«

»

Δεκ 16 2012

Ένα «άλλο» μάθημα. Με αφορμή την επίσκεψη του Συνηγόρου του Παιδιού στην τάξη μας

ΓΡΑΦΕΙ: Η ΝΕΦΕΛΗ ΜΟΥΤΟΥΔΗ.

Ελάχιστοι ήταν αυτοί που δεν πλημμύρισαν τον χώρο με την εχθρική τους στάση απέναντι στο άγνωστο άτομο που μόλις μπήκε στην τάξη. Μετά την ανακοίνωση ότι χάθηκε το κενό, οι περισσότεροι δεν ενδιαφέρθηκαν ν’ ακούσουν τον λόγο, όπως άλλωστε θα έκαναν όλα τα συμβατικά αγοράκια και κοριτσάκια της ηλικίας τους. Σαν έμπειρος δικηγόρος, όμως, ήξερε πώς να σπάσει τον πάγο και να δείξει πως αυτό που προσπαθεί να περάσει στον κόσμο αξίζει πιο πολύ από ένα συνηθισμένο κενό. Κατευθείαν έδωσε οδηγίες για μια διαφορετική ώρα μαθήματος, το οποίο δεν ανήκει βέβαια στο στυγνό και αποστειρωμένο μάθημα της τάξης, αλλά σε κάτι άλλο, που ξεφεύγει από τα κλασικά σχολικά πρότυπα.

Η τάξη φάνηκε διαφορετική έτσι όπως την κάναμε … Τα θρανία ήταν στις άκρες της αίθουσας και όλες οι καρέκλες σχημάτιζαν ένα τεράστιο κύκλο, όπου μέσα σ’ αυτόν θα έπεφταν όλες οι ιδέες και οι συμβουλές για ένα σοβαρό θέμα που θα συζητούσαμε όλοι μαζί σαν ομάδα. Φαινόμενο σχολική βία. Οικείο ή ξένο; Οι περισσότεροι ήξεραν τι θα πει … Τη βαθύτερη αιτία, όμως, κανείς. Αυτό το 45λεπτο κατέληξε σε μια μικρή αναπαράσταση δίκης με εκλεγμένους τέσσερις συνολικά ανθρώπους, έναν από κάθε ομάδα (ομάδες των 5 ατόμων) να αγορεύσει και να μας πείσει, σύμφωνα με αυτά που ακούσαμε και μάθαμε λίγο πιο πριν, τι πιστεύει πως πρέπει να γίνει στο σχολικό πραξικόπημα που μας περιέγραψε. Όμως, πριν από τα δύσκολα, αρχίσαμε με τα βασικά, δηλαδή με τα δικαιώματα του ανθρώπου, επεκταθήκαμε στα δικαιώματα του παιδιού και καταλήξαμε στη σχολική βία. Δεν σταματούσε η ροή ιδεών κι απόψεων, κάτι αρκετά απρόσμενο για μια τάξη σαν κι αυτή.

Η συζήτηση ήταν αποδοτική κι όλοι πήραμε κάτι απ’ αυτή τη συνάντηση, έστω και λίγο… Η τελευταία λέξη με την οποία θα μπορούσε κανείς να περιγράψει το «μάθημα» είναι η λέξη «βαρετό»… Ξεκολλήσαμε από προκατειλημμένα δόγματα, όπως π.χ. ένας νταής κάνει κουμάντο.

Ο αέρας του διαφορετικού που έπνευσε στην τάξη (ελπίζω) θα διευρύνει τα μυαλά αρκετών.

2 comments

  1. motsenigos

    Ακούγεται ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική σαν εμπειρία. Χαίρομαι για σας.

  2. Γιώργος Μόσχος

    Χαίρομαι που έπιασε τόπο αυτό το «μάθημα». Διάβασα με χαρά το άρθρο σου Νεφέλη. Ελπίζω να γίνονται κιάλλα τέτοια «διαδραστικά» μαθήματα στο σχολείο σας. Και εγώ έμαθα πολλά από τη συνάντηση μαζί σας. Καλή συνέχεια…..

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων