ΓΡΑΦΕΙ: Η ΙΩΑΝΝΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ-ΔΟΥΚΟΥΜΕ.
Τὸ βράδυ τῆς 24ης Σεπτεμβρίου ἀντήχησαν στὸ Ἡρώδειο οἱ φωνὲς δύο τόσο διαφορετικῶν μὰ καὶ τόσο ὅμοιων πολιτισμῶν, τοῦ ἑλληνικοῦ καὶ τοῦ ῥωσικοῦ. Ἡ προσέλευση τοῦ κόσμου ἦταν τεράστια. Αὐτὸ φανερώνει πὼς ἀκόμη καὶ σὲ τόσο χαλεποὺς καιροὺς ὁ Ἕλληνας ἀναζητᾶ τὴν ποιότητα καὶ ἐπιπλέον καταδεικνύει τη διαχρονικότητα τοῦ ἔργου τοῦ Θεοδωράκη καὶ τοῦ Ἐλύτη ποὺ παρ’ ὅ,τι γράφτηκε τόσα χρόνια πρίν, εἶναι σὰν νὰ μιλάει γιὰ τὸ σήμερα καὶ τὶς δύσκολες στιγμὲς ποὺ περνάει τὸ ἔθνος μας.
Στὸ πρῶτο μέρος τῆς συναυλίας ἀκούστηκε τὸ Stabat Mater τοῦ Μητροπολίτη καὶ προέδρου τῆς Ἐπιτροπῆς Ἐξωτερικῶν τοῦ Πατριαρχείου τῆς Μόσχας Ἰλαρίωνα Ἀλφέγιεφ . Τὰ σολιστικὰ μέρη ἑρμήνευσε μὲ πολὺ ὄμορφο τρόπο ἡ Ῥωσίδα soprano Svetlan Kazyan, ἡ χροιὰ τῆς ὁποίας εἶναι μοναδική. Εἶναι ἀλήθεια ὅτι ὅσες συνθέσεις τοῦ Ἰλαρίωνα Ἀλφέγιεφ ἀκούστηκαν ἦταν εὐχάριστες, ὅμως θύμιζαν κάτι τὸ ἐρασιτεχνικὸ καὶ σίγουρα δὲν ἀποτελοῦν κάτι τὸ ξεχωριστό.
Στὸ δεύτερο μέρος ἀκούστηκε τὸ γνωστὸ σὲ ὅλους μας «Ἄξιον ἐστί» σὲ ποίηση Ὀδυσσέα Ἐλύτη καὶ μουσικὴ Μίκη Θεοδωράκη. Κατέπληξε ὁ διεθνοῦς φήμης βαθύφωνος Δημήτρης Καβράκος στὸν ῥόλο τοῦ ψάλτη καθὼς ἐπίσης ὁ διεθνοῦς φήμης Ἕλληνας τενόρος Μάριος Φραγκούλης στὸν ῥόλο τοῦ λαϊκοῦ τραγουδιστῆ. Τὰ ποιητικὰ μέρη ἀφηγήθηκε ὁ Σταῦρος Ζαλμᾶς, ὁ ὁποῖος δέχτηκε τὸ θερμὸ χειροκρότημα τοῦ κοινοῦ. Μετὰ τὸ τέλος τῆς συναυλίας ὁ Δημήτρης Καβράκος καὶ ὁ Μάριος Φραγκούλης ἀνέβηκαν καὶ πάλι στὴ σκηνὴ καὶ ἑρμήνευσαν μαζὶ τὸ «Τῆς δικαιοσύνης ἥλιε νοητέ», τὸ ὁποῖο ὅπως καὶ τὸ «Ἕνα τὸ χελιδόνι», τὸ «Τῆς ἀγάπης αἵματα»καὶ τὸ «Ἀνοίγω τὸ στόμα μου» σιγοτραγουδήθηκαν ἀπὸ τοὺς θεατές. Διηύθυνε ὁ Λουκᾶς Καρυτινός. Συμμετεῖχαν οἱ Μικτὴ Δημοτικὴ Χορωδία Ἀθηνῶν, ἡ Μικτὴ Χορωδία τῆς Δ.Ε.Η, ἡ χορωδία Ambitus καὶ ἡ Συμφωνικὴ Ὀρχήστρα τοῦ Δήμου Ἀθηναίων. Τὸ παρὼν ἔδωσαν ὁ Μίκης Θεοδωράκης, ὁ Ἰλαρίωνας Ἀλφέγιεφ καθὼς καὶ πολλὰ μέλη τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινότητας.
Μὴ παρακαλῶ σας μή, λησμονᾶτε τὴ χώρα μου…
Πρόσφατα σχόλια