Cook.

Ο Bruce Cook είναι ένας  αναβάτης FMX από το Τορόντο του Καναδά ο οποίος είναι μέλος της ομάδας του Nitro Circus . Έγινε γνωστός ως ο πρώτος παραπληγικός που κατάφερε να κάνει backflip.

Στις 3 Ιανουαρίου του 2014, ο Bruce είχε ένα τρομακτικό ατύχημα καθώς έκανε μια προσπάθεια να γίνει ο πρώτος αναβάτης που κατάφερε ένα Double Front Flip. Το αποτέλεσμα ήταν ολέθριο αφού τραυματίστηκε στην σπονδυλική στήλη και έτσι του κόστισε τον έλεγχο των κάτω άκρων του. Το ατύχημα συνέβη σε μια εκπομπή Nitro Circus Live στο Χάμιλτον του Οντάριο .

Ενενήντα μήνες μετά το ατύχημα του, ο Cook έδειξε πως κανείς δεν πρέπει να το βάζει κάτω, επέστρεψε ξανά στην οδήγηση με μια τροποποιημένη μοτοσυκλέτα. Η μοτοσυκλέτα του επιτρέπει να σηκωθεί ψηλά χωρίς να μπορεί να μετατοπιστεί το σώμα του από αυτήν σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά, πράγμα που καθιστά τα ακροβατικά πιο επικίνδυνα.

Στις 15 Οκτωβρίου 2015, μόλις ένας μήνας από τότε που άρχισε να οδηγεί πάλι, έκανε το πρώτο του backflip μετά το ατύχημα κατά τη διάρκεια μιας εκπομπής Nitro Circus . Ο ίδιος δεν φοβάται πια και συμβουλεύει όσους βιώνουν κάτι παρόμοιο , ” Ποτέ μην λες δεν μπορώ, η ζωή είναι μικρή για να λες κάτι τέτοιο..”

Δείτε ένα σχετικό βίντεο :

 

Το backflip θεωρήθηκε κάποτε, το “ιερό χάραγμα του FMX”. Οι  αναβάτες άρχισαν να το σκέφτονται μετά την ταινία του 1998 “Children of a Metal God” σε αυτήν έδειξαν ότι οι αναβάτες προσπαθούσαν το κόλπο στο νερό. Επίσης, είχε γίνει πολλές φορές με ποδήλατα BMX και οι αναβάτες FMX χρησιμοποιούν τεχνάσματα από τους οδηγούς BMX, όπως όταν ο Travis Pastrana πραγματοποίησε ένα “Indian Air”, το οποίο είχε γίνει αρχικά από τον Mat Hoffman με ποδήλατο BMX .

Indian Air

Το 1991, ο Jose Yanez έγινε ο πρώτος άνθρωπος που έκανε backflip με μοτοσικλέτα. Έκανε εξάσκηση με τη μοτοσικλέτα του στον ποταμό Salt, όπως έκανε και με το BMX ποδήλατό του.Η πρώτη προσπάθεια του σε χώμα οδήγησε σε μια συντριβή που κρατούσε τον Jose έξω από μοτοσυκλέτες και ποδήλατα για δύο χρόνια λόγω τραυματισμένου γόνατος.

Το 1993, ο Bob Kohl ήταν ο δεύτερος άνθρωπος που προσπάθησε να εκτελέσει το backflip σε μοτοσικλέτα. Η μηχανή ήταν το  Honda Cr80 1993 . Ήταν επαγγελματίας αναβάτης BMX που είχε εκτελέσει το κόλπο τακτικά σε ποδήλατο. Συνέχισε να επιδεικνύει το τέχνασμα έως ότου το 1995 ένα ατύχημα τον άφησε με σοβαρούς τραυματισμούς.

Το 2000, ο Carey Hart προσπάθησε το πρώτο backflip σε μια full-size μοτοκρός μοτοσυκλέτα από μια τροποποιημένη ράμπα προσγείωσης στο Gravity Games 2000. Η προσγείωση ήταν άσχημη, και ο Carey συνετρίβη αμέσως μετά.Αλλά το Freestyle Motocross άλλαξε για πάντα. Πολλοί άνθρωποι άρχισαν να το δοκιμάζουν, όπως ο Travis Pastrana, ο οποίος επιχείρησε το backflip από ένα άλμα Step Up στο Summer X Games Freestyle με μόνη επίπτωση ένα σπασμένο πόδι. Ο Carey Hart επιχείρησε το backflip  στο Summer X Games το 2001, κατά τη διάρκεια του Moto X Best Trick, αλλά ξέφυγε απο τη μοτοσυκλέτα σε ύψος 14 μέτρων στον αέρα, τραυματίζοντας σοβαρά τον εαυτό του.

Το 2002, ο Caleb Wyatt ήταν το πρώτο πρόσωπο που προσγειώθηκε στο πίσω μέρος μιας μεγάλης μοτοσικλέτας, στις 25 Απριλίου 2002, στην οδό Rogue Valley Motocross (RVMX).Το έτος αυτό έφερε το backflip στο X Games glory. Ο Travis Pastrana και ο Mike Metzger ήταν και οι δύο ικανοί να φέρουν εις πέρας το trick. Ενώ το 2003 το backflip εξελίχθηκε και ενσωματώθηκαν άλλα επιμέρους κόλπα όπως το “No Footers”, “HeelClickers” και “One Handed” Backflips.

2003 – 2005: Τα έτη αυτά παρατηρήθηκε η ανάπτυξη παραλλαγών, συμπεριλαμβανομένων των “cliffhangers”, των “cordovas”  κλπ. Το 2006 έφερε το “footage” του Travis Pastrana συμπληρώνοντας ένα διπλό backflip σε μια ανηφόρα / ρύθμιση άμμου στις δημοφιλείς ταινίες Nitro Circus Freestyle Motocross. Στις 4 Αυγούστου 2006, στο X Games 12 στο Λος Άντζελες, έγινε ο πρώτος αναβάτης που προσγείωσε το “Double backflip” σε διαγωνισμό. Έχοντας προσγειώσει ένα  κόλπο που πολλοί θεωρούσαν αδύνατο, ορκίστηκε να μην το κάνει ποτέ ξανά.

Double Backflip

Στο X Games του 2008, ο Jim Dechamp προσπάθησε ένα front flip και κατέρρευσε, σπάζοντας την πλάτη του. Τρεις μήνες αργότερα κατά τη διάρκεια της εποχής του Nitro Circus 1 στο MTV, ο Dechamp προσγείωσε το front flip κατά τη διάρκεια του event των παγκόσμιων ρεκόρ Guinness.Στις αρχές του 2009, ο αναβάτης του Metal Mulisha , Jeremy Lusk, επιχείρησε το “Hart Attack Indian Air Backflip”. Συνετρίβη, χτυπώντας το κεφάλι του στην προσγείωση. Στις 10 Φεβρουαρίου, ανακοινώθηκε ότι ήταν νεκρός λόγω τραυματισμού του κεφαλιού και του νωτιαίου μυελού.

Και έτσι φτάνουμε στο σήμερα .  Ο κόσμος των backflips και των front flips είναι πολύ πλούσιος  και συνεχίζει να μεγαλώνει. Έχουμε φτάσει στο επίπεδο του “triple backflip” που πραγματοποίησε για πρώτη φορά στην ιστορία ο Αυστραλός αναβάτης Josh Sheehan κάνοντας αυτό που θεωρούνταν αδύνατο , δυνατό!

Δείτε το VIDEO:

Ο Eigo Sato ήταν ένας ζωντανός θρύλος στο freestyle motocross. Πρόκειται για έναν απο τους μεγαλύτερους αθλητές που υπήρξαν ποτέ , καθώς είχε κατακτήσει αρκετούς τίτλους σε διεθνής διοργανώσεις και αποτελεί πρότυπο για κάθε έναν απο τους νέους αναβάτες.

Γεννήθηκε στις 30 Οκτωβρίου του 1978 στο Iwaki της Φουκουσίμα στην Ιαπωνία και ξεκίνησε το motocross σε ηλικία 17 ετών. Ξεκίνησε να συμμετέχει σε ερασιτεχνικούς διαγωνισμούς , όταν μετανάστευσε στις ΗΠΑ , ενώ το 2001 επέστρεψε στην Ιαπωνία. Συμμετείχε σε εκδηλώσεις FMX στις οποίες χρησιμοποίησε Yamaha YZ250. Από το 2005 ήταν κανονικός συμμετέχων στο Red Bull X-Fighters World Tour . Τα καλύτερα του, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήταν η δεύτερη θέση, την οποία κέρδισε το 2009. Συνολικά, ο Satō αγωνίστηκε στο Red Bull X-Fighters 27 φορές και έφτασε στους προημιτελικούς 17 φορές.

Στον πίνακα θα δείτε όλες του τις διεθνής επιτυχίες του:

2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012
9η θέση, Red Bull X-Fighters στη Μαδρίτη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8η θέση, Red Bull X-Fighters στην Πόλη του Μεξικού 5η θέση: Red Bull X-Fighters στην Πόλη του Μεξικού 7η θέση: Red Bull X-Fighters στην Πόλη του Μεξικού 2η θέση: Red Bull X-Fighters στην Πόλη του Μεξικού 6η θέση: Red Bull X-Fighters στην Πόλη του Μεξικού 6η θέση: Red Bull X-Fighters στο Ντουμπάι 9η θέση: Red Bull X-Fighters στο Ντουμπάι
6η θέση, Red Bull X-Fighters στη Μαδρίτη 5η θέση: Red Bull X-Fightersin στο Slane Castle 6η θέση: Red Bull X-Fighters στο Ρίο ντε Τζανέιρο 2η θέση: Red Bull X-Fighters στο Κάλγκαρι 2η θέση: Red Bull X-Fighters στο Κάιρο 5η θέση: Red Bull X-Fighters στη Μπραζίλια 5η θέση: Red Bull X-Fighters στο Glen Helen

 

kT: Red Bull X-Fighters στη Μαδρίτη

 

 

 

kT: Red Bull X-Fighters στο Τέξας

 

 

 

4η θέση: Red Bull X-Fighters στο Φορτ Γουόρθ kT: Red Bull X-Fighters στη Μόσχα 6η θέση: Red Bull X-Fighters στη Ρώμη 6η θέση: Red Bull X-Fighters στη Μαδρίτη 3η θέση: Red Bull X-Fighters στο Μόναχο
kT: Red Bull X-Fighters στη Μαδρίτη 9η θέση: Red Bull X-Fighters στη Μαδρίτη kT: Red Bull X-Fighters στη Μαδρίτη 12η θέση: Red Bull X-Fighters στη Μαδρίτη 5η θέση: Red Bull X-Fighters στο Σίδνεϊ

 

 

kT: Οι Red Bull X-Fighters στο Wuppertal 8η θέση: Red Bull X-Fighters στο Λονδίνο

 

kT: Red Bull X-Fighters στο Λονδίνο

 

3η θέση: Red Bull X-Fighters στο Πόζναν
kT: Red Bull X-Fighters στη Βαρσοβία 12η θέση: Red Bull X-Fighters στο Σύδνεϋ

 

 

Στις 27 Φεβρουαρίου 2013, ο Sato συνετρίβη κατά την προπόνηση στο  Iwaki . Μετά από ένα αποτυχημένο backflip , έπεσε άσχημα στο έδαφος. Νοσηλεύτηκε και πέθανε εκεί την επόμενη ημέρα . Άφησε πίσω του τη γυναίκα του  και τον 3χρονο γιο του καθώς και πλήθος αναβατών και θεατών που που τον θαύμαζαν για την μεγαλειώδη καριέρα του.

Ένα μικρό αφιέρωμα…

 

 

Στον χώρο του Freestyle Motocross δεν υπάρχουν διακριτά όρια, ούτε στην ηλικία αλλά ούτε και στην εθνικότητα των αθλητών. Σε κάθε διοργάνωση ωστόσο λίγοι ξεχωρίζουν. Σε αυτό το άρθρο θα σας αναφέρω τους πιο γνωστούς αθλητές στο χώρο.

  1. Ο Tom Pagès είναι ένας γάλλος αναβάτης Freestyle Motocross παγκοσμίου φήμης, γνωστός για τα μοναδικά κόλπα του και το στιλ του που περιλαμβάνει κυρίως backflips. Τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της καριέρας του έγιναν όταν στέφθηκε πρωταθλητής της παγκόσμιας περιοδείας του Red Bull X-Fighters το 2013  και κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στο X Games Austin το 2015 στον διαγωνισμό Toyota Moto X QuarterPipe για το Bike Flip του. Μαζί με τον αδελφό του Charles, ξεκίνησε με αγωνιστικά ποδήλατα BMX , όπου υπέστησαν τα πρώτα τους τραύματα. Σύντομα πήγαν για να οδηγήσουν BMXs τους σε χώμα , έτσι κατάφεραν ακόμη υψηλότερα άλματα στη συνέχεια συνέχισαν με  μοτοσικλέτες. Τον Νοέμβριο του 2007, ο Pagès έγινε ο πρώτος άνθρωπος που προσγειώθηκε πετυχημένα κάνοντας ένα Double Grab Backflip, το οποίο επαναλάμβανε σε ένα άλλο event τον Απρίλιο του 2008, όπου πήρε τη δεύτερη θέση στο διαγωνισμό Best Trick. Επίσης έγινε ο πρώτος άνθρωπος που προσπάθησε ποτέ ένα frontflip σε ένα Freestyle Motocross διαγωνισμό στην περιοδεία Red Bull X-Fighters στο Φορτ Γουόρθ , Τέξας τον Ιούνιο του 2009.(Εδώ σημειώνω πως είναι ο αγαπημένος μου αναβάτης και πρότυπο μου)
  2. Ο Levi Sherwood είναι ένας αναβάτης από τη Νέα Ζηλανδία, γνωστός με το παρατσούκλι “άνθρωπος από καουτσούκ”. Ξεκίνησε από τους αγώνες μοτοκρός , ακολουθώντας τα βήματα του πατέρα του Dave Sherwood, ο οποίος ήταν επαγγελματίας αναβάτης  Speedway. Η αγάπη του Sherwood για την ταχύτητα και την αδρεναλίνη μετατράπηκε σε ενδιαφέρον για το freestyle motocross. Ξεκίνησε να οδηγεί μοτοσικλέτες σε ηλικία 4. Σε ηλικία 12 ετών προσκλήθηκε να κάνει βόλτες στην περιοδεία του Crusty Demons Australasian, δίνοντάς του μια γεύση επαγγελματικού freestyle. Στην ηλικία των 17 ετών, ο Sherwood αγωνίστηκε στην πρώτη επαγγελματική του εκδήλωση και νίκησε τους καλύτερους αναβάτες στον κόσμο μπροστά από τους 42.000 θεατές , κερδίζοντας τον εναρκτήριο γύρο των Red Bull X-Fighters στο Μεξικό .
  3. Ο Clinton Moore είναι ένας Αυστραλός αναβάτης. Άρχισε να οδηγεί μοτοσυκλέτα όταν ήταν μικρό παιδί και έτσι συνειδητοποίησε ότι ήθελε να μεγαλώσει για να γίνει ένας αναβάτης Freestyle Motocross. O Moore αρχικά ήρθε σε επαφή με το άθλημα όταν ο φίλος της μεγαλύτερης αδερφής του έδωσε κασέτες Freestyle Motocross. Συμμετείχε το 2010 στο X-Games όπου τερμάτισε στην τέταρτη θέση . Έκανε επίσης το ντεμπούτο του εκείνο το έτος στο Red Bull X-Fighters στο Λονδίνο. Το 2015 πραγματοποίησε την πρώτη του νίκη στην καριέρα του στο Red Bull X-Fighters , όπου κέρδισε τον Levi Sherwood 3-2 στον τελικό του Mexico City.
  4. Ο Josh Sheehan είναι επίσης ένας Αυστραλός αναβάτης . Έχει ζήσει μια δραστήρια ζωή με πάθος για μοτοσικλέτες, αυτοκίνητα και ακραία αθλήματα. Έκανε τεράστια εντύπωση στο νικητήριο πρωτάθλημα Night of the Jumps με 6 νίκες και στη συνέχεια μπήκε στο Red Bull X-Fighters και αφού κέρδισε τον γύρο του Σίδνεϊ το 2011, ο Τζος είχε σφραγίσει την εξουσία του ως ένας από τους καλύτερους αναβάτες στον κόσμο .  Είναι ο μόνος αναβάτης που εκτελεί με συνέπεια το Double Backflip. Ο Josh έγραψε πρόσφατα ιστορία προσγειώνοντας το πρώτο Triple Backflip με μοτοσικλέτα. Μαζί με μια σειρά τεχνικά κόλπα, ο Josh Sheehan θα συνεχίσει να είναι μέρος της μικρής ομάδας αναβατών που συνεχίζει να καινοτομεί το άθλημα του FMX για τα επόμενα χρόνια.
  5. Ο Dany Torres είναι ένας από τους πρώτους αναβάτες, Ισπανός σε εθνικότητα που συμμετείχε (και συμμετάσχει) σε διοργανώσεις του Red Bull X-Fighters . Κάνει τα πιο σύνθετα κόλπα σε μηχανή FMX. Στο ντεμπούτο του στην Red Bull X-Fighters του 2004 στη Μαδρίτη, κατέκτησε την εντυπωσιακή 7η θέση. Το 2005 αύξησε τις επιδόσεις του κατά δύο θέσεις και το 2006 ήταν τέταρτος στην πρωτεύουσα της Ισπανίας και στο Μεξικό. Το 2007 ήρθε η ώρα κέρδισε τον εναρκτήριο γύρο του παγκόσμιου πρωταθλήματος Red Bull X-Fighters στο Μεξικό με αναμφισβήτητη κυριαρχία. Η λίστα με τα κόλπα του Dany είναι εντυπωσιακή και ενώ θεωρείται πλέον παλαίμαχος στο άθλημα , έχει αντιμετωπίσει πολλούς τραυματισμούς και οι επιδώσεις του έχουν μειωθεί, συνεχίζει να μας εντυπωσιάζει και να χαρίζει θέαμα στο κοινό του Freestyle Motocross.
  6. Ο Taka Higashino (πλήρες όνομα: Takayuki ) είναι ένας Ιάπωνας αναβάτης μοτοσικλέτας freestyle ο οποίος έχει αγωνιστεί σε διεθνείς εκδηλώσεις, συμπεριλαμβανομένων των X Games . Άρχισε να κάνει motocross όταν ήταν επτά και παρακολούθησε πολλά events κατά τη διάρκεια των εφηβικών του χρόνων. Έγινε επαγγελματίας στην ηλικία των 18 ετών. Εμφανίστηκε στον πρώτο διαγωνισμό του X Games το 2007. Η σταδιοδρομία του στο motocross ξεκίνησε το 2010, όταν τελείωσε πρώτα στο Διαγωνισμό Dew Tour του Salt Lake City FMX, Red Bull XRAY  και κέρδισε ένα χάλκινο μετάλλιο για τον FMX Best Trick στο X Games XVI. Η μεγαλύτερη επιτυχία του ήρθε το 2013 στο Red Bull X-Fighters Οσάκα όπου στεύθηκε νικητής.
  7. Ο Adam Jones είναι ένας Αμερικανός αναβάτης. Πήρε την πρώτη του μηχανή στην ηλικία των δέκα ετών και παρόλο που δεν ήταν η καλύτερη μοτοσικλέτα εκεί έξω, ο Adam την οδηγούσε καθημερινά. Σήμερα, ο Adam Jones είναι ένας από τους κορυφαίους αναβάτες FMX στον κόσμο.  Πέτυχε το στόχο του να κερδίσει το Χρυσό μετάλλιο X-Games το 2007, ονομάστηκε Διεθνής Αναβάτης της Χρονιάς και έλαβε το βραβείο Transworld Motocross Rider.  Από το 2009, ο Jones είναι κανονικός αναβάτης στο Red Bull X-Fighters World Tour.
  8. Ο Rob Adelberg  είναι ένας από τους νέους αναβάτες της εποχής FMX από την Αυστραλία.  Πήρε το πρώτο του Red Bull X-Fighters με δεύτερη θέση στο Ντουμπάι το 2012 . Έγινε γνωστός από κάποιες φωτογραφίες του που είχαν δημοσιευθεί στο περιοδικό Freerider MX σε ηλικία 14 ετών. Σε εκείνη την νεαρή ηλικία είχε ήδη δείξει το ταλέντο του  και πως προοριζόταν για να γίνει ένας από τους κορυφαίους αναβάτες της Αυστραλίας. Η πρώτη του συμμετοχή σε διεθνή διοργάνωση ήταν το 2009 στο Red Bull X-Fighters  στο Fort Worth του Τέξας. Κατάφερε να κερδίσει την πρώτη του νίκη στο Red Βull X-Fighters στη Γκλεν Χέλεν το 2013.
  9. Ο Luc Ackermann είναι Γερμανός αναβάτης ,ίσως ο νεότερος διεθνής, του FMX . Γνώρισε το άθλημα από τον μεγαλύτερο αδελφό του Hannes Ackermann .  Το 2005 ξεκίνησε τις πρώτες του προσπάθειες freestyle, σε αντίθεση με τους περισσότερους αθλητές μοτοκρός, ο Ackermann ξεκίνησε απευθείας με freestyle και δεν τρομοκρατήθηκε με την ιδέα αυτή. Ένα χρόνο αργότερα προσγειώθηκε με ένα minibike στο πρώτο του backflip. Το 2014 σε ηλικία 16 ετών συμμετείχε για πρώτη φορά στο Red Bull X-Fighters στο Μόναχο και κατέκτησε την 4η θέση, αυτό είναι το καλύτερο αποτέλεσμα που έχει αποκτήσει ένας Γερμανός αναβάτης στην ιστορία της σειράς Red Bull X-Fighters . Ο Luc αποτελεί το μέλλον του αθλήματος και σίγουρα έχει πολλά να προσφέρει ακόμα .

Στο Freestyle Motocross υπάρχουν αρκετά εντυπωσιακά αλλά και επικίνδυνα κόλπα που με τον χρόνο αυξάνονται όλο και περισσότερο. Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με την τεχνική τους και θα μάθετε αναλυτικά τα ονόματα τους.

  1. “Backflip”. Πρόκειται για μια περιστροφή στον αέρα σύμφωνα με τον κατακόρυφο άξονα .
  2. “KISS OF DEATH FLIP” Πρόκειται για ένα από τα πιο επικίνδυνα κόλπα και όπως λεει και το όνομα του, είναι πραγματικά ένα φιλί στον θάνατο . Ο αναβάτης πιάνεται απο τις ειδικές μανέτες στο τιμόνι και χαμηλώνει το κεφάλι του στο μπροστινό φτερό σαν να το φιλάει ενώ είναι ακόμα ανάποδα.   
  3. “INDIAN AIR”  Σε αυτό το κόλπο ο αναβάτης πιάνει την μηχανή και αφήνει το σώμα προς τα πίσω ανοίγοντας τα πόδια του σαν ψαλίδι.
  4. “Dead Body” Είναι ένα κόλπο κατά το οποίο ο αναβάτης κρατώντας την μηχανή απο το τιμόνι “ξαπλώνει” στον αέρα παράλληλα σχεδόν στη μηχανή . 
  5. “Cliffhanger” Είναι από τα πιο άρρωστα κόλπα . Ο αναβάτης πιάνει την μηχανή με το εσωτερικό του ποδιού του στο πιρούνι για καλύτερο έλεγχο. Τα χέρια ανεβαίνουν πάνω από το κεφάλι και ο αναβάτης προσπαθεί να σηκώσει το σώμα του όσο το δυνατόν περισσότερο από τη μηχανή .
  6. “SWITCHBLADE” Ένα κόλπο πού ο αναβάτης χτυπά τα πόδια του σαν τις λεπίδες ενός ψαλιδιού.
  7. “Lazy Boy” Άλλο ένα εντυπωσιακό κόλπο στο οποίο ο αναβάτης ξαπλώνει στην μηχανή , περνά τα πόδια κάτω απο το τιμόνι και κρατιέται απο την πίσω μεριά της σέλας.
  8. “California Roll” Είναι ένα όμορφο κόλπο στο οποίο ο αναβάτης κάνει μια πλήρη περιστροφή γύρω απο τον εαυτό του όσο βρίσκεται ακόμα στον αέρα.
  9. “Superman” Κόλπο για “ηπερήρωες” . Κατά την εκτέλεση του ο αναβάτης μοιάζει να πετά αφού αφήνει εντελώς την μηχανή ή την κρατά με το ένα χέρι δίνοντας την εντύπωση πως είναι όντως ο ήρωας της παιδικής μας ηλικίας.
  10. “Double Grab” Σε αυτό το κόλπο ο αναβάτης πιάνεται από το πίσω μέρος της σέλας και με τα δυο του χέρια τινάζοντας το σώμα προς τα πάνω με φορά προς το τιμόνι.
  11. “Heel-Clicker “ Ένα όμορφο κόλπο και αυτό στο οποίο ο αναβάτης πιάνει το τιμόνι και αγκαλιάζει πάνω απο το τιμόνι τα χέρια του με τα πόδια του.
  12. “Front Flair” Ένα διαφορετικό κόλπο τόσο σε τεχνική όσο και σε διάρκεια . Το Front Flair είναι μια μεικτή περιστροφή στον οριζόντιο αλλά και στον κάθετο άξονα και εκτελείται πάντα απο πλαϊνές ράμπες .
  13.  “Bike Flip” Κόλπο το οποίο δύσκολα περιγράφεται με λόγια . Είναι κάτι μοναδικό με αρκετή ιστορία . Δείτε το στην κινούμενη εικόνα .

 

Οι αθλητές του Freestyle motocross για να πραγματοποιήσουν αυτά τα tricks με μια κάποια ασφάλεια χρειάζονται τον απαραίτητο εξοπλισμό. Αυτός ο εξοπλισμός δεν διαφέρει πολύ απο τον εξοπλισμό του απλού motocross. Περιλαμβάνει κράνος, γυαλιά, γάντια, μπότες, φανέλα, προστατευτικό λαιμού(hanse), προστατευτικό στήθους και παντελόνια MX. Μπορούν να το συμπληρώσουν με επιγονατίδες σε αγκώνες και γόνατα. Οι αναβάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν να φορούν «θωράκιση σώματος» για να προστατεύσουν το στήθος και τα πόδια όταν εκτελούν τα πιο επικίνδυνα κόλπα.

 

Στις παρακάτω εικόνες θα δείτε τον πλήρη εξοπλισμό ενός αναβάτη:

 

Στο  video φαίνεται πόσο απαραίτητος είναι ο εξοπλισμός για την ασφάλεια των αθλητών

 

Τροποποιήσεις μοτοσικλετών

Οι αθλητές χρησιμοποιούν τροποποιημένες μοτοσικλέτες μοτοκρός προσθέτοντας ή αφαιρώντας επιπλέον εξαρτήματα για να μειώσουν το βάρος και να βελτιώσουν την απόδοση. Οι αναβάτες συχνά αφαιρούν μέρος του καθίσματος για να δώσουν ένα μεγαλύτερο εύρος κίνησης και καλύτερη πρόσφυση-επαφή στο κάθισμα. Οι σταθεροποιητές διεύθυνσης είναι επίσης συνηθισμένοι και βοηθούν το εμπρόσθιο ελαστικό να κινείται ευθεία όταν εκτελούνται κόλπα που απαιτούν από τον αναβάτη να αφήσει το τιμόνι. Πολλοί αναβάτες θα μικρύνουν επίσης το πλάτος του τιμονιού, για να διευκολύνουν την τοποθέτηση των ποδιών στις ειδικές ράβδους για να πραγματοποιήσουν κάποια ακροβατικά. Οι ντίζες των φρένων και του συμπλέκτη, συνήθως κατευθύνονται μακριά από τις ράβδους, για να αποφευχθεί οι αναβάτες να μπλέξουν τις μπότες τους στην μοτοσικλέτα.

Ο κινητήρας και οι μηχανικές λεπτομέρειες μιας μοτοσικλέτας FMX έχουν εργοστασιακή ρύθμιση, χωρίς να χρειάζεται κάποια καλύτερη. Οι αναβάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν να έχουν ειδικά σχεδιασμένες μανέτες (χερούλια) στο τιμόνι τους. Είναι συνήθως κατασκευασμένες από μέταλλο και τοποθετούνται μπροστά από τον καρπό του αναβάτη, επιτρέποντας βοηθητικό κράτημα κατά την διάρκεια επικίνδυνων ακροβατικών όπου ο αναβάτης αφήνει σχεδόν την μηχανή μόνη της στον αέρα . Η μοτοσικλέτα επίσης πρέπει να έχει πολύ ισχυρή ανάρτηση και πολύ υψηλής ποιότητας ελαστικά.

 

Εξοπλισμός προπόνησης 

  • Οι αθλητές εκτός από την ενδυμασία και την μοτοσικλέτα χρειάζονται κάποιον επιπλέον εξοπλισμό για την προπόνηση τους.  Ένα κύριο μέρος του Freestyle Motocross είναι το “froam pit”. Πρόκειται για ένα μεγάλο κουτί γεμάτο με κύβους από αφρολέξ , το οποίο προορίζεται για την ασφαλή προσγείωση του αναβάτη μετά από οποιοδήποτε trick.
  • Οι ράμπες, οι οποίες είναι συνήθως κατασκευασμένες από μέταλλο και δίνουν ύψος στην μοτοσυκλέτα ώστε να πραγματοποιηθεί το όποιο ακροβατικό.
  • Τέλος η ράμπα προσγείωσης που είναι συνήθως κατασκευασμένη από χώμα ή μπορούν να κατασκευαστούν σε φορτηγά ή ρυμουλκούμενα εάν οι πόροι είναι περιορισμένοι.

 

Το freestyle motocross (γνωστό και ως FMX ) είναι μια παραλλαγή στο άθλημα του motocross , όπου οι αναβάτες εκτελούν εντυπωσιακά άλματα και ακροβατικά. Κάθε φορά η προσπάθεια τους βαθμολογείται από τις ομάδες των κριτών κάθε διοργάνωσης με βάση την πρωτοτυπία , την δυσκολία , το στυλ , την ροή και την χρήση της πίστας .

Πρόκειται για ένα από τα πιο επικίνδυνα extreme sports αφού το ύψος στο οποίο πρέπει να πραγματοποιούνται τα tricks, αγγίζει τα 30m. Κάθε χρόνο διεξάγονται αρκετοί διαγωνισμοί . Ο κορυφαίος και παγκοσμίως γνωστός είναι το Red Bull X-Fighters. Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό παίρνουν μέρος αθλητές διακεκριμένοι και προσφέρουν στο κοινό ένα μοναδικό θέαμα που κόβει την ανάσα. Αξίζει να σημειωθεί εδώ πως ο διαγωνισμός αυτός βάφτηκε με ελληνικά χρώματα τον Ιούνιο του 2015 , στο λατομείο του Βύρωνα στην Αθήνα , δίνοντας στο ελληνικό κοινό μια υπέροχη ευκαιρία να γνωρίσει το άθλημα . Όσο για τους αθλητές , σε δηλώσεις τους ανέφεραν πως ήταν μια από τις καλύτερες πίστες που τους προσέφερε αρκετές δυνατότητες για νέα κόλπα .

Μπορείτε να δείτε το event εδώ.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων